Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

Marketing Professzorok

Facebook


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

2018.04.01.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Facebook adatvédelmi botrány, a GDPR és a Google

A 2018 márciusában kibontakozott Facebookos adatkezelési botrány, a közelgő Európiai Uniós adatvédelmi rendelet bevezetése közben a Google-nek is foglalkoznia kell az adatvédelemmel. A rendelet tartalmazza az úgynevezett feledéshez való jogot is, nézzük, mit mond erről a Google és mit gondolunk mi a Facebook jövőjéről.


A GDPR és a Google

A hamarosan életbe lépő GDPR rendelet miatt, egyre több felhasználó értesül digitális jogairól Európa szerte. Ezen jogok közé tartozik az úgynevezett elfeledéshez, vagy elfeledtetéshez való jog is, ami lényegében felhatalmazza az embereket arra, hogy a cégek által róluk tárolt felesleges vagy pontatlan személyes adataik törlését kérhessék.

Nemrégiben publikálva lett a Google legfrissebb jelentése az ilyen tárolt adatok törlési kérelmeiről. A vállalat szerint havi szinten ilyen jellegű kérelmek ezreit nyújtják be a felhasználók.

A Google eddig csak a kérések összesített adatait, a származási országukat és a teljesített kérések számát közölte, azonban a vállalat bejelentette, hogy a továbbiakban egyéb adatokat is nyilvánosságra hoz majd a kérésekkel kapcsolatban.

 

Mit árul el a Google hároméves jelentése?

De térjünk is vissza a legfrissebb jelentéshez, ami három év kérelmeinek adatairól számol be (az elfeledéshez való jogot 2014 májusában kiáltották ki).

 

A Google szerint két meghatározó szándék között oszlik meg a kérelmek nagy része. A legtöbben (33%) a közösségi oldalakról és linkgyűjtő webhelyekről kérték adataik eltávolítását, míg a második legnépesebb tábor (20%) online közölt hírekből és állami webhelyekről kérelmezte a törlést. A maradék körülbelül 50% egyéb jellegű tartalmak és indokok miatt élt jogaival.

 

A statisztikák szerint a kérelmek 51%-a csupán három országból származott – az Egyesült Királyságból, Franciaországból és Németországból. A kérelmek 43%-ának tettek eleget a cégek.

 

Habár a Google nem közölt kifejezetten pontos adatokat a kérvényt benyújtók számáról, az adatok szerint nagyjából 85-90%-uk magánszemély, amelyeknek 5%-a kiskorú csupán. A többi kérvénybenyújtó szervezetekből és hivatalos állami személyekből állt.

 

A Google továbbá kiemelte, hogy a kérések 14,6%-át a top 1000 igénylő nyújtotta be. Ezek főleg ügyvédi irodák és hírnévkezelő ügynökségek voltak, de előfordultak közöttük jelentős online jelenléttel rendelkező kérvénybenyújtók is.

 

Hogyan tovább Facebook?

Bár mi is több, mint 2 millió Facebook rajongót kezelünk saját oldalainkon, és majdnem ugyanennyit ügyfeleink oldalán, némi kárörvendéssel néztük Mark Zuckerberg szenvedését. Na nem azért, mert hirtelen lett a világ egyik leggazdagabb embere, az irigység távol álljon tőlünk, sokkal inkább azért, mert szerintünk is tisztességtelen az a politika, amit a Facebook és annak vezetői folytatnak: A pénz mindenek felett. Vállalkozások, pártok, magánszemélyek évek óta sok pénzt fizettek azért a Facebookonak is, hogy egy nagy rajongótáborral rendelkező Facebook oldalt felépítsenek, ahol majd elérik követőiket. Nem lehetetlen ma sem a nagy organikus elérés, de sokkal nehezebb, mint 2-3 éve volt, miközben a Facebook hirdetések árai folyamatosan növekednek. Csavar egyet minden felhasználóján Mark Zuckerberg, miközben lassan nincs hova gazdagodnia. És most, ráadásul még el is adja a felhasználók adatait, külsős cégeknek. Meg ki tudja, kinek. 

 

Nem, nem szeretnénk, hogy megszűnjön a Facebook, hiszen kiváló marketing eszköz, még ha messze alul marad is a keresőoptimalizálás és a Google által közvetített látogatók és konverziók mögött. Sajnos abban sem reménykedünk, hogy Mark Zuckerberg a sokk hatására ráébred, alantas dolgokat tett, és ezentúl valóban arra figyel, ami az embereknek jó. De ha egy hajszálnyi reményünk is van, hogy egy kicsit pozitívabb irányba fordul politikája, már örülünk neki. 

 

Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!

 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/facebook-google-gdpr-2018.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Facebook
A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

A Facebook többet tud rólad, mint gondolnád - A Facebook nem felejt!

2018-08-21

Bizonyára senkit nem lep meg a tény, hogy a Facebook rengeteget tud felhasználóiról. A közösségi hálózat már évek óta gyűjti az adatokat azokról, akik regisztrálnak rá és rendszeresen vagy csak ritkán használják akár asztali (böngészős) verzióját, akár a telefonos alkalmazást. A kérdés tehát...

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

2018-08-09

Valószínűleg tisztában vagy vele, hogy utazási irodád, éttermed vagy hoteled  Facebook oldalán élő videóközvetítéseket is indíthatsz. De talán soha nem mertél belefogni, pedig mára a Facebook kommunikáció egyetlen, értelmes, ingyenes eszköze maradt.   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!