notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hányszor posztoljak egy nap a közösségi médiában?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A közösségi média meghódítása hatékony posztolással

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A közösségi média meghódítása hatékony posztolással


2018/09/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bizonyára téged is foglalkoztatott már a kérdés, hogy vajon milyen gyakran érdemes új bejegyzéseket közzétenni, vagyis posztolni a közösségi platformokon. Az (remélhetőleg) mindenkinek tiszta, hogy a különböző közösségi hálózatokon más és más időközönként ajánlott ezt csinálni. A kérdés csak az, hogy létezik-e valamilyen képlet, amivel pontosan behatárolható, hogy mely napokon, mikor és milyen gyakran érdemes posztolgatni.
 

Hányszor posztoljak egy nap a közösségi médiában?

A válasz „sajnos” az, hogy nincs.

 

Rengeteg olyan forrást olvashatunk az interneten, amik szinte percre pontosan lebontják a hét különböző napjait, és azt ígérik, hogy „szombat este 6 órakor ideális a Facebookra” posztolni. A baj ezekkel a cikkekkel csupán annyi, hogy nem veszik figyelembe az összes tényezőt, amik befolyásolhatnák az ideális posztolási gyakoriságot és időpontokat.

 

Az a bizonyos szombat este 6 óra a Facebookon talán tökéletes néhány oldal számára, de a tiéd talán pont ekkor kapná a legkevesebb figyelmet követőidtől. Ami az egyik márka sikere, az egy másik kudarca lehet.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy nincs szükséged egy kidolgozott rendszerre, ha a posztolásokról van szó – percre pontos lebontás helyett viszont inkább nézzünk meg néhány olyan módszert, amelyet bárki hatékonyan használhat közösségi stratégiája fellendítésére.


Bevált módszerek a hatékonyabb közösségi posztoláshoz

 

Ami a gyakoriságnál is fontosabb

A korábban emlegetett ajánlott posztolási gyakoriságokkal az a legnagyobb probléma, hogy túlságosan általánosított adatokból merítenek. Ha az ember például nem csak belföldi, hanem külföldi közönséget is kiszolgál tartalmaival, akkor értelemszerűen figyelembe kell venni az időzónák közötti különbségeket is. A javasolt „délután 4-6 között” itt már borul is, hiszen ami itt délután 4-6, az a világ egy másik pontján délelőtt 10-12 óra is lehet.

 

Ha tehát valahol azt olvasod, hogy „napi 2 alkalommal posztolj a Facebookra, egyszer délben, egyszer pedig este 6-kor”, akkor inkább gondolkodj el rajta, hogy mi az, ami még ennél is fontosabb. Segítünk: a rendszeresség.

 

Készítened kell egy tervet, és ahhoz kell tartanod magad. Tegyük fel, hogy naponta kétszer fogsz posztolni a Facebookra. vagy bármilyen más hálózatra. Ha tudod, hogy napi két posztod lesz, akkor tudni fogod előre, hogy annyi tartalomra lesz szükséged, amikkel kitöltheted ezt a két időpontot, közönséged pedig tudni fogja, hogy 24 óránként két új bejegyzést láthat majd tőled.

 

Ez segít hozzászoktatni követőidet, hogy naponta többször is visszanézzenek hozzád, új tartalmak reményében – persze ez csak akkor teljesülhet, ha ezekért a tartalmakért megéri felkeresni oldaladat…

 

A minőség még mindig fontosabb a mennyiségnél

De hogyan biztosítható, hogy megérje vissza-visszanézni hozzád követőidnek? Csak egyféleképpen: jó minőségű, érdekes, hasznos, fontos tartalmakat kell biztosítanod követőidnek. Másképpen megfogalmazva: ne posztolj csak azért, hogy legyen mivel kitöltened a kitűzött időpontjaidat. A gyenge tartalmakkal többnyire csak azt éred majd el, hogy egyre többen leállítják majd a követésed, és visszavonják oldalad kedvelését.

