Mire jó és mire nem a mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mire jó és mire nem a mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

Sokan azt gondolják, az MI, vagy Ai, azaz a mesterséges intelligencia teljesen helyettesíthet egy SEO szakembert. Mutatjuk, mire jó, és mire nem az AI.

Sokan azt gondolják, az MI, vagy Ai, azaz a mesterséges intelligencia teljesen helyettesíthet egy SEO szakembert. Mutatjuk, mire jó, és mire nem az AI.

Mire jó a marketingben és a keresőoptimalizálásban az AI és mire nem?

Ma már minden marketinges és SEO szakember használ valamiféle mesterséges intelligenciát a keresőoptimalizálás vagy az egyéb marketing folyamatok során. Sokan azt mondják, az AI megtisztítja a marketing tanácsadói piacot is, a kis, egyszemélyes vállalkozásokra nem lesz szükség, hiszen azt, amit ők tudnak, a mesterséges intelligencia pótolhatja. Félni kell-e a mesterséges intelligenciáktól a marketingeseknek illetve a SEO tanácsadóknak? Igen. Ez a határozott véleményem. Ha nem alkalmazkodnak, ha nem újulnak meg, jelenlegi szerepüket könnyen átveszi az MI. Az AI vagy MI, azaz a mesterséges intelligencia éppen most fordítja a feje tetejére az online marketinget, és sokan kíváncsiak rá, hogy mit tartogat a jövő a SEO szakemberek számára.

 

Nézzük tehát meg, hogy milyen forradalmi AI újítások vannak kilátásban az előttünk álló esztendőben, mire lesz képes a mesterséges intelligencia a marketingben és a keresőoptimalizálásban. Mi a Marketing Professzoroknál sokféle AI-t alkalmazunk széleskörű feladatokra. Sok mindenre NEM ALKALMAS azonban az MI, amire mások használják, vagy gondolják, hogy használhatják. 

 

1. Tökéletesített ügyfélélmény az MI segítségével

Az AI algoritmusok képesek felismerni a felhasználók viselkedésében megjelenő mintákat, aminek köszönhetően a webhelyek dinamikusan igazodhatnak a látogatók igényeihez. A felhasználói preferenciák értelmezésével ezek a webhelyek személyre szabott tartalmakat kínálhatnak a leendő és jelenlegi ügyfeleknek is. Ez fokozott aktivitáshoz és hosszabb munkamenetekhez vezet, amit a Google magasabb találati pozíciókkal jutalmaz majd.

 

2. SEO célú tartalmak létrehozása és optimalizálása – csak óvatosan

A legnagyobb tévhit és probléma az, hogy sokan azt hiszik, a mesterséges intelligenciával közvetlenül és egyszerűen írhatnak weboldalukra landing pageket, vagy blog posztokat. Ugyan a természetes nyelvfeldolgozást (NLP) használó AI algoritmusok egyre jobb minőségű, releváns, keresőoptimalizált tartalmak előállítására képesek. Ezek az eszközök továbbá a már létező tartalmak elemzéséhez és optimalizálásához is használhatók, javítva ezzel azok olvashatóságát, kulcsszóhasználatát és egyéb jellemzőit. NEM alkalmas azonban az AI egy az egyben SEO szövegek írására, jelenleg. Az AI által írt szövegeket szerzőjogi és tartalommásolási szempontok végett is alaposan át kell írni, ha azt szeretnénk, hogy hosszú távon segítsen a keresőoptimalizálásban. 

 

3. Optimalizálás a hangalapú keresésre