Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Hányszor posztoljak egy nap a közösségi médiában?

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A közösségi média meghódítása hatékony posztolással

2018.09.04.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hányszor posztoljak egy nap a közösségi médiában?

Bizonyára téged is foglalkoztatott már a kérdés, hogy vajon milyen gyakran érdemes új bejegyzéseket közzétenni, vagyis posztolni a közösségi platformokon. Az (remélhetőleg) mindenkinek tiszta, hogy a különböző közösségi hálózatokon más és más időközönként ajánlott ezt csinálni. A kérdés csak az, hogy létezik-e valamilyen képlet, amivel pontosan behatárolható, hogy mely napokon, mikor és milyen gyakran érdemes posztolgatni.
 


A válasz „sajnos” az, hogy nincs.

 

Rengeteg olyan forrást olvashatunk az interneten, amik szinte percre pontosan lebontják a hét különböző napjait, és azt ígérik, hogy „szombat este 6 órakor ideális a Facebookra” posztolni. A baj ezekkel a cikkekkel csupán annyi, hogy nem veszik figyelembe az összes tényezőt, amik befolyásolhatnák az ideális posztolási gyakoriságot és időpontokat.

 

Az a bizonyos szombat este 6 óra a Facebookon talán tökéletes néhány oldal számára, de a tiéd talán pont ekkor kapná a legkevesebb figyelmet követőidtől. Ami az egyik márka sikere, az egy másik kudarca lehet.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy nincs szükséged egy kidolgozott rendszerre, ha a posztolásokról van szó – percre pontos lebontás helyett viszont inkább nézzünk meg néhány olyan módszert, amelyet bárki hatékonyan használhat közösségi stratégiája fellendítésére.


Bevált módszerek a hatékonyabb közösségi posztoláshoz

 

Ami a gyakoriságnál is fontosabb

A korábban emlegetett ajánlott posztolási gyakoriságokkal az a legnagyobb probléma, hogy túlságosan általánosított adatokból merítenek. Ha az ember például nem csak belföldi, hanem külföldi közönséget is kiszolgál tartalmaival, akkor értelemszerűen figyelembe kell venni az időzónák közötti különbségeket is. A javasolt „délután 4-6 között” itt már borul is, hiszen ami itt délután 4-6, az a világ egy másik pontján délelőtt 10-12 óra is lehet.

 

Ha tehát valahol azt olvasod, hogy „napi 2 alkalommal posztolj a Facebookra, egyszer délben, egyszer pedig este 6-kor”, akkor inkább gondolkodj el rajta, hogy mi az, ami még ennél is fontosabb. Segítünk: a rendszeresség.

 

Készítened kell egy tervet, és ahhoz kell tartanod magad. Tegyük fel, hogy naponta kétszer fogsz posztolni a Facebookra. vagy bármilyen más hálózatra. Ha tudod, hogy napi két posztod lesz, akkor tudni fogod előre, hogy annyi tartalomra lesz szükséged, amikkel kitöltheted ezt a két időpontot, közönséged pedig tudni fogja, hogy 24 óránként két új bejegyzést láthat majd tőled.

 

Ez segít hozzászoktatni követőidet, hogy naponta többször is visszanézzenek hozzád, új tartalmak reményében – persze ez csak akkor teljesülhet, ha ezekért a tartalmakért megéri felkeresni oldaladat…

 

A minőség még mindig fontosabb a mennyiségnél

De hogyan biztosítható, hogy megérje vissza-visszanézni hozzád követőidnek? Csak egyféleképpen: jó minőségű, érdekes, hasznos, fontos tartalmakat kell biztosítanod követőidnek. Másképpen megfogalmazva: ne posztolj csak azért, hogy legyen mivel kitöltened a kitűzött időpontjaidat. A gyenge tartalmakkal többnyire csak azt éred majd el, hogy egyre többen leállítják majd a követésed, és visszavonják oldalad kedvelését.

 

Néha jobb csendben maradni, mint irreleváns dolgokról fecsegni – akárcsak a való életben. Biztosan te is rábukkantál már egy-egy olyan Facebook oldalra, ami olyan tartalmakat osztott meg, amelyeknek semmi közük nem volt ahhoz a témához, amit elvártál volna a név alapján.

