Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

Marketing Professzorok

Facebook


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

2016.12.13.

Szerző: Tóth Beáta

Egy kis Facebook pszichológia: Mit árulnak el rólad a posztjaid?

A jelenkor marketingesei számára a Facebook valóságos paradicsom: a több millió felhasználóról tárolt adatok alapján lehetségessé vált, hogy kevesebb költséggel, hatékonyan tudjanak célcsoportokat kialakítani, és ezáltal a potenciális vásárlókat elérni.

Azonban fontos átlátnunk azt is, hogy milyen személyiségű emberek állnak a profilok mögött, mert a motivációjuk megértésével értékesebb közönséget hozhatunk létre az általunk képviselt brand-nek.

 


Minden Facebook felhasználó tudja, hogy a különböző emberek eltérő témájú posztokat tesznek ki: a régi iskolatársaid a gyerekeikről tesznek ki képeket, míg a kollégáid esetleg politikai nézeteiket fejtik ki. 

 

Milyen személyiségjegyeket vizsgáltak a kutatók?

Tara Marshall és kollégái 555 Facebook felhasználó posztjait elemezték, miközben a következő személyiségvonásokat vizsgálták online kérdőívek segítségével:

-extrovertáltság

-nyitottság

-lelkiismeretesség

-neurotikusság

-kompromisszumkészség

Marshall és munkatársai azt is vizsgálták, hogy a kutatásban résztvevők mennyire nárcisztikusak, és milyen szinten van az önbecsülésük.

 

Mik a legfelkapottabb poszt témák?

A résztvevők a következő témákban frissítették állapotukat a leggyakrabban:

-mindennapi élet eseményei, társadalmi aktivitás

-iskolai és munkahelyi eredmények

-diéta és testedzés

-intellektuális témák: politikai nézetek, tudományos kutatások, saját kreativitás megélése- képek, vagy az írás által

-vallásos témák, hiedelmek

-párkapcsolat

-saját gyermekek

-utazás

-idézetek, dalszövegek

 

Kik, és miről posztolnak a Facebook-on?

Az extrovertált emberek szívesen teszik közzé mindennapi életük eseményeit, és a social mediát arra használják, hogy kapcsolatot teremtsenek ismerőseikkel. A neurotikus emberek figyelemfelkeltő posztokat tesznek ki, míg a nyitott személyiségűek inkább érdekes cikkeket osztanak meg a nagyvilágból. Ők leginkább információgyűjtésre használják a közösségi felületeket. A lelkiismeretesek szeretnek a gyerekeikről információkat közzétenni.

Az alacsony önbecsüléssel rendelkező szívesen posztolnak a párkapcsolatukról, míg a nárcisztikusak a saját eredményeiket (testedzés, diéta stb.) szeretik megosztani.

Az emberek nagy része nem kategorizálható egyetlen személyiségjegy köré- ezek a vonások mindenkiben megtalálható, csak eltérő arányban.  A magunkról megosztott állapotfrissítések folyamatosan változnak, hangulatunknak, életeseményeinek, és személyiségünk érésének megfelelően. Például: az első gyermek születésével növekszik felelősségvállalásunk- lelkiismeretességünk- és ez a fordulat közösségi kommunikációnkban észrevehető: posztjaink nagy részét saját gyermekünkről szóló fotók, videók fogják kitenni.

 

Kik a legsikeresebb posztolók a Facebook-on?

A Facebook-on az számít sikeresnek, aki a legtöbb like-ot és kommentet kapja. A kutatás bebizonyította, amit eddig sejtettünk: a nárcisztikus hajlamokkal rendelkező egyének messzemenően a legeredményesebb kommunikátorok. Le akarják nyűgözni az embereket sportbeli vagy munkahelyi eredményeikkel, és posztjaik nem titkolt célja a like gyűjtés, mellyel úgy érzik, validálják magukat a közösségben. Ők egy folyamatos pozitív like spirálban élnek, és ez a visszaigazolásokon felbátorodó karaktert újra és újra megosztásra sarkallja. Ezeknek, embereknek a közösségi média lehetőséget ad a kibontakozásra: számtalan karrier elindulását láthattuk az elmúlt években.

 

Miért nyomjuk meg a like gombot? Mi motiválja megosztásainkat?

A nárcisztikusok általában több pozitív visszajelzést kapnak, mint a többiek, de azt nem tudhatjuk, ezek valós vélemények vagy sem. Az is lehetséges, hogy a valóságban a  like-ok mögött megbújó ismerősök már viszolyognak a túlzott öndicsérettől.

Vannak olyan életesemények, amelyeknél azért kommentelünk, mert a társadalomi normák ezt kívánják tőlünk. Ilyen tipikus példa egy kisbaba születése (Ó, de cuki!), vagy egy házassági fogadalom megtétele (Sok boldogságot!).

Az intellektuális posztok kevesebb figyelmet kapnak- és ez az emberi lustaságnak is köszönhető: könnyebb like-olni és megosztani egy édes macska képet, mint rákattintani egy szakmai cikkre, és végigolvasni.

Nemcsak emberi tényezők befolyásolják az állapot frissítések sikerességét: a Facebook algroritmusa is hatással van arra, hogy milyen posztokat látunk hírfolyamunkban – így ez is módosítja kik, és hányszor látják az információt.

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/facebook-pszichologia.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Facebook
A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

2018-08-21

Bizonyára senkit nem lep meg a tény, hogy a Facebook rengeteget tud felhasználóiról. A közösségi hálózat már évek óta gyűjti az adatokat azokról, akik regisztrálnak rá és rendszeresen vagy csak ritkán használják akár asztali (böngészős) verzióját, akár a telefonos alkalmazást. A kérdés tehát...

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

2018-08-09

Valószínűleg tisztában vagy vele, hogy utazási irodád, éttermed vagy hoteled  Facebook oldalán élő videóközvetítéseket is indíthatsz. De talán soha nem mertél belefogni, pedig mára a Facebook kommunikáció egyetlen, értelmes, ingyenes eszköze maradt.   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!