 

Néha jobb csendben maradni, mint irreleváns dolgokról fecsegni – akárcsak a való életben. Biztosan te is rábukkantál már egy-egy olyan Facebook oldalra, ami olyan tartalmakat osztott meg, amelyeknek semmi közük nem volt ahhoz a témához, amit elvártál volna a név alapján.

 

A közösségi platformok hírfolyam-algoritmusai rendszeresen változnak, és habár a tartalmat publikáló felek ezt gyakran megszenvedik, a hálózatok célja mindig az, hogy a legjobb tartalmakat kínálják felhasználóiknak.

Tűzz ki egy célt és próbáld elérni

Tehát már tudjuk, hogy nem a pontos időpont számít, hanem a rendszeresség, méghozzá a minőségi tartalmak rendszeressége – de ez még mindig csak egy része egy általános közösségi stratégiának. Szükséged lesz egy célra is, amihez hozzámérheted jelenlegi állásodat, és bejegyzéseid hatékonyságát.

 

Mi is ez a cél? Népszerűbbé szeretnéd tenni márkádat a közösségi médiában? Több érdeklődőt szeretnél bevonzani márkád webhelyére? Esetleg az értékesítések számát lenne jó fellendíteni?

 

A cél kitűzése valójában egy közösségi stratégia kialakításának első és legfontosabb lépése, hiszen ettől függ minden későbbi döntés – ezt a célt szolgálják.

 

Ha pedig célod minél több értékesítést lebonyolítani, de ehelyett megkétszerezted követőid számát az adott idő alatt, akkor kampányod sikertelennek számít (de legalább már tudod, hogy mit kell tenned, ha több követőt szeretnél).

 

Általános és platform-specifikus tippek a hatékonyabb posztoláshoz

Pihengetünk?

A fenti három koncepciót érdemes tehát posztolási stratégiád alapjául venni. A következőkben néhány általános, majd néhány platformfüggő tippet osztunk meg.

 

Általános tipp #1: Írj egyéni bejegyzéseket minden platformra

Felejtsd el a sablonos posztolást. Egy Instagramra írt bejegyzés nem mutat jól a Facebookon, egy Facebookos a Twitteren, és így tovább. Tény, hogy több időt kell így rászánnod minden egyes bejegyzésre, de hidd el, hogy meg is éri foglalkozni vele.

 

Általános tipp #2: Vedd fel a kapcsolatot közönségeddel

A bejegyzések közzététele csupán az első lépés – ha azt szeretnéd, hogy közönséged aktívan foglalkozzon tartalmaiddal, akkor figyelned kell reakcióikat, és be kell csatlakoznod a beszélgetésbe a kommentek között. Nem kell persze minden hozzászólásra válaszolnod, de jó, ha az emberek látják, hogy igenis odafigyelsz a mondanivalójukra.

 

Posztolási tippek a Facebookra

A Facebook algoritmusa hírhedten változékony, és rengeteg vitát és elégedetlenkedést váltott ki a tartalomkészítők népes táborából az elmúlt egy év során. Mindezek ellenére van néhány dolog, amivel nem igazán lehet melléfogni a közösségi platformok királyánál.

 

Fontos például, hogy megismerd közönségedet. A Facebook statisztikai felülete rengeteg hasznos információt biztosít erre. Megnézheted többek között, hogy kik és hogyan lépnek kapcsolatba tartalmaiddal, és hogy mikor a legaktívabbak.

 

Használj olyan tartalmakat, amiket szívesen készítesz, és amiknél biztosítani tudod a minőséget. Ha például a véredben van a grafikus tervezés, de nem fekszik a több oldalas témakifejtés akkor áraszd el infografikákkal követőidet, amik a legnépszerűbb képes tartalmak közé tartoznak. A lényeg, hogy olyan tartalmakkal dolgozz, amik passzolnak márkádhoz, és amiket a fent emlegetett rendszerességgel vagy képes termelni.

 

Végezetül (ez valójában minden platformra vonatkozik): kísérletezz a különböző posztolási gyakoriságokkal és időpontokkal, amíg meg nem találod a számodra legideálisabbakat.

