Hogyan válasszak SEO tanácsadót cégemnek?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan válasszak SEO tanácsadót cégemnek?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Meg tudom ítélni, melyik az a keresőoptimalizáló cég, aki eredményeket fog elérni az én online marketingemben is? Van arra garancia, hogy valaki tényleg sikeres lehet? Hogyan tudom kiszűrni azokat, akik csak ígérgetnek? Mutatjuk!
 

Hogyan válasszak SEO tanácsadót cégemnek?

Ne szaladjunk előre! A SEO helye az online marketingben

A keresőoptimalizálás, a SEO az online marketing motorja. Keresőoptimalizált honlap nélkül sokkal drágábban szerzel új ügyfeleket, vevőket, vendégeket. Cégünk, a Marketing Professzorok Kft. komlpex online marketing tanácsadással foglalkozik, melynek része a keresőoptimalizálás, de csak része. A SEO, bár kétség kívül a legfontosabb része az online marketingnek, önmagában nem állja meg a helyét. A tartalommarketing, a közösségi média marketing mind az alap eszközök közé tartoznak, és együtt érik el teljes hatékonyságukat. PPC hirdetésekkel, remarketinggel, e-mail marketinggel kiegészítve képezik a létező legköltséghatékonyabb marketing kommunikációs struktúrát. Miért beszélek én akkor a keresőoptimalizálásról, ha alapvetően nem a SEO a mesterségem? 


Ki a legjobb a keresőoptimalizálásban? 

2003-ban jelent meg Damjanovich Nebojsa Keresőmarketing című könyve. Nagyon örültem neki. 1997-ben, az egyetemen már foglalkoztam honlapkészítéssel, én készítettem a tanszék weboldalát is, aztán 1998-ban diplomám megszerzése után rögtön marketing kommunikációval kezdtem el foglalkozni. Hamar rájöttem, hogy az online marketing az az út, ami kellő költséghatékonysággal szerepelhet egy cég marketing kommunikációjában. Elkezdtem a keresőoptimalizálással foglalkozni azoknál a cégeknél, ahol tanácsadóként dolgozott a cégem. Megdöbbentő eredményeket értünk el. Dőltek az online ajánlatkérések, olyan üzletágakban is, ahol ezt teljesen lehetetlennek tartották a 2000-es évek elején. 23%-al növeltük egy éven belül pl. egy temetkezési vállalkozás forgalmát. Sem mi, sem ők nem gondolták volna ezt… És 2003-ban megjelent Nebojsa könyve. Bár már akkor is foglalkoztam doktorim megírásával, könyv írására soha nem adtam a fejem. Csodálkozva vettük kézbe az első magyar Keresőmarketing írást. 

 

A könyvben a következő gondolat fogott meg a legjobban: “Az a minimum, hogy mindenre, amivel foglalkozol az első legyél a Google keresőben. Én, Damjanovich Nebojsa, pl. online marketing tanácsadónak tartom magam, ezért nagyon ügyelek arra, hogy ha beírod a Google-be, hogy “online marketing tanácsadó”, az én honlapom legyen az első.”

 

Nos, innentől fogva nem nyugodtam, míg meg nem szereztem ezt az első helyet a Google-ben. Amikor aztán 2006-ban a GlaxoSmithKline online marketing tenderén a bejutásért küzdöttünk, ott ült Nebojsa a multi beszerzési bizottságában, mint online marketing szakértő, aki segít kiválasztani a céget, aki a GSK online marketing beszállítója lesz. Magabiztosan beszéltem arról, hogy mennyire sokat jelent majd, ha a GSK oldalai minden szóra, amire csak akarjuk, az elsőre jönnek majd a Google-ben. Nebojsa erre megkérdezte: Miért gondolom én azt, hogy cégem ezt el fogja tudni érni? 

 

Minden tiszteletem a Tied, Nebojsa, hiszen valóban sokat tanultak tőled a magyar online marketing tanácsadók. De engedd meg, hogy rámutassak, könyvedben azt írtad: “Az a minimum, hogy mindenre, amivel foglalkozol az első legyél a Google keresőben. Én, Damjanovich Nebojsa, pl. online marketing tanácsadónak tartom magam, ezért nagyon ügyelek arra, hogy ha beírod a Google-be, hogy online marketing tanácsadó, az én honlapom legyen az első.” Nos, meg tudjuk nézni most, ki éppen az első erre a kifejezésre? A tendert megnyertük, mi lettünk a GSK online marketing beszállítója….

