TOP 3 gyakorlati tipp Facebook oldalad tökéletesítéséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > TOP 3 gyakorlati tipp Facebook oldalad tökéletesítéséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

TOP 3 gyakorlati tipp Facebook oldalad tökéletesítéséhez


2013/03/06
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Ha rajongóid számát, illetve a szinte még fontosabb TAT számot, azaz a beszél róla számot szeretnéd növelni Facebook oldaladon, akkor most nagyon figyelj, mert alapvető és nagyon fontos tételekről lesz szó. Jelenleg az Internet Marketing Adviser, azaz mi, Máté Balázs és csapata, több mint 520.000 rajongót kezelünk Facebook oldalainkon, olyan TAT számokkal, amiket nagyobb oldalak sem tudnak produkálni. Ezen hatalmas rajongói bázis és TAT szám elérése saját kutatómunkánknak, illetve munkatársaink állandó külföldi irodalmazásának köszönhető. Az itt szerzett tapasztalatok alapján nézzük meg tehát, mi kell Neked is a sikerhez! 
Ha rajongóid számát illetve a szinte még fontosabb TAT számot, azaz a beszél róla számot szeretnéd növelni Facebook oldaladon, akkor most nagyon figyelj, mert alapvető és nagyon fontos tételekről lesz szó. Jelenleg az Internet Marketing Adviser, azaz mi,

 

 

Előző cikkünkből kiderült, hogyan és milyen adatokat tudunk megtekinteni egy Facebook rajongói oldalon az Insights használatával. Ezeket az adatokat fel is tudjuk használni rajongói táborunk építésére, amire a következő tippekkel szolgálunk.

 Marketing konzultáció és audit>

Tudjuk meg, milyen bejegyzéseket kedvelnek legtöbben

Itt nem csak a like-ok számáról beszélünk, hanem minden, a bejegyzésekhez fűződő interakcióról. Az Insights áttekintés menüpontjában a grafikon alatt láthatjuk időrendben az összes bejegyzésünket. Ezt a táblázatot azonban a Reach, Talking About This és a többi szempont alapján is csoportosíthatjuk. Bejegyzésünk annál népszerűbb, minél több ember lép vele kapcsolatba, minél többen látják azt. Ha a fejlécben az Engaged Users feliratra kattintunk, a bejegyzések aszerint lesznek sorba rendezve, hogy azokra mennyien kattintottak rá. Ez az egyik legfontosabb érték, legjobban mutatja bejegyzéseink fontosságát. Ha megnézzük a hozzá kapcsolódó bejegyzés típusát, láthatjuk, hogy képeket, linkeket, videókat vagy státuszfrissítés típusú bejegyzéseket szeretnek a legtöbben, és ilyen tartalmakkal célozhatjuk meg rajongóinkat.
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 
 
>

Mikor érdemes postolni Facebookon

Ez többnyire célközönségünkön is múlik. A Kedvencek oldalon tekintsük meg, hogy milyen korosztályokat érünk el, vagy gondoljuk át, mely korosztályokat szeretnénk elérni. Ebből nagyjából következtethetünk internetezési szokásaikra. Ha a 13-18 éves korosztályt célozzuk meg, úgy tartsuk észben, hogy őket valószínűleg iskolaidő után érjük el, és az esti órákban. A magasabb korosztályok valószínűleg dolgoznak, ezért őket esetleg munkaidő előtt és után érjük el, esetleg az ebédszünetben, mert sokan internetezéssel töltik azt. 
 
Persze ezek a feltételezések a mobilinternet használatával teljesen máshogy is alakulhatnak, mivel egyesek így egész nap be vannak jelentkezve. Azonban egy friss felmérés szerint a magyar lakosság csupán 5%-a használ internetet mobileszközről, így ennek (még!) nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani.
 
Emellett ha a bejegyzésre kattintók szerint rendezzük bejegyzéseinket, a post típusa mellett láthatjuk, hogy azt mikor tettük közzé. Ha a dátum fölé visszük a kurzort, láthatjuk, hogy pontosan hánykor tettük azt közzé, így ebből is rájöhetünk, hogy mikor tudjuk elérni és interakcióra bírni a legtöbb rajongót.
 
 

Milyen gyakran érdemes postolni Facebookon

 
A kevesebb néha több elve alapján sokan úgy tartják, hogy a bejegyzések számát nem szabad túlzásba vinni. Persze erről megoszlanak a vélemények, mindenki mást tart ideálisnak, de a legtöbbek szerint a napi 3-4 bejegyzés az ideális céges oldal esetén. Ezzel nagyjából minden aktívabb időszakra tudunk egy-egy bejegyzést időzíteni. Ezt csak tesztelés során lehet megállapítani. Kezdjünk napi egy bejegyzéssel, amelyet aztán fokozatosan növeljünk, és ha úgy érezzük, vegyünk vissza belőlük. Mivel a felhasználók folyamatosan új oldalakat kedvelnek, lehetséges, hogy a régiektől megszabadulnak. Ha úgy érzik, idegesíti őket, hogy túl sok bejegyzést teszünk közzé, akár el is hagyhatják oldalunkat, hogy a többire tudjanak figyelni.
 
A Kedvelések oldalon láthatjuk melyik nap hány új like-ot kaptunk, de azt is, hogy mennyien hagytak el minket. Ezt egyeztethetjük az aznapi post számmal, és ha úgy véljük túl sok volt, csökkentsük a bejegyzések számát. Ha kiugróan nagy volt egy nap az új like-olók száma, akkor nézzük meg az aznapi bejegyzéseket, és használjunk hasonló bejegyzéseket hasonló időpontokban.
 
Oldalunk vezetésénél ismerjük meg rajongóink szokásait, kövessük figyelemmel adataink változását, tapasztaljuk ki, melyek a megfelelő bejegyzések. Az Insights követése és a fenti lépések elengedhetetlenek, használatukkal azonban sikeres lehet a rajongói oldalak vezetése.
 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Payment Gateway

Magyarul talán fizetési kapuként vagy fizetés...

Hirdetés átkattintás

Amikor valaki egy hirdetésre kattint. Ez a mérőszám nem feltétlenül képes megmutatni egy...

Univerzális keresés

Több találattípus (képek, videók, helyi keresési...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.