Keresés

Menü

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

2017.09.28.

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX (user experience) terén és melyek lesznek ennek megfelelően fontosak 2018-ban. 


Az elmúlt néhány év a mobil design felemelkedéséről szólt – a mobiltelefonok, táblagépek és a viselhető eszközök átvették az irányítást a piac felett. Az új fejlesztések véget nem érő ciklusa arra enged következtetni, hogy a következő „nagy dolog” máris úton van, és egy eddig nem teljesen felfedezett területre összpontosít.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

Az olyan jelentős mutatók, mint például a CES (a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai bemutatója), a globális technológia és a gazdasági trendek követésével kitalálhatjuk, hogy mire számíthatunk a következőkben. Kijelenhetjük, hogy a legújabb UX trendek általában a technológia támogatásával jöhetnek létre, hiszen az új technológiák új élményeket és lehetőségeket hordoznak magukban.

 

Az UX-et egyre inkább az élmények irányába hajtják a termékekkel szemben. Az összetettebb piacokon ma már nem elég, ha az embernek szimplán van néhány felajánlható terméke. Ennek megértése a legfontosabb lépés a felhasználók bevonásába és a felhasználói élmény minőségének javítására.

 

Az eddigi trendek alapján tehát ezekre számíthatunk 2017 következő felében:

 

Társalgási felületek - chatbot marketing

2016 kimagasló év volt a „társalgási” felületek fejlesztésében, ez pedig főleg a hangparancsokat használó és a chatbot technológiáknak köszönhetjük. A hanggal vezérelt rendszereket az olyan szolgáltatások tették népszerűvé, mint Siri vagy Cortana, de idővel a telefonos rendszereken kívül is megtalálták a helyüket a vásárlók otthonában az Amazon Alexa formájában. A chatbotok a népszerű mobilalkalmazásokat hódították meg – a Facebook Messenger és a WeChat egyre jobb támogatást biztosít azt ilyen technológiáknak.

 

Honnan tehát ez a hirtelen robbanásszerű terjedés? A hanggal vezérelt technológia már évek óta jelen van, azonban a feldolgozásához szükséges számítási kapacitás még csak most kezd elterjedni a fogyasztói termékekben is. Az egyre okosabbá váló technológiák és a feldolgozás sebességének növekedése – néhány kifejezetten ügyes designötlettel párosítva – olyan népszerűvé tette, mint az előtt sosem. A chatbotok is ennek a fejlődésnek köszönhetik elterjedésüket, egyre több kompatibilis eszközre készíthetnek ugyanis ilyen technológiákat a fejlesztők, elérhetőbbé téve őket a fogyasztók és cégek számára is.

 

Habár a grafikus felhasználói felületek még mindig használatban vannak, az alternatívák elterjedése számos lehetőséget biztosít az UX megújulására. A következő egy évben számos helyen alkalmazzák majd üzleti célokra az említett technológiákat a már elterjedőben lévő fogyasztói termékek mellett. Mindehhez a felhasználók és az új rendszerek kölcsönhatásának mélyebb tanulmányozására lesz szükség.

 

VR és AR 

2016. július 6-án a kiterjesztett valóság (Augmented Reality – AR) világa örökre megváltozott a népszerű Pokémon GO telefonos alkalmazás megjelenésével. Ez volt az első alkalom, hogy szinte bármelyik okostelefon tulajdonos megtapasztalhatta az AR által nyújtott élményeket.

 

Eközben persze a virtuális valóság (VIrtual Reality – VR) is egyre növekedett. A piacra betörő új fogyasztói termékek és a vállalati környezetben való lehetőségeik miatt egyre több iparág fordult a VR felé, például a turizmus, az építészet, az oktatás illetve a játékipar.

 

Az AR és VR technológiák elterjedése mögött az egyre több támogatott eszköz áll, amelyek immáron számos fogyasztó számára elérhetőek. A VR headsetek ugyan még mindig nem tartoznak a legelterjedtebb eszközök közé, funkcionalitásuk és áruk egyre kedvezőbbé válik a fogyasztók számára. Az AR eközben a folyamatosan fejlődő mobilkamerákra támaszkodik, egy teljesen új élményt kínálva extra eszközök szüksége nélkül.

 

Az AR és a VR azonban még mindig gyerekcipőben járnak. Éppen ezért kevés jól kiépített design szolgál alapként az újítások számára. Az UX szakértők számára a legnagyobb kihívás jelenleg ezen technológiák felhasználásának vizsgálata és fejlődésük folyamatos figyelemmel követése. A kérdés amit fel kell tegyenek maguknak: „Milyen lehetőségeket hordoz magában ez a bizonyos újítás?”

 

Személyre szabott felületek – honlapkészítés 3.0

Az elmúlt évtizedben egyre népszerűbbé vált a reszponzív design, amelyet az egyre változatosabb információfogyasztási lehetőségeknek köszönhetünk (számítógépek, táblagépeken és okostelefonok). Ez a trend a tartalom eszközre való kialakítása köré épült fel.

