Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg az elhelyezés szerinti célzás, azaz a placement targeting pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Elhelyezés szerinti célzás


Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége.

A kulcsszavakat megcélzó kampányok mellett – ami általában a leggyakrabban választott opció – lehetőséged van az elhelyezés szerinti célzást választani.

 

Elhelyezés szerinti célzás a gyakorlatban

Az elhelyezés szerinti célzás azt jelenti, hogy a hirdetések nem kulcsszavak alapján, hanem bizonyos megadott webhelyeken jelennek meg, így nincs szükség kulcsszó kutatásra. Csak azok az oldalak választhatók ki, amelyek tagjai a Google tartalomhálózatának.

De mi a különbség az elhelyezés szerinti célzás és az olyan kulcsszavas kampányok között, amelyeknél a tartalomhálózati opció is be van kapcsolva (hogy a kulcsszavas kampány ne csak a találati oldalakon, hanem a tartalomhálózat webhelyein is megjelenhessen)? Az ilyen kulcsszavas kampányok esetén a hirdető nem befolyásolhatja, hogy hirdetése mely webhelyeken jelenhet meg – ezt a Google szabja meg. Az elhelyezés szerinti célzás esetén azonban a hirdető teljes irányítást kap ezen szempont felett.

 

További jelentős különbségek a kulcsszavas és az elhelyezés szerinti célzás között:

  • Az elhelyezés szerinti célzás kampányok ára a kulcsszavas célzással ellentétben nem a kattintások (CPC), hanem a megjelenítések (CPM) alapján kerül kiszámításra. Az elhelyezéses kampányok beállításakor a hirdetőnek licitálnia kell 1000 megjelenítésre. A CPM a kiválasztott webhelytől függ. Mindez persze azt jelenti, hogy a hirdetőnek még akkor is fizetnie kell a hirdetés elhelyezéséért, ha valaki nem kattint rá arra. Emellett a megcélzott webhelyet is nagyon megfontoltan kell kiválasztani, ahogy az azon található legideálisabb reklámfelületet is.
     
  • A Google pofon és a landing oldalak minőségi mutatója nem vonatkozik az elhelyezés szerinti célzásra. Ez azt jelenti, hogy a relevancia nem jelenthet problémát. A hirdetőnek nem kell attótl tartania, hogy a licitárak feljebb kúsznának mert landing oldala nem eléggé releváns a hirdetéséhez vagy a hirdetést megjelenítő webhelyhez.
     
címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!