 

A közösségi platformok hírfolyam-algoritmusai rendszeresen változnak, és habár a tartalmat publikáló felek ezt gyakran megszenvedik, a hálózatok célja mindig az, hogy a legjobb tartalmakat kínálják felhasználóiknak.

Tűzz ki egy célt és próbáld elérni

Tehát már tudjuk, hogy nem a pontos időpont számít, hanem a rendszeresség, méghozzá a minőségi tartalmak rendszeressége – de ez még mindig csak egy része egy általános közösségi stratégiának. Szükséged lesz egy célra is, amihez hozzámérheted jelenlegi állásodat, és bejegyzéseid hatékonyságát.

 

Mi is ez a cél? Népszerűbbé szeretnéd tenni márkádat a közösségi médiában? Több érdeklődőt szeretnél bevonzani márkád webhelyére? Esetleg az értékesítések számát lenne jó fellendíteni?

 

A cél kitűzése valójában egy közösségi stratégia kialakításának első és legfontosabb lépése, hiszen ettől függ minden későbbi döntés – ezt a célt szolgálják.

 

Ha pedig célod minél több értékesítést lebonyolítani, de ehelyett megkétszerezted követőid számát az adott idő alatt, akkor kampányod sikertelennek számít (de legalább már tudod, hogy mit kell tenned, ha több követőt szeretnél).

 

Általános és platform-specifikus tippek a hatékonyabb posztoláshoz

A fenti három koncepciót érdemes tehát posztolási stratégiád alapjául venni. A következőkben néhány általános, majd néhány platformfüggő tippet osztunk meg.

 

Általános tipp #1: Írj egyéni bejegyzéseket minden platformra

Felejtsd el a sablonos posztolást. Egy Instagramra írt bejegyzés nem mutat jól a Facebookon, egy Facebookos a Twitteren, és így tovább. Tény, hogy több időt kell így rászánnod minden egyes bejegyzésre, de hidd el, hogy meg is éri foglalkozni vele.

 

Általános tipp #2: Vedd fel a kapcsolatot közönségeddel

A bejegyzések közzététele csupán az első lépés – ha azt szeretnéd, hogy közönséged aktívan foglalkozzon tartalmaiddal, akkor figyelned kell reakcióikat, és be kell csatlakoznod a beszélgetésbe a kommentek között. Nem kell persze minden hozzászólásra válaszolnod, de jó, ha az emberek látják, hogy igenis odafigyelsz a mondanivalójukra.

 

Posztolási tippek a Facebookra

A Facebook algoritmusa hírhedten változékony, és rengeteg vitát és elégedetlenkedést váltott ki a tartalomkészítők népes táborából az elmúlt egy év során. Mindezek ellenére van néhány dolog, amivel nem igazán lehet melléfogni a közösségi platformok királyánál.

 

Fontos például, hogy megismerd közönségedet. A Facebook statisztikai felülete rengeteg hasznos információt biztosít erre. Megnézheted többek között, hogy kik és hogyan lépnek kapcsolatba tartalmaiddal, és hogy mikor a legaktívabbak.

 

Használj olyan tartalmakat, amiket szívesen készítesz, és amiknél biztosítani tudod a minőséget. Ha például a véredben van a grafikus tervezés, de nem fekszik a több oldalas témakifejtés akkor áraszd el infografikákkal követőidet, amik a legnépszerűbb képes tartalmak közé tartoznak. A lényeg, hogy olyan tartalmakkal dolgozz, amik passzolnak márkádhoz, és amiket a fent emlegetett rendszerességgel vagy képes termelni.

 

Végezetül (ez valójában minden platformra vonatkozik): kísérletezz a különböző posztolási gyakoriságokkal és időpontokkal, amíg meg nem találod a számodra legideálisabbakat.

