Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Így lehet keresőoptimalizálni egy Instagram fiókot

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Így lehet keresőoptimalizálni egy Instagram fiókot

2018.11.24.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan kerülhetnek be Instagram posztjaid a Google keresőbe? Mit tudsz tenni azért, hogy Instagram profilod is keresőbarát legyen? Instagram SEO tippek

Hogyan kerülhetnek be Instagram posztjaid a Google keresőbe? Mit tudsz tenni azért, hogy Instagram profilod is keresőbarát legyen? Instagram SEO tippek


Az Instagram minden valamirevaló digitális marketinges arzenáljában ott sorakozik, hiszen népszerűségének köszönhetően több korosztályt is el lehet érni ezen a hálózaton keresztül. A platformra regisztrált fiókok azonban meglehetősen nehezen indexeltethetőek, és gyakran igazi kihívás lehet bármilyen értékes pozíciót elérni velük a keresőmotorok találati oldalain.

 

Ennek két fő oka van. Az egyik az, hogy egy hétköznapi Instagram felhasználó nem azért van fent az Instagramon, hogy reklámozza magát – eredetileg nem egy marketingplatformnak indult. A másik ok, hogy az Instagram képek alapjáraton nem indexelhetők a keresőmotorok szemében (erről bővebben lentebb) – csak a profilok.

 

Ez igencsak megnehezíti az Instagramon való érvényesülést a marketingesek számára, akik szeretnék ezt a csatornát is alkalmazni stratégiájuk részeként. Szerencsére a probléma valamilyen szinten enyhíthető, persze csak ha tudod, hogyan optimalizáld profilodat! A következőkben erről lesz szó.

 

Állítsd fiókodat nyilvánosra

Az Instagramra regisztrált fiókok alapból nyilvánosra vannak állítva, de azért érdemes időnként leellenőrizni, hogy nem-e állítottad át véletlenül valamikor (bár ennek elég kicsi az esélye).

 

Az Instagram láthatóságról szóló súgójának első pontja remekül elmagyarázza ezt, de lényegében nincs más dolgod, mint a három vonal ikonra kattintani, majd a Settings (Beállítások) opcióra, azon belül pedig az Account Privacy (A fiók adatvédelme) ponton belül találod a Private Account (Privát fiók) beállítást – ezt kapcsold ki, ha be van.

 

Használj schema-t Instagram profilod megjelenítéséhez

Mint azt bizonyára tudod, a Google támogatja a schema-org jelölőnyelveket. Amit viszont kevesebben tudnak, az az, hogy ezzel az eszközzel közösségi profiljaidat is megjelenítheted a Google Tudáspanelében, valahányszor a keresőmotor kidobja azt egy lekérdezésre.

 

A Google dokumentációjában bővebben is olvashatsz erről ITT.

 

Helyezd el legfontosabb kulcsszavadat profilnevedben

Instagram profilod cím (title) címkéje automatikusan készül el a profilod alapján, és valahogy így néz ki:
Név (@felhasználónév) • Instagram-képek és –videók

 

Ha szeretnéd, hogy legfontosabb kulcsszavad a cím címkében is szerepeljen, akkor azt valahogyan profilod nevébe is bele kell fűznöd. Persze a kulcsszóhalmozás nem ajánlott, de ha természetesen helyezed el profilod nevében a kulcsszót – például „Piroska” helyett a „Piroska Sminktippek” nevet választod – akkor máris egy lépéssel közelebb kerültél profilod optimalizálásához.

 

Írj egy célzott, kulcsszavakban gazdag bio-t

Elengedhetetlen, hogy profilod „bio” (bemutatkozás) része megfelelően ki legyen töltve. Sajnos nincs túl sok helyed, amivel dolgozhatnál, mert legfeljebb csak 150 karaktert használhatsz.

 

Szerencsére a kulcsszavak halmozása itt „elfogadottabb”, ha megfelelő hashtagek formájában teszed azt. Mivel a hashtagek segítenek más, releváns tartalmakat találni a felhasználóknak, így hasznos tartalmaknak számítanak profilodon.

 

Ha más márkafiókokat is kezelsz, vagy vannak influencerek, akikkel együtt dolgozol az Instagramon, akkor ezeket a profilokat is elhelyezheted bemutatkozásodban @jelöléssel, hogy kattintható hivatkozásokká alakítsd őket. Egy természetes bio persze nem csak hashtagekből áll, de egyáltalán nem baj, ha azokból is van benne néhány.

 

Érdemes megjegyezni, hogy a bio mező HTML-ként jelenik meg, és „látható” a keresőmotorok számára – ezért ez az egyetlen olyan része profilodnak, ahol komolyabb SEO-t végezhetsz.

 

Ne feledkezz meg továbbá a Website (Webhely) mezőről sem, ahová – értelemszerűen – saját webhelyed URL címét helyezheted el. Ez egy nofollow hivatkozás lesz, de ettől függetlenül lehetőséget kínál a felhasználók számára, hogy ellátogassanak rajta keresztül webhelyedre.

 

A képek feliratai valójában cím (titlle) címkék, ezért érdemes úgy bánni velük

A legtöbben meta leírásokként kezelik a képek feliratait (caption) az Instagramon, pedig valahányszor a platform egy új oldalt hoz létre egy képednek, a képfelirat a cím címkébe kerül be. A title címke ilyenkor így néz ki:
Név az Instagramon: „képfelirat szövege”

 

Mivel egy képfelirat sokkal hosszabb lehet, mint egy átlagos Google találat címe, így szinte biztos, hogy ha egy posztod meg is jelenik a találati oldalakon, akkor a cím néhány szó után le lesz vágva. Ha a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni képfelirataidból, akkor nem muszáj néhány szavasakra megírni őket (ez egyébként sem lenne praktikus), de próbáld úgy megfogalmazni leírásaidat, hogy az első néhány szóban jelenjen meg legfontosabb kulcsszavad (ha van ilyen a posztodban).

 

Hivatkozz közvetlenül Instagram bejegyzéseidre

Minden bizonnyal ez a legfontosabb az összes felsorolt pont közül. Az Instagram webes alkalmazása többnyire JavaScriptből áll, ami azt jelenti, hogy a profilodról a képekre mutató hivatkozások nem számítanak „igazi” hivatkozásoknak a Google szemeiben. Ez az oka annak, amiért a legtöbb Instagram bejegyzés nem jelenik meg a Google találatai között – nincsenek indexelve.

 

De mi van azokkal a bejegyzésekkel, amik megjelennek a találatok között? Azt hogy csinálják? Ha azt szeretnéd, hogy bejegyzéseid a keresőmotorok találatai között is felbukkanhassanak (tehát hogy indexelve legyenek), akkor nincs más dolgod, mint közvetlenül hivatkozni rájuk a lehető legtöbb olyan csatornádon, aminek a tartalmait indexelik a keresőmotorok (például blogodon).

 

A beilleszthető hivatkozás másolásához kattints a bejegyzés jobb alsó sarkában látható három pontra (…) és válaszd a Hivatkozás másolása opciót.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/instagram-seo.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Instagram, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

2018-12-06

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!