Mi is az a Foursqare és hogyan tudod használni marketing eszközként, milyen hirdetési lehetőségek vannak a 4sqeren, és megéri-e használni ezt a közösségi média marketing eszközt?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A Foursquare mint közösségi média- és mobilmarketing eszköz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Foursquare mint közösségi média- és mobilmarketing eszköz


2013/02/21
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Talán már sokan találkoztak a Foursquare nevű alkalmazással, akár használja is valaki azt, vagy csak ismerősei „Check-in”-jét szokta látni a közösségi oldalakon. Akadnak olyanok, akik nem értik mire is jó az alkalmazás, és olyanok is, akik megfelelően kihasználják az általa nyújtott előnyöket. Bemutatjuk, miért kiváló marketing eszköz több platformon is, valamint felhasználásának módjait is ismertetjük, hiszen szórakozásnak sem utolsó!
Mi is az a Foursqare és hogyan tudod használni marketing eszközként, milyen hirdetési lehetőségek vannak a 4sqeren, és megéri-e használni ezt a közösségi média marketing eszközt?

 

Marketing konzultáció és audit

Mi is az a Foursquare, avagy 4sq

A Foursquare egy térkép alapú alkalmazás okostelefonokra, melyben be tudunk jelentkezni (check-in) különböző helyi éttermekből, boltokból, gyakorlatilag mindenhonnan. Magunk is vihetünk fel új helyeket, ha azok még nincsenek fent a Foursquare-en. Ezeket a bejelentkezéseket megoszthatjuk az alkalmazást használó barátainkkal, illetve összeköthetjük Facebook és Twitter fiókunkkal is, így azt az ottani ismerőseink is láthatják.
 
A Facebookhoz képest  egy sokkal zártabb közösség azoknak, akik nem kedvelik a Facebook és a Twitter nagy nyilvánosságát, félnek ott mindenki előtt megosztani képeiket, és azt, hogy merre járnak. 
Az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy világszerte több mint 30 millió felhasználóval rendelkezik, akik összesen több mint 30 milliárd check-in-t produkáltak, és a regisztrált vállalkozások száma már több mint egy millióra tehető.
 
Az okostelefonok terjedésével és a közösségi média térhódításával az online marketing piac a mobil eszközökön való megjelenésre koncentrál, így a Foursquare tökéletesen illik a képbe.
 

Miért lehet fontos egy vállalkozás számára a Foursquare marketing?

Míg a közösségi oldalakon nekünk kell elérnünk, hogy rajongóink kapcsolatba lépjenek velünk, a Foursquare ösztönzi felhasználóit az interakcióra. A felhasználók bejelentkezéskor közvetlenül kapcsolatba lépnek a hellyel, és egyben barátaikkal is tudatják, hol vannak. Amikor ezt teszik, egyszerre versenyeznek is barátaikkal, ugyanis a check-in-ek után jelvényeket is kapnak. Aki egy 60 napos időszakban a legtöbbször jelentkezik be egy helyről, az megkapja a mayor, vagyis polgármester kitüntetést. Minél többen kerülnek ennek közelébe, annál jobban ösztönzi őket, hogy megelőzzék barátaikat.
 
A legfontosabb tény vállalkozások számára: lehet, hogy te még nem használod, de a vásárlóid már igen.
 

Hogyan használjuk a Foursquare-t üzletünk népszerűsítésére

Először is hozzunk létre profilt, melyen aztán információkat oszthatunk meg vásárlóinkkal, úgynevezett special-okat, vagyis akciós ajánlatokat kínálhatunk nekik. A special-ok nem csak egyszerű kedvezmények, hanem figyelemfelkeltésre alkalmas eszközök. Amikor a felhasználók a térképen böngésznek, kiemelten láthatják, mely üzletek kínálnak ilyen akciókat. Ha a környéken csak mi használunk ilyet, nagyban növeljük annak esélyét, hogy hozzánk térnek be a felhasználók.
 
 
Amennyiben érdekel a Foursqare marketing célú felhasználása, gyere el Közösségi média guru tanfolyamunkra ahol erről is lesz szó! Kattints ide a jelentkezéshez! 
 
 

Foursquare marketing alapok

Jelenlegi vásárlóinkat bíztassuk a Foursquare használatára. Üzletünkben helyezzünk ki egy útmutatót, hogyan regisztrálhatnak, hogyan jelentkezhetnek be, és hogyan köthetik össze az alkalmazást Facebook vagy Twitter fiókjukkal. Ha ezt megteszik, ajánljunk fel nekik valamilyen kedvezményt, esetleg valamilyen ajándékot. Ez után csupán mutassák meg bejelentkezésüket telefonjukon eladónknak, aki ezután részesíti őket a kedvezményben. Nekik ez csak pár pillanatig tart, cserébe kapnak is valamit, viszont innen kezdve ők is részesévé válnak a hálózatnak, melyet ezentúl nagy valószínűséggel használni is fognak.
 
Hűséges vásárlóinkat díjazzuk, hiszen visszatérő vendégeket szeretnénk, akik tovább építik vállalkozásunk hírnevét. A legtöbbet bejelentkező vásárlóinknak külön kedvezményeket adhatunk, és a mayor címet elérő vendégünknek ezen felül is adhatunk extra kedvezményt. Ez a vásárlók közti versengést is elősegíti, akik majd el akarják érni ezt a rangot, így többet jelentkeznek be hozzánk, vagyis többet járnak majd üzletünkbe.
Egy másik oldal, a socialmention.com segítségével azt is ellenőrizhetjük, hogy kik és hányszor említik üzletünket a közösségi oldalakon. Csupán üzletünk nevét kell megadni, és azt akárhányszor posztolja valaki az egyik közösségi oldalon, értesítést kapunk róla. Ezek számától függően megkereshetjük személyes üzenetben a felhasználót valamelyik közösségi oldalon, és hűségéért cserébe valamilyen akcióval díjazhatjuk.
 
Ezek nem túl bonyolult módszerek, csupán be kell indítani a folyamatot, és azután már kis odafigyeléssel az szinte önmagától működik. Ingyenes, egyre többen használják, közösségi és mobilmarketing szempontból is újdonság, így mi is nyugodtan ismerkedjünk meg vele. Használjuk magánszemélyként is, hiszen kiváló szórakozás és érdekes játék! 
 
 

Próbáld  ki te is a Foursquaret! 

A Foursquare letöltése a Play áruházból itt!
A Foursquare letöltése iOS-ra itt!
Foursquare weboldal itt
 
 
Online marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
112 603
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Minőségindex

A Yahoo! Japán sajátos minőségi mérőértéke (a Google AdWords minőségi pontszámához...

Google pofon

Az AdWords hirdetők a Google AdWords szabályzatának 2006-os frissítését illették ezzel a...

Értékesítési folyamat

Mit is jelent az értékesítési folyamat? Az értékesítési folyamat az a több lépésből...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.