Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!


2017/05/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Így működik a Google feketelistája

Tavaly nyáron egy étterem felkért, végezzünk marketing auditot cégüknél, ahol saját online marketingest is alkalmaznak, így csak ennyire terjedt a megbízásunk. Az audit során feltártuk, hogy a weboldal forráskódja biztonsági réseket tartalmazhat, amiért a megbízó weboldala támadhatóvá vált. Az ügyvezető azonban kinevette a kijelentésünket, mondván, ő nem politikai párt vagy bank hogy bárkinek is érdemes legyen feltörni a weboldalát. A hackerek azonban nem csupán célzott támadásikat hajtanak végre. Ahogyan az asztali számítógépedet sem azért fertőzik meg a vírusok, mert direkt te vagy érdekes nekik. A weboldalak vírusai egyszerűen gazdát keresnek, ahonnan spammelhetnek, vagy akár a tartalmat eltüntetve zsarolhatják a tulajdonosukat. Nos, egy fél évvel az audit után véletlenül az egykori megbízónk oldalára tévedtem, és lám, spanyol nyelvű erősen felnőtt tartalmakat, egyértelmű képekkel reklámozó hirdetéseket találtam az oldal helyén…. Nos, ez nem tetszik a Googlenek, és veled is előfordulhat, ha nem vigyázol. Ha pedig bekövetkezik küzdhetsz, mint malac a jégen, hogy a weboldalad újra láthatóvá váljon a Googlet használók számára.

 

Mi az a Google fekete lista (Black list) 

A Google számtalan rosszindulatú weboldalt talál minden egyes nap. Az ilyen oldalak néha szándékosan támadó jellegűek, és céljuk a gyanútlan látogatók valamilyen kihasználása. Nyilván a te weboldalad nem ilyen, így azt gondolod, ez nem is vonatkozik rád. Legtöbbször azonban olyan egyébként hiteles oldalakat jelöl meg veszélyesként a Google, amelyek a tulajdonosuk tudta nélkül valamilyen digitális támadás, például hackelés áldozatává váltak. A Google igyekszik biztonságosabbá tenni az internetet a felhasználók számára. Célja a fertőzött oldalak megtisztítása és a jövőbeli fertőzések megakadályozása. Te is áldozatul eshetsz ennek, hiszen a támadások téged is elérhetnek. Mit tehetsz ez ellen? 

 

Amikor a Google úgynevezett badware-t (jelentése: rosszindulatú szoftver, leggyakrabban malware-ként szokás nevezni) talál egy weboldalon, akkor automatikusan figyelmezteti az oldalra a látogatókat az esetleges veszélyről – például „Ez az oldal veszélyt jelenthet az Ön számítógépére” és hasonló üzenetek. Ha felkerülünk a Google feketelistájára, akkor a Google Webmaster Tools vagy új nevén Keresési eredmények
Google Search Console felületét kereshetjük fel segítségért. Amennyiben nincs ilyen Webmaster profilunk, javasolt ingyenesen regisztrálni egyet (http://www.google.com/webmasters/tools/).

 

A Google egy átfogó súgót is elérhetővé tett a hackelt weboldalak tulajdonosai számára (https://developers.google.com/webmasters/hacked/). Itt további információkat kaphatunk arról, hogyan és miért történnek az ilyen támadások, illetve hogy hogyan állítsunk össze egy csapatot a probléma kezelésére és hogy hogyan kezeljük az esetleges károkat

 

Hogy működik a Google feketelista?

Napi szinten elképesztően sok keresést hajtanak végre a felhasználók a Google segítségével. Éppen ezért a népszerű keresőszolgáltatás üzemeltetői számára is fontos, hogy a keresési eredmények között megjelenő oldalak biztonságosak és megbízhatóak legyenek. A Google automatizált rendszere éppen ezért megállás nélkül vizsgálja az oldalak tartalmát.

 

Ha a Google rendszere kérdéses oldalt talál, egy üzenettel figyelmezteti a látogatókat az esetleges veszélyekről. A Mozilla Firefox böngésző is a Google feketelistája alapján blokkolja a különböző weboldalakat, amelyek károsak lehetnek a számítógépre.

