notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A felhasználói élmény, azaz a UX legfontosabb szempontjai az online marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A felhasználói élmény, azaz a UX legfontosabb szempontjai az online marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A felhasználói élmény, azaz a UX legfontosabb szempontjai az online marketingben


2019/07/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nem elég a SEO, a közösségi média vagy más forrásokból nyert weboldal forgalom, ha a látogatók nem konvertálnak be. A konverziós ráta optimalizálásának eszköze az UX alapú weboldal.  
 

A felhasználói élmény, azaz a UX legfontosabb szempontjai az online marketingben

Biztos te is találkoztál már olyan weboldallal, amely ugyan jó helyet foglalt el bizonyos keresőszavakra a Google találati listáján, rá is találtál, azonban egyáltalán nem volt kedved ott vásárolni. Egy márka digitális marketingstratégiájának kiértékelésekor sokan arra összpontosítanak, hogy hogyan teljesít az organikus illetve a fizetett keresőtalálatok között, illetve esetleg szó esik a közösségi médiás tevékenységekről is.

 

Van azonban egy marketingeszköz, ami szinte mindig háttérbe szorul ezek javára, pedig nélküle minden más csak idő- és pénzkidobás. Ez a bizonyos elem nem más, mint egy cég webhelye, vagy – ha úgy tetszik – digitális főhadiszállása. Nem számít, hogy hány minőségi hivatkozás, mennyire jó a SEO, vagy milyen tökéletesen kivitelezett közösségi kampány tereli a felhasználókat webhelyedre – ha a landing oldalak nem kellően optimalizáltak, akkor biztos lehetsz benne, hogy ezek közül alig fog valaki konvertálni. A konverziós ráta optimalizálás (CRO) pedig minden weboldal tulajdonos fontos feladata. 

 

Szóval mik azok a szempontok, amelyek meghatározzák, hogy milyen felhasználói élményeket kínál egy webhely? A következőkben ezekről lesz szó!

 

UX alapú webdesign

A UX design (tehát a felhasználói élmény alapú felépítés és grafikai világ) célja egy olyan weboldal megalkotása, amelyek pozitív, releváns élményeket nyújtanak a honlap látogatóinak. Maga az UX azaz a felhasználó élmény központúság a digitális marketing előtti korból ered, bár sok online marketinges azt gondolja, az UX nem más, mint a weboldal felhasználó központú felépítése.  Valójában az UX az ügyfél útjának minden szakaszára kiterjed, az első kapcsolati ponttól az utolsóig, de mi most valóban csak a webhely UX design kontextusában beszélünk róla. Ugyanakkor abban az esetben, amennyiben egy cég megrendeli marketing audit szolgáltatásunkat, a teljes UX folyamat elemzésére is van lehetőség. 

 

A jó UX design biztosítja, hogy a webhelyre érkező felhasználó a lehető legegyszerűbben, leggyorsabban találhasson rá arra az információra, amit keres, és hogy az könnyedén hozzáférhető legyen számára.

 

Marketing szempontjából az UX design feladata biztosítani azt is, hogy a felhasználók a webhely összes oldalán gyorsan, egyszerűen konvertálhassanak. A legjobb élmény kialakításához természetesen tudnod kell, hogy mi számít pozitív élménynek a látogatók részéről.

Amit az UX design során érdemes:

  • Pontosan határozd meg az oldal különböző szakaszait, illetve hogy milyen célt szolgálnak. A tartalmat érdemes alcímekre és bekezdésekre osztani, a különböző részeket képekkel teheted beszédesebbé, és nem árt hivatkozni a kapcsolódó tartalmakra sem, ha az a felhasználói további kérdéseire adhat válaszokat.
  • A pontozott felsorolások rengeteget segíthetnek abban, hogy átláthatóbbá tedd a tartalmadat, és kiemeld a legfontosabb dolgokat mondandódból. Azok, akik sietve futják csak át tartalmaidat értékelni fogják a letisztult, külön szedett információkat.
  • A különféle változtatásokat ne csak úgy találomra vezesd be – vedd alapul a felhasználók korábbi viselkedését és interakcióit webhelyeden, hogy lásd, mire lehet szükségük, vagy hol vannak azok a pontok, amelyeken fennakadhatnak.
  • Nem árt minden újdonságot, változtatást tesztelni, egyrészt egy kívülálló felhasználóval, másrészt néhány kör A/B teszteléssel, mert sosem tudhatod, hogy egy módosítás többet árt-e majd, mint amennyit segít.

