Így mérd marketing eszközeid hatékonyságát - minden a konverziómérésről!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A konverziós arány optimalizálása – avagy hogyan mérd marketing eszközeid eredményességét?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A konverziós arány optimalizálása – avagy hogyan mérd marketing eszközeid eredményességét?


2015/04/13
Csonka Nikoletta

A konverzió sokkal fontosabb, mint a forgalom!

Gondolom, ezzel most nem mondtam nagy újdonságot neked…. Mégis, gondolom azért Te is örülsz mikor a nézettséged 200-ről 1500-ra, vagy akár 10 000-re növekszik. És ez így is van rendjén, hiszen a nagy forgalom mindenképpen jót tesz a vállalkozásod sikerének. De hogyan tudod mérni, hogy ezekből a látogatókból mennyi a valódi hasznod?

 

A konverzió számának növekedéséhez az elemzésen, konverziómérésen át vezet az út

Ahogy növekedik a forgalmad, egy idő után elkezded kérdezgetni magadtól: Mire is jó ez a hatalmas forgalom? Mit ad nekem a rengeteg látogató? Miért nem értem el egyetlen célomat sem, ha ennyien vannak? Mi történik azután, hogy az emberek a honlapomra érkeznek? Vajon sikerül konvertálni őket, és fizető ügyfeleket szerezni belőlük?

 

A forgalom átirányítása a weboldaladra csak a feladat egy apró része – de ha senki nem akar vásárolni tőled, vagy feliratkozni, vagy bármi legyen is a célod, nem sokra mész velük.

 

A konverzió tehát a legfontosabb dolog, amelyre koncentrálnod kell.

Konverziónak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet a marketinged megcélzott, és az ügyfelek beteljesítettek. Ez leggyakrabban vásárlás, esetleg feliratkozás hírlevélre, vagy egy kérdőív kitöltése, stb.

 

Nagyon fontos hogy lásd, hogy a konverzió akkor is rettentő fontos, ha a weboldalad NEM kereskedelmi tevékenységre épül. Egy önmagát hirdetésekből fenntartó weboldal esetében például kiemelten fontos, hogy az első alkalommal az oldalra látogató embert megfogd, és vissza-vissza járjon hozzád.

 

 

Íme, hogy működnek a konverziók:

 Marketing konzultáció és audit>

1. lépés: Definiáld a konverzióid! Többes számban!

A konverziós ráta egy olyan százalékos arány, amely azon múlik, hogy az oldaladra látogatók hány százaléka konvertál valamilyen módon weboldaladon. A forgalom természetesen számtalan helyről származhat: fizetett hirdetésből, organikus keresési eredményekből vagy más oldalakon elhelyezett linkekből, hirdetésekből, és a közösségi médiából is. De ha már az oldaladon van a látogató, muszáj megfogalmaznod, hogy mely az a cél, amelyet el akarsz érni velük: mik a konverzióid?

Az gondolom világos, hogy egy olyan látogató aki csak megnyitja az oldalad és rögtön be is csukja, nem sokat segít vállalatod fejlődésében, kivéve ha teljesít valamilyen célt, például feliratkozik. Az első és legfontosabb lépés, hogy tisztában legyél vele, mely ilyen cselekedetek fontosak neked. Ez lehet több dolog is, és ne feledd, hogy nem csak az eladás lehet konverzió.

 

Nézzünk egy példát, hogy demonstrálhassuk a konverziók fontosságát...

Egy SaaS bizniszt futtatsz, és végre elérted a célod: a forgalmad egyre növekszik. Ezt látni fogod az egyik legismertebb webanalitikai eszközben, a Google Analyticsben. A következő lépésben elemezned kell, hogy mit csinálnak pontosan az olvasóid a weboldaladon. Ezt lépésről lépésre végezd:

  • Hány ember látogatja a weboldalad?
  • Hányan regisztrálnak az ingyenes próbaverzióra?
  • Kitöltik a szükséges információkat regisztráció után?
  • Visszatérnek a weboldaladra?

 

Ha ezeket a lépéseket kielemezted, most nézd meg, honnan jönnek a konverzióid.

  • A direkt forgalom a legjobb konverziós forrás?
  • Működik számodra az AdWords?
  • Elég erős a közösségi média megjelenésed ahhoz, hogy konverziókat hozzon?
  • Van más marketing eszköz, amivel hatékonyan dolgozhatnál? (direkt e-mailek, fizetett hirdetések, tematikus blogok…)

 

 

 

>

2. lépés: Állítsd be a konverzió mérést, és figyeld!

Nagyon fontos, hogy tudd, mikor hányan és honnan konvertálnak a weboldaladon. Ehhez első lépésként a Google Analytics felületén kell beállításokat elvégezned. A konverzió mérése itt a célokon keresztül valósítható meg. Egy cél lehet akár egy regisztráció, egy vásárlás, feliratkozás stb.

Állítsd be a Google Analytics célokat! Ehhez lépj be az Analytics felületére, és menj az Adminisztrálás menüpontba. Ott találod a Célok fület, amire szükséged lesz. Itt kattints a +ÚJ CÉL gombra, és ott kövesd a lépéseket!

A későbbiekben a Célok fül alatt megtekintheted a konverzióid, és azt is, hogy honnan érkezetek a konvertáló ügyfelek.

 

 

3. lépés: Vonj le következtetéseket, és használd őket!

A konverzió nagymértékben függ attól, hogy mennyire tudod megfogni a vásárlóid. A vásárlási procedúra napjainkra olyan mértékben megváltozott, hogy ma már spam-szerű reklámüzenetekkel nagyon nehéz, vagy egyenesen lehetetlen eladást generálni. Napjainkban a legjobb „trükk” a konverzió és az ügyfélszerzésre az az, ha nem Te találod meg az ügyfelet, hanem ő téged! Ehhez pedig kiváló lead-re van szükséged, amely felkelti az érdeklődésük – és persze egy érdekes, értékes tartalomra is, hogy megtartsd őket.

A konverziók teljesülését elemezve megláthatod, hogy milyen forrásokból, milyen úton jöttek a konvertáló ügyfelek weboldaladra, amely segíteni fog, hogy felmérd mit csinálnak a site-odon. Ez nagyon fontos, és ez alapján több célt is állíthatsz be a későbbiekben az Analytics felületén, hiszen érdemes minden fontos momentumot mérni a siker érdekében.

 

Az Analytics rendszeréből leszűrt információk alapján levonhatod a konklúziókat: Mit tudsz tenni, hogy sokkal hatékonyabb legyen az oldalad? Hogyan tudod növelni a konverziók számát? Hogyan lehetsz jobb, sikeresebb? Melyik a leghatékonyabb módja az ügyfélszerzésnek? Hogyan tudod megtartani a befutott látogatókat?

Bár az Analytics rendszerén belül nagyon sok érdekes információ találsz látogatóidról, például hogy mennyi időt töltenek az oldaladon, és hányan vannak jelen ebben a pillanatban, mégis inkább az a fontos, és arra is kell koncentrálnod, hogy hányan konvertálnak!

 

 

 

A Website konverziói

A konverzió egy olyan cél, amelyet a website-ra állítunk be. A céloknak egyértelműnek és tisztának kell lennie, és minden lényeges, mérhető elemet érdemes beállítani. Ehhez természetesen ismerned kell az oldalad: meg kell értened, melyik paraméterek fontosak számodra. Íme néhány példa:

  • hírlevélre való feliratkozás
  • elérhetőség megadása
  • kérdőív kitöltése
  • letöltések
  • vásárlás
  • feljelentkezés pl. tréningre

 

A látogatók szegmentáltsága

A kulcs a konverziós ráta optimalizálásához a látogatók csoportja. Ahhoz, hogy megfelelően optimalizáld a konverzióid, ismerned kell, hogy milyen emberek látogatják az oldalad! Minden egyes látogató más és más (lakhely, kor, érdeklődési kör, végzettség..stb). Ezen csoportok minden tagja más és más információk után kutatnak az interneten, így más és más kérdésre kell választ adnod ahhoz, hogy elnyerd érdeklődésük. Ez a kulcsa a konverzió sikerességének!

 

 

A fenti két definíció alapján ideje, hogy gyakorlatba ültesd a tanultakat! Azt is tudnod kell azonban, hogy a konverzió elérése egy folyamat, nem pedig egy egzakt dolog – ezért folyamatos fejlesztés, elemzés és változtatás lehet szükséges a siker érdekében.

 

A folyamat nagyrészt így néz ki...

  • a weboldal céljának meghatározása
  • a weboldal hatékonyságának mérése és elemzése
  • a tervek megváltoztatása, fejlesztések
  • a változtatás hatékonyságának ellenőrzése….

És így újra elölről!

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.