Hogyan legyek az első a Google találati listáján 2019-ban?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan legyek az első a Google találati listáján 2019-ben?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó, bővülő területe a digitális marketingnek, éppen ezért nehéz egyetlen egy stratégiát találni rá, ami az idők végezetéig jó eredményeket garantálna. A Google algoritmusa nem mondja, hogy BUÉK, folyamatosan változik az év során. Azt azonban meg tudjuk nézni, mi kell a keresőoptimalizált állapot eléréséhez most, 2019-ben. 

A keresőoptimalizálás folyamatosan változó alapokon nyugvó tudomány. 2019-ra rengeteg minden megváltozott, de sok minden maradt is ugyan az, ami eddig fontos volt a SEO-ban. Külföldi irodalmazás és saját kutatásaink alapján mutatjuk, mit tegyél meg azért,

 

1. Beszédes URL címek és tartalmak 

Ez nem egy új dolgo, de 2018-ban is fontos marad. Itt első sorban nem a felhasználókra, hanem a Google robotjaira kell optimalizálnod URL címedet. Ha azt akarod, hogy a robotok jobban megértsék az adott oldal tartalmát, akkor minden szöveges mezőt érdemes kihasználni erre a célra. Gondolunk itt a képek alt címkéire, a beágyazott videók leírásaira és minden egyébre, amit a robotok képesek elolvasni és értelmezni. Mi nem tanácsoljuk a sok alkönyvtáras rendszert. Kutatásokat végeztünk, saját, csak SEO kutatásokra használt weblapjainkon ezen a téren. Ezen kutatások eredményeit átültettük az ügyfél honlapokra is. Mind a SEO révén érkező találatok, mind a konverziók jelentősen növekedtek, ha a könyvtárszisztéma nem volt bonyolult. Nem javasoljuk, hogy olyan rendszert használj, mely így osztja be tartalmaidat: www.endomainem.hu/termekek/telitermekek/sisapkak/rossignolsapka Sokkal jobb, ha weboldalad motorja lehetőséget ad a főkönyvtárban elhelyezni mindent: www.endomainem.hu/teli-sisapkak-rossignolsapka.html

 

Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá! 

 

2. Kulcsszóelemzés

Milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni? Van néhány jobb kérdésünk: mi az, amivel céged foglalkozik? Mik azok a kérdések és problémák, amikkel az ügyfelek hozzád fordulhatnak, ha valamilyen segítségre van szükségük? Célozz meg olyan kulcsszavakat, amelyeken keresztül eljuthatnak hozzád az emberek azokkal a problémáikkal, amiket meg tudsz oldani.

 

De milyen stratégiában érdemes használni ezeket? Szükséged lesz oldalanként egy darab elsődleges kulcsszóra, és 5-6 másodlagosra, amelyek mind a kereső szándékához kapcsolódnak. Ha mind az elsődleges, mind a másodlagos kulcsszavaid egy adott problémát (egy kérdés, egy szándék, egy szükséglet, stb.) céloznak meg, akkor az adott oldalt könnyedén optimalizálhatod ennek megoldására. Ezt hívjuk vertikális keresőoptimalizálásnak.

 

3. Tanulmányozd a SERP-eket

Indíts egy keresést a Google-on és nézd meg, hogy milyen találatok helyezkednek el az első oldal legelőkelőbb pozícióiban. Próbáld összeegyeztetni keresésed szándékát a találatokkal – a Google szerint az adott keresésre ezek a legrelevánsabb válaszok. Néhány találati oldal tanulmányozásával idővel tisztábbá válik majd, hogy a Google mit minősít jó tartalomnak az adott keresésekre.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

A következő lépés megkeresni a hiányosságokat – ha van egy kérdésed, amiről tudod, hogy ügyfeleidnél gyakran felmerül, de a Google nem tud rá rendes választ adni, akkor érdemes megragadni a lehetőséget, és megválaszolni azt blogodon vagy webhelyeden. Ezzel nem csak kitöltesz egy űrt a találatok között, de jó eséllyel első helyre kerülsz majd néhány releváns keresésnél.

 

4. Hihető nevek a minőségi tartalom mögött 

Először is hihető emberre vagy emberekre van szükséged tartalmaid megírásához. Hogy miért érdemes ilyen neveket állítani tartalmaid mögé? Mert így az olvasók sokkal nagyobb eséllyel osztják tovább azokat és több linképítésre is számíthatsz, ráadásul egy valódi név magát a tartalmat is hitelesebbé teszi – a Google szemében is.

 

Másodszor pedig jusson eszedbe, hogy a kereső személy céljának próbálsz eleget tenni, ezért olyan jó minőségű tartalmakra van szükséged, amelyek már az első oldalra érkezve segítenek megoldani a keresők problémáit. Erre (vagy ennek hiányára) a Google is felfigyel majd, és a megfelelő rangsorolással jutalmaz (vagy büntet) érte.

 

5. Szükséged lesz egy megnyerő főcímre és meta leírásra

Habár sokak számára úgy tűnhet, hogy a Google már nem igazán használja az oldalak meta leírását, valójában igen gyakran veszik azt elő. Azonban a főcím még ennél is fontosabb. Az URL is gyakran előkerül a találati kivonatokban, ahogy több más elem is.

 

A kivonatok (megjelenített találatok) különösen fontosak a SEO-t végzők számára, hiszen ezek határozzák meg, hogy az adott oldal miként jelenik meg a találatok között. Gondolj úgy a kivonatokra, mint egy-egy lehetőségre. Lehetőségek arra, hogy felkeltsd a kereső felhasználók figyelmét, hogy azok a te hivatkozásodra kattintsanak másoké helyett. Ha sikerül mind a releváns kulcsszavakat, mind a hívogató megfogalmazást párosítanod bennük, akkor nyert ügyed van.

 

6. Elsődleges, másodlagos és kapcsolódó kulcsszavak

A kapcsolódó kulcsszavak alatt azokat értjük, amelyek szemantikailag kapcsolódnak egymáshoz. A Google ezen kulcsszavak alapján dönti el, hogy szöveges tartalmadnak köze van-e a keresésekhez. A szöveges tartalom különös hangsúlyt kap itt, ugyanis a Google sokkal jobban „szereti” a szemantikailag kapcsolódó kulcsszavakat az oldal szövegében, mint a beillesztett vizuális elemek leírásaiban, amiket nem feltétlenül tud mindig párhuzamba helyezni az oldal szövegével.

7. Használj bővített kivonatokat a láthatóság növelése érdekében

A bővített kivonatok segítségével sokkal több felhasználó figyelmét magadra tudod terelni. Persze nem minden tartalom alkalmas bővített kivonatú megjelenítésre, de ha például vendéglátásban, éttermekben, szállodákban vagy receptekben utazol, akkor elengedhetetlen, hogy vizuálisabbá tedd találataidat.

 

8. Gyors és csinos oldalak

Egyszerű koncepció, összetett feladat. Nem elég, hogy webhelyed jól nézzen ki, a kielégítő felhasználói élmény biztosítása is elengedhetetlen, méghozzá minden lehetséges eszköztípuson. Fontos, hogy a látogatók akadálymentesen és könnyedén rátalálhassanak arra, amiért webhelyedre érkeztek. Szempont továbbá a webhely sebessége és biztonsága is, amiket a Google szintén elszámol a rangsoroláskor.

 

Felhasznált SEO irodalom:

MOZ SEO BLOG

Google Webmaster Blog
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!