Hotel marketing és SEO

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Helyi SEO hoteleknek: Hogyan vonzz nagyobb forgalmat webhelyedre (és hogyan konvertáld azt)

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lesz hoteledben a legtöbb direkt szobafoglalás a weboldaladon keresztül? Mutatjuk, melyek a legköltséghatékonyabb hotel marketing eszközök. 
 

Helyi SEO hoteleknek Hogyan vonzz nagyobb forgalmat webhelyedre (és hogyan konvertáld azt)

Kevés szektorra jellemző olyan ádáz verseny, mind a vendéglátásra. Nem elég, hogy egy szállodának más hotelekkel és üdülőkkel kell megküzdenie a vendégek kegyeiért, ott vannak még a közvetítőkként működő online utazási irodák (OTA-k, pl. Booking.com) és ár-összehasonlító webhelyek is.

 

A verseny miatt számos szálloda kényszerül más csatornákon is népszerűsítenie magát, feladja saját marketing kommunikációját, honlapjának fejlesztését és így rabszolgája, örök adófizetője marad az OTA-knak. Pedig van kiút és van lehetőség arra, hogy saját honlapod is az elsők között legyen a Google találati listáján. Ha egy OTA-nak fizetsz jutalékot, az olyan, mintha albérletet fizetnél: a lakás soha nem lesz a tied, a pénzt azonban kiadod rá. Ha hotel marketingre költöd, az olyan, mintha vennél egy saját lakást: először kicsit több kiadásod van vele, de utána nem kell fizetned másoknak „bérleti díjat”. 

 

Szóval mit tehetnek a szállodatulajdonosok és –marketingesek, akik szeretnék láthatóbbá tenni létesítményüket a keresgélő leendő utazók számára, hogy minél több közvetlen foglalást zsebelhessenek be szállodájuk webhelyén? A választ a helyi SEO kínálja.

 

A helyi SEO lehetővé teszi a szállodák számára, hogy kiemelhessék magukat a keresőtalálatok között, hogy nagyobb forgalmat vonzzanak be, és hogy ezt a forgalmat fizető ügyfelekké konvertálják. Jól hangzik? Akkor nézzük meg lépésenként, hogy mit is kell tenned ehhez!

 

Keresőoptimalizáld hoteled webhelyét

Egy stabil, igényes, modern és naprakész webhely nélkül labdába sem rúghatsz manapság a szállodaiparban. A jó honlapkészítő kiválasztása alapozza majd meg hotel marketing stratégiádat, ezen áll vagy bukik maga a SEO is. Sok honlapkészítő állítja, hogy az általa elkészített weblap minden SEO paraméternek megfelel, azonban ez gyakran csak üres frázis, a valóságban honlapja nem tud többet, mint egy kezdő keresőoptimalizálás lecke tananyaga. Egy ilyen honlappal éles versenyben nem tudsz előre kerülni. Honlapkészítés előtt kérd ki hotel online marketing tanácsadód segítségét, ne fogj bele semmibe, míg ő meg nem harcol a webdesignerrel a számodra legtökéletesebb honlapért! 

 

Végezz kulcsszókutatást

Nem mindegy, milyen kulcsszavakra optimalizálsz. “Bikácsi legénybúcsúhelyszín hotelben, meleg pároknak” kifejezésre nem nehéz az elsőnek lenni a Google-ben, de vajon van-e kellő, fizetőképes  célcsoport, aki majd megtölti bikácsi szállodánkat erre a kulcsszóra keresve? 

 

A fenti példából is látható, a kulcsszókutatás egy összetett folyamat. Nem csak azt kell megnéznünk, mennyi keresés fut le egy-egy keresési kifejezése, de azt is, mennyire nehéz erre előre jutni a Google-ben. Persze, semmilyen szóra nem lehetetlen az elsők közé kerülni, de gyakran nem éri meg a fáradtság. Könnyebb, speciálisabb szavak gyakran sokkal több konverziót hoznak, mint az egyszerű szavak.

 

Így ha kulcsszókutatásunk eredményeképpen azt tapasztaljuk, hatalmas hiány van a meleg párok között vidéki hotelben egy legénybúcsú helyszínre, bizony ez egy nagyon jó kulcsszó lesz nekünk bikácsi hotelünk weboldalának optimalizálására. 

 

 

Professzionális hotel marketing tanácsadásra van szükséged? Nézd meg referenciáinkat ITT!

