Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX (user experience) terén és melyek lesznek ennek megfelelően fontosak 2018-ban. 

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Az elmúlt néhány év a mobil design felemelkedéséről szólt – a mobiltelefonok, táblagépek és a viselhető eszközök átvették az irányítást a piac felett. Az új fejlesztések véget nem érő ciklusa arra enged következtetni, hogy a következő „nagy dolog” máris úton van, és egy eddig nem teljesen felfedezett területre összpontosít.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

Az olyan jelentős mutatók, mint például a CES (a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai bemutatója), a globális technológia és a gazdasági trendek követésével kitalálhatjuk, hogy mire számíthatunk a következőkben. Kijelenhetjük, hogy a legújabb UX trendek általában a technológia támogatásával jöhetnek létre, hiszen az új technológiák új élményeket és lehetőségeket hordoznak magukban.

 

Az UX-et egyre inkább az élmények irányába hajtják a termékekkel szemben. Az összetettebb piacokon ma már nem elég, ha az embernek szimplán van néhány felajánlható terméke. Ennek megértése a legfontosabb lépés a felhasználók bevonásába és a felhasználói élmény minőségének javítására.

 

Az eddigi trendek alapján tehát ezekre számíthatunk 2017 következő felében:

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

Társalgási felületek - chatbot marketing

2016 kimagasló év volt a „társalgási” felületek fejlesztésében, ez pedig főleg a hangparancsokat használó és a chatbot technológiáknak köszönhetjük. A hanggal vezérelt rendszereket az olyan szolgáltatások tették népszerűvé, mint Siri vagy Cortana, de idővel a telefonos rendszereken kívül is megtalálták a helyüket a vásárlók otthonában az Amazon Alexa formájában. A chatbotok a népszerű mobilalkalmazásokat hódították meg – a Facebook Messenger és a WeChat egyre jobb támogatást biztosít azt ilyen technológiáknak.

 

Honnan tehát ez a hirtelen robbanásszerű terjedés? A hanggal vezérelt technológia már évek óta jelen van, azonban a feldolgozásához szükséges számítási kapacitás még csak most kezd elterjedni a fogyasztói termékekben is. Az egyre okosabbá váló technológiák és a feldolgozás sebességének növekedése – néhány kifejezetten ügyes designötlettel párosítva – olyan népszerűvé tette, mint az előtt sosem. A chatbotok is ennek a fejlődésnek köszönhetik elterjedésüket, egyre több kompatibilis eszközre készíthetnek ugyanis ilyen technológiákat a fejlesztők, elérhetőbbé téve őket a fogyasztók és cégek számára is.

 

Habár a grafikus felhasználói felületek még mindig használatban vannak, az alternatívák elterjedése számos lehetőséget biztosít az UX megújulására. A következő egy évben számos helyen alkalmazzák majd üzleti célokra az említett technológiákat a már elterjedőben lévő fogyasztói termékek mellett. Mindehhez a felhasználók és az új rendszerek kölcsönhatásának mélyebb tanulmányozására lesz szükség.

 

VR és AR 

2016. július 6-án a kiterjesztett valóság (Augmented Reality – AR) világa örökre megváltozott a népszerű Pokémon GO telefonos alkalmazás megjelenésével. Ez volt az első alkalom, hogy szinte bármelyik okostelefon tulajdonos megtapasztalhatta az AR által nyújtott élményeket.

 

Eközben persze a virtuális valóság (VIrtual Reality – VR) is egyre növekedett. A piacra betörő új fogyasztói termékek és a vállalati környezetben való lehetőségeik miatt egyre több iparág fordult a VR felé, például a turizmus, az építészet, az oktatás illetve a játékipar.

 

Az AR és VR technológiák elterjedése mögött az egyre több támogatott eszköz áll, amelyek immáron számos fogyasztó számára elérhetőek. A VR headsetek ugyan még mindig nem tartoznak a legelterjedtebb eszközök közé, funkcionalitásuk és áruk egyre kedvezőbbé válik a fogyasztók számára. Az AR eközben a folyamatosan fejlődő mobilkamerákra támaszkodik, egy teljesen új élményt kínálva extra eszközök szüksége nélkül.

 

Az AR és a VR azonban még mindig gyerekcipőben járnak. Éppen ezért kevés jól kiépített design szolgál alapként az újítások számára. Az UX szakértők számára a legnagyobb kihívás jelenleg ezen technológiák felhasználásának vizsgálata és fejlődésük folyamatos figyelemmel követése. A kérdés amit fel kell tegyenek maguknak: „Milyen lehetőségeket hordoz magában ez a bizonyos újítás?”

