Google Webmaster Tools használata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Google Webmaster Tools – Ha eddig nem használtad, innentől napi szinten fogod figyelni! Ha sikeres weboldalt szeretnél üzemeltetni, elengedhetetlen tudni ezt a néhány apróságot

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Webmaster Tools – Ha eddig nem használtad, innentől napi szinten fogod figyelni! Ha sikeres weboldalt szeretnél üzemeltetni, elengedhetetlen tudni ezt a néhány apróságot


2016/10/25

Ha eddig nem ismerted vagy nem tudtad hogy kell használni a Google által fejlesztett eszközt (Webmaster Tools, vagy más néven Google Search Console)  akkor most pár lépésből igazi webmestert faragunk belőled. Szokás mondani, hogy vannak dolgok amiket rosszul vagy hiányosan is érdemes tudni, ez tökéletesen igaz erre is. Rengeteg olyan opcióval rendelkezik, amik sűrűjében könnyen elveszhetünk, de most tisztázunk pár olyan funkciót amiután tudni fogod, mit tudsz saját magad kezelni vagy mi az amiért a weboldalkészítőt kell egy kicsit munkára fogni.

Google Webmester eszköz

Első lépés, hogy regisztráljuk az oldalunkat a Google rendszerében.

Három egyszerű lehetőségünk van. Mindkét esetben a weboldal tulajdonjogát erősítjük meg a kereső-óriás felé.

 

(1) Már szintén beillesztett / regisztrált analytics kóddal és ugyanazon Google fiókkal megerősítjük, hogy valóban mi rendelkezünk szerkesztési jogosultsággal a webolalon.

 

(2) Egy .html fájlt letöltünk és elhelyezzünk a weboldal (domin) gyökérkönyvtárában.

 

(3) Egy kódrészletet beillesztünk a weboldal fejlécében.

 

Az utóbbi két esetben elengedhetetlen hozzáértő segítsége, ezért az első lépést szoktam ajánlani, mivel ha nem rendelkezel már analytics kapcsolattal, akkor azt égetően pótolni kell. :)

 

 

Rendben, weboldalunk regisztrálva a rendszerben. Lássuk, miért is olyan jó ez nekünk ?

 

Google index -> Tartalmi kulcsszavak

Milyen eredménnyel és hogyan teljesítenek kulcsszavaid? Miként találják meg vagy fogják felkeresni az oldalt az oldalt?
Ha valamilyen kulcsszó nem megfelelően teljesít, itt lehet nyomon követni és esetleg specifikus tartalommal emelni a teljesítményét. (pl. tartalmak írása az adott kulcsszóra). Ha analyticsel össze van kapcsolva (már pedig össze van, általában) akkor azt is megvizsgálhatjuk, hogy egy kulcsszóra érkezés után milyen tevékenységet folytatott az oldalon. AdWords és a kulcsszavak összehasonlításával azt is meglehet vizsgálni, hogy egy-egy kulcsszóra miért nem érkezik az adott tartalomra látogató.

 

Keresési megjelenés

Megvizsgálhatjuk, hogy az általunk szerkesztett aloldalak hogyan felelnek meg a Google keresőmotorjai által felállított szabályoknak. A következőkre kell odafigyelni:

 

HTML-fejlesztések

Azonos metaleírások, hosszú metaleírások, címkék ellenőrzése, nem indexelhető tartalmak.

 

Keresési forgalom

Ennél a menüpontnál kapunk kimutatást, hogyan működnek az oldalon elhelyezett illetve az oldalra mutató linkek. Itt láthatjuk, hogy melyik oldalról milyen linkek érkeznek weboldalunkra, és melyről érkezik a legtöbb forgalom, illetve az általunk kezelt belső linkek hogyan teljesítenek.
 

Menüpontok amiket érdemes vizsgálni:

- belső linkek,

- webhelyre mutató külső linkek

 

 

Mobilos használhatóság

Ezt a menüpontot külön ki kell elemelnem, mivel 2016-ban az a weboldal, amelyik nem rendelkezik reszponzív azaz mobilos / tabletes megjelenítéssel az már nem csak felhasználói szempontból, de a Google által is retorziókban részesül. A weboldal témájától függetlenül a mai világban már 50/50 százalékos aránya is lehet a mobil eszköz és az asztali számítógép felhasználóknak az aránya.

+tipp: ellenőrizd az Analytics rendszerében, hogy milyen arányban nézik mobilról weboldalad!

 

A feltérképzés menüpontok alatt kimutatásokat vizsgálhatunk, hogy milyen szerkezeti problémákat tárt fel nekünk a rendszer.

Ezekre érdemes odafigyelni és ezek javítását minden esetben a weboldalkészítő illetve karbantartónak kell jelezni, hogy mihamarabb elhárítsák a problémát.

 

Biztonsági problémák

- olyan tartalom, ami kliens vagy szerveroldali biztonsági problémához vezethet.

 

Üzenetek

- összesítés szerkezeti hibákról, javaslatokról

 

Feltérképezési hibák

- szerver hibák, kimaradások

- asztali megjelenési problémák

- hálózati adatok

- robots.txt ellenőrzése

 

 

Hatékony online jelenlétedhez szakértő segítséget keresel? Kérd személyre szabott ajánlatunkat ide kattintva: online marketing tanácsadás ajánlatkérés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Biztonságos rendelési űrlap

Egy webhely titkosított oldala, amely lehetővé teszi felhasználók számára az online fizetést...

Résmarketing

A niche, azaz réspiac egy olyan lehetséges ügyfelek csoportja, akiknek valamilyen...

Kétszintes program

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.