 

Online marketing tanácsadás

 

SEO tanácsadás 2019-ben

2006 óta azonban már sok víz lefolyt a Rákos-patakon, sok-sok cég online marketing kommunikációjának kialakításában és kivitelezésében részt vettem én is, és cégem is, sokat tanultunk. Egy-egy kifejezésre az elsők között lenni még mindig nagyon fontos, de a keresőoptimalizálást ma szavakhoz kötni hiba lenne. Ez nem azt jelenti, hogy nincs egy kulcsszómátrixunk, melyben az optimalizálandó szavakat követjük nyomon, de a cél nem a fa, hanem az erdő. Nyilván, fákból áll egy erdő, a nagy fák nagyobb tömegét adják a vágott fának, mint a kicsik. Minden fa fontos, de a végén egy dolog számít csak: mennyi fa került ki az erdőből. 

 

Így van ez a keresőoptimalizálással is. Vannak szavak, melyekre szeretnél első lenni, de nem érdemes annyi energiát fektetni beléjük, mintha több, kevésbé fontos szó pozícióját javítod, ezzel nagyobb látogatottságot, és több konverziót (vevőt, megrendelőt, foglalást stb.) elérve. Vannak, akik kinéznek maguknak egy fát az erdőben, és csak arra koncentrálnak. Locsolgatják, tápanyaggal kényeztetik, növekszik is tőle, de ha ezt az energiát az erdő többi tagja között szétosztanák, az össz fa hozama sokkal nagyobb lenne. Az aztán a legnagyobb baj, ha görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy az a fa az égig érjen, akkor is, ha esetleg ez annyi energiát emészt fel, mint az egész erdő... 

 

A keresőoptimalizálás eredménye

 

A SEO első eredménye a látogató

 

Az online marketing mérhető. Jobban, mint egy álló erdő hozama. A mérés alapja a Google Analytics. Van Analytics-ed? Tegyél meg most egy dolgot kérlek! Nyisd meg, kattints az Ügyfélszerzés menüre, azon belül  a Minden forgalom, és ott a Csatornák almenüre. Meg van? A jobb sarokban kattints a dátumválasztóra, állítsd be az időtartományt az elmúlt 30 napra mondjuk. Kész? Most a dátumtartomány választó rubrikái alatt találsz egy bepipálható mezőt: Összehasonlítás a következővel: Nyomj az alkalmaz gombra! Alapbeállításként az előző időszakhoz (mondjuk 30 naphoz) hasonlítja az értékeket, de át is állíthatod úgy, hogy az előző év hasonló időszakához viszonyítson.  A Google elkészít neked egy táblázatot, ahol többek között a keresőoptimalizálás eredményét is láthatod, az „Organic search” sorban. Itt láthatod a tavalyi időszakban, a keresőkből érkező látogatókat és az idei év kijelölt időszakában lévőket, összehasonlítva, százalékosan. Pozitív? Zöld? Igen? Akkor javult a SEO-d! Piros? Akkor romlott! Nos, ez a SEO eredménye. Lehet, hogy egy bizonyos szóra, melyhez görcsösen ragaszkodsz, nem javult, de összességében a látogatók száma nagyban növekedett.

 

A SEO eredménye

 

A látogatókból pedig vevők lesznek. És azokból profit. Nem mondom azt, hogy ha van egy-egy szó, mely beszorul a találati listában, azzal nem érdemes foglalkoznod. De ennek rengeteg oka lehet, például az, hogy valaki dilettáns módon túltolta azt a kifejezést, “túlseozta”, és ezért a Google „büntet” arra a kifejezésre. Ennek megszüntetése hosszú idő, rengeteg munka. Neki lehet állni megszüntetni, talán megéri, talán nem. De az is lehet, hogy egy SEO támadás áldozata vagy a konkurencia részéről – vagy az is, hogy csupán “túl nagy a verseny”, és még a befektetett energiánál is jóval többet igényelne. Foglalkozz vele, de ne egy-egy szó legyen  a végső cél. Lassan 2019. Az emberek már nem úgy keresnek, hogy beírnak a Googlbe pontos egyezésű szavakat. Ne a keresőnek akarj megfelelni, az embereknek, akik keresnek! Abból lesz a profit! Nem mondom azt, hogy azokra a szavakra, amikkel céged foglalkozik, nem kell az elsők között lenni. De igen. De nem minden áron és nem mindre. 

