Keresés

Menü

A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Marketing Professzorok

Facebook


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Módosult a 20%-os szabály a Facebook hirdetések esetében - ismerd meg Te is a részleteket!

2016.04.18.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Facebook hirdetések egyik legszigorúbb szabálya módosult nemrégiben, mutatjuk a részleteket!

Ha rendszeresen hirdetsz Facebook-on, biztosan neked is meggyűlt már a bajod a Facebook hirdetési rendszer egyik legszigorúbb szabályával: a 20%-os szövegszabállyal.

A Facebook azonban nemrégiben enyhítette ezt a szabályt – így érdemes neked is megismerkedned a részletekkel, hogy minél hatékonyabban hirdethess!


Facebook hirdetések – 20%-os szabály a képeknél

A Facebook hirdetések esetében a hirdetés fotójára vonatkozik ez a szabály, pontosabban a képre elhelyezett szöveg mértékére. A szabály értelmében a Facebook-on a hiordetés fotóján a feliratozott szövegek nem foglalhatnak el több helyet, mint 20%.  Ez nem tűnik vészesnek, a gyakorlatban azonban néha igen kellemetlen perceket okoz azonban a hirdetőknek – hiszen ha túllépjük ezt a 20%-ot, a hirdetés nem indulhat el, és a kreatívot újra kell gyártani.

 

Ez a 20% vonatkozott eddig minden, a képen megjelenő szövegre – a logo-tól kezdve a hirdetni kívánt termék felirataiig.

 

Módosította a Facebook a 20%-os szabályt: a terméken lévő feliratozás már nem számít!

Mit jelentett ez a gyakorlatban? Hát azt, hogy ha egy könyvet, vagy bármely olyan terméket kívántál hirdetni, amelyen felirat volt – azt gyakorlatilag ellehetetlenítette ez a szabály.

Még rosszabb volt, hogy a gyakorlatban a hirdetések engedélyezése gyakran hibába ütközött: ha feladtál egy hirdetést, azt elfogadta a rendszer – majd néha 1-2 napba is beletelt, mire felismerte a hibát: és váratlanul leállította a hirdetést.

 

Ez a probléma nem került még orvoslásra, ám a szövegezés szabályát enyhítette a közösségi média óriás: most már ugyanis a termékek feliratozása nem számít!

 

Idézve a Facebook Help-ből a 20%-os szabályról:

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:

  • olyan termékeket ábrázoló képek, amelyeknél a tényleges terméken található szöveg,
  • termékeket valós helyzetekben ábrázoló fényképek vagy termékek fényképei háttérrel.
 

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek:

  • szöveggel felülírt logókra, képekre ráközelített képek,
  • a szabály megkerülése céljából jól láthatóan a terméken szerkesztéssel szöveget elhelyező képek.
 
 

Szeretnéd jobban kezelni Facebook hirdetéseid? Szívesen megtanulnád az online marketing főbb trükkjeit, tippjeit? Tanfolyamunkon lehetőséget adunk rá! Kattints IDE a jelentkezésért!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Facebook
A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

2018-08-21

Bizonyára senkit nem lep meg a tény, hogy a Facebook rengeteget tud felhasználóiról. A közösségi hálózat már évek óta gyűjti az adatokat azokról, akik regisztrálnak rá és rendszeresen vagy csak ritkán használják akár asztali (böngészős) verzióját, akár a telefonos alkalmazást. A kérdés tehát...

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

2018-08-09

Valószínűleg tisztában vagy vele, hogy utazási irodád, éttermed vagy hoteled  Facebook oldalán élő videóközvetítéseket is indíthatsz. De talán soha nem mertél belefogni, pedig mára a Facebook kommunikáció egyetlen, értelmes, ingyenes eszköze maradt.   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!