Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az 5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad!


2015/01/07
Máté Balázs, marketing tanácsadó
A közösségi média marketingben van 5 alapvető hiba, melyet ha elkövetsz, hiába dolgoztál Facebook vagy Google Plus oldaladon, kidobott idővé válik minden perc. 200 oldal vezetésében szerzett tapasztalatunk alapján elmondjuk, mit NE és mit csinálj! 
 
Az  5 leggyakoribb dolog, amiért az emberek nem követik Facebook oldalad: 5 közösségi média marketing hiba
A közösségi média platformok kiváló lehetőségeket tartogatnak számodra, hiszen ezek jelentik az egyik leginkább  költséghatékony, mégis nagyon hatásos marketing eszközt napjainkban. A hallgatóságod, azaz a követői tábor és az elérés, ha jól csinálod, dinamikusan növekszik. Mégis rengeteg olyan vállalatot láttam már, amelyeknek a közösségi média egyszerűen nem működött, nem volt sikeres. Rengeteg „halott” Facebook oldalt vettünk át, és rengeteg olyat is láttam, ami meghalt, miután kiszálltunk a kezeléséből. Miért van ez, mit ronthatsz el te is a közösségi média marketing kommunikációdban? 
 
Semmiképpen sem azért, mert nincsenek ott vevőid a közösségi médiumokban. Tapasztalataink szerint még a B2B marketing kommunikációban is elérhetőek a potenciális partnerek, akár a Facebookon is. Minden kutatás azt mutatja, hogy a hallgatóság bizony ott van a közösségi médiában, és szeretnék – mi több, elvárják! - hogy a márka is ott legyen. 
 
Mi lehet mégis a baj, miért nem alakul jól vállalatod Facebook oldala? Itt az 5 leggyakoribb tényező, ami kudarcba viszi a közösségi médiában való megjelenést.
 
 Marketing konzultáció és audit>

#1 közösségi média marketing probléma: A hallgatóságod nem tud az oldalad létezéséről.

 
Sokan azt gondolják, a heti 2-3 poszt elég. Sokan azt gondolják, ha a közösségi marketing kommunikációjuk arról szól, milyen termékeik, szolgáltatásaik vannak, az elég. NEM! Nem elég pusztán fenn lenned a közösségi média oldalakon. Posztolj rendszeresen, frissítsd az állapotod, és lépj interakcióba az emberekkel! 
Nem kell minden egyes közösségi média platformon jelen lenned, inkább koncentrálj arra, hogy amelyet kiválasztottál az tényleg működjön. Ha nincsenek új tartalmak az oldaladon, nem fog eljutni az több emberhez.
 
A megoldás: Posztolj rendszeresen, és vedd rá hallgatóid az interakcióra! A Facebook-on például minél többet like-olják, osztják meg vagy szólnak hozzá posztjaidhoz, annál több emberhez jutsz majd el.
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 

 
>

#2 kö​zösségi média marketing probléma: Nincs miért követniük…

Gondolkozz kicsit: mi az, amiért érdemes követni egy céget a Facebook-on? Szórakoztató az oldal? válaszokat kaphatsz kérdéseidre? Érdekes? 
Ha nincs semmi érdekük az embereknek erre, nem fognak követni, és hiába vagy jelen a közösségi médiában. 
A megoldás: Használd úgy a közösségi médiafelületeidet, hogy megérje azt követni! Te döntöd el, milyen tudsz lenni, ami az embereket sőt, ami még fontosabb, a potenciális vevőidet érdekelheti: vicces, tanulságos, bölcs, szakértő. Mindegy, melyiket választod, de az oldalad ne csak a termékeidről és/vagy szolgáltatásaidról szóljon, reklámokat senki nem akar nézgetni.
 

#3 kö​zösségi média marketing probléma: A vállalat nem ott van, ahol a hallgatóság várná. 

A hallgatóság mindig specifikusan, más és más vállalatokat, más és más felületen keresnek. 
Persze nálunk Magyarországon ez kicsit egyszerűbb, hiszen a Facebook már-már egyeduralkodónak tűnik: mégsem feledkezhetünk meg azonban a többi közösségi média platformról sem
Külföldi kutatások azt bizonyítják, hogy az emberek 84%-a várja el, hogy a vállalat jelen legyen a Facebook-on, és 64%-uk a Twitteren is szeretné látni azt. A harmadik leginkább elvárt platform meglepetésként érhet, hiszen nem a közismert Instagramm-ról van szó, és a Pinterest-ről sem, hanem a YouTube-ról! Magyarországon a sorrend a tapasztalataink szerint Facebook – Youtube  - Google Plus! 
 
A megoldás: amikor létrehozod közösségi média accountjaid, nézd át ki a te célközönséged, és mely felületeket használja előszeretettel.
 

#4 kö​zösségi média marketing probléma: A tartalom minden platformon ugyanaz. 

Ha több közösségi média platformon is szerepelsz, (Mindenkinek javaslom, legyen ott a Facebookon és a Google Pluson legalább) azzal több dolgod is lesz. Ha csak ctrl-c ctrl-v-vel másolod a tartalmat az egyik oldaladról a másikra, akkor nem éri meg majd követni téged, hiszen unalmassá válik. 
 
A megoldás: minden platformot használj máshogy! Pl az egyiken ossz meg vicceket, aranyos képeket, míg a másik platformot inkább az informálásra, a hírekre koncentráld. 
 

#5 kö​zösségi média marketing probléma: Robot-szerű oldal

Értem én, hogy végső célod nem csupán az emberek szórakoztatása, de ha túlzottan elbillented oldalad a promotálás irányába, azzal értékes rajongókat veszíthetsz el. Ezt fontos megértened. De az oldalt végtére is marketing céllal kezeled, hogy adj hát el? Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. 
 
A megoldás: Legyen stílusod, legyen a cégnek stílusa, amit lehet szeretni. A vállalatodnak kell egy hang, amely a való világból kommunikál az emberekkel.  Légy változatos, és szórakoztasd a hallgatóságod, adj nekik információkat abban a témában, amiben jártas vagy, és ezekbe az információkba csempészd bele azt, amit el akarsz adni! 
 
 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Hirdetés átkattintás

Amikor valaki egy hirdetésre kattint. Ez a mérőszám nem feltétlenül képes megmutatni egy...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Pop-Under

Olyan hirdetés, amely egy új böngészőablakban nyílik meg, amikor meglátogatsz egy weboldalt...

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.