 

A SEO valódi eredménye a konverzió


Természetesen tudjuk, a látogató nem mindig jelent vevőt, azaz konverziót. Ahhoz tehát, hogy megállapítsd, forintosan mennyi eredménye van a keresőoptimalizálásnak, el kell vinned a mérési folyamatot a vásárlásig, foglalásig, vagyis a konverzióig. Ma Magyarországon a cégek nagy többségének nincs úgy beállítva a Google Analytics, hogy helyesen mérje a konverziókat. Az első lépés tehát, hogy ezt beállítsd. Ha ezzel megvagy akkor fogsz tudni hasonló eredményeket látni, mint amiket a Marketing Professzorok produkált többek között az alábbi ügyfelénél is. Az alábbi ábrákon azt láthatod, hogy a Google-ből érkezők aránya hogyan növekedett a keresőoptimalizálásnak köszönhetően a tavalyi évhez, a tavaly előtti évhez, valamint a 3 évvel ezelőttihez képest. A példában egy budapesti étterem asztalfoglalásai és rendezvényhelyszín ajánlatkéréseit láthatod. 


A keresőoptimalizáló cég referenciái

Sok marketing tanácsadóról tudok, aki jeleskedik a saját marketing kommunikációjában, de az ügyfeleknél valahogy soha nem tud eredményt elérni. Ha SEO tanácsadót keresel, kérj tőle referenciákat, jelenlegieket, 2018-asokat. A Google algoritmusa folyamatosan változik, lehet, tavaly még valami sötét trükkel első tudott lenni bizonyos szavakra, ma azonban már lebuktatta a Google. Nyilvánvalóan minden SEO cég az elsők között akar lenni a “keresőoptimalizáló cég” vagy a hasonló kifejezésekre, így ezért különösen releváns, hogy csak olyat válassz, aki az első 10-ben benne van a fenti szavakra. A kettő együtt érdekes tehát. Mondhatom, hogy referenciám az, hogy valakit elsőre tudtam hozni szivárványszáírtó generátor kifejezésre, és ezért engem válassz, mert jók a referenciáim. Egy laikus nem tudhatja, melyik a nehéz kifejezés, melyik nem. De a SEO és társai szavak, nyilván azok. 
 

 

Hogyan válasszak keresőoptimalizáló céget?

Minap egy ismerősöm kiírta a Facebookra, hogy ki foglalkozik az ismerősei közül keresőoptimalizálással. Nos, pl. a lányom is. 14 éves. Sok mindent tanult tőlünk, de nyilván még nem egy profi SEO tanácsadó. Akár ő  is jelentkezhetett volna erre a felkérésre, hiszen foglalkozik vele. Ahogy jelentkeztek is sokan. Kicsit utánanéztem az illetőknek, kíváncsiságból. Az első 50-ben nem voltak sem a “SEO” sem a “keresőoptimalizálás”, sem a “keresőoptimalizáló cég” kifejezésekre. 

 

Keresőoptimalizáló cég

 

Értem én, ha valaki mondjuk marketingest keres, nem biztos, hogy az, aki a “marketing” szóra szerepel az első 10 találat között, az feltétlenül jó marketinges. Maximum annyit jelent, hogy ért a SEO-hoz.

 

Gondolom a fenti kifejezéseket te is gyorsan beírtad Google-be, és kipróbáltad, kiket hoz az első 10 találat, ugye? Nos, ezt nem értem, az ismerősöm a Facebookon miért nem tette meg ezt? Hiszen egyértelmű: az ért a keresőoptimalizáláshoz, aki a kapcsolódó kifejezésekre az első 10 találat között van. Nyilvánvalóan itt is igaz, amit az előbb leírtam: ha mondjuk az egyik kiválasztott szóra nem jön az első 10-be, mert ott éppen „beregadt” a SEO-ja, semmi baj. Jöjjön a másikra. De egyikre sem? Akkor ne foglalkozz vele! 

 

A jó SEO tanácsadó cég összefoglalva

Nézzük, mi alapján válassz keresőoptimalizáló tanácsadót, ha szakmai alapokon akarsz dönteni:

  1. Nézd meg a “keresőoptimalizálás”, “keresőoptimalizáló cég”, “SEO” szavakra jön-e a Google találati listában.
  2. Kérj tőle friss referencia eredményeket! 
  3. Ne azt kérd tőle, hogy egy bizonyos szóra legyen első a honlapod. Kérd tőle, hogy egy bizonyos időszakon belül X vagy Y százalékkal növelje a weboldalat keresőkből érkező látogatóinak számát.
  4. A látogató önmagában nem biztos, hogy vásárlót is jelent. Alakítsd ki a konverziómérés rendszerét, és kérj tőle konverzió növekedést! 
  5. Ne foglalakozz a SEO-val önmagában! A keresőoptimalizálás része egy rendszernek, melyet online marketignek hívnak. Komplex online marketing stratégia keretében a konverziók számának növelése legyen a célod, ezt kérd a tanácsadótól is!

 

Most hogyan tovább? Egyszerű, kattints IDE és mutatom, mit kell tenned marketing kommunikációd fellendítéséhez! 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!