Keresés

Menü

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Ezekből áll össze egy jó hírlevél

2017.11.26.

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna.

Elmondtuk már százszor, elmondjuk ismét: az email marketing a keresőoptimalizálás után még mindig az egyik leghatékonyabb digitális marketing csatorna. Egy minőségi email hírlevél képes gondolatvezetői pozícióba helyezni téged vagy cégedet, továbbá az ügyfeleket a vásárlási folyamat szinte bármely fázisában képes elérni, mindemellett pedig sokkal személyesebb és közvetlenebb kommunikációt biztosít velük, mint amilyet például a közösségi platformok lehetővé tesznek.
 


Azonban mindezen előnyöket csak akkor élvezheted, ha emailjeidet a megfelelő módon állítod össze, hiszen mindenek előtt ki kell tűnnöd az internet digitális zajából. Éppen ezért most összegyűjtöttünk 15 rövid tippet, amelyek segítségével biztosíthatod emailjeid sikerét. 

 

1. Felejtsd el a rizsát

Te mit csinálsz, amikor megnyitsz egy hírlevelet? Elkezded olvasni a bevezetőt, vagy egyből a lényegre ugranak a szemeid? Az olvasók nagy része a második kategóriába tartozik, ezért ne vesztegesd se a saját, se az ő idejüket egy bevezetővel, és vágj rögtön a dolgok közepébe!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

2. Légy segítőkész

A feliratkozók közel 70%-a azért iratkozik le egy hírlevélről, mert túl sok emailt kapnak. Ha azonban valami hasznosat küldesz ki a feliratkozóknak (legyen az egy recept, egy útmutató, szakértői tippek, stb.), azzal máris kitűnhetsz a semmitmondó levelek tengeréből. Érdemes erről a hasznos tartalomról az üzenet tárgyában is említést tenni.

 

3. Használd saját hangod

Márkádnak már bizonyára van saját hangja (stílusa), amelyet napi szinten alkalmazol a közösségi oldalakon, blogodon, webhelyeden, stb. Nincs más dolgod, mint emailjeidet is ez alapján elkészíteni, hiszen ezzel csak még jobban kiemelkedhetsz majd a tömegből.

 

4. Tedd emailedet „emészthetővé”

A feliratkozók átlagosan kevesebb mint egy percet szánnak egy-egy hírlevélre. Ez azt jelenti, hogy nem rabolhatod az idejüket hosszú szövegrészletekkel. Adagold hírleveled tartalmát kisebb, könnyen átfutható részekre, hiszen nem az a célod, hogy az emberek az emailed olvasgatásával töltsék az idejüket, hanem webhelyed, webshopod, profilod, stb. böngészésével.

 

5. Óvatosan a képekkel

A legtöbb email kliens automatikusan elrejti a képeket, tehát hacsak egy felhasználó nem választja önkéntesen a képek megjelenítését, akkor nem fogja látni azokat az email olvasása közben. Éppen ezért a képek helyettesítő szövegei rendkívül fontosak lesznek.

 

6. Ne erőltesd az értékesítést

Ha az email tárgya túl „marketingesen” hangzik, akkor sokan spamként kezelik majd. A tipikusan értékesítéshez kapcsolódó kifejezések, mint például az „ingyenes”, „X% kedvezmény” és hasonlók általában csak rontanak egy email tárgyának minőségén, csökkentve ezzel a megnyitások számát. Érdemes egy 1:9 arányt tartani, tehát a tartalom csak legfeljebb 10%-ban szóljon az értékesítésről, míg a maradék 90% minden másról – az email tárgya pedig az utóbbira utaljon!

 

7. Légy egyértelmű

Koncentrálj a letisztultságra, és mellőzd a kreatív designt és terjengős szövegeket a fő tartalomra, amire hírleveled hivatkozik. Ne zavard össze az olvasókat fél tucat CTA-val. Elég csak egy, de az legyen jól látható és egyértelmű.