 

 

Készíts helyi tartalmakat hoteled weboldalára

Ha megvannak kulcsszavaid, a következő lépés helyi jellegű tartalmakat írni köréjük. Ezen tartalmaid nagy részének célja nem szobáid és szállodai szolgáltatásaid népszerűsítése lesz, fontos, hogy olyan kiegészítő tartalmakat is készíts, amelyekkel releváns érdeklődésű felhasználókat célozhatsz meg – ezekkel szállodaként és helyi létesítményként is növelheted webhelyed relevanciáját. Ilyen lehet például a környék látnivalóiról, programjairól írt tartalom. Szerinted potenciális ügyfeled az, aki a hoteled közelébe szeretne utazni, hogy részt vegyen egy egész hétvégés programon? 

 

Hogy milyen sűrűn készítesz ilyen tartalmakat webhelyedre (például egy blogra azon belül) az nem olyan fontos szempont, mint sokan gondolnák. Ami azonban fontos, hogy légy rendszeres – ha úgy döntesz, hogy minden hét szerdáján publikálsz új tartalmat, akkor tartsd magad ehhez. Ha heti két cikket szeretnél írni, vagy csak havonta kettőt, akkor ahhoz, és így tovább. A sűrűségnél sokkal fontosabb a rendszeresség és persze a minőség.

 

Optimalizáld webhelyed meta title címkéit

Webhelyed, illetve weboldalaid meta title (meta cím) címkéi is segíthetnek abban, hogy szállodád minél magasabb pozícióban jelenjen meg a Google találatok között.

 

A meta title címkékről fontos tudni, hogy a Google csak egy korlátozott szélességben jeleníti meg őket a találati oldalakon, tehát van egy limit arra, hogy összesen hány karaktert használhatsz bennük, amiket a felhasználók még láthatnak keresés közben.

 

Ez azt jelenti, hogy ügyelned kell rá, hogy meta title címkédben előbb jelenjenek meg az adott oldal megcélzott kulcsszavai, mint szállodád neve, különben előfordulhat, hogy pont azok nem látszódnak majd a felhasználóknak. A szállodanevet tehát legfeljebb ezek után helyezd el, de ne eléjük.

 

Itt érdemes megemlíteni még a meta description (meta leírás) címkét is. Ez a címke nem befolyásolja a rangsorolást (tehát a Google-t nem érdekli, hogy mit írsz bele), de ettől még fontos szerepe van, hiszen átkattintásra ösztönözheti a kereső felhasználókat. Érdemes észben tartani, hogy a Google időnként elrejti ezt a leírást, és helyette a tartalom egy részletét jeleníti meg, ha azt relevánsabbnak tartja a felhasználó keresésére.

 

Használd a Google Cégemet

A leendő utazók gyakran nem egy konkrét szállodára keresnek rá a Google-on, hanem egy adott település lehetséges szállásaira kíváncsiak. Ilyenkor olyan kereséseket ütnek be, mint „Debrecen szállás” vagy „szállodák Siófokon” és így tovább.

 

Ezzel egyértelműen azt jelzik a Google-nak, hogy egy adott hely szálláskínálatából szeretnének válogatni, amire a keresőmotor egy térképet jelenít majd meg nekik a helyi lehetőségekkel – ez az úgynevezett „helyi csomag”.

 

Ha szeretnél bekerülni az ilyen kiemelt térképtalálatok közé, akkor szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra szállodád számára. Egy ilyen adatlappal nem csak a Google Térképen (és a helyi csomagban) jelenhetsz meg szállodáddal, hanem a Tudáspanelen is, ami a Google találatok jobb oldalán szokott megjelenni.

 

Egy Google Cégem adatlapon megjelenítheted szállodád minden fontos információját, amikre egy leendő vendég kíváncsi lehet szálláskeresés közben – hogy hol található szállodád, hogy mik az elérhetőségeid, hogy hogyan juthatnak el oda jelenlegi tartózkodási helyükről, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz, milyen fizetési módokat fogadsz el, stb. Természetesen szállodád webhelyének címét is elhelyezheted itt, hogy közvetlen foglalásra buzdíthasd leendő ügyfeleidet.

 

Ezen kívül képeket és videókat is feltölthetsz szállodádról, hogy az érdeklődők pontosan tudják, hogy mire számíthatnak nálad.

