A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Módosult a 20%-os szabály a Facebook hirdetések esetében - ismerd meg Te is a részleteket!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Módosult a 20%-os szabály a Facebook hirdetések esetében - ismerd meg Te is a részleteket!


2016/04/18
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha rendszeresen hirdetsz Facebook-on, biztosan neked is meggyűlt már a bajod a Facebook hirdetési rendszer egyik legszigorúbb szabályával: a 20%-os szövegszabállyal.

A Facebook azonban nemrégiben enyhítette ezt a szabályt – így érdemes neked is megismerkedned a részletekkel, hogy minél hatékonyabban hirdethess!

A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Facebook hirdetések – 20%-os szabály a képeknél

A Facebook hirdetések esetében a hirdetés fotójára vonatkozik ez a szabály, pontosabban a képre elhelyezett szöveg mértékére. A szabály értelmében a Facebook-on a hiordetés fotóján a feliratozott szövegek nem foglalhatnak el több helyet, mint 20%.  Ez nem tűnik vészesnek, a gyakorlatban azonban néha igen kellemetlen perceket okoz azonban a hirdetőknek – hiszen ha túllépjük ezt a 20%-ot, a hirdetés nem indulhat el, és a kreatívot újra kell gyártani.

 

Ez a 20% vonatkozott eddig minden, a képen megjelenő szövegre – a logo-tól kezdve a hirdetni kívánt termék felirataiig.

 

Módosította a Facebook a 20%-os szabályt: a terméken lévő feliratozás már nem számít!

Mit jelentett ez a gyakorlatban? Hát azt, hogy ha egy könyvet, vagy bármely olyan terméket kívántál hirdetni, amelyen felirat volt – azt gyakorlatilag ellehetetlenítette ez a szabály.

Még rosszabb volt, hogy a gyakorlatban a hirdetések engedélyezése gyakran hibába ütközött: ha feladtál egy hirdetést, azt elfogadta a rendszer – majd néha 1-2 napba is beletelt, mire felismerte a hibát: és váratlanul leállította a hirdetést.

 

Ez a probléma nem került még orvoslásra, ám a szövegezés szabályát enyhítette a közösségi média óriás: most már ugyanis a termékek feliratozása nem számít!

 

Idézve a Facebook Help-ből a 20%-os szabályról:

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:

  • olyan termékeket ábrázoló képek, amelyeknél a tényleges terméken található szöveg,
  • termékeket valós helyzetekben ábrázoló fényképek vagy termékek fényképei háttérrel.
 

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek:

  • szöveggel felülírt logókra, képekre ráközelített képek,
  • a szabály megkerülése céljából jól láthatóan a terméken szerkesztéssel szöveget elhelyező képek.
 
 

Szeretnéd jobban kezelni Facebook hirdetéseid? Szívesen megtanulnád az online marketing főbb trükkjeit, tippjeit? Tanfolyamunkon lehetőséget adunk rá! Kattints IDE a jelentkezésért!

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hideghívás

Mi is az a hideghívás? A hideghívás olyan kéretlen telefonhívások, amelyek célja egy...

Nyomon követés

A nyomon követés egy webhely vagy értékesítési oldal...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

ALT

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon látható képekhez...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.