10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez


2014/08/24
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Mi kell ahhoz, hogy az AdWordsben ne költs olyan sokat, mégis eredményesebb legyen a hirdetésed? Miért van az, hogy mi sokkal többet kihozunk egy hirdetési büdzséből, mint a tapasztalatlanabb ügyfeleink? 10 titkot most elárulunk!
10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez
Hadd kezdjem megint azzal, hogy az AdWords nem csodaszer, ne bízd rá magad teljes egészében! Amikor ezt mondom ügyfeleimnek, azonnal jön a kérdés: Jó, akkor hirdessünk a Facebookon is? Igen, ott is. De akkor sem dőlhetsz hátra, mert az online marketing nem hirdetésekből áll!  Az első tanácsom mindenkinek, aki hatékony marketing kommunikációt szeretne, az, hogy gondolkodjon komplexen! Gondolkodj Te is, marketing stratégiában!
Mi az és miből áll, melyik marketing eszköz a legjobb a cégednek, azt érdemes elolvasnod IDE kattintva, mielőtt továbbolvasod ezt a cikket!
 
Nos, ha elolvastad a fenti cikkünket, és még mindig úgy gondolod, a keresőmarketing optimalizálása a legfontosabb feladatod, akkor vágjunk bele napi tippjeinkbe. Az AdWords bármilyen egyszerűnek is tűnik, ha jól akarod csinálni, rengeteget kell tanulnod hozzá. Azért, hogy megkönnyítsük ezt a folyamatot, összeszedtünk 10 tippet, melyeket a keresőmarketinges munkatársaink alapvetőnek találtak az AdWords hirdetések optimalizálásánál. 
 
 

1 - Használj kulcsszavakat az AdWords hirdetés szövegében

Ha kulcsszavakat is használsz a hirdetésed szövegében így a kereső személy tudni fogja, hogy a hirdetésed releváns. A Google vastag betűvel kiemeli a kulcsszavakat ha megtalálhatók a szövegben, így a te reklámod kiugrik majd a többi közül.
 
 

Sokat költesz AdWords-re? Segítünk, hogy marketinged költséghatékonyabb legyen! Kattints ide, kérj konzultációs időpontot most!

 
 
 

2 – A hirdetéscsoportok kulcsszavainak listája legyen rövid

Marketing konzultáció és audit
Ahelyett, hogy egy nagy hirdetéscsoportot használnál hosszú kulcsszólistával, használj több kisebb hirdetéscsoportot, mindet egy-egy rövidebb listával. Hogy miért? Az első pontban ott van a válasz.
 

3 – Először fizess többet

Az AdWords a reklámokat a kattintásokért fizetett összeg és az átkattintások alapján helyezi el. Először magas átkattintást kell generálnod, úgyhogy először magasabb összeget kell fizetned egy kattintásért. Amikor már magas az átkattintások száma, csökkentheted az értük kínált összeget.
 

4 – Állíts magasabb napi költségkeretet, mint amit a Google ajánl

Ha túl alacsonyra állítod be a napi költségvetésed, a hirdetéseid csak időnként fognak megjelenni, amit biztosan te sem szeretnél. A cél, hogy amikor valaki a kulcsszavaidra keres, a hirdetésed mindig megjelenjen. Optimalizáld hirdetéseidet, állítsd be a költségkeretet, állíts be célzási opciókat.
 

5 – Ne kezdj licit háborúba

Ha van olyan kulcsszó, amire mindenképp te szeretnél elsőnek jönni, ne bonyolódj csatába érte, ne akard a legtöbbet fizetni, hiszen lehet, hogy a másiknak nagyobb kerete van. Ehelyett válassz valamilyen kulcsszó kereső eszközt, amellyel növelni tudod a releváns kulcsszavak listáját.
 

6 – Fizess többet a pontos találatokért

Ha egy hirdetéscsoportban például 50 forintot adsz egy kattintásért, a pontos találatokért ajánlj 100 forintot, így a pontos kulcsszavakra rákeresve a te reklámod jelenik majd meg elsőként.
 

7 – Használj negatív kulcsszavakat

Ha a kereső negatív kulcsszavakat is beír a keresés során, a reklámod nem fog megjelenni. Használj negatív kulcsszavakat, így az átkattintások aránya nőni fog, így pénzt spórolhatsz és jobb helyezést érhetsz el hirdetéseidnek.
 

8 – Releváns landing page

A legtöbb reklám esetében érdemes azokat nem a főoldalra irányítani, hanem a reklámhoz és kulcsszavaihoz kapcsolódó landing page-re. A ha valaki reklámodra kattint és így a főoldalra kerül, lehetséges, hogy nem lesz kedve kutatni a megfelelő aloldal után, így hiába fizetted ki kattintását. Írtunk egy összefoglaló cikket arról, milyen a jó landing page, olvasd el azt is, kattints ide: Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!
 

9 – Egy hirdetés több változatát is teszteld

Használd ki a lehetőséget, hogy egy reklám több változatát is futtathatod ugyanazon a hirdetéscsoporton belül. Próbálj ki különböző szövegeket és egy idő után meglátod, hogy mely reklámok teljesítenek a legjobban, így elég lesz már csak azokat futtatni.
 

10 – Kövesd nyomon az eredményeket

Folyamatosan vizsgáld hirdetéseit teljesítményét, változtass rajtuk, ha kell, szánj egy kis időt az analitika megismerésére, hiszen így tudod majd a lehető legtöbbet kihozni hirdetéseidből. Ha nem értékeled az eredményeket, nem tudod, miben kell fejlődnie kereső marketingednek. 
 

Keresőmarketing témában kapcsolódó egyéb cikkeink: 

AdWords tippek 2014-2015 – Így lesz több átkattintásod
Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...

Fizetett belefoglalás

Olyan hirdetési program, amely keretei között az oldalak számára garantált, hogy bekerüljenek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.