Fórum jelentése, jellemzése, magyarázata az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Fórum

Fórum


Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy (vagy
több) témát, illetve információt és ismeretket cserélhetnek egymással.
 

A fórum tehát egy olyan webhely, amely egy platformot biztosít egy témakör iránt közös érdeklődéssel rendelkező emberek számára, akik itt megoszthatják tapasztalataikat a témakörrel kapcsolatban, illetve kérdéseket tehetnek fel, vagy válaszolhatnak meg. A fórumokon akár új üzleti partnereket is lehet találni. Manapság már szinte minden létező témára találni legalább egy fórumot.

A fórumok felhasználóinak általában valami mondanivalójuk van, esetleg egy témában szeretnének kérdéseket feltenni. Ezt megtehetik egy teljesen új kijelentés/kérdés posztolásával, vagy hozzászólhatnak egy már meglévő beszélgetéshez.
 

Ezen posztok, hozzászólások és válaszok összességét topikoknak nevezzük. A topikokat általában különböző kategóriákba sorolják, amely kategóriák között a felhasználók a fórum kezdőlapján válogathatnak. A kategóriák több alkategóriát is tartalmazhatnak az összetettebb, vagy több témakört felölelő fórumokon.
 

Sok fórumon csak regisztrációt követően lehet hozzászólni a topikokhoz, bár a legtöbb fórum regisztráció nélkül is olvasható.
 

A fórumok a következő okokból lehetnek hasznosak az internetes marketinggel foglalkozók számára:
 

  • A réspiacokkal foglalkozó fórumokon végzett kutatás az egyik leghatékonyabb módja az emberek igényeinek megállapítására, és ez által, hogy mi lenne az, amit megvásárolnának, és mi az, amit nem. Egy új termék elkészítése vagy szolgáltatás megtervezése előtt érdemes szétnézni a releváns témájú fórumokon azt illetően, hogy mire van igény, és ez által mire lehet kereset (vagy mire lehet keresetet létrehozni).

     
  • A legtöbb fórumon tilos a közvetlen hirdetés. Sok fórumon a felhasználók egy rövid aláírás-részleget jeleníthetnek meg az összes hozzászólásuk alatt, amiben viszont elhelyezhető néhány hivatkozás például a felhasználó saját webhelyére. A fórumok rendszeres látogatásával és a feltett kérdésekre való válaszadással (és általános hozzászólásokkal) tehát lehetséges számos hivatkozást elhelyezni az internet különböző webhelyein. Ez közvetlen forgalmat eredményezhet webhelyedre és növelheti annak linknépszerűségét is, ami pozitívumnak számít a keresőmotorok rangsorolásakor. Nem javasolt spam jellegű hozzászólásokat írni, amelyek semmilyen értékes tartalommal nem rendelkeznek, és egyedüli céljuk egy hivatkozás elhelyezése. Ez nagyon gyakran a fórumról való kitiltáshoz vezet.

     
  • Érdemes fórumot indítani a saját webhelyen is, ami további egyéni tartalmat jelent. Ezt a keresőmotorok is díjazni fogják.


 

Fórum típusok

Léteznek például zenei, kertészeti, divat vagy irodalmi fórumok is, de néha egyáltalán nincs konkrétan megadott témakör.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Marketing

De mi is az a marketing? A marketing alapjai kezdőknek Mostanában nem telik el úgy...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...

Domain név

Mi az a domain név? Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP...

Közkincs

Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői tartalmakat vagy szoftvereket, amelyeket nem...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.