A 2018-as Instagram hashtag útmutató

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A 2018-as Instagram hashtag útmutató

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A 2018-as Instagram hashtag útmutató


2018/06/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Manapság ritka számba mennek azok az Instagram bejegyzések, amelyek leírása nem tartalmaz legalább egy hashtaget – ennek pedig jó oka van. Általánosságban nézve azok a bejegyzések (az Instagramon), amelyek legalább egy ilyen címkét tartalmaznak, több mint 10%-kal több aktivitást (kedvelések, hozzászólások, megosztások) váltanak ki az emberekből, mint azok, amelyeknek egy hashtagjük sincs.
 

A 2018-as Instagram hashtag útmutató

A stratégia nagyon egyszerűnek tűnik: minél több hashtag, annál több aktivitás… ugye? Nos, ennek a lónak is van egy túloldala, amire azok esnek át, akik túl sok címkével tűzdelik tele bejegyzéseiket. Egy bizonyos mennyiség után a hashtagek többet árthatnak egy kép népszerűségének, mint amennyit segíthetnek.

 

Az Instagram egy végtelenül hasznos marketing vagyis inkább PR platform, amelyet szinte minden cég hatékonyan alkalmazhat online marketingstratégiája részeként. Mivel a hashtagek az Instagram szerves részét képezik, fontos, hogy tisztában légy jellegzetességeikkel és megfelelő használatukkal, hiszen csak így teheted igazán sikeressé fiókodat, érhetsz el több embert és javíthatod a márkádról alkotott képüket.

 

Követőket bevonzani egy dolog – a megfelelő követőket bevonzani azonban már komoly kihívást jelenthet. Következő útmutatónk ebben igyekszik segíteni!

 

Marketing konzultáció és audit

A hashtagek szerepe az Instagramon

 

A hashtagek lényegében az Instagram kategorizáló címkéi. Mivel napi szinten nagyjából 95 millió kép kerül feltöltésre a platformon, némi rendszerezés nélkül lehetetlen lenne rátalálni azokra a bejegyzésekre, amikre az ember igazán kíváncsi. Ezek az interaktív címkék segíthetnek neked is, hogy fellelhetőbbé tedd tartalmaidat azon felhasználók számára, akik érdeklődnének irántuk.

 

A hashtagek afféle tölcsérként, vagy szűrőként is felfoghatók. Gondolhatod, hogy a #marketing címke milyen temérdek találatot hoz majd, míg a #marketingtipp egy valamivel célzottabb célcsoportnak szól, és így tovább. Míg a #marketing címkével ellátott bejegyzések könnyedén eltűnhetnek a milliónyi kép között, a #marketingtippek segítenek közelebb kerülni a megfelelő célközönséghez.

 

Ezek a címkék tehát nem csak neked segítenek kategorizálni bejegyzéseidet, hanem az érdeklődőknek is segítenek rátalálni tartalmaidra.

 

Felsorolhatnánk itt a legnépszerűbb hashtageket, de ezeknek valójában nincs túl sok hasznuk, ha egy szűkebb célcsoportot szeretnél elérni tartalmaiddal. A top 10 hashtag milliónyi új találatot dob ki napi szinten, ezek között pedig egyszerűen lehetetlen érvényesülni. A cél minél szűkebb, precízebb célzásokra használni a hashtageket – erről beszélünk a következő pontban…

 

A hashtagek használata üzleti célokra az Instagramon

 

Ha az ember csak az ismerőseinek tölt fel képeket, vagy egyszerűen nem célja az, hogy minél több embert érjen el velük, akkor kedve szerint bármilyen jellegű vagy mennyiségű hashtaget használhat. Azonban akik marketing célokra használják a platformot, azok fontos, hogy gondosan kiválasszák a lehető legrelevánsabb, legcélzottabb címkéket a megfelelő közönség eléréséhez.

 

1. Rendszerezd hashtagjeidet

Ha nem szeretnél belegabalyodni hashtagjeidbe, akkor valahol rendszerezned kell őket. Ehhez használhatsz egy egyszerű Excel táblázatot, vagy akár egy kifejezetten erre a célra fejlesztett hashtag eszközt.

 

Excel táblázat használatakor manuálisan leszel kénytelen számon tartani, hogy mely hashtageket használod, milyen gyakran, és hogy melyek szerepelnek leggyakrabban a legnépszerűbb bejegyzéseidben. Idővel egyre tisztábbá válik majd, hogy miket érdemes továbbra is használni, és melyeket mellőzhetsz.

