Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában


2018/07/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha utazási iroda marketing kommunikációjáért vagy felelős, te is tudod, az online marketing a legfontosabb ebben a szegmensben. A Vista, Tensi és rengeteg más utazási irodánál végzett marketing tanácsadói munkánk alapján összeállítottuk neked, hogyan érdemes hozzáállnod a közösségi média marketinghez. 
 

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Közösségi média marketing utazási irodáknak

Utazni mindenki szeret, és mindenkinek van egy kedvenc városa, vidéke, vagy országa, ahová szívesen tér vissza időről időre – nem is beszélve azokról a helyekről, ahová még nem volt lehetőségük elkalandozni.

 

Mielőtt azonban az emberek leporolhatnák a régi bőröndöt, először ki kell választaniuk úti céljukat, az utazás módját, és persze a szálláshelyet, vagy helyeket is. Mivel a társadalom nagy része áttért a közösségi médiára, így talán nem hangzik meglepőnek, hogy bizony az olyan szolgáltatások, mint például a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest igen jelentősen befolyásolják döntéseinket, ha az utazásról van szó.

 

Mi több, a közösségi média az utazók és az utazási irodák közötti kommunikációt is gyökeresen megváltoztatta.

 

Kutatások is bizonyítják, hogy a közösségi médiára családtagok és barátok által feltöltött képek és videók, illetve egyéb bejegyzések igenis kihatnak a tudatalattira, utazásra ösztönözve ezzel az embereket.

 

Bárhol is legyen aktív egy felhasználó (Facebook, Pinterest, Instagram, stb.), ha egy látványos kép, vagy hangzatos hashtag megragadja a figyelmét, akkor máris megtette az első lépést az utazás tervezése felé. Néhányan már alapból azzal a szándékkal keresik fel a közösségi hálókat, hogy szétnézzenek a felkapottabb úti célok között.

 

Miért érdemes egy utazási irodának is jelen lennie a közösségi médiumokban (és itt nem csak a Facebookra és az Instagramra gondolunk!)

A közösségi média olyan eszközöket kínál az utazási irodák számára, amelyekkel kínálatukat egy sokkal szélesebb közönségnek mutathatják be. Egy stabil közösségi jelenlét segíthet abban, hogy az utazók könnyebben rátaláljanak az adott irodára és annak kínálatára, ráadásul mindezt egy olyan digitális környezetben, amit ők a legkényelmesebbnek tartanak (legyen az Facebook, Instagram, vagy bármi más).

 

Lássunk néhány meggyőző, érdekes számadatot és tényt arról, hogy miért is létfontosságú a közösségi médiás jelenlét ma egy utazási iroda számára!

 

A Facebook, mint utazási platform

A Facebook felhasználók 52%-a állítja, hogy ismerőseik fényképei inspirálták utazási terveiket. Ehhez közvetlenül kapcsolódik, hogy az utazók 76%-a tölt fel képeket nyaralásáról a közösségi hálókra.

 

A felhasználók 55%-a kedvel valamilyen oldalt a Facebookon, ami közvetlenül kapcsolódik az úti célhoz. Továbbá a Facebook felhasználók 52%-a szeretne ugyan utazni, de nincs konkrét terve rá.

 

A Twitterről sem szabad megfeledkezni – a felhasználók 51%-a szerint valamilyen twitteres tartalom befolyásolta már döntésüket egy utazási irodával kapcsolatban. Külföldi turistákra specializálódott hotelek esetében így a Twitter is érdekes lehet!

 

A közösségi média utazási irodák számára

Egyre többen keresik fel az utazási irodákat a közösségi médián keresztül. Ez az online környezet sokkal egyszerűbbé teszi a vélemények áttekintését, a látogatásokkal kapcsolatos kérdezősködést, illetve az esetleges panaszok megemlítését egy látogatás alatt vagy után.

 

Fontos a tartalom szerepe is – az emberek kedvenc helyszíneiről feltöltött képek és videók betekintést nyújtanak azokba a világokba, amelyeknek ők maguk is szeretnének a részeseik lenni.

 

Fogyasztók az interneten

A fogyasztók 92%-a jobban bízik az ingyenes médiában, mint bármely más marketingmódszerben.

 

A becslések szerint 2018-ban az összes utazási foglalás 35%-a mobilkészülékről történik majd. Éppen ezért a szállodák fele üzemeltet valamilyen mobilról is elérhető foglalási rendszert, és/vagy jelenít meg foglalási opciót a Facebook oldalán.

 

Közösségi médiás taktikák utazási irodák számára

A közösségi média tehát kétségtelenül az egyik legfontosabb és legtöbb lehetőséget ígérő marketingcsatorna, amit egy utazási iroda alkalmazhat ügyfelei elérésére és bevonzására. A kérdés csupán az, hogy hogyan érdemes felhasználni a különböző platformok által kínált funkciókat erre a célra.

 

Amennyiben a te kezedben van utazási irodád online marketingje, az alábbiakat érdemes kipróbálnod!

 

  • Hirdess meg humoros kihívásokat, játékokat, amik arra ösztönzik az embereket, hogy keljenek útra.
  • Lásd el az embereket hasznos információkkal az úti célokkal kapcsolatban, hogy mit érdemes magukkal vinni, hogy milyen helyi programokat érdemes kipróbálni, stb.
  • Használj rengeteg képet!
  • Emelj ki minden héten (vagy hónapban) egy országot, és mutass be róla minden érdekes és hasznos tudnivalót.
  • Mindig figyelj oda a felhasználók visszajelzéseire – ne hanyagold a közösségi ügyfélszolgálatot!
  • Használj olyan tartalmakat, amelyek a hosszabb vakációk egészségügyi előnyeire hívják fel a figyelmet.

 

A közösségi média szerepe az online marketing kommunikációban utazási irodák esetén

Ne felejtsük el, hogy bár a közösségi média marketing utazási irodák esetén nagyon fontos eszköz, tapasztalataink szerint a konverziók nagy többsége a keresőoptimalizálásnak köszönhető. A SMM a tájékozódás, a megismerés első lépése, de a konverzió nem az első alkalommal történik  meg. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segítségével bebiztosíthatod helyed a biztos vásárlók között. Nagyon fontos tehát, hogy a jó közösségi média marketing kommunikáció mellett egy hatékony és keresőoptimalizálható honlapot üzemeltess.

 

Marketing audit utazási irodák számára

Amennyiben szeretnéd tudni, hogy közösségi média marketing kommunikációd jó irányban halad, vagy szeretnél meggyőződni honlapod hatékonyságáról, esetleg javítani szeretnéd annak keresőoptimalizáltsági szintjét, végeztess el velünk egy komplex online marketing auditot. Az turizmus és vendéglátás marketing szakértőjeként hotelek, éttermek mellett több kisebb és nagyobb utazási irodának dolgoztunk már, egy új online marketing stratégia felépítéséhez is rengeteg ötletünk lesz! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints ide! 


 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Oldal újracélzás

A leggyakoribb újracélzási módszer, amely a felhasználók számára a hirdetéseidet...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Helyi keresés

A keresőmarketing egyik feltörekvő és rohamosan növekedő eleme. A helyi keresés lehetővé...

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás az, amikor egy hirdető fél...

Email CPM

Mi is az Email CPM?   Az email marketingben a email CPM (cost per thousand) arra utal, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.