 

8. Használj tömör tárgyakat

A „Tárgy” mező az, ami első körben megragadja az emberek figyelmét, és gyakran ezen múlik, hogy az emailt megnyitják, vagy azonnal a kukába/spam mappába helyezik. Fogd tehát rövidre, légy kreatív és ötletes, és kerüld a sablonos megfogalmazásokat.

 

9. Vond be az olvasókat

Ha valahogyan interaktívvá tudod tenni egy-egy emailedet (ez nem feltétlenül kell, hogy minden üzenetben szerepeljen), azzal azt jelzed olvasóid felé, hogy ez kétirányú kommunikációt szeretnél folytatni velük. Ezt például egy egyszerű szavazás beiktatásával is megteheted, amivel nem csak azt bizonyítod majd olvasóidnak, hogy kíváncsi vagy a véleményükre, hanem te magad is hasznos adatokat gyűjthetsz ezzel ügyfeleid véleményeiről, igényeiről és egyéb dolgokról.

 

10. Ne másold le a blogodat

Ösztönözd az embereket a feliratkozásra olyan emailes tartalmakkal, amiket nem találhatnak meg egyetlen másik csatornádon sem. Hírleveleid egyedi tartalmaira érdemes a feliratkozási oldalon is felhívni az olvasók figyelmét, és minden más olyan helyen, ahol hírleveled említésre kerül.

11. Ne tolakodj

Ahogyan a marketingszöveget, úgy a feltűnősködést is érdemes mellőzni. A tömegből nem a felkiáltójelekkel, a csupa nagybetűs tárggyal és a sablonos, szenzációhajhász kifejezésekkel, hanem minőségi tartalommal és egy jól élezett márkahanggal tűnhetsz ki igazán.

 

12. Mellőzd a szakszöveget

Persze, a szaknyelv sok esetben kifejezőbb, mint a hétköznapi megfogalmazás, de tartsd észben, hogy még ha szakmabélieknek is küldöd ki hírleveleidet, akkor is érdemes „emberi nyelven” megírni azokat, hiszen így a címzettek könnyedén megoszthatják majd őket azokkal az ismerőseikkel, akik nincsenek otthon a témában.

 

13. Használd ki a helyi célzási lehetőségeket

A helyi adatok alapján kiküldött tartalmak nagyon eredményesek lehetnek. Ha például több városban is üzemeltetsz egy vagy több üzletet, akkor érdemes a város nevét megjeleníteni az üzenet tárgyában.

 

14. Ellenőrizz

Minden marketing elengedhetetlen része a statisztikák folyamatos figyelemmel követése, ez alól pedig természetesen az email marketing sem kivétel. A rendszeres A/B tesztelések lehetővé teszik hogy kiderítsd, mely elemek mely verziói hatékonyabbak a többinél, idővel tökéletesítve emailjeidet. A/B teszt alá vetheted üzeneteid bármely elemét, mint például a tárgyat, a designt vagy a CTA-t is.

 

15. Tartsd karban listádat

A cél az, hogy egy jó minőségű email listád legyen, ezzel biztosíthatod ugyanis, hogy emailjeid jó megnyitási arányt érnek majd el. Minél előbb távolítsd el a leiratkozó és rossz email címeket a listából.

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, és megfelelő mennyiségű erőforrást fordítasz emailjeid megfogalmazására és designjára, akkor garantáltan több megnyitott üzenetre, és ezzel több konverzióra számíthatsz majd.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

Mi az a Google átirányító telefonszám és miért érdemes használni?

2017-12-07

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!   

Amit cégtulajdonosként, marketingesként tudnod kell Európa általános adatvédelmi rendeletéről (GDPR)

Amit cégtulajdonosként, tudnod kell a GDPR-ról

2017-12-05

Az online marketinget is érinti az EU új adatvédelmi rendelete, mely 2018- május 25.-én lép életbe. Nézzük meg, mi is az a GDPR, és mit kell tudnod róla!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!