notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi is az az Edgereank és a Ticker?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon, avagy az EDGERANK magyarázata.


2013/02/04
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Az utóbbi időben valószínűleg sokan észrevették, hogy nem látják ismerősük vagy az általuk kedvelt oldalak összes bejegyzését. Sok oldaltulajdonos is panaszkodik, hogy jelzik rajongóik, nem látják a posztokat. A következőkben ennek okára próbálunk meg rávilágítani, illetve a problémára megoldást kínálni. 
Egyszerűen és érthetően arról, miért nem látod minden oldal és minden barátod posztját az üzenőfaladon avagy az EDGERANK magyarázata.

 

 

 

 
 

A Facebook törvényei és okai

 
A kutatások szerint egy átlagos Facebook felhasználónak 190 barátja van, emellett nagyjából 37 oldallal áll kapcsolatban. Ez a két szám nem tűnhet soknak, de barátaink és az oldalak által együtt generált tartalom megközelítheti naponta akár az 1000 bejegyzést is. Ha üzenőfalunk megjelenítené ezt a tetemes mennyiségű tartalmat, napokig tartana végignézni őket. A Facebook ezért egy EdgeRank nevű algoritmus alapján határozza meg, mi kerüljön hírfolyamunkba, mi az, ami érdekelhet minket.  
 

Mi is az az EdgeRank?

Pihengetünk?
Az „edge” (él) elnevezés utal gyakorlatilag minden történésre, ami a Facebookon történik: like, megosztás, tag, komment, ismerősünk csatlakozása egy csoporthoz, eseményhez, stb. Minél többször kerülünk kapcsolatba ismerősünkkel, annál valószínűbb, hogy viszontlátjuk őt üzenőfalunkon. Ha egy barátunk bejegyzéseit gyakran like-oljuk, kommenteljuk, nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy lássuk az ő bejegyzéseit is. 
Mindennek megvan a maga fontossága, például egy komment többet ér egy like-nál. Az EdgeRank minden olyan történést figyelembe vesz, ami a felhasználóhoz kapcsolódik, majd rangsorolja őket. A bejegyzés ez alapján kerül a hírfolyamunkba, így a legnagyobb számmal rendelkező post kerül legfelülre. 
 
Tegyük fel, hogy ismerősünk adott időben egyszerre két képet tölt fel. Az egyik alá 10 kommentet írnak, a másikat tízen like-olják. Mivel az EdgeRank szerint a komment többet ér, ezért az a kép kerül hírfolyamunkba, ami alatt a tíz komment látható.
 
 
 

Ha érdekelnek a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valameliyk tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 
 

Az EdgeRank működése és a Ticker

 
Egy oldal postjának megjelenése hírfolyamunkban attól is függhet, hogy egy ismerősünk kapcsolatba lépett-e vele – like, komment, megosztás formájában -, vagy az adott bejegyzésre hányan reagálnak. Így itt is egy olyan post sokkal nagyobb eséllyel jelenik meg nálunk, amin sok a like, komment. Azonban, ha mi csak ritkán reagálunk az oldal történéseire, az ettől függetlenül lehet, hogy mégsem kerül hírfolyamunkba.
Ne ijedjünk meg, hogy nem jelenik meg minden a kezdőoldalunkon, a kevésbé fontosabb események láthatóak a Ticker-ben. Ez egy folyamatosan frissülő, dinamikus lista, ahol adott pillanatban láthatjuk, mi történik éppen, ki, mit oszt meg, kommentel, like-ol. Előfordulhat, hogy valaki nem tud a Ticker létezéséről. Alapesetben a kezdőlapunk jobb felső sarkában található, az események, születésnapok felett, ha a chat nincs bekapcsolva. De még így is elkerülheti figyelmünket, mert a felette található kis ikonnal elrejthetjük. Ha chaten elérhetőek vagyunk, akkor a partnerlista felett található. 
 
De mi is határozza meg az EdgeRank-et? Három komponensből tevődik össze: vonzódás (affinty), súlyozás (weight), frissesség (time decay).
Holnapi cikkünkben ezt a három tényezőt fejtjük ki bővebben. 
 
Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
475 245
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010 novemberétől),...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan...

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.