Mik azok a hirdetésbővítmények? Az online marketing kifejezés magyarázata, leírása, értelmezés, Máté Balázs online marketing tanácsadó, egyetemi oktató értelmezésében.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Hirdetésbővítmény

Hirdetésbővítmény


Mi az a hirdetésbővítmény?

A hirdetésbővítmények (angolul „ad extensions”) olyan plusz információrészletek, amelyekkel kibővíthető egy Google Ads hirdetés, hogy több információt kínáljanak a felhasználóknak. Ezek az információk lehetnek telefonszámok, extra hivatkozások a webhelyről, vagy éppen vélemények a reklámozott termékről, szolgáltatásról.

 

A hirdetésbővítmények használatának nincsenek extra költségei. Néhány bővítmény automatizált, ami azt jelenti, hogy a Google Ads magától hozzáadja azt a hirdetéshez – ilyen a hívásbővítmények, és a belsőlink-bővítmények. Vannak kézileg beállítható bővítmények is, amiket saját szükségleteid szerint szabhatsz testre.

 

Íme néhány gyakran használt bővítmény rövid ismertetője, és néhány tipp ahhoz, hogy hogyan érdemes használni őket!

 

Belsőlink-bővítmények

A belsőlink-bővítmények plusz hivatkozások a hirdetésen belül, amelyek a webhely különböző oldalaira irányítják a felhasználókat. Ezek a linkek lehetővé teszik, hogy nyomon kövesd, kik mely hivatkozásokra kattintanak a felsoroltak közül, és ezzel felmérd, hogy mely tartalmak iránt van a legnagyobb érdeklődés.

 

Érdemes arra is használni őket, hogy rövid, webhelyed mélyebb oldalaira mutató kampányokat indíts, ezzel megkönnyítve a szezonális kampányolást. Egy másik lehetőség kifejezetten mobilról böngészők számára hivatkozásokat elhelyezni hirdetéseidben.

 

Kiemelő bővítmények

A kiemelő bővítmények segítségével plusz szöveges tartalmat helyezhetsz el egyszerű szöveges hirdetéseidben. Megjeleníthetsz (kiemelhetsz) különféle részleteket cégedről, termékeidről, vagy éppen szolgáltatásaidról – ezek az adatok a hirdetés alatt jelennek majd meg. A kiemelések úgy néznek ki, mint a hivatkozások, de nem lehet rájuk kattintani.

 

A kiemelő bővítményeket könnyű beállítani, egyszerű megjelenésűek, és nem kell hozzájuk extra hivatkozásokat gyűjteni aloldalaidhoz. Ezek a bővítmények jól kihasználják a rendelkezésre álló helyet a Google keresőtalálatok között, és nem kell értük plusz költségeket fizetni. Érdemes őket a legfontosabb jellemzők, termékek, szolgáltatások megemlítésére használni.

 

Üzenetet küldő bővítmények

Ha mobilközönséget igyekszel megcélozni hirdetéseddel, akkor az üzenetküldő bővítmények segíthetnek arra ösztönözni ideális ügyfeleidet, hogy egy számukra kényelmes módon vegyék fel veled a kapcsolatot – szöveges üzenetek formájában. Az üzenetek kiösztönzésére egy jó felhívásra lesz szükség – például „Ha többet szeretne megtudni, üzenjen nekünk!” Sok felhasználó sokkal szívesebben küld inkább szöveges üzenetet, minthogy felhívjon egy céget.

 

Hívásbővítmények

A hívásbővítmények lehetővé teszik, hogy a felhasználók közvetlenül a hirdetésből indítsanak hívást a céghez. Ezeket persze más bővítményekkel is lehet kombinálni, a fokozott eredmények érdekében.

 

Ha a céged számára fontosak a hívások (például remek ügyfélszolgálatod van, és szerezted, ha szóban egyeztethetsz az érdeklődőkkel), akkor ezek a bővítmények kiválóak lesznek számodra. A hívásbővítmények részletes statisztikákat kínálnak a beérkező hívásokról, amik segíthetnek pontosabban felmérni hirdetéseid értékét. Külön érdekesség, hogy ezek a bővítmények ütemezhetők is, hogy csak akkor jelenjenek meg a hirdetésekben, amikor céged fogadni is tudja a hívásokat.

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 81

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
206 205
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...

Kulcsszóhalmozás

Mi az a kulcsszóhalmozás? A kulcsszóhalmozás egy olyan...

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.