 

A személyre szabott felületek e trend továbbfejlesztett változatainak tekinthetők. Míg a reszponzív design a technológiához alkalmazkodott, a személyre szabott design a felhasználó igényeinek igyekszik megfelelni. Egy példa lehet erre felhasználói nehézségek áthidalása – például egy olyan felhasználói felület, amely képes egy színtévesztő felhasználó igényei szerint megváltoztatni az összeállítás színeit, az olvashatóság javítása érdekében. Kisebb változtatásokról is szó lehet, például a szövegméret automatikus beállítása korábbi használatok és felhasználói tevékenységek alapján.

 

Erre a területre két tényező van nagy hatással. Először is, egyre több információ válik elérhetővé a preferált beállításainkról. Egy mobilkijelzőn ez lehet a leggyakrabban használt betűméret vagy a képernyő fényereje is. Egy weboldalon a megjelenített tartalom típusa. A második tényező az, hogy egyre változatosabb felhasználók kezdik el használni az új technológiákat, és mindenkinek sajátos elvárásaik és élményeik vannak ezekkel kapcsolatban. 

 

A felhasználók megismerése és megértése rendkívül fontos, a személyre szabott felületek azonban még egyszerűbbé teszik majd ezeket a folyamatokat. Olyan felhasználók számára is elérhetővé válnak majd a tartalmak (például a korábban említett színtévesztő felhasználók) akik új, korábban elérhetetlen célcsoportokat alkotnak majd.

 

Összekapcsolt eszközök

Az alkalmazásoktól a számítógépeken át az otthoni eszközökig, a technológia egyre összekapcsoltabbá válik. Az Internet of Things (IoT) és a felhőn végzett számítások felemelkedésének köszönhetően egyre több összekapcsolt eszközt használunk.

 

E trend az egyre olcsóbb és okosabb technológiák eredménye. A számítógépek, vezeték nélküli kapcsolatokat támogató eszközök és a fejlesztés költségei egyre csökkennek, a lehetőségek pedig ezzel fordított arányban növekednek. A fejlesztés ráadásul egyszerűbb, mint valaha, hiszen egyre több eszköz és szabvány készül ezek támogatására.

 

Az UX specialisták számára komoly kihívást jelent mindez, hiszen a megegyező felhasználói élmények különböző felületű eszközökön való biztosítása igazi rémálom lehet. Fontos az eszközök egyszerű használatának megoldása, hogy minél több felhasználó számára kihasználhatók legyenek a fejlesztett funkciók a lehető legtöbb eszköztípuson.

 

A legjobb termékek és szolgáltatások igyekeznek eleget tenni ezeknek az elvárásoknak, nem csupán egy egységes felhasználói élményt biztosítva, hanem egy olyan élményt, amely egységében több, mint a különböző eszközök használata.

 

UX a digitálison túl

Egyszerű lehet megakadni a digitális világban, de a felhasználói élmény központja gyakran túlmutat a kijelzőkön. A használhatóság minden területen elvárás.

 

Az élmények biztosításának feltörekvése a digitális világon való túlmutatásban is megjelenik. Ahogy a cégek egyre jobban igyekeznek beépülni az emberek hétköznapjaiba, természetes, hogy nem kizárólag a digitális környezetben keresik a lehetőségeket. Az autógyártók például már évek óta dolgoznak együtt technológiai fejlesztőkkel, hogy együttesen egy egységes, egymást kiegészítő elemeket tartalmazó élményt biztosítsanak.

 

Erre a trendre kiváló példa a 2016-ban megjelent Snapchat Spectacles. Azzal, hogy az élményt a mobiltelefonról egy fizikai eszközre (ez esetben egy különleges szemüveg) helyezte át, a Snapchat bebizonyította, hogy felismeri a felhasználók mobiltelefonokon kívüli elvárásait.

 

Ahogy ezek a fejlesztések egyre gyakoribbakká válnak, a lehetőségek felismerése és a felhasználókkal való együttérzés bizonyítása az UX specialisták egyik legfontosabb feladatává válik majd.
 

 

Felhasznált irodalom: https://io.usabilityhub.com/

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés
Éttermi online marketing tippek

Éttermi online marketing tippek

2017-09-13

Melyik az az online marketing eszköz, amely használata biztosan megtérül egy étteremnek, asztalfoglalásban, rendezvényhelyszín ajánlatkérésben? Mutatjuk! 

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

2017 legfontosabb webdesign trendjei

2017-09-09

Honlapkészítés előtt állsz? Keresőoptimalizált, de szép honlapot szeretnél? Mutatjuk, mit kell kérned honlapkészítő cégedtől, íme 2017 webdesign trendjei!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!