Ismerd meg a linkelés kifejezés pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Linkelés

Linkelés


A linkelés saját webhelyed (vagy valamelyik aloldala) linkjének (hivatkozásának) elhelyezése más webhelyeken, és ezzel a forgalom megnövelése saját webhelyeden. Egy ilyen célból sikeresen elhelyezett link az úgynevezett visszahivatkozás. A linkelés gyakran (de nem minden esetben) linkcserével jár, ami azt jelenti, hogy te is elhelyezel egy linket saját webhelyeden, ami a rád hivatkozó webhelyre mutat.

A linkelésnek számos módja van, ezek közül néhány:

 

  • Linkcsere. A Linkcsere lényege, hogy felkérsz egy másik webmester, hogy helyezzen el egy, a te webhelyedre mutató linket a saját webhelyén, cserébe pedig te is elhelyezel egy rá mutató linket a saját webhelyeden. Ilyenkor egy úgynevezett reciprokális link jön létre.
  • Ha írsz egy cikket, aminek a végén egy információs részben elhelyezed saját hivatkozásodat, és ezt beküldöd több cikkgyűjtő webhelyre, akkor a cikkedet felhasználó webmesterek a cikkeddel együtt a benne található linkedet is elhelyezik majd webhelyeiken (amennyiben ezt engedélyezed számukra).
  • Hozzászólások írásával olyan fórumokba, amelyek engedélyezik egy egyedi aláírás megadását (amelyben elhelyezhetsz egy saját webhelyre mutató linket).
  • Linkek vásárlásával magas PageRankkal rendelkező webhelyektől.
  • Ha igényes tartalmakat teszel közzé webhelyeden, akkor nagy valószínűséggel sokan jelölik meg majd oldaladat kiváló forrásként az adott témakörben.
  • Közösségi könyvjelző oldalak és közösségi hálózati oldalak használatával.
  • SEO-val, azaz keresőoptimalizálással, amely célja a jobb helyezés elérése a keresőmotorok találati listáján.
     

A webhelyforgalom fellendítésével kapcsolatban két elterjedt elmélet fogalmazódott meg. 

Az egyik elmélet szerint a legfontosabb a keresőmotorok találati listáinak első oldalára kerülni, és minden erőfeszítést erre fordítani, máskülönben a webhely semmit sem ér majd el, ha az emberek nem találnak rá a keresőmotorokon keresztül.

A másik elmélet szerint csak egy olyan stratégiailag kitervelt linképítési kampánnyal biztosítható egy webhely forgalma, amely célja a webhelyre mutató link minél több oldalon való elhelyezése. Ez a módszer biztosítja, hogy a forgalom nincs a keresőmotorok algoritmusaira utalva, amelyek képesek egyik napról a másikra megváltozni, és ezzel súlyos veszteségeket okozni a webmesterek számára.
 

Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
109 463
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hirdetés

Mik azok a hirdetések? A hirdetések online és offline felületek...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

Árképzés

Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy...

Oldal újracélzás

A leggyakoribb újracélzási módszer, amely a felhasználók számára a hirdetéseidet...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.