notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban


2013/11/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Sokaktól hallom: Jó a Facebook azoknak, akik magánszemélyeknek értékesítenek, de nekem csak cégek az ügyfeleim. Őket nem érem a Facebookon! Az ügyvezetők, a beszerzési vezetők nincsenek jelen a Facebookon, nem? Nos, ott vannak, hidd el, csak másképp használják ezeket az eszközöket, mint például anyukám…. Elmondom, milyen tapasztalataink vannak a témában, és adok 8 tippet, hogyan használd B2B kommunikációra a közösségi médiát!
 
Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing?  – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

 

 

Pihengetünk?

Céges kommunikáció a közösségi médiában

 Ahogy egyre több vállalkozás használja a közösségi médiát, egyre világosabbá válik, hogy nem használata mekkora hátrányokkal járhat. A közösségi média kínálja a vevők számára mindazt az interaktivitást és azonnaliságot, amelyre szükség lett volna a közösségi média előtti időkben. A közösségi média használata főleg a befektetés nagyobb arányú megtérülését okozhatja, amire mindenki vágyik.
 
Az, hogy a cégeknek ez milyen fontos, és mennyire komolyan veszik, a Procter & Gamble a legjobb példa, ami éves kiadásainak egyharmadát költi online hirdetésekre, közösségi médiára, vagyis több, mint 3 milliárd dollárt!
Most még azonban elég kevés B2B vállalkozás vesz részt a közösségi médiában, ugyanis sokan nem látják annak előnyeit. A Facebookot vagy Twittert túl személyesnek tartják az ilyesfajta kommunikációhoz, és sokan gondolják, hogy a LinkedIn vagy a Google Plus csak a legnagyobb cégeknek szól. 
 

Döntéshozók a Facebookon, LinkedInen?

A Facebook olyan, mint a jéghegy: a felhasználók nagy része láthatatlan. Még a legnagyobb döntéshozók is használják a közösségi oldalakat –esetleg másképp, mint te.
Még a legfontosabb üzletemberek is használják a közösségi oldalakat, legalább arra, hogy ismerőseikkel tartsák a kapcsolatot, vagy esetleg csak „rálátásuk legyen” erre a világra is. Ahogy egyesek rendszeresen figyelik kedvenc márkájuk Facebook oldalát, vannak olyanok is, akik azokat a cégeket, vállalatokat kísérik figyelemmel, akikkel üzletelni szeretnének. A közösségi marketing olyan egyedi előnyökkel is járhat, mint a valós idejű adatgyűjtés, ami például a B2B kommunikáció egyik fontos alapköve lehet. A magukat fontosnak tartó üzletemberek viselkedési szokásai mások, mint azoké, akiket nap mint nap látsz kommentelni a Facebookon. Többször találkoztam már olyan cégvezetővel, aki baráti társaságban büszkén hangoztatta: Én nem vagyok ott a Facebookon, nem adok ki magamról semmit! Aztán amikor elkezdtünk cégének közösségi média kampányokat futtatni, kiderült, hogy nagyon is van fiókja, sőt, még ismerősei is vannak, csak titkolja. Egy időben sikk volt nem ott lenni a Facebookon, de mindenki vágyott oda. Titokban lehet fel is regisztrált, de még nem meri elmondani, mert ő fontos ember…
 
Aztán persze itt van a LinkedIn. A LinkedIn-nek már más a megítélése, „üzleti közösségi média”, itt már sikk fent lenni. Van egy ismerősöm, aki Magyarország 100 leggazdagabb emberének egyike, ő szinte naponta kommunikál a LinkedInen…
 
Néhány B2B cég már régóta figyeli a közösségi média alakulását. Például az IBM már ki tudja használni az általa nyújtott előnyöket, és hatásos kampányokat folytat rajta. Ők már megértették, amit még sokan nem: a digitalizálódó világban a sorba nem belépni, illetve kilépni belőle sok márka végét okozhatja.
 

A következő 8 lépéssel minden B2B vállalkozás kihasználhatja a közösségi média előnyeit.

