Az UVP definíciója és szerepe az online marketingben

EN

UVP



Az UVP definíciója

Az UVP az angol Unique Value Proposition kifejezés rövidítése, ami „egyedi értékajánlatot” jelent. Az UVP egy fontos marketingeszköz, ami megmagyarázza, hogy márkád termékei vagy szolgáltatásai miért relevánsak a célközönség számára, milyen értékeket kínálnak nekik, és mi különbözteti meg őket a versenytársak kínálatától.

Az UVP gyakran a legelső dolog, amit egy új, lehetséges ügyfél észrevesz, amikor először webhelyedre érkezik, azonban mégsem egy szlogenről, vagy jelmondatról van szó.

 

Az UVP-t összefoglalhatnánk úgy is, hogy ez az a módszer, amivel termékeid és szolgáltatásaid értékét kommunikálod a lehetséges ügyfeleknek, lehetőleg tömör és lényegre törő módon.

 

Az UVP szerepe

Az UVP gyakran a döntő tényező, ha egy vásárló nem tud választani közted és egy versenytársad között. Az UVP nem kell, hogy minden landing oldalon megjelenjen, de általánosságban az egész webhelyen jelen kell lennie valamilyen formában.

Amellett, hogy bemutatja, milyen értékeket kínál márkád ügyfelei számára, az UVP arra is ösztönzi látogatóidat, hogy tovább maradjanak webhelyeden, és részletesebben is felfedezzék azt. Egy jó UVP, és egy igényes webhely segítségével remek első benyomást tehetsz. Ha látogatóid képesek azonosulni UVP-ddel, sokkal szívesebben vásárolnak majd tőled.

 

Az UVP továbbá segít a cég irányításában is, hiszen segíthet irányt mutatni csapatodnak, illetve olyan döntéseket hozni, amik párhuzamban állnak céged személyiségével.

 

Az UVP megfogalmazása

Ha még sosem gondolkodtál el UVP-den, akkor ideje előállnod sajátoddal. Az alábbiakban ehhez kínálunk egy rövid útmutatót.

 

1. Ismerkedj meg ügyfeleiddel

Egy hatékony UVP megfogalmazásához tudnod kell, hogy kiknek is szól majd egyedi értékajánlatod. Első lépésként tehát ismerkedj meg ideális ügyfeleiddel, és készíts egy, vagy több buyer personát az összeszedett adatokból.

 

2. Készíts vázlatot

Miután a personák elkészültek, elkezdheted megfogalmazni nekik UVP-d vázlatát. Ehhez az alábbi kérdéseket igyekezz megválaszolni:

„Mi az a termék/szolgáltatás, amit kínálunk?”

Terméked, vagy szolgáltatásod bemutatásakor fontos, hogy tömören és lényegre törően fogalmazz. A legjobb UVP-k mindössze 10-30 szóból állnak, ezért általánosságban beszélj kínálatodról, és a részletesebb leírásokat tartogasd a termékek saját adatlapjaira webhelyeden, vagy webáruházadban.

 

„Milyen előnyt kínálunk az ügyfeleknek?”

Gyakori előnyök például a legalacsonyabb ár, a legnagyobb választék, a termékek minősége, a kiszállítás sebessége, a különleges szolgáltatások, illetve a magabiztos garancia.

Emeld ki kínálatod legmeggyőzőbb előnyeit.

 

„Kiknek készült a termék/szolgáltatás?”

Itt lesz hasznos a korábban elkészített buyer persona. Gondolkodj el rajta, hogy kiknek a problémáit oldja meg kínálatod, kiknek teszi egyszerűbbé az életét, stb.

 

„Mitől vagyunk mások, mint a versenytársak?”

A megkülönböztetés az UVP egyik legfontosabb része. Érdemes a fent felsorolt előnyök közül arra összpontosítani, ami a leginkább kiemeli márkádat a versenytársak közül. Tedd egyértelművé a lehetséges vásárlók számára, hogy te jobban/gyorsabban/olcsóbban meg tudod oldani a problémáikat, mint bárki más.

 

3. Készítsd el az UVP-t a vázlat alapján

A vázlat persze nem a végleges UVP lesz. Ha elkészültél vele, ideje kidolgozni ebből tényleges egyedi értékajánlatodat. Van néhány dolog, amire jó, ha odafigyelsz.

Először is, ne csak a cégedről áradozz. Ha az UVP-t ideális ügyfeleid szemszögéből fogalmazod meg, akkor ezzel azt érezteted velük, hogy tényleg nekik szól az üzenet, amivel így sokkal szorosabban tudnak majd azonosulni.

Kerüld továbbá a felesleges szakkifejezéseket. Gondolj bele, hogy mennyire jártas a témában célközönséged, és fogalmazd e szerint üzenetedet. Ha például egy B2B céget képviselsz, ami pénzügyi szolgáltatásokat kínál más vállalatoknak, akkor az üzleti nyelvezet indokolt. Ha azonban egy étterem marketingjéért felelsz, akkor minden bizonnyal sokkal változatosabb ügyfélkört kell megcéloznod, így jobb, ha nem fogalmazod túl az UVP-t.

Bármilyen buyer personáknak is készül az UVP, fontos, hogy tömören, és egyértelműen írd meg azt. Ne várd el valakitől, hogy percekig olvasgasson egy olyan cégről, amiről még azt sem tudja, hogy tényleg érdemes-e foglalkoznia vele. Miután a lehetséges ügyfél túljutott a landing oldalakon, részletesebben is kifejtheted neki, amiket UVP-dben ígértél. De az UVP legyen rövid és tömör.

 

4. Tökéletesítsd UVP-det

Az „utolsó lépés” keresni egy olyan csoportot, akik a lehető legjobban passzolna buyer personádhoz, és (ideális esetben) semmit nem tudnak cégedről. Kérd meg őket, hogy olvassák el UVP-det, és fogalmazzák meg, hogy szerintük mit kínál céged, és miért jobb az, mint amit mások kínálnak. A visszajelzések alapján aztán javítsd ki UVP-det.

Ez a módszer segít továbbá felmérni a lehetséges érdeklődést is kínálatod iránt.

Ahhogy aztán céged egyre nő és egyre több mindent kínál, esélyes, hogy UVP-det is frissítened kell majd, hogy pontosan reflektálja aktuális kínálatodat.




Gyakori kérdések


Mi az az UVP?

Az UVP (Unique Value Proposition, azaz „egyedi értékajánlat”) egy néhány mondatos összefoglaló arról, hogy milyen értékeket kínál céged célközönsége számára, és hogy mi különböztet meg versenytársaidtól.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!