Mi is az az Edgereank és a Ticker?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.


2013/02/04
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Az utóbbi időben valószínűleg sokan észrevették, hogy nem látják ismerősük vagy az általuk kedvelt oldalak összes bejegyzését. Sok oldaltulajdonos is panaszkodik, hogy jelzik rajongóik, nem látják a posztokat. A következőkben ennek okára próbálunk meg rávilágítani, illetve a problémára megoldást kínálni. 
Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon avagy az EDGERANK magyarázata.

 

 

 

 
 Marketing konzultáció és audit>

A Facebook törvényei és okai

 
A kutatások szerint egy átlagos Facebook felhasználónak 190 barátja van, emellett nagyjából 37 oldallal áll kapcsolatban. Ez a két szám nem tűnhet soknak, de barátaink és az oldalak által együtt generált tartalom megközelítheti naponta akár az 1000 bejegyzést is. Ha üzenőfalunk megjelenítené ezt a tetemes mennyiségű tartalmat, napokig tartana végignézni őket. A Facebook ezért egy EdgeRank nevű algoritmus alapján határozza meg, mi kerüljön hírfolyamunkba, mi az, ami érdekelhet minket.  
 

Mi is az az EdgeRank?

Az „edge” (él) elnevezés utal gyakorlatilag minden történésre, ami a Facebookon történik: like, megosztás, tag, komment, ismerősünk csatlakozása egy csoporthoz, eseményhez, stb. Minél többször kerülünk kapcsolatba ismerősünkkel, annál valószínűbb, hogy viszontlátjuk őt üzenőfalunkon. Ha egy barátunk bejegyzéseit gyakran like-oljuk, kommenteljuk, nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy lássuk az ő bejegyzéseit is. 
Mindennek megvan a maga fontossága, például egy komment többet ér egy like-nál. Az EdgeRank minden olyan történést figyelembe vesz, ami a felhasználóhoz kapcsolódik, majd rangsorolja őket. A bejegyzés ez alapján kerül a hírfolyamunkba, így a legnagyobb számmal rendelkező post kerül legfelülre. 
 
Tegyük fel, hogy ismerősünk adott időben egyszerre két képet tölt fel. Az egyik alá 10 kommentet írnak, a másikat tízen like-olják. Mivel az EdgeRank szerint a komment többet ér, ezért az a kép kerül hírfolyamunkba, ami alatt a tíz komment látható.
 
 
 

Ha érdekelnek a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valameliyk tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 
 

Az EdgeRank működése és a Ticker

 
Egy oldal postjának megjelenése hírfolyamunkban attól is függhet, hogy egy ismerősünk kapcsolatba lépett-e vele – like, komment, megosztás formájában -, vagy az adott bejegyzésre hányan reagálnak. Így itt is egy olyan post sokkal nagyobb eséllyel jelenik meg nálunk, amin sok a like, komment. Azonban, ha mi csak ritkán reagálunk az oldal történéseire, az ettől függetlenül lehet, hogy mégsem kerül hírfolyamunkba.
Ne ijedjünk meg, hogy nem jelenik meg minden a kezdőoldalunkon, a kevésbé fontosabb események láthatóak a Ticker-ben. Ez egy folyamatosan frissülő, dinamikus lista, ahol adott pillanatban láthatjuk, mi történik éppen, ki, mit oszt meg, kommentel, like-ol. Előfordulhat, hogy valaki nem tud a Ticker létezéséről. Alapesetben a kezdőlapunk jobb felső sarkában található, az események, születésnapok felett, ha a chat nincs bekapcsolva. De még így is elkerülheti figyelmünket, mert a felette található kis ikonnal elrejthetjük. Ha chaten elérhetőek vagyunk, akkor a partnerlista felett található. 
 
De mi is határozza meg az EdgeRank-et? Három komponensből tevődik össze: vonzódás (affinty), súlyozás (weight), frissesség (time decay).
Holnapi cikkünkben ezt a három tényezőt fejtjük ki bővebben. 
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...

Adatkezelés

Mit is jelent az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, feljegyzésének és...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Teljesítményért történő fizetés

Ezt a kifejezést a keresőmotorok terjesztették el a PPC egyik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.