 

Posztolási tippek a Twitterre

Bár Magyarországon a Twitter nem annyira elterjedt, mint más országokban, legkevésbé sem elhanyagolható, ráadásul külföldre irányuló kommunikáció esetén érdemes vele foglalkoznod. A Twitter szintén arra pályázik, hogy a legjobb élményt nyújtsa felhasználóinak, amit az elmúlt időszakok frissítései is tükröznek. A kérdés csak az, hogy hogyan biztosíthatod te ezt a remek élményt követőidnek.

 

Fontos, hogy változatos tartalmakat ossz meg – ezek lehetnek képekkel, videókkal kiegészített bejegyzések, beszélgetéseket kiváltó kérdések, szavazások, megosztott idézetek, hashtaggel ellátott hozzászólások egy aktuális témához és sok más egyéb is.

 

Az időzítés itt kevésbé számít – habár itt is érdemes kitapasztalni, hogy mikor a legaktívabbak követőid. Csak ne feledkezz meg előre beidőzített bejegyzéseidről, hogy csatlakozni tudj az alattuk kialakuló beszélgetésekhez.

 

Nézegesd a Twitter analitikai eszközét, hogy tudd, mivel érdemes többet foglalkozni, és mivel nem.

 

Posztolási tippek az Instagramra

Az Instagramot sem hanyagolhatod el, és ahogyan a többi platformon, úgy itt sincsenek kőbe vésett aranyórák, amelyek során a legjobban teljesíthetnek képeid. Szintén magadnak kell kitapasztalnod, hogy mi mikor működik igazán jól.

 

Kezdésképpen egy tipp, amivel már rég óta tisztában kell, hogy légy: az Instagramon nem lehet érvényesülni rossz minőségű képekkel és videókkal. A kis felbontás, az elmosott pixelek, a zajos videók senkinek nem nyerik el a tetszését. Ha márkádat professzionális fényben szeretnéd feltüntetni, akkor az „Instán” ezt csak profi minőségű vizuális anyagokkal teheted meg.

 

Az Instagram kiváló platform arra, hogy követőid számára bepillantást biztosíts a színfalak mögé. Mutasd be nekik, hogy hogyan zajlik a munka nálatok, milyen egy átlagos nap, hogyan ütik el az időt az emberek a pihenők során és így tovább. Ezek a tartalmak életet adnak profilodnak.

 

Használd az Instagram Történetek funkcióját, hogy minden nap valamilyen új, átmeneti tartalommal lepd meg követőidet.

 

Ne felejtsd el az Instagram analitikai eszközével nyomon követni tartalmaid teljesítményét.

 

Posztolási tippek a LinkedInre

A LinkedInen egyre fontosabbá válik az aktív, rendszeres részvétel a közösségi életben, így stratégiádat is ennek tudatában kell, hogy kialakítsd.

 

Sok más közösségi platformmal ellentétben a csak szöveges bejegyzések jobban teljesíthetnek, mint a képekkel vagy videóval kiegészített tartalmak. Ne félj tehát gyakran posztolni ilyeneket.

 

Használj hangulatjeleket (persze csak ahol indokolt, és ott is csak módjával) hogy átláthatóbbá tedd hosszú, szöveges posztjaidat, és hogy azok jobban kitűnjenek a hírfolyamból.

 

A külső videók megosztása helyett inkább használd a LinkedIn saját videófunkcióját, és töltsd fel oda videós anyagaidat.

 

Igyekezz minél több hozzászólást ösztönözni tartalmaid alá, hiszen minél felkapottabb egy bejegyzés, annál többek szeme elé jut majd el – erről a LinkedIn algoritmusa is gondoskodik, hasonlóan a Facebookéhoz.
 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

rss

  Mi az az RSS és mire jó? Az RSS mozaikszó jelentése,...

usp

Mi az az USP, mit jelent a Unique Selling Proposition?   Az USP az angol „unique...

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.