notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában


2018/07/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha utazási iroda marketing kommunikációjáért vagy felelős, te is tudod, az online marketing a legfontosabb ebben a szegmensben. A Vista, Tensi és rengeteg más utazási irodánál végzett marketing tanácsadói munkánk alapján összeállítottuk neked, hogyan érdemes hozzáállnod a közösségi média marketinghez. 
 

Mit mutatnak a számok – A közösségi média szerepe az utazási irodák munkájában

Közösségi média marketing utazási irodáknak

Utazni mindenki szeret, és mindenkinek van egy kedvenc városa, vidéke, vagy országa, ahová szívesen tér vissza időről időre – nem is beszélve azokról a helyekről, ahová még nem volt lehetőségük elkalandozni.

 

Mielőtt azonban az emberek leporolhatnák a régi bőröndöt, először ki kell választaniuk úti céljukat, az utazás módját, és persze a szálláshelyet, vagy helyeket is. Mivel a társadalom nagy része áttért a közösségi médiára, így talán nem hangzik meglepőnek, hogy bizony az olyan szolgáltatások, mint például a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest igen jelentősen befolyásolják döntéseinket, ha az utazásról van szó.

 

Mi több, a közösségi média az utazók és az utazási irodák közötti kommunikációt is gyökeresen megváltoztatta.

 

Kutatások is bizonyítják, hogy a közösségi médiára családtagok és barátok által feltöltött képek és videók, illetve egyéb bejegyzések igenis kihatnak a tudatalattira, utazásra ösztönözve ezzel az embereket.

 

Bárhol is legyen aktív egy felhasználó (Facebook, Pinterest, Instagram, stb.), ha egy látványos kép, vagy hangzatos hashtag megragadja a figyelmét, akkor máris megtette az első lépést az utazás tervezése felé. Néhányan már alapból azzal a szándékkal keresik fel a közösségi hálókat, hogy szétnézzenek a felkapottabb úti célok között.

 

Miért érdemes egy utazási irodának is jelen lennie a közösségi médiumokban (és itt nem csak a Facebookra és az Instagramra gondolunk!)

Pihengetünk?

A közösségi média olyan eszközöket kínál az utazási irodák számára, amelyekkel kínálatukat egy sokkal szélesebb közönségnek mutathatják be. Egy stabil közösségi jelenlét segíthet abban, hogy az utazók könnyebben rátaláljanak az adott irodára és annak kínálatára, ráadásul mindezt egy olyan digitális környezetben, amit ők a legkényelmesebbnek tartanak (legyen az Facebook, Instagram, vagy bármi más).

 

Lássunk néhány meggyőző, érdekes számadatot és tényt arról, hogy miért is létfontosságú a közösségi médiás jelenlét ma egy utazási iroda számára!

 

A Facebook, mint utazási platform

A Facebook felhasználók 52%-a állítja, hogy ismerőseik fényképei inspirálták utazási terveiket. Ehhez közvetlenül kapcsolódik, hogy az utazók 76%-a tölt fel képeket nyaralásáról a közösségi hálókra.

 

A felhasználók 55%-a kedvel valamilyen oldalt a Facebookon, ami közvetlenül kapcsolódik az úti célhoz. Továbbá a Facebook felhasználók 52%-a szeretne ugyan utazni, de nincs konkrét terve rá.

 

A Twitterről sem szabad megfeledkezni – a felhasználók 51%-a szerint valamilyen twitteres tartalom befolyásolta már döntésüket egy utazási irodával kapcsolatban. Külföldi turistákra specializálódott hotelek esetében így a Twitter is érdekes lehet!

 

A közösségi média utazási irodák számára

Egyre többen keresik fel az utazási irodákat a közösségi médián keresztül. Ez az online környezet sokkal egyszerűbbé teszi a vélemények áttekintését, a látogatásokkal kapcsolatos kérdezősködést, illetve az esetleges panaszok megemlítését egy látogatás alatt vagy után.

 

Fontos a tartalom szerepe is – az emberek kedvenc helyszíneiről feltöltött képek és videók betekintést nyújtanak azokba a világokba, amelyeknek ők maguk is szeretnének a részeseik lenni.

 

Fogyasztók az interneten

A fogyasztók 92%-a jobban bízik az ingyenes médiában, mint bármely más marketingmódszerben.

 

A becslések szerint 2018-ban az összes utazási foglalás 35%-a mobilkészülékről történik majd. Éppen ezért a szállodák fele üzemeltet valamilyen mobilról is elérhető foglalási rendszert, és/vagy jelenít meg foglalási opciót a Facebook oldalán.

 

Közösségi médiás taktikák utazási irodák számára

A közösségi média tehát kétségtelenül az egyik legfontosabb és legtöbb lehetőséget ígérő marketingcsatorna, amit egy utazási iroda alkalmazhat ügyfelei elérésére és bevonzására. A kérdés csupán az, hogy hogyan érdemes felhasználni a különböző platformok által kínált funkciókat erre a célra.

 

Amennyiben a te kezedben van utazási irodád online marketingje, az alábbiakat érdemes kipróbálnod!

 

  • Hirdess meg humoros kihívásokat, játékokat, amik arra ösztönzik az embereket, hogy keljenek útra.
  • Lásd el az embereket hasznos információkkal az úti célokkal kapcsolatban, hogy mit érdemes magukkal vinni, hogy milyen helyi programokat érdemes kipróbálni, stb.
  • Használj rengeteg képet!
  • Emelj ki minden héten (vagy hónapban) egy országot, és mutass be róla minden érdekes és hasznos tudnivalót.
  • Mindig figyelj oda a felhasználók visszajelzéseire – ne hanyagold a közösségi ügyfélszolgálatot!
  • Használj olyan tartalmakat, amelyek a hosszabb vakációk egészségügyi előnyeire hívják fel a figyelmet.

 

A közösségi média szerepe az online marketing kommunikációban utazási irodák esetén

Ne felejtsük el, hogy bár a közösségi média marketing utazási irodák esetén nagyon fontos eszköz, tapasztalataink szerint a konverziók nagy többsége a keresőoptimalizálásnak köszönhető. A SMM a tájékozódás, a megismerés első lépése, de a konverzió nem az első alkalommal történik  meg. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segítségével bebiztosíthatod helyed a biztos vásárlók között. Nagyon fontos tehát, hogy a jó közösségi média marketing kommunikáció mellett egy hatékony és keresőoptimalizálható honlapot üzemeltess.

 

Marketing audit utazási irodák számára

Amennyiben szeretnéd tudni, hogy közösségi média marketing kommunikációd jó irányban halad, vagy szeretnél meggyőződni honlapod hatékonyságáról, esetleg javítani szeretnéd annak keresőoptimalizáltsági szintjét, végeztess el velünk egy komplex online marketing auditot. Az turizmus és vendéglátás marketing szakértőjeként hotelek, éttermek mellett több kisebb és nagyobb utazási irodának dolgoztunk már, egy új online marketing stratégia felépítéséhez is rengeteg ötletünk lesz! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints ide! 


 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
425 887
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010 novemberétől),...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.