 

Posztolási tippek a Twitterre

Bár Magyarországon a Twitter nem annyira elterjedt, mint más országokban, legkevésbé sem elhanyagolható, ráadásul külföldre irányuló kommunikáció esetén érdemes vele foglalkoznod. A Twitter szintén arra pályázik, hogy a legjobb élményt nyújtsa felhasználóinak, amit az elmúlt időszakok frissítései is tükröznek. A kérdés csak az, hogy hogyan biztosíthatod te ezt a remek élményt követőidnek.

 

Fontos, hogy változatos tartalmakat ossz meg – ezek lehetnek képekkel, videókkal kiegészített bejegyzések, beszélgetéseket kiváltó kérdések, szavazások, megosztott idézetek, hashtaggel ellátott hozzászólások egy aktuális témához és sok más egyéb is.

 

Az időzítés itt kevésbé számít – habár itt is érdemes kitapasztalni, hogy mikor a legaktívabbak követőid. Csak ne feledkezz meg előre beidőzített bejegyzéseidről, hogy csatlakozni tudj az alattuk kialakuló beszélgetésekhez.

 

Nézegesd a Twitter analitikai eszközét, hogy tudd, mivel érdemes többet foglalkozni, és mivel nem.

 

Posztolási tippek az Instagramra

Az Instagramot sem hanyagolhatod el, és ahogyan a többi platformon, úgy itt sincsenek kőbe vésett aranyórák, amelyek során a legjobban teljesíthetnek képeid. Szintén magadnak kell kitapasztalnod, hogy mi mikor működik igazán jól.

 

Kezdésképpen egy tipp, amivel már rég óta tisztában kell, hogy légy: az Instagramon nem lehet érvényesülni rossz minőségű képekkel és videókkal. A kis felbontás, az elmosott pixelek, a zajos videók senkinek nem nyerik el a tetszését. Ha márkádat professzionális fényben szeretnéd feltüntetni, akkor az „Instán” ezt csak profi minőségű vizuális anyagokkal teheted meg.

 

Az Instagram kiváló platform arra, hogy követőid számára bepillantást biztosíts a színfalak mögé. Mutasd be nekik, hogy hogyan zajlik a munka nálatok, milyen egy átlagos nap, hogyan ütik el az időt az emberek a pihenők során és így tovább. Ezek a tartalmak életet adnak profilodnak.

 

Használd az Instagram Történetek funkcióját, hogy minden nap valamilyen új, átmeneti tartalommal lepd meg követőidet.

 

Ne felejtsd el az Instagram analitikai eszközével nyomon követni tartalmaid teljesítményét.

 

Posztolási tippek a LinkedInre

A LinkedInen egyre fontosabbá válik az aktív, rendszeres részvétel a közösségi életben, így stratégiádat is ennek tudatában kell, hogy kialakítsd.

 

Sok más közösségi platformmal ellentétben a csak szöveges bejegyzések jobban teljesíthetnek, mint a képekkel vagy videóval kiegészített tartalmak. Ne félj tehát gyakran posztolni ilyeneket.

 

Használj hangulatjeleket (persze csak ahol indokolt, és ott is csak módjával) hogy átláthatóbbá tedd hosszú, szöveges posztjaidat, és hogy azok jobban kitűnjenek a hírfolyamból.

 

A külső videók megosztása helyett inkább használd a LinkedIn saját videófunkcióját, és töltsd fel oda videós anyagaidat.

 

Igyekezz minél több hozzászólást ösztönözni tartalmaid alá, hiszen minél felkapottabb egy bejegyzés, annál többek szeme elé jut majd el – erről a LinkedIn algoritmusa is gondoskodik, hasonlóan a Facebookéhoz.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Az esszenciális üzleti Instagram útmutató

Az esszenciális üzleti Instagram útmutató

2018-11-15

Útmutatónk az indulástól, az alapokon át a professzionális Instagram marketing tippekig tartalmaz mindent, amire egy céges Instagram fiók üzemeltetéséhez szükséged lehet  

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

Milyen közösségi platformokon éri meg „marketingezni” 2019-ben?

2018-11-14

Meghalt a Facebook? Az Instagram az új sztár? Érdemes-e jelen lenni a LinkedInen? Van értelme Magyarországon a Twitternek? Mi az a Foursquare? A Google Cégem tényleg mindent visz 2019-be? Muttajuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!