No1. B2B közösségi média marketing tipp: Gondos vezetés

A közösségi média gyakran egy vállalkozás első számú esélye saját előnyének megszerzésére. Az olyan tartalmak, mint a webinarok, és a cég szakterületén írt cikkek sokat dobhatnak annak megítélésén. Az ilyen tartalmakra adott visszajelzések tökéletesen megmutatják, hogy mit jelent mások számára az, amit csinálsz.
 

No2. B2B közösségi média marketing tipp:  Elköteleződés

Amíg a cég egy-egy arcának megmutatása sokkal inkább a B2C vállalkozások sajátjainak tűnhetnek, meg kell jegyezni, hogy sokan még mindig olyanokkal szeretnek üzletelni, akiket már látásból legalább ismernek. Tölts fel videókat konferenciákról, előadásokról, tartalmakat céged híreiről és vásárlóid visszajelzéseiről. Ezzel elnyerheted vevőid tiszteletét és így könnyebben megbíznak majd abban, amit márkáddal képviselsz. 
 

No3. B2B közösségi média marketing tipp: Látogatottság

Egy olyan stratégia kidolgozása a legfontosabb, amely folyamatosan minőségi tartalmakkal látja el közönségét. Mivel az adatok és visszajelzések valósidejűek, az analitika sokkal értékesebb. Mivel a B2B vállalkozások megtérülése tovább tart, mint a B2C cégeké, ezért fontos a folyamatos és hívogató tartalomgenerálás, amely majd nagyban hozzájárul azok későbbi megtérülésében.
 

No4. B2B közösségi média marketing tipp: Takaríts meg pénzt

A közösségi médiában a megfelelő eszközökkel kampányaidat úgy indíthatod, mérhetd és alakíthatod, hogy azokra nem kell hónapokat és rengeteg pénzt áldoznod. Ahelyett, hogy végig várnál egy tradicionális marketing ciklust, az eredményeket azonnal láthatod és elemezheted. Ennek köszönhetően a közösségi média segítségével hatalmas benyomást tehetsz leendő üzlettársaidra.
 

No5. B2B közösségi média marketing tipp: A kampányok elérése

A mai felhasználók az internet, a mobil és a közösségi oldalak között mozognak szinte megállás nélkül. Az ezen a három platformon létrehozott kampányok összehangoltsága olyan márkajelenlétet hozhat létre, amelyek minden ember agyában megragadnak. 
 

No6. B2B közösségi média marketing tipp: Érdeklődés

A közösségi médiának köszönhetően az emberek adatai alapján olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyeket a megfelelő közönséghez juttathatsz el, szinte bármikor. Könnyebben meghatározhatod célközönségedet, ennek köszönhetően igazán nagy látogatottságot és elérést generálhatsz.
 

No7. B2B közösségi média marketing tipp: Hálózat

Nem minden közösségi médiás megmozdulás eredményez azonnali vásárlókat, és ezzel nincs baj. Egy olyan sokszínű hálózat kialakítása a cél, amely a végén biztosan nagyszerű üzletfelekhez, alkalmazottakhoz vezet majd.
 

No8. B2B közösségi média marketing tipp: Relevancia

Miközben egyre több B2B vállalkozás kapcsolódik be a közösségi médiába, egy hiba akár a vesztüket is okozhatja, így érdemes mindig tájékozódni a legújabb trendekről. Mind a cégek, mind a vásárlók gyakran ítélnek meg egy céget annak online megjelenése alapján. Azok a cégek, akiknek online jelenléte gyenge, tartalmaik nem megfelelőek, esetleg csak szegényes dizájnnal rendelkeznek, akár könnyen le is maradhatnak.
 

Kell-e használni B2B kommunikációban tehát a közösségi médiákat?

A közösségi média egy igazi aranybánya a B2B vállalkozások számára. Új üzleti kapcsolatok megszerzésétől egészen a vásárlók visszajelzéséig, előnyöket szép számmal találunk. Aki lépést akar tartani a kor követelményeival, annak már most be kell szállnia!
 
 
Legyen a Te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!


 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

Lead generálás

Minden olyan tevékenység egy marketing szakember vagy egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.