 

A Google külön figyelmeztetéseket használ az olyan oldalakon, amelyek nem feltétlenül rosszindulatúak, hanem hackelés áldozataivá váltak. A keresőmotor a találatok között az oldal neve alatt hívja fel erre a figyelmet.

 

Amennyiben a Google rosszindulatú szoftverkódot fedez fel egy weboldalon, akkor az oldal üzemeltetőit a Webmaster Tools felületen keresztül értesíti erről, esetenként pedig a kérdéses kódrészletet részleteit is feltűntetik. Ha nem rendelkezünk Webmaster profillal, a Google rendszere megpróbál oldalunk email-rendszerén keresztül üzenni nekünk. A következő email címek mindegyikére figyelmeztetést kapunk (amennyiben szerepelnek ilyenek a címlistánkban):
•    abuse@
•    admin@
•    administrator@
•    contact@
•    info@
•    postmaster@
•    support@
•    webmaster@

 

Az oldal megtisztítása

Ahhoz, hogy weboldalunk lekerüljön a feketelistáról, meg kell találnunk és el kell távolítanunk a rosszindulatú kódot, amely szemet szúrt a Google-nak. A Google ehhez is elérhetővé tett egy digitális útmutatót, amely nyilvánosan elérhető (https://developers.google.com/webmasters/hacked/).

 

További segítséget és támogatást a Google hackelt oldalakkal foglalkozó fórumán kaphatunk (http://productforums.google.com/forum/#!categories/webmasters/malware—hacked-sites).

 

Malware-vizsgálat igénylése a Google-tól

Ha biztosak vagyunk benne, hogy sikerült teljesen eltávolítani oldalunkról a rosszindulatú kódot, igényelhetünk egy újabb malware-vizsgálatot, amit leggyorsabban a Google Webmaster Tools felületéről tehetünk meg (http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=168328). Egy ilyen vizsgálat általában kevesebb, mint egy napot vesz igénybe. Amennyiben a Google minden rendben talál, a figyelmeztetés lekerül oldalunkról, ezt szintén a Webmaster felületen érdemes ellenőrizni.

 

Black list és a keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás black list után? Nem irigyellek… El tudod képzelni, hogy ha a Google már az oldaladra érkezés előtt figyelmezteti a látogatókat arról, hogy veszélyes az oldalad, milyen hatással lesz ez a keresőoptimalizálásra, oldalad keresőtalálati listájára. Nem csak azokban a percekben vesztesz látogatót, amíg nagy piros felirat riasztja el oldaladról a látogatókat, ezen kívül is tartós veszteség érhet. Hosszas keresőoptimalizálási munka árán eljutsz valahova, majd tönkre teszi az egész munkát egy rossz honlapmotor…

 

Hogyan teszed ki magad a Google fekete listára kerülésnek?

Érhetnek külső támadások is, el lehet érni, hogy a konkurenciádat fekete listára tegye a Google, de ez nem szép dolog. Nyilván tudjuk, hogyan kell ezt elérni, de ne kérj ilyet tőlünk, nem tesszük meg! De ellenségek nélkül is felkerülhetsz a Google Black Listre, ha nem megfelelő weboldal szoftvert használsz. Az elavul Joomla kódok és más open source rendszerek nyílt kapukat mutatnak a kalózoknak.

Ha szeretnéd teljesen biztonságban tudni magad, szeretnéd, hogy segítsünk oldalad keresőoptimalizált állapotának elérésében, közösségi média marketinged fellendítésében, akkor készíttess online marketing stratégiát velünk! Ajánlatkéréshez kattints ide!

 

 

Ajánlott cikkek: 50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Remarketing

A remarketing a Google AdWords sajátos kifejezése a retargeting-re.

Ellenvetés

Mit is jelent az ellenvetés? Az ellenvetés egy lehetséges vásárló kifogásai vagy...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Közösségi értékesítés

Mi is az a közösségi értékesítés? A...

Dupla opt-in

Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.