Ismerd meg az elhelyezés szerinti célzás, azaz a placement targeting pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Elhelyezés szerinti célzás

Elhelyezés szerinti célzás


Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége.

A kulcsszavakat megcélzó kampányok mellett – ami általában a leggyakrabban választott opció – lehetőséged van az elhelyezés szerinti célzást választani.

 

Elhelyezés szerinti célzás a gyakorlatban

Az elhelyezés szerinti célzás azt jelenti, hogy a hirdetések nem kulcsszavak alapján, hanem bizonyos megadott webhelyeken jelennek meg, így nincs szükség kulcsszó kutatásra. Csak azok az oldalak választhatók ki, amelyek tagjai a Google tartalomhálózatának.

De mi a különbség az elhelyezés szerinti célzás és az olyan kulcsszavas kampányok között, amelyeknél a tartalomhálózati opció is be van kapcsolva (hogy a kulcsszavas kampány ne csak a találati oldalakon, hanem a tartalomhálózat webhelyein is megjelenhessen)? Az ilyen kulcsszavas kampányok esetén a hirdető nem befolyásolhatja, hogy hirdetése mely webhelyeken jelenhet meg – ezt a Google szabja meg. Az elhelyezés szerinti célzás esetén azonban a hirdető teljes irányítást kap ezen szempont felett.

 

További jelentős különbségek a kulcsszavas és az elhelyezés szerinti célzás között:

  • Az elhelyezés szerinti célzás kampányok ára a kulcsszavas célzással ellentétben nem a kattintások (CPC), hanem a megjelenítések (CPM) alapján kerül kiszámításra. Az elhelyezéses kampányok beállításakor a hirdetőnek licitálnia kell 1000 megjelenítésre. A CPM a kiválasztott webhelytől függ. Mindez persze azt jelenti, hogy a hirdetőnek még akkor is fizetnie kell a hirdetés elhelyezéséért, ha valaki nem kattint rá arra. Emellett a megcélzott webhelyet is nagyon megfontoltan kell kiválasztani, ahogy az azon található legideálisabb reklámfelületet is.
     
  • A Google pofon és a landing oldalak minőségi mutatója nem vonatkozik az elhelyezés szerinti célzásra. Ez azt jelenti, hogy a relevancia nem jelenthet problémát. A hirdetőnek nem kell attótl tartania, hogy a licitárak feljebb kúsznának mert landing oldala nem eléggé releváns a hirdetéséhez vagy a hirdetést megjelenítő webhelyhez.
     
Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
206 205
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain Authority

Mi az a Domain Authority? A Domain Authority, („domain tekintély”,...

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját méretüket, megjelenésüket...

Leadfogó oldal

A leadfogó oldal (gyakran squeeze page, vagyis “beszorított oldal”) egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.