 

Személyre szabott felületek – honlapkészítés 3.0

Az elmúlt évtizedben egyre népszerűbbé vált a reszponzív design, amelyet az egyre változatosabb információfogyasztási lehetőségeknek köszönhetünk (számítógépek, táblagépeken és okostelefonok). Ez a trend a tartalom eszközre való kialakítása köré épült fel.

 

A személyre szabott felületek e trend továbbfejlesztett változatainak tekinthetők. Míg a reszponzív design a technológiához alkalmazkodott, a személyre szabott design a felhasználó igényeinek igyekszik megfelelni. Egy példa lehet erre felhasználói nehézségek áthidalása – például egy olyan felhasználói felület, amely képes egy színtévesztő felhasználó igényei szerint megváltoztatni az összeállítás színeit, az olvashatóság javítása érdekében. Kisebb változtatásokról is szó lehet, például a szövegméret automatikus beállítása korábbi használatok és felhasználói tevékenységek alapján.

 

Erre a területre két tényező van nagy hatással. Először is, egyre több információ válik elérhetővé a preferált beállításainkról. Egy mobilkijelzőn ez lehet a leggyakrabban használt betűméret vagy a képernyő fényereje is. Egy weboldalon a megjelenített tartalom típusa. A második tényező az, hogy egyre változatosabb felhasználók kezdik el használni az új technológiákat, és mindenkinek sajátos elvárásaik és élményeik vannak ezekkel kapcsolatban. 

 

A felhasználók megismerése és megértése rendkívül fontos, a személyre szabott felületek azonban még egyszerűbbé teszik majd ezeket a folyamatokat. Olyan felhasználók számára is elérhetővé válnak majd a tartalmak (például a korábban említett színtévesztő felhasználók) akik új, korábban elérhetetlen célcsoportokat alkotnak majd.

 

Összekapcsolt eszközök

Az alkalmazásoktól a számítógépeken át az otthoni eszközökig, a technológia egyre összekapcsoltabbá válik. Az Internet of Things (IoT) és a felhőn végzett számítások felemelkedésének köszönhetően egyre több összekapcsolt eszközt használunk.

 

E trend az egyre olcsóbb és okosabb technológiák eredménye. A számítógépek, vezeték nélküli kapcsolatokat támogató eszközök és a fejlesztés költségei egyre csökkennek, a lehetőségek pedig ezzel fordított arányban növekednek. A fejlesztés ráadásul egyszerűbb, mint valaha, hiszen egyre több eszköz és szabvány készül ezek támogatására.

 

Az UX specialisták számára komoly kihívást jelent mindez, hiszen a megegyező felhasználói élmények különböző felületű eszközökön való biztosítása igazi rémálom lehet. Fontos az eszközök egyszerű használatának megoldása, hogy minél több felhasználó számára kihasználhatók legyenek a fejlesztett funkciók a lehető legtöbb eszköztípuson.

 

A legjobb termékek és szolgáltatások igyekeznek eleget tenni ezeknek az elvárásoknak, nem csupán egy egységes felhasználói élményt biztosítva, hanem egy olyan élményt, amely egységében több, mint a különböző eszközök használata.

 

UX a digitálison túl

Egyszerű lehet megakadni a digitális világban, de a felhasználói élmény központja gyakran túlmutat a kijelzőkön. A használhatóság minden területen elvárás.

 

Az élmények biztosításának feltörekvése a digitális világon való túlmutatásban is megjelenik. Ahogy a cégek egyre jobban igyekeznek beépülni az emberek hétköznapjaiba, természetes, hogy nem kizárólag a digitális környezetben keresik a lehetőségeket. Az autógyártók például már évek óta dolgoznak együtt technológiai fejlesztőkkel, hogy együttesen egy egységes, egymást kiegészítő elemeket tartalmazó élményt biztosítsanak.

 

Erre a trendre kiváló példa a 2016-ban megjelent Snapchat Spectacles. Azzal, hogy az élményt a mobiltelefonról egy fizikai eszközre (ez esetben egy különleges szemüveg) helyezte át, a Snapchat bebizonyította, hogy felismeri a felhasználók mobiltelefonokon kívüli elvárásait.

 

Ahogy ezek a fejlesztések egyre gyakoribbakká válnak, a lehetőségek felismerése és a felhasználókkal való együttérzés bizonyítása az UX specialisták egyik legfontosabb feladatává válik majd.
 

 

Felhasznált irodalom: https://io.usabilityhub.com/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!