5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért (gyakorlati példákkal)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért


2019/02/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A growth hacking leegyszerűsítve gyors, rövid kísérletek sorozatát jelenti, amelyek célja egy cég növekedésének elősegítése. Ezek a kísérletek érinthetik a marketingtölcsért, a termékfejlesztést, a közösségi médiát, és számos egyéb területet is. A growth hacking egyik nagy előnye, hogy a hagyományos marketing technikákkal szemben egy olcsóbb alternatívát jelent.
 

5 growth hacking trükk a SEO fellendítéséért (gyakorlati példákkal)

Az emberek már évszázadokkal ezelőtt is alkalmaztak „growth hackinget”, különféle pszichológiai, szociológia, és egyéb területekről szerzett tapasztalatok felhasználásával. A digitális forradalomnak köszönhetően az egyesek és a nullák világát is meghódította ez a módszer, amelyhez most néhány rövid, de gyors sikereket ígérő trükköt említünk meg.

 

Lássuk, hogy hogyan pörgetheted fel SEO-dat gyorsan a Growth Hacking segítségével. 

 

1. Cseréld le az ex-versenytársakat

Bármilyen szektorban is tevékenykedsz, biztosan vannak (pontosabban voltak) olyan versenytársaid, akiknek egyszerűen „nem jött össze” az üzlet. Persze elképzelhető, hogy ők maguk is próbálkoztak keresőoptimalizálással, aminek a linképítés mindig is fontos részét képezte – a te feladatod az lesz, hogy rátalálj az ő hivatkozásaikra, és lecseréld őket a sajátjaidra.

 

Na persze, ezt nem te saját kezűleg fogod megtenni. Szóval hogy is működik ez? Először keresned kell egy listát közvetlen versenytársaidról, majd meg kell állapítanod, hogy melyek webhelye fuccsolt már be. Ha egy olyan listát találsz, ahol a cégek hivatkozásokkal vannak feltüntetve, akkor a Check My Links Chrome-kiegészítő segít majd elemezni azokat, és rögtön megmutatja, hogy mely hivatkozások nem működnek már.

Ha találsz egy ilyet, akkor nyisd meg a Google Keresőt, és írd be a következőt:

 

link: befuccsoltversenytars.hu

 

Értelemszerűen a „befuccsolt versenytárs” domain nevét kell megadnod a „link:” szócska után. Ekkor megjelennek majd azok a weboldalak, amelyek hivatkoznak az adott versenytárs webhelyére. Ezek után nincs más dolgod, mint felkeresni az adott webhely szerkesztőjét, felhívni a figyelmét a nem működő hivatkozásokra (ha tényleg nem működnek), és felajánlani helyettük valamilyen saját tartalmat.

 

2. Keress alternatívákat a Google-on

Marketing konzultáció és audit

A kommentekbe épített linkek működhetnek, de persze csak ha nagyon óvatosan, körültekintően helyezed el őket. Ez a kevés tiszta, hiteles hozzászólásos linképítési technika egyike.

 

Amikor valaki nem teljesen elégedett egy termékkel, szolgáltatással, vagy általánosságban egy márkával, akkor valószínűleg a Google-hoz fordul majd, hogy alternatívákat keressen rá. Helyezd magad egy olyan ügyfél helyébe, aki nincs megelégedve egy versenytársad kínálatával.

 

Keress rá a következőre:

 

versenytársam alternatívák

 

vagy

 

versenytársamhoz hasonló márkák

 

Értelemszerűen a „versenytársam” itt egy olyan cég lesz, aminek az elégedetlen ügyfeleit szeretnéd megcélozni saját kínálatoddal. Arról van szó, hogy ha valaki nem elégedett az Adidas cipőkkel, akkor rákeres: "Adidas alternatívák" biztosan lesz a találatok között néhány cikk, amiben alternatívákat kínálnak az Adidas-ra. Ezeknek a cikkeknek a kommentjei közé érdemes írni valami hasznosat, hogy indokolt legyen a linkelhelyezés 

 

A megjelenő találatok között rengeteg olyan kérdés, vagy lista jelenik majd meg, amelyekhez hozzászólást írhatsz. Ezekben a kommentszekciókban kell elhelyezned stratégiailag körített, szigorúan nem önreklámozó hivatkozásaidat. Hozzászólásaidat a következő szempontok alapján kell összeállítanod:

