Keresés

Menü

A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017.02.24.

A Facebook Live, mint marketingeszköz

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.


Az online élő közvetítés (live broadcasting / live streaming) nem új dolog. A YouTube és a Periscope bebizonyították, amit a szakértők már évekkel ezelőtt megjósoltak – a videókkal több felhasználót érhetünk el, szöveges és képes tartalmakkal. Tanulmányok is bizonyítják, hogy a videók 1200 százalékkal több felhasználói interakciót hoznak más jellegű tartalmakkal szemben. Ráadásul a Facebook új algoritmusának köszönhetően az élő videók sokkal előnyösebb pozícióban jelennek meg a bejegyzések között.

 

Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy miért érdemes a Facebook Live-ot mint marketing stratégiai eszközt használni, és felsorolunk néhány tanácsot egy sikeres közvetítés lebonyolításához.

 

Az élő közvetítés egyszerűbb, mint gondolnánk

A Facebook Live a platform szerint „szórakoztató, hatékony eszköze a meglévő követők elérésének és új érdeklődők megnyerésének”. Számos szervezet, cég, és persze a legtöbb híresség is sikeresen használta már ezt az eszközt a figyelem felkeltésére és hirdetésekre, így nem vitás, hogy a szolgáltatás nagyon is jól működik – ha az ember megfelelően használja.

 

A közvetítés alatt a nézők élő hozzászólásokat írhatnak, amelyekre azonnal válaszolhatunk a videónkban. Ez remek módja a személyes kapcsolatfelvételnek. A Facebook Live közvetítések alatt új termékeket vagy szolgáltatásokat jelenthetünk be, vagy akár közvéleménykutatást is végezhetünk a nézők között. Interjút készíthetünk valakivel, akit a követők érdekesnek találhatnak, esetleg betekintést nyújthatunk a „kulisszák mögé” egy-egy projekt jelenlegi állapotát bemutatva. Népszerű még a ’gyakran ismételt kérdések’ jellegű közvetítés, amiben válaszolhatunk a legtöbbször elhangzó kérdésekre is.

 

Hogyan kezdjük el?

Az élő közvetítés megkezdése nem is lehetne egyszerűbb. Az egészhez egy mobilkészülékre van szükség, illetve egy stabil internetkapcsolatra. Facebook oldalunkon bökjünk az „Írj valamit…” mezőre (személyes Facebook-profil esetén ez a „Mi jár a fejedben?” mező). Adjunk meg egy rövid leírást a közvetítéshez, és már kezdhetjük is. Az élő videózás maximum 30 perc hosszú lehet, a maradék időt egy számláló jelzi nekünk.

 

Tippek, tanácsok egy sikeres élő videóhoz

Egy jó videóleírással felkelthetjük a figyelmet, azonban ez mit sem ér, ha nem tudjuk megtartani azt. Ha több reakciót és elérést szeretnénk kihozni közvetítésünkből, az alábbi dolgokra érdemes odafigyelni:

 

Nyugodtan, érthetően és tisztán beszéljünk. Amennyire lehet, ne térjünk el a videó központi témájától.

 

Mutatkozzunk be, néhány mondatban foglaljuk össze, hogy miről fog szólni az előadás, és hogy várhatóan meddig tart majd.

 

Győződjünk meg róla, hogy stabil internetkapcsolatunk van, mielőtt elkezdjük a „műsort”. Amennyiben elveszítjük a jelet közvetítés közben, a Facebook folytatja a videót, amint újra képes csatlakozni az internethez.

 

Készítsünk figyelemfelkeltő összegzést az élő közvetítés leírásába.

 

Ha biztosak vagyunk következő közvetítésünk időpontjában, igyekezzünk azt jóval előre bejelenteni különböző platformokon (Facebook, Twitter, stb.).

 

Elemezzük Facebook oldalunk statisztikáit – ez alapján könnyebben eldönthetjük, hogy milyen témában szeretnének a követők élő közvetítést látni.

 

Használjuk ki a hozzászólások funkciót – ha egy néző kérdést tesz fel, válaszoljuk meg érthetően, és említsük meg a kérdező nevét is!

 

Ha nem szeretnénk kihasználni a 30 perces időkorlátot, akkor is próbáljunk meg legalább 10-15 percnyi közvetítést lebonyolítani.

 

Archiváljuk élő videóinkat a Facebookon, hogy a követők később is megtekinthessék azt. Ezzel azt mutatjuk, hogy tiszteletben tartjuk időbeosztásukat.

 

Hívjuk fel magunkra a figyelmet. Említsük meg a feliratkozás gombot, hogy az új nézők továbbra is kapcsolatban maradhassanak velünk.

 

Ha megnyerő, szórakoztató és érdekes közvetítést szeretnénk, akkor úgy kell felépítenünk azt, hogy a lehető legjobban fedje a követők érdeklődését. Foglaljuk pontokba bemutatónkat és gyakoroljunk az esemény előtt!

Szerző: Mocsonoky Csaba

címkék: Facebook, Marketing stratégia, Online marketing
3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

2017-12-10

Immáron több évtizede egy inbound marketing ügynökség élén ülve, tapasztalatainkból és a nemzetközi trendekből kiindulva javaslatot teszünk, hogyan alakítsd ki online marketing stratégiád fő pilléreit 2018-ban.

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2017-11-27

Szeretnél blogger lenni, de nem tudod, hogyan kezd el? Máté Balázs online marketing tanácsadó segít neked ebben! Hogyan legyek blogger? A blogírás alapjai. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!