6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél


2013/01/30
Máté Balázs és Nánási Beatrix online marketing tanácsadó

 

A Facebook egyszerűnek tűnik. Végtére, anyukád is használja, nem? Az enyém igen. Sőt az anyósom is… De van egy csomó oka annak, hogy rajongói bázisodat mégsem olyan könnyű kialakítani. Ráadásul, most a Graph Search megjelenésével még bizonyosabbá válik, hogy fontos a rajongók elköteleződése az oldal iránt, az aktivitás fokozása és az érdekes és értékes tartalmak megosztása. Íme 6 tipikus hiba, melyeket a rajongói oldalak rendre elkövetnek a Facebookon.
6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

 

 

Facebook oldal kezelési hiba 1. Túl sokat posztolsz magadról

Általában a posztok 20%-ának kellene rólad vagy a márkádról szólnia. Ezt persze nehéz elfogadni, hiszen a legtöbb oldal tulajdonos úgy gondolja, hogy azért van a Facebook oldala, hogy saját magát hirdesse. Ezt azonban meg kell előzze az, hogy a rajongók lojálissá váljanak, ezt viszont csak úgy érheti el, ha folyamatosan törődik a rajongókkal és nem csak az eladni kívánt termékeit szolgáltatásai árulja Facebook oldalán. 
 

Facebook oldal kezelési hiba 2.: Elfeledkezel arról, hogy megismerd a rajongókat

Marketing konzultáció és audit
Mikor volt utoljára, hogy megnézted mit szeretnek a rajongóid? Mi érdeklik őket? Milyen posztokat osztanak meg szívesen? Milyen tartalmak ellen emelnek szót vagy kifogást? Foglalkozz azzal, hogy megismered közösségedet, hiszen így még több információ kerül a birtokodba, amivel lojálissá teheted őket.
Nem válaszolsz a kérésekre, kérdésekre, hozzászólásokhoz
Válaszolj a kérdésekre a lehető leggyorsabban, hogy rajongóid lássák, mindig elérhetnek és aktív vagy. Próbálj meg ellenállni annak, hogy a negatív bejegyzéseket törlöd. Találd meg a módját annak, hogy meggyőzd, elkötelezd a felhasználókat, megváltoztasd a hozzáállásukat és a rólad kialakított esetleges negatív véleményeket.  Ha valaki gratulál neked, köszönd meg, esetleg kedveskedj Te is valamivel.
 

Facebook oldal kezelési hiba 3.: Túl sokat posztolsz

Ha elárasztod rajongóidat információkkal, posztokkal akkor előbb-utóbb megunnak és megszakítják veled a kapcsolatot. Ha nem köteleződik el oldalad iránt, akkor posztjaid nem fognak megjelenni a számára, az oldald page rank-je visszaesik és soha többé nem fog hallani rólad. Amikor elkezded közösségedet felépíteni és lojális rajongókat gyűjteni elég naponta 1 minőségi, érdekes, izgalmas, aktivitást kiváltó poszt. Ha rajongói számod növekszik és úgy érzed a meglévő tagok elköteleződtek (szeretik a posztjaidat, lájkolnak, megosztanak stb.) akkor emeld a posztok számát. Nagyon fontos, ne egyszerre oszd meg ezeket. Ismerd meg közösséged, mikor, mire nyitottak és ezek alapján üzenj nekik. 
 
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Facebookról, annak felhasználási lehetőségeiről, gyere el egynapos bevezető tanfolyamunkra! Jelentkezz most, ide kattintva! 

 
 
 

Facebook oldal kezelési hiba 4.: Nem posztolsz eleget

Elfelejtetted, hogy van egy Facebook oldalad? Az oldal létrejötténél posztolgattál mint egy őrült, de senkit nem érdekeltél, majd el is ment az egésztől a kedved.. Senki nem fog veled foglalkozni, amikor éppen üzenni szeretnél nekik valamit, hiszen te sem törődsz Facebook oldaladdal és a rajongókkal. 
 

Facebook oldal kezelési hiba 5.: Elfelejtetted említeni, hogy van Facebook oldalad

Tudják egyáltalán az emberek, hogy van Facebook oldalad? Felhívtad rá a figyelmet egy e-mailben, a weboldaladon, vagy a szórólapjaidon? Ne felejtsd el megadni Facebook oldalad pontos nevét és elérhetőségét, hiszen az emberek nem fognak ösztönösen rád keresni. Ha mégis, lehet találnak egy másik, hasonló terméket és máris elfeledkeztek rólad.
 

Facebook oldal kezelési hiba 6.: Tapasztalatlan adminisztrátor alkalmazása

Egy sikeres Facebook oldal magától nem fog létrejönni, tagokat toborozni és nem fogja az érdeklődést fenntartani. Olyan személyre van szükség, aki tapasztalt, tudja, hogyan kell aktivitásra bírni a rajongókat, vonzani az új közösséget azáltal, hogy a már meglévő tagoknak érdekes információkat nyújt. Ha figyelemmel kísérsz egy aktív tagokkal rendelkező oldalt, láthatod, hogy a posztok jól átgondoltak, az adminisztrátor tisztában van vele, hogy mikor a legaktívabbak a SAJÁT oldalának tagjai, mit szeretnek, mit osztanak meg szívesen barátaikkal. A Facebook oldalad kezelése  időt igényel, ha jól szeretnéd csinálni. Megtanulni, beletanulni, mindent egyedül felfedezni viszont elég időigényes, tehát láss neki még ma!
 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)

A Bing Ads Editor egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi a hirdetők...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Email CPM

Mi is az Email CPM?   Az email marketingben a email CPM (cost per thousand) arra utal, hogy...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.