 

  • Szerepelnie kell benne annak a névnek, amit szeretnél népszerűsíteni. Ez lehet egy termék, szolgáltatás, vagy cég – a lényeg, hogy egy kapcsolódó landing oldalt linkelj a hozzászólásba, és ne felejtsd el egy-két mondatban kifejteni, hogy hogyan képes segíteni az adott termék vagy szolgáltatás az embereknek.
  • Tenned kell valamit azért, hogy az emberek megkedveljenek – igyekezz valami értékeset hozzáadni a beszélgetéshez, például egy tippet az adott témával kapcsolatban.
  • Valamivel azt is el kell érned, hogy az emberek bízzanak benned. Ez lehet például egy képernyőkép, vagy egy hivatkozás egy pozitív értékelésről/hez.
  • Érdemes egy CTA-t is elhelyezni a hozzászólásban, ezzel is arra ösztönözve az embereket, hogy cselekedjenek.

 

3. Szerezz jó minőségű organikus hivatkozásokat

A meglévő ügyfeleknek sokkal könnyebben lehet eladni valamit, mint megszerezni egy teljesen új ügyfelet. Ugyanez működhet a linképítésben is – akik már most hivatkoznak rád, azok nagy valószínűséggel újra szívesen megtennék azt.

 

Ahhoz, hogy lásd, mely webhelyek hivatkoznak sajátodra, nyisd meg a Google Search Console-t, azon belül pedig a Linkek felületet. Itt láthatod az Az Ön webhelyére legtöbbet hivatkozó webhelyek szakaszt, ami pontosan ezt mutatja meg.

 

Nincs más dolgod, mint felkeresni azokat a webhelyeket, amelyek a legtöbbször hivatkoznak rád (és jó minőségűnek tartod őket), megköszönni nekik, hogy hivatkoznak rád, és mellékelni egy listát legfrissebb, releváns témájú tartalmaidból!

 

4. Az egy szó, ami fellendítheti organikus forgalmadat

A Coderwall egy kísérlet során rájött, hogy mi az az egyetlen szó, amivel sokkal több forgalmat vonzhatnak be tartalmaikhoz.

 

20 ezer oldalt vizsgáltak meg, amelyek kifejezetten webprogramozóknak szóló tippeket tartalmaztak, Mint kiderült, azoknak az oldalaknak volt a legnagyobb forgalmuk, amelyek címe azt ígérte, hogy a cikk legalább egy példát is tartalmaz majd az adott témában.

 

Tehát ha van egy cikked arról, hogy „Hogyan használd a Google Analytics célokat” akkor nincs más dolgod, mint átírni erre: „Hogyan használd a Google Analytics célokat (példával)”.

 

A Codewall ezzel a módszerrel 13 hét alatt 59 százalékkal több organikus forgalmat vonzott be a Google-ról. Teljesen ingyen.

 

Persze ez nem működik minden tartalomcímnél, de ahol példákat is mutatsz a cikkben, ott mindenképpen tüntesd fel ezt!

5. Eszközmarketing

A tartalommarketing kétségtelenül a digitális marketingstratégiák egyik alappillére, de kevesen emlegetnek egy másik fontos összetevőt, az eszközmarketinget. A tartalmak világában egyre nagyobb a verseny, ami sokkal kevésbé igaz az eszközmarketingre.

 

Az eszközmarketing lényege kifejleszteni egy olyan eszközt, ami hasznos lehet célközönséged számára. Ha az eszköz beválik, (és jobb, mint az összes alternatíva), akkor garantáltan rengeteg hivatkozást gyűjthetsz be vele webhelyed számára.

 

Nem kell semmi összetettre gondolni – a lényeg, hogy az eszköz használata egyszerű, intuitív, szórakoztató, és ingyenes legyen. Ha van egy jó ötleted, akkor ezek megvalósítása lesz a dolgok könnyebb része!
 

growth-hacking

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 86

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Lead minősítés

Mi az a lead minősítés? A lead minősítés célja...

Google Ads

Mi az a Google Ads? A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Tag and Ping

A tag and ping a blog and ping módszer egyik kiterjesztése. Míg a blog and ping...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.