Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ezekből áll össze egy jó hírlevél

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezekből áll össze egy jó hírlevél


2017/11/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna. Egy minőségi email hírlevél képes gondolatvezetői pozícióba helyezni téged vagy cégedet, továbbá az ügyfeleket a vásárlási folyamat szinte bármely fázisában képes elérni, mindemellett pedig sokkal személyesebb és közvetlenebb kommunikációt biztosít velük, mint amilyet például a közösségi platformok lehetővé tesznek.
 

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Azonban mindezen előnyöket csak akkor élvezheted, ha emailjeidet a megfelelő módon állítod össze, hiszen mindenek előtt ki kell tűnnöd az internet digitális zajából. Éppen ezért most összegyűjtöttünk 15 rövid tippet, amelyek segítségével biztosíthatod emailjeid sikerét. 

 

Marketing konzultáció és audit

1. Felejtsd el a rizsát

Te mit csinálsz, amikor megnyitsz egy hírlevelet? Elkezded olvasni a bevezetőt, vagy egyből a lényegre ugranak a szemeid? Az olvasók nagy része a második kategóriába tartozik, ezért ne vesztegesd se a saját, se az ő idejüket egy bevezetővel, és vágj rögtön a dolgok közepébe!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

2. Légy segítőkész

A feliratkozók közel 70%-a azért iratkozik le egy hírlevélről, mert túl sok emailt kapnak. Ha azonban valami hasznosat küldesz ki a feliratkozóknak (legyen az egy recept, egy útmutató, szakértői tippek, stb.), azzal máris kitűnhetsz a semmitmondó levelek tengeréből. Érdemes erről a hasznos tartalomról az üzenet tárgyában is említést tenni.

 

3. Használd saját hangod

Márkádnak már bizonyára van saját hangja (stílusa), amelyet napi szinten alkalmazol a közösségi oldalakon, blogodon, webhelyeden, stb. Nincs más dolgod, mint emailjeidet is ez alapján elkészíteni, hiszen ezzel csak még jobban kiemelkedhetsz majd a tömegből.

 

4. Tedd emailedet „emészthetővé”

A feliratkozók átlagosan kevesebb mint egy percet szánnak egy-egy hírlevélre. Ez azt jelenti, hogy nem rabolhatod az idejüket hosszú szövegrészletekkel. Adagold hírleveled tartalmát kisebb, könnyen átfutható részekre, hiszen nem az a célod, hogy az emberek az emailed olvasgatásával töltsék az idejüket, hanem webhelyed, webshopod, profilod, stb. böngészésével.

 

5. Óvatosan a képekkel

A legtöbb email kliens automatikusan elrejti a képeket, tehát hacsak egy felhasználó nem választja önkéntesen a képek megjelenítését, akkor nem fogja látni azokat az email olvasása közben. Éppen ezért a képek helyettesítő szövegei rendkívül fontosak lesznek.

 

6. Ne erőltesd az értékesítést

Ha az email tárgya túl „marketingesen” hangzik, akkor sokan spamként kezelik majd. A tipikusan értékesítéshez kapcsolódó kifejezések, mint például az „ingyenes”, „X% kedvezmény” és hasonlók általában csak rontanak egy email tárgyának minőségén, csökkentve ezzel a megnyitások számát. Érdemes egy 1:9 arányt tartani, tehát a tartalom csak legfeljebb 10%-ban szóljon az értékesítésről, míg a maradék 90% minden másról – az email tárgya pedig az utóbbira utaljon!

 

7. Légy egyértelmű

Koncentrálj a letisztultságra, és mellőzd a kreatív designt és terjengős szövegeket a fő tartalomra, amire hírleveled hivatkozik. Ne zavard össze az olvasókat fél tucat CTA-val. Elég csak egy, de az legyen jól látható és egyértelmű.