 

Ha valamivel komolyabb, részletesebb és egyszerűbb hashtag-nyilvántartásra vágysz, vagy közösségi marketingedet egy egész csapat végzi, akkor valószínűleg jobb ötlet egy különálló Instagram analitikai eszközt alkalmazni (ami nem összetévesztendő az Instagram beépített analitikájával). Ilyen például az Iconosquare (https://pro.iconosquare.com/), ami rengeteg hasznos információt mutat meg a hashtagekről, hogy minél több célszemélyt elérhess tartalmaiddal.

 

A kisebb projektekhez bőven elegendő egy Excel táblázat is, azonban amint közösségi média marketing részleg nagyobb szeletet kap a költségvetésből, vagy egy nagyobb csapat gyűlik össze, érdemes átváltani egy speciális eszközre (különösen ha napi több bejegyzésről van szó, tucatnyi egyéni hashtaggel).

 

2. Tapasztald ki, hogy hány hashtag ideális számodra képenként

 

10-ből 9 világmárka 7 vagy kevesebb hashtaget használ bejegyzéseiben, de ez még véletlenül sem jelenti azt, hogy ez lenne a bűvös szám, ami sikerre viszi majd Instagram fiókodat. Vannak olyan cégek, amiknek dupla vagy tripla ennyi címke vált be (de persze nem a 7 szorzataiban kell itt gondolkodni).

 

Adj időt marketing csapatodnak, hogy kitapasztalják, hány hashtaget éri meg használniuk bejegyzésenként, hogy azok a lehető legtöbb emberhez eljussanak – lehet, hogy ez 8, 13, 19, 20 stb. lesz – amíg nem próbáltok ki több lehetőséget, nem tudhatjátok, hogy mi válik be a legjobban.

 

3. Használj célzottabb hashtageket

 

A célzottabb, szűkebb hashtageknek két óriási előnye is van.

 

Az egyik az, hogy segítenek egy kisebb mezőnyben versenyezni. A már emlegetett #marketing hashtag több millió olyan bejegyzésben is szerepel, amiknek semmi közük nincs a marketinghez. A címke egyszerűen túl tág és sokan csak azért használják, mert azt hiszik, hogy több embert érhetnek el velük.

 

A másik előny az, hogy felhasználói szemszögből is sokkal logikusabb specifikus hashtagekre keresni. Ha egy felhasználó marketing tippeket keres, akkor sokkal valószínűbb, hogy nem a #marketing címkét veszi majd elő, hanem ő maga is szűkíti a keresését a #marketingtipp vagy #marketingtippek hashtagekre.

 

Minél szorosabban kapcsolódnak hashtagjeid tartalmaidhoz és céged üzleti tevékenységeihez, annál könnyebben találnak majd rád azok az emberek, akik nem csak az Instagram képeidre lennének vevők.

 

4. Nézz utána, hogy mások mit használnak

 

Ha szeretnél új hashtageket kipróbálni tartalmaidhoz, akkor nézz körül követőid és versenytársaid képei között és meríts ihletet az ő címkéikből. Érdemes továbbá általánosságban utána járni, hogy iparágad legnépszerűbb influencerei (befolyásos online személyiségek) mely hashtageket alkalmazzák.

 

5. Próbáld ki a kapcsolódó hashtageket

 

Amikor beírsz egy hashtaget az Instagram keresőjébe, megjelenik egy legördülő menü, ahol a kereső felsorolja a kapcsolódó címkéket is. Meglehet, hogy ezek közül is érdemes kipróbálni néhányat.

 

6. Ne felejtsd el követni saját hashtagedet

 

Erre nem mindenki gondol, pedig nagyon hasznos taktika. Ha követed saját márkás hashtagedet, akkor láthatod majd, hogy kik és miket mondanak róla az Instagramon. Ez lehetőséget ad arra, hogy felvedd velük a kapcsolatot.

7. Készíts saját márkás kampány hashtaget

 

Ez közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik, de nagyon sikeres lehet, ha jól csinálja az ember. Minden nagyobb márka rendelkezik saját kampány hashtaggel. Itt nincs különösen kötött szabály, csupán néhány tipp: egy kampány hashtag legyen:

  • Egyéni – tehát találj ki valami újat, amit senki más nem használ (ezt a keresőben ellenőrizheted)
  • Vicces, ötletes vagy legalább emlékezetes
  • A márkához vagy az adott kampányhoz kapcsolódó
     
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Említés

Amikor márkád említésre kerül egy weboldalon. Az ilyen említések remek alkalmat biztosítanak...

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési beállítás PPC...

AdWords

 Az AdWords a Google fizetett kereső marketing programja, a maga nemében a legnagyobb a...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

404 hibakód

 A 404-es, vagy Nem Található automatikus hibaüzenet azt jelzi, hogy a kliens fel tudta...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.