 

Amit a UX design során NEM érdemes:

  • Habár egy webhely külleme fontos szempont, a funkcionalitás mindig elsőbbséget kell, hogy élvezzen ezzel szemben. Ne áldozz be funkciókat, vagy lassítsd webhelyedet azért, mert valami nem néz ki tökéletesen.
  • Ne váltogasd a funkcionalitást oldalról oldalra. Ha az egyik oldalon a lap aljára helyezed a kapcsolati űrlapot, akkor a többi oldalon is ott szerepeljen. Ne feledd azt sem, hogy az emberek más és más eszközökről érik majd el webhelyedet!

 

Amennyiben szeretnéd weboldalad konverziónak számát növelni, egy UX központú webhelyre lesz szükséged. Kérd online marketing auditunkat IDE kattintva, átvizsgáljuk teljes marketing kommunikációdat, sratégiát alkotunk, és konverziókat hozunk. 

 

A felhasználói felület (UI)

Pihengetünk?

A felhasználói felület (UI) designja a UX design alapjaira épít, és ezek fényében igyekszik egy jobb felhasználói élményt biztosítani a webhely látogatói számára. Míg UX design a termék (pl. webhely) funkcionalitására (pl. navigáció) összpontosít, addig a UI design első sorban annak kinézetével foglalkozik (legyen szó a színekről, a gombok stílusáról, az ikonokról, és így tovább).

 

Íme néhány tipp a jó UI designhoz:

  • A színeknek meglepően fontos szerepük van egy felhasználói felületen. Ha például mindenhez ugyan azt a színt használod a webhelyen, akkor nehéz lesz felhívni a felhasználó figyelmét az adott oldal legfontosabb elemeire (ezért érdemes a CTA gombokat más színűre kialakítani a landing oldalakon is).
  • Fontos, hogy könnyedén olvasható betűkészleteket használj. A márkás betűkészletek nem minden eszközön jelenhetnek meg tökéletesen, de ha mindenképpen ilyeneket szeretnél használni, akkor alkalmazd különböző variációikat (félkövér, dőlt), hogy változatosabbá tedd őket, és kiemeld mondanivalód legfontosabb gondolatait.
  • Érdemes videókat is elhelyezni az oldalon. Ezek érdekesebbé, gazdagabbá teszik a tartalmakat, és segíthetnek elmagyarázni az oldal mondandóját. Azonban arra is ügyelned kell, hogy ezek ne induljanak el automatikusan, mert ezzel éppen, hogy árthatsz a felhasználói élménynek, valamint arra is, hogy ne lassítsák be az oldal betöltését, hiszen ez árt a keresőoptimalizált állapotnak. De beszéljünk is egy kicsit erről a sebességről!

 

A webhely sebessége és a UX

A webhely sebessége egy fontos, mégis gyakran hanyagolt szempont. Egy lassan betöltődő oldal elég ahhoz, hogy csökkentse mind a látogatók elégedettségét, mind a tartalom rangsorolását a Google találatai között. Ha egy weboldal nem jelenik meg 3 másodpercen belül, az emberek fele elhagyja azt, és máshol keres válaszokat kérdéseire (vagy költi el a pénzét).

 

A webhely oldalainak sebességét a Google PageSpeed Insights  eszközével tesztelheted, ami még néhány hasznos tanácsot is kínál a teszt végén, hogy hogyan javíthatnál eredményeiden. Egy másik útmutatónkban részletesebben is olvashatsz a webhely sebességének javításáról (olvasd el ITT).

 

A felhasználói élmény mobilos oldala

2019-ben nem is érdemes úgy webhelyet tervezni, ha az ember nem egy mobilfelhasználó szemszögéből fut neki a dolgoknak. A mobilhasználók száma folyamatosan nő, és azok a webhelyek, amelyek nem biztosítanak megfelelő felhasználói élményeket mobileszközökön is szinte labdába sem rúghatnak a modernebb alternatívákkal szemben.

 

Manapság már nem az a cél, hogy csak a legfontosabb elemek, információk kerüljenek fel egy webhely mobilos verziójára – annak szinte teljesen megegyezőnek kell lennie asztali alternatívájával.

 

Nem árt arra is odafigyelni, hogy egy telefonszám is szerepeljen minden oldalon, hogy a „mobilozók” könnyedén és kényelmesen felvehessék a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (ez persze az asztali felhasználók számára is nagyon hasznos). Ezen kívül ügyelj arra, hogy a különböző űrlapok is tökéletesen működjenek a különböző eszközökön.

 

A webhely sebessége továbbá éppen olyan fontos a mobilhasználók szemszögéből, mint az asztali felhasználók esetén.
 

Honlapkészítés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
469 719
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresztértékesítés

Mi is az a keresztértékesítés? Az a...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...

Aloldal

Olyan oldalak, amelyek egy weboldal legfelső szintű oldalai alatt helyezkednek el. Gyakran...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.