 

Fontos szerepet kapnak még az adatlapon a korábbi ügyfelek véleményei és értékelései is, amelyek sikerre vihetik szállodádat vagy súlyos csapást is mérhetnek hírnevedre – fontos, hogy odafigyelj ezekre és minden negatív véleményre higgadtan és kimérten válaszolj.

 

Amennyiben több szállodát is vezetsz (vagy több marketingjéért is felelsz egy láncon belül), mindegyiknek saját Google Cégem adatlapra lesz szüksége, elvégre mindegyik más címen található (és más dolgokban is eltérhetnek egymástól).

 

Optimalizáld ügyfeleid foglalási folyamatát - a UX, azaz a user experience

Foglalás alatt itt most azt a folyamatot értjük, ami akkor kezdődik, amikor egy leendő ügyfél úgy dönt, hogy szállást keres magának és akkor ér véget, amikor lefoglalja szobáját szállodádban (habár bizonyos értelemben ez a folyamat ennél tovább is tarthat).

 

Ezt a folyamatot többek között a következő lépésekkel optimalizálhatod.

 

Emeld ki felhívásaidat

A felhívások, vagy CTA-k szerepe, hogy a következő lépés irányába tessékeljék webhelyed látogatóid – egy szálloda esetében ez általában a szobafoglalás és a rendezvényhelyszín ajánlatkérés. Fontos, hogy a CTA gombok minden oldalon feltűnőek legyenek és ne vesszenek el a többi elem között. Érdemes ezért egy külön színt adni ezeknek, ami egyik másik webhelyelemben sem jelenik meg.

 

Egyszerűsítsd űrlapjaidat és a fizetési folyamatot

Tegnap vásároltam kedvenc bio termékeimből egy új webáruházban, nagyon helyesen felajánlotta, hogy ha regisztrálok, megjutalmaz valami ajándékkal. A regisztráció során azonban a kis betű-nagybetű-szám kombináció 8 karakterrel nem volt elég jelszónak, szerinte ez gyenge, így ott is hagytam a webáruházat. Nem a CIA belépőkódja ez… 

 

Az emberek manapság egyre óvatosabbak, ha személyes adataikról van szó az interneten. Ha egy regisztrációs, szobafoglalási vagy egyéb jellegű űrlap túl sok információt kér róluk, akkor esélyes, hogy inkább nem töltik majd ki azt.

 

Az adatmezők száma mobileszközökön is fontos tényező – a kevesebb mezőt tartalmazó űrlapok száma 65%-kal nagyobb mobileszközökön, mint a többmezős űrlapoké.

 

Az is fontos, hogy a foglalási folyamat minél kevesebb lépésből és kattintásból álljon. Szintén statisztikai adatok támasztják alá, hogy minél kevesebbet kell kattintgatniuk a felhasználóknak céljuk elérése érdekében, annál többen érnek el a folyamat végére.

 

Érdemes beszerezni egy olyan eszközt, amivel mérheted űrlapjaid teljesítményét, hogy azonosíthasd az esetleges hiányosságokat és problémákat.

 

Gondoskodj webhelyed sebességéről

Ha az nem lenne elég, hogy webhelyed sebessége rangsorolási tényező a Google szemében (márpedig az), akkor gondolj arra, hogy hány “majdnem ügyfelet” veszíthetsz el azzal, hogy lassú webhelyeddel minden türelmüket felélted.

 

A Google statisztikái szerint a mobilhasználók fele unja meg és hagyja el az olyan webhelyeket, amelyek 3 másodpercnél tovább töltődnek.

 

Weboldalad sebességét ellenőrizheted a Google Page Speed eszközével (kattints ide), mely a leginkább releváns mérőeszköz. A mérés eredményeképpen 1-100 közötti értéket fogsz kapni. Ha weboldalad sebessége rosszabb, mint 70, szidd le nagyon honlapkészítődet, és szólítsd fel az azonnali javításra. 

 

Ha weboldalad sebesség mérésének eredménye kevesebb, mint 50, azonnal rúgd ki a honlapkészítődet és keress egy hozzáértőt! Íme egy keresőellenes hotel honlapmotor Page Speed eredménye:

 

Rossz hotel marketing rossz webhely sebesség

 

A marketinges feladata, hogy ezeket a hibákat észrevegye és javíttassa a honlapkészítővel. Ügyelj rá, hogy a webhelyeden használt képek fájlmérete ne legyen túl nagy, illetve kérd meg az illetékes webprogramozót, hogy távolítsa el a webhely forrásának felesleges kódrészleteit.


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!