Így legyél jó adminja Facebook csoportodnak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így menedzseld Facebook csoportod, ha valóban lojális tagokat szeretnél gyűjteni!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így menedzseld Facebook csoportod, ha valóban lojális tagokat szeretnél gyűjteni!


2015/05/12
Csonka Nikoletta

A Facebook oldalak és a Facebook csoportok bár sokban hasonlítanak egymáshoz, funkciójukat és felhasználási területeiket tekintve mégis különböznek. Bár a célok gyakran ugyan azok, az eszközök mégis különböznek...

Összegyűjtöttünk néhány nagyon egyszerű tippet, amellyel növelheted a like-ok, kommentek számát, és amivel ráveheted az embereket, hogy ők is posztoljanak csoportodba. Ezek a tanácsok egytől egyig olyan csoportadminok tapasztalatai alapján kerültek összeállításra, akik sikeresek a Facebook csoport menedzselésében!

Facebook csoport vezetése - így csináld helyesen

 

A legjobb tippek a Facebook csoportok kezelésére:

  1. Mondd el az embereknek, hogy miért hoztad létre a csoportot!
  2. Mutass be példákat, hogy milyen posztokat, képeket szeretnél a csoportban látni!
  3. Üdvözöld az új tagokat!
  4. Add a tagok tudtára, hogy ők is hívhatnak meg embereket!
  5. Adj időt a csoportnak, hogy beinduljon!
  6. Szólj hozzá a tagok által feltöltött posztokhoz, képekhez
  7. Keress érdekes tartalmakat az oldalra
  8. Kérdezz a tagoktól az aktivitás növelése érdekében
  9. Jelölj be embereket a posztokban
  10. Legalább egyszer egy héten nézz rá a csoportra

 

Nézzük ezeket kifejtve!

 

Mondd el az embereknek, hogy miért hoztad létre a Facebook csoportot!

Marketing konzultáció és audit

Mi a célja a csoportodnak? Mit szeretnél, mit csináljanak az emberek a csoporton belül? Ha megosztasz egy rövid leírást arról, hogy mit szeretnél, mit tegyenek az emberek a csoportodban, az segíteni fogja őket, hogy megértsék a célod.

 

Mutass be példákat, hogy milyen posztokat, képeket szeretnél a Facebook csoportban látni!

Mutass egy pár dolgot, amilyen posztokat szeretnél látni. Például motorokról szeretnél képet, vagy finom ételekről? Vagy szeretnéd, ha könyveket elemeznétek együtt? Akármi is legyen a célod, készíts belőle mintát, és oszd meg az emberekkel, hogy ők is tudják!

 

Üdvözöld az új tagokat!

Mondd el nekik, mennyire örülsz neki, hogy csatlakoztak! Kérdezz tőlük, vagy kérdd meg őket, hogy mutatkozzanak be pár szóban. Ha közvetlen kapcsolatba lépsz velük, a tudtukra hozhatod, hogy jó helyen járnak, és valóban ez az a csoport, ahova érdemes csatlakozniuk.

 

Add a tagok tudtára, hogy ők is hívhatnak meg embereket!

Nem mindenki tudja, hogy a csoportba ő is hívhat embereket – úgyhogy hatalmazd fel rá tagjaidat! Mutasd be nekik, hogy milyen típusú embereket szeretnél látni a csoportban!

 

Adj időt a csoportnak, hogy beinduljon!

Azért az beletelik egy kis időbe, míg a csoportodból igazi közösség válik – ezért ne légy türelmetlen. Teljesen természetes, ha az első időszakban szinte csak te posztolsz, és csak ezután kezdenek belelendülni a tagok is!

 

Szólj hozzá a tagok által feltöltött posztokhoz, képekhez!

Tudasd velük, hogy figyelsz rájuk és törődsz azzal, ami történik az oldalon! Ha hozzászólsz egy-egy poszthoz, még akkor is ha csak annyit, hogy örülsz neki, hogy megosztott egy tartalmat, az ösztönzőleg fog hatni és a későbbiekben is fog megosztani az illető

 

Keress érdekes tartalmakat az oldalra

Segítsd a csoportod életének beindulását azzal, hogy olyan tartalmakat osztasz meg, amelyekről tudod, hogy tetszeni fog nekik, és beszélnek majd róla. Ez lehet akár egy videó, akár egy kép egy idézet vagy egy meme, egy cikk, vagy bármi egyéb, ami beleillik a tematikádba. Néhányan más csoportban keresnek ilyen tartalmakat, van aki a Google-t használja előszeretettel, és van, aki maga készít fotókat, tartalmakat.

 

Kérdezz a tagoktól az aktivitás növelése érdekében

A kérdések feltétele nagyon jó módszer arra, hogy kommunikációt generálj a csoportodon belül. Kérdezz valami nagyon egyszerű dolgot, például hogy milyen napjuk volt a tagoknak, vagy kérdezhetsz ennél direktebb dolgokat is: például hogy milyen tartalmakat szeretnének még látni a csoportban!

 

Jelölj be embereket a posztokban

Ha szeretnéd, hogy valakihez biztosan eljusson a poszt, jelöld be a @ szimbólumot használva. Ez egy direkt módja annak, hogy egy-egy embertől kérdezhess, illetve hogy tudasd velük, rájuk gondoltál a poszt megosztása során.

 

Legalább egyszer egy héten nézz rá a csoportra

Figyelj a csoportodra, hogy sikeresebb legyen. Heti egy megosztást mindenképpen generálj, hogy lássák, az oldal él. Ez ráveszi majd az embereket, hogy rendszeresen ránézzenek az oldaladra.

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 120

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy magánszemélytől vagy szervezettől, amely egy...

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések, videók,...

Állítás

Az állítás egy értékesítési email azon része, amelyben egyfajta ígéretet teszel a...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.