Keresés

Menü

6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

2013.01.30.

Szerző: Máté Balázs és Nánási Beatrix online marketing tanácsadó

6 gyakori hiba a Facebook oldalak kezelésénél

 

A Facebook egyszerűnek tűnik. Végtére, anyukád is használja, nem? Az enyém igen. Sőt az anyósom is… De van egy csomó oka annak, hogy rajongói bázisodat mégsem olyan könnyű kialakítani. Ráadásul, most a Graph Search megjelenésével még bizonyosabbá válik, hogy fontos a rajongók elköteleződése az oldal iránt, az aktivitás fokozása és az érdekes és értékes tartalmak megosztása. Íme 6 tipikus hiba, melyeket a rajongói oldalak rendre elkövetnek a Facebookon.

 

 

Facebook oldal kezelési hiba 1. Túl sokat posztolsz magadról

Általában a posztok 20%-ának kellene rólad vagy a márkádról szólnia. Ezt persze nehéz elfogadni, hiszen a legtöbb oldal tulajdonos úgy gondolja, hogy azért van a Facebook oldala, hogy saját magát hirdesse. Ezt azonban meg kell előzze az, hogy a rajongók lojálissá váljanak, ezt viszont csak úgy érheti el, ha folyamatosan törődik a rajongókkal és nem csak az eladni kívánt termékeit szolgáltatásai árulja Facebook oldalán. 
 

Facebook oldal kezelési hiba 2.: Elfeledkezel arról, hogy megismerd a rajongókat

Mikor volt utoljára, hogy megnézted mit szeretnek a rajongóid? Mi érdeklik őket? Milyen posztokat osztanak meg szívesen? Milyen tartalmak ellen emelnek szót vagy kifogást? Foglalkozz azzal, hogy megismered közösségedet, hiszen így még több információ kerül a birtokodba, amivel lojálissá teheted őket.
Nem válaszolsz a kérésekre, kérdésekre, hozzászólásokhoz
Válaszolj a kérdésekre a lehető leggyorsabban, hogy rajongóid lássák, mindig elérhetnek és aktív vagy. Próbálj meg ellenállni annak, hogy a negatív bejegyzéseket törlöd. Találd meg a módját annak, hogy meggyőzd, elkötelezd a felhasználókat, megváltoztasd a hozzáállásukat és a rólad kialakított esetleges negatív véleményeket.  Ha valaki gratulál neked, köszönd meg, esetleg kedveskedj Te is valamivel.
 

Facebook oldal kezelési hiba 3.: Túl sokat posztolsz

Ha elárasztod rajongóidat információkkal, posztokkal akkor előbb-utóbb megunnak és megszakítják veled a kapcsolatot. Ha nem köteleződik el oldalad iránt, akkor posztjaid nem fognak megjelenni a számára, az oldald page rank-je visszaesik és soha többé nem fog hallani rólad. Amikor elkezded közösségedet felépíteni és lojális rajongókat gyűjteni elég naponta 1 minőségi, érdekes, izgalmas, aktivitást kiváltó poszt. Ha rajongói számod növekszik és úgy érzed a meglévő tagok elköteleződtek (szeretik a posztjaidat, lájkolnak, megosztanak stb.) akkor emeld a posztok számát. Nagyon fontos, ne egyszerre oszd meg ezeket. Ismerd meg közösséged, mikor, mire nyitottak és ezek alapján üzenj nekik. 
 
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Facebookról, annak felhasználási lehetőségeiről, gyere el egynapos bevezető tanfolyamunkra! Jelentkezz most, ide kattintva! 

 
 
 

Facebook oldal kezelési hiba 4.: Nem posztolsz eleget

Elfelejtetted, hogy van egy Facebook oldalad? Az oldal létrejötténél posztolgattál mint egy őrült, de senkit nem érdekeltél, majd el is ment az egésztől a kedved.. Senki nem fog veled foglalkozni, amikor éppen üzenni szeretnél nekik valamit, hiszen te sem törődsz Facebook oldaladdal és a rajongókkal. 
 

Facebook oldal kezelési hiba 5.: Elfelejtetted említeni, hogy van Facebook oldalad

Tudják egyáltalán az emberek, hogy van Facebook oldalad? Felhívtad rá a figyelmet egy e-mailben, a weboldaladon, vagy a szórólapjaidon? Ne felejtsd el megadni Facebook oldalad pontos nevét és elérhetőségét, hiszen az emberek nem fognak ösztönösen rád keresni. Ha mégis, lehet találnak egy másik, hasonló terméket és máris elfeledkeztek rólad.
 

Facebook oldal kezelési hiba 6.: Tapasztalatlan adminisztrátor alkalmazása

Egy sikeres Facebook oldal magától nem fog létrejönni, tagokat toborozni és nem fogja az érdeklődést fenntartani. Olyan személyre van szükség, aki tapasztalt, tudja, hogyan kell aktivitásra bírni a rajongókat, vonzani az új közösséget azáltal, hogy a már meglévő tagoknak érdekes információkat nyújt. Ha figyelemmel kísérsz egy aktív tagokkal rendelkező oldalt, láthatod, hogy a posztok jól átgondoltak, az adminisztrátor tisztában van vele, hogy mikor a legaktívabbak a SAJÁT oldalának tagjai, mit szeretnek, mit osztanak meg szívesen barátaikkal. A Facebook oldalad kezelése  időt igényel, ha jól szeretnéd csinálni. Megtanulni, beletanulni, mindent egyedül felfedezni viszont elég időigényes, tehát láss neki még ma!
 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei. Minél nagyobb az elérésed, annál magasabbak lesznek majd az óradíjaid is. Érdemes tehát egy h

Közösségi média marketing orvosoknak

2018-07-08

A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei....

Az elmúlt időszak legfontosabb Facebook frissítései, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell

Az elmúlt időszak legfontosabb Facebook frissítései, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell

2018-06-23

A marketingesek számára, de minden Facebook oldalt üzemeltető, vagy az élő videó funkciót használó számára klassz új fejlesztéseket vezet be a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!