notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

lyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire,

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook felhasználási alapok – mit hogyan kell csinálni? Segítünk!


2013/04/10
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Mi, akiknek munkájuk a Facebook, naponta 1.250.000 emberrrel tartjuk oldalainkon keresztül a kapcsolatot, evidensnek veszünk dolgokat, de sok kérdést kapunk, mit és hogyan kell csinálni az alapoknál.  Ilyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire, vagy hogyan használjam a Facebook chatet. A következők tippekben megoldást kínálunk pár általánosabb kérdésre, és tanácsokat teszünk a Facebook egyszerűbb és hatásosabb használatára.
 
lyenek lehetnek például, hogy hogyan lehet valakit bejelölni egy bejegyzésben, úgy, hogy neve linké váljon, mekkora legyen a borítókép vagy a profilkép mérete, hogyan írjak ismerősöm üzenőfalára, mit jelent az, hogy feliratkozok valakinek a frissítéseire,

 

Facebook használati tipp #1: Fotók méretei

A két legfontosabb képünk a borítókép és profilképünk, melyek megfelelő méretével emelhetjük idővonalunk színvonalát.
 
Profilképünknek egy legalább 180x180 pixeles képet válasszunk. Ez idővonal nézetben 160x160-as méretben jelentkezik, de ennél kisebbet nem érdemes használni, ha megfelelő összképet szeretnénk.
 
A borítókép megjelenése 851x315ös méretben jelenik meg az idővonalon. Ennél használhatunk magasabb és szélesebb képeket, de kisebbet itt se alkalmazzunk, mert az szét lesz húzva így. Szélesebb kép esetén nincs gond, mert azt 851 pixel szélességre kicsinyíti, tehát minőségileg nem romlik a kép, csak ha annál kisebb fotóról van szó.
 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

Pihengetünk?
 

Facebook használati tipp #2: Bejegyzések

Egyik ismerősöm pár napja megkérdezte, hogyan írhat egyik közös ismerősünk idővonalára születésnapja alkalmából. Lehet, a kérdés téged meglep, de akadnak olyanok, akik még nem csináltak hasonlót. Csak kattintsunk ismerősünk profiljára, ahol a névjegye alatt szöveges bejegyzést tehetünk közzé profilján, vagy akár képet is tölthetünk fel.
 
Hasonló eset történt, amikor egy másik ismerősöm azt kérdezte, hogyan osztottam meg egy linket. Erre is van egyszerű módszer, ha az adott weboldal nem rendelkezik Facebook megosztás gombbal. Másoljuk le az oldal URL címét (pl.: www.matebalazs.hu) majd azt illesszük be állapotfrissítésünkbe. Pár másodperc alatt a Facebook felismeri a linket és a bejegyzésben külön ablakban megjeleníti kis képét, webcímét és rövid leírását. Esetenként a képet is megválaszthatjuk, de akkor le is tilthatjuk annak megjelenését. Miután megjelent a link tartalma, az URL címet akár ki is törölhetjük - ugyanis bonyolult cím esetén az ronthatja a bejegyzés külsejét -, és helyére valamilyen szöveget is írhatunk.
 
Link megosztása Facebookon
 

Facebook használati tipp #3: Ismerősök bejelölése egy bejegyzésben

Gyakori kérdés az is, hogy egy bejegyzésen belül hogyan címezhetünk meg több személyt is, úgy, hogy a nevére kattintani lehessen, és ő is értesítést kapjon erről. Bármilyen szöveg írása esetén lehetőségünk van ott ismerőseinket megjelölni, egyszerűen csak írjunk egy ’@’-ot, ami mögé kezdjük el begépelni ismerősünk nevét, a Facebook erre felajánlja a lehetőségeket, majd válasszuk ki azt, akire gondoltunk. Ha így teszünk, és közzétesszük a kommentet, bejegyzést, akkor bejelölt ismerősünk értesítést fog kapni a jelölésről. A neveket le is rövidíthetjük a kereszt- vagy vezetéknév kitörlésével. Így nem csak személyeket, oldalakat is megjelölhetek illetve belinkelhetek egy bejegyzésben. 
 
Megjelölés Facebook bejegyzésben
 

 

Facebook használati tipp #4: Ismerősök a chaten

Egyeseknek az sem teljesen egyértelmű, hogy ismerőseik chaten mi alapján jelennek meg két csoportban. Legfelül azok az online ismerősök láthatóak, akikkel a legtöbbet beszélünk, vagy a ’Közeli barátok’ csoportban vannak. Ilyen esetben akkor is megjelenthetnek a felső listában, ha nem elérhetők a chaten. Az alsó, ’Több ismerős’ részen pedig minden más, online ismerősünk látható. Általában ők azért vannak alul, mert a fenti listában olyanok vannak, akikkel többet beszélünk, vagy mert velük még eddig nem chateltünk.
 

Facebook használati tipp #5: Feliratkozás

A ’Subscribe’, vagyis feliratkozás lehetőség azt jelenti, hogy olyan ember profilját tudjuk követni, aki nem ismerősünk. Az opció engedélyezése saját profilunkon is lehetséges. Ezt a beállításokon belül a ’Követők’ részen tudjuk bekapcsolni. Amennyiben ezt a lehetőséget bekapcsoljuk, nyilvános bejegyzéseinkről a feliratkozók is értesülnek, nem csak barátaink.
 
Mit jelent a követés a Facebookon?
Ez a funkció azoknak lehet hasznos, akik hasonló érdeklődési körű emberekre kíváncsiak, vagy érdeklődnek egy celeb vagy egy szakember posztjai iránt. Például jelen cikk íróinak frissítéseire is feliratkozhatsz itt! Ha te is szeretnél feliratkozókat, engedélyezd ezt az opciót, ezzel nem látják személyes adataidat, és azt oszthatunk meg velük, amit szeretnénk.
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

Egyszerű szöveges email

Mi is az az egyszerű szöveges email? Az egyszerű szöveges email egy olyan email, amelyet...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...

Email szűrő

Mi az az email szűrő? Az email szűrők lehetővé teszik egy felhasználó...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.