Keresés

Menü

Éttermi online marketing tippek

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Éttermi online marketing tippek

2017.09.13.

Éttermi online marketing tippek

Melyik az az online marketing eszköz, amely használata biztosan megtérül egy étteremnek, asztalfoglalásban, rendezvényhelyszín ajánlatkérésben? Mutatjuk! 


Éttermed van, vagy egy étterem marketingeseként dolgozol? Szeretnél jobb hírnevet, több vendéget éttermednek? Éttermed esetleg kiváló rendezvényhelyszín, de lehetne nagyobb is a kihasználtsága? Nos, ismerjük a problémát, több, mint két tucat étterem online marketing stratégiáján dolgoztunk már. Ennyi étterem marketing stratégiáján dolgozva, és sokszor hosszú éveken keresztül a kivitelezésén is fáradozva mit gondolsz, melyik az a marketing eszköz, melyet a leghatékonyabbnak találtuk? Bizony, ez a tartalommarketing, azaz a weboldaladra kerülő tartalmak folyamatos előállítása. Meglepődtél, ugye? Miben segít ez, kérdezed? Mindenben! Hírnevet, ismertséget hoz, de nem áll meg itt, ha jól csinálod, konkrét asztalfoglalásokhoz és rendezvény ajánlatkérésekhez is vezet! De mire jó egy étteremnem a tartalommarketing?

 

 18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 


 

 

A tartalommarketing hozománya

Miben segítenek a weboldaladra felkerülő videós, képes és szöveges tartalmak? Mutatjuk:

 

  • A közösségi média marketing motorja. Nem, nem a Facebook a vendéggyár! Ő csak segít, de csak akkor, ha áttereled a közösségi médiumokból a weboldaldra. Ott tudod igazán bemutatni céged, ott van helyed, időd, eszközöd rá. 
  • A tartalom keresőoptimalizálás alapja. Ha nincsenek ott bizonyos szavak, képek az oldaladon, soha nem találhatja meg senki. A rendezvényhelyszín ajánlatkérések nagy része pedig a Googleből érkezik, de az asztalfoglalásoknak is ez az alapja!
  • Személyessé tesz, pozitív képet alakít ki. Erre nagyon nagy szükséged van! 

 

Na jó, de milyen tartalmakat gyárts weboldaladra? Mutatjuk! 

 

1. Személyzeti interjúk

Mutasd be vendégeidnek azokat az embereket, akik segítnek, hogy éttermed gördülékenyen működhessen. Emelj ki embereket a személyzet minden részéből. Mutasd be csapattagjaid életének egyéb érdekes aspektusait is: mutasd meg a vendégeknek, hogy nem csupán éttermi dolgozók, hanem művészek, sportemberek, tanulók vagy éppen veterán munkatársak.

 

2. Gyors receptek

Ezeket nem kell elnyújtani és túlbonyolítani, és persze semmiképpen ne add ki a konyhatitkaidat sem, de mivel vendégeidet egyébként is érdeklik ételeid, így tökéletes közönségnek számítanak. Ezeket a recepteket egyszerűen le is forgathatod, és feltépheted a Youtubera, így téve vizuálissá az élményt. A Youtube videót ágyazd be a weboldaladra! 

 

3. Technika tippek

Vendégeid nagy részének nincs gasztronómiai képzésük, de ettől még érdekelheti őket a főzés. Ossz meg velük néhány konyhatippet. Lehetnek ezek akár az eszközökkel kapcsolatosak, például hogy mennyire fontos élesen tartani a késeket a konyhában, vagy hogy hogyan zajlik egy öntöttvas tepsi szakszerű takarítása. Persze főzési technikákat is megoszthatsz a tökéletesre főzött tojásokkal vagy a mesteri hagymavágással kapcsolatban is. Szintén hatásosabb videóval kísérve!

 

4. Helyi hírek

Minél több okuk van az embereknek, hogy meglátogassák éttermed környékét, annál nagyobb eséllyel térnek majd be hozzád is. Rendszeresen hívd fel az emberek figyelmét a körülötted történő eseményekre. Ezek lehetnek nyilvános partyk, galéria éjszakák, színházi előadások, koncertek, stb. Oszd meg a történéseket, és ne felejts el egy cselekvésre való felhívást (CTA) elhelyezni ezekben a hírekben.

5. Ismerd meg a beszállítókat

Ha helyi termesztőkkel vagy független beszállítókkal dolgozol együtt, akkor ezek tökéletes témáik lehetnek egy-egy blogbejegyzésednek. Látogass el a gazda birtokára, a kávéellátóhoz vagy a pékhez. Az ilyen típusú tartalmak nagyon jól „osztható” bejegyzéseket eredményezhetnek.

 

6. Éttermi hírek

Értesítsd vendégeid az új fogásokról, a szezonális újdonságokról, vagy akár az új hozzávalók kipróbálásáról. Ne csak a konyhai dolgokat oszd meg velük – új csapot sör kapható? Esetleg új borok vagy koktélok érkeztek a bárba? Éttermed egy közelgő rendezvény helyszíne lesz? Mi a helyzet a legutóbbi rendezvény összefoglalásával? A lehetőségek listája végtelen.

 

7. Borrovat

Ha csapatodat egy borszakértő munkatárs is erősíti, akkor kérd fel, hogy írjon néhány érdekességet és tudnivalót a legújabb boraitokról. A boroknak történeteik vannak, a borok kedvelői pedig szívesen olvasgatják és osztogatják meg ezeket.

 

8. A bár újdonságai

Kérd a csapos segítségét a bárpult mögötti érdekességek kiemelésére. Mutassátok be egy közkedvelt koktél elkészítésének menetét, vagy jellemezzétek az újonnan érkezett italok valamelyikét.

 

9. A tulajdonos inspirációja

Éttermed saját látomásod fizikai megvalósítása, a vendégek pedig szeretnek többet tudni erről. Oszd meg velük, hogy mi ihlette a különböző egyedi fogásokat. Talán a nagymama egyik receptje alapján készült a vendégek kedvenc szósza? Gondolj arra, hogy mi az, ami arra inspirál, hogy tovább bővítsd kínálatodat. Nyáron Spanyolországban jártál és érdekes ízeket hoztál haza onnan? Mesélj róla!

 

10. Sikertörténetek

Ha éttermed sikeres, akkor nem érdemes azt elszerénykedni – tudasd ezt vendégeiddel is! Szerepeltél nemrégiben egy TV műsorban, vagy éttermed valamilyen díjat kapott? Az ilyen hírek mind megérnek egy-egy bejegyzést blogodon. Ne feledkezz meg a házon belüli sikerekről sem – az egyik pincér managerré lépett elő? Tedd lehetővé a követőid számára, hogy gratulálhassanak neki!

 

Érdemes szem előtt tartani, hogy a fenti tippek közül sok szokássá nőheti ki magát, ezért nem muszáj megállás nélkül új ötletek után kutatni. A bejegyzések megírását egy külön ezzel foglalkozó alkalmazottra, vagy egy szabadúszó íróra is rábízhatod. Minél rendezettebben állsz hozzá blogodhoz, az annál sikeresebb lesz majd!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

2017-09-28

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX...

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

2017 legfontosabb webdesign trendjei

2017-09-09

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!