 

8. Használj tömör tárgyakat

A „Tárgy” mező az, ami első körben megragadja az emberek figyelmét, és gyakran ezen múlik, hogy az emailt megnyitják, vagy azonnal a kukába/spam mappába helyezik. Fogd tehát rövidre, légy kreatív és ötletes, és kerüld a sablonos megfogalmazásokat.

 

9. Vond be az olvasókat

Ha valahogyan interaktívvá tudod tenni egy-egy emailedet (ez nem feltétlenül kell, hogy minden üzenetben szerepeljen), azzal azt jelzed olvasóid felé, hogy ez kétirányú kommunikációt szeretnél folytatni velük. Ezt például egy egyszerű szavazás beiktatásával is megteheted, amivel nem csak azt bizonyítod majd olvasóidnak, hogy kíváncsi vagy a véleményükre, hanem te magad is hasznos adatokat gyűjthetsz ezzel ügyfeleid véleményeiről, igényeiről és egyéb dolgokról.

 

10. Ne másold le a blogodat

Ösztönözd az embereket a feliratkozásra olyan emailes tartalmakkal, amiket nem találhatnak meg egyetlen másik csatornádon sem. Hírleveleid egyedi tartalmaira érdemes a feliratkozási oldalon is felhívni az olvasók figyelmét, és minden más olyan helyen, ahol hírleveled említésre kerül.

11. Ne tolakodj

Ahogyan a marketingszöveget, úgy a feltűnősködést is érdemes mellőzni. A tömegből nem a felkiáltójelekkel, a csupa nagybetűs tárggyal és a sablonos, szenzációhajhász kifejezésekkel, hanem minőségi tartalommal és egy jól élezett márkahanggal tűnhetsz ki igazán.

 

12. Mellőzd a szakszöveget

Persze, a szaknyelv sok esetben kifejezőbb, mint a hétköznapi megfogalmazás, de tartsd észben, hogy még ha szakmabélieknek is küldöd ki hírleveleidet, akkor is érdemes „emberi nyelven” megírni azokat, hiszen így a címzettek könnyedén megoszthatják majd őket azokkal az ismerőseikkel, akik nincsenek otthon a témában.

 

13. Használd ki a helyi célzási lehetőségeket

A helyi adatok alapján kiküldött tartalmak nagyon eredményesek lehetnek. Ha például több városban is üzemeltetsz egy vagy több üzletet, akkor érdemes a város nevét megjeleníteni az üzenet tárgyában.

 

14. Ellenőrizz

Minden marketing elengedhetetlen része a statisztikák folyamatos figyelemmel követése, ez alól pedig természetesen az email marketing sem kivétel. A rendszeres A/B tesztelések lehetővé teszik hogy kiderítsd, mely elemek mely verziói hatékonyabbak a többinél, idővel tökéletesítve emailjeidet. A/B teszt alá vetheted üzeneteid bármely elemét, mint például a tárgyat, a designt vagy a CTA-t is.

 

15. Tartsd karban listádat

A cél az, hogy egy jó minőségű email listád legyen, ezzel biztosíthatod ugyanis, hogy emailjeid jó megnyitási arányt érnek majd el. Minél előbb távolítsd el a leiratkozó és rossz email címeket a listából.

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, és megfelelő mennyiségű erőforrást fordítasz emailjeid megfogalmazására és designjára, akkor garantáltan több megnyitott üzenetre, és ezzel több konverzióra számíthatsz majd.
 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CPM

Megjelenítés alapú árazás (Cost per Impression – CPM)   Egy gyakori árszabási forma,...

Hibás hivatkozás

Azok a hivatkozások minősülnek hibásoknak, amelyek már nem érvényesek, és rájuk kattintva...

Kezdőlap

A kezdőlap egy webhely első oldala, amely indexként szolgál a webhelyen...

Egyszeri ajánlat

Egy olyan marketing stratégia, amelynek célja intenzív nyomást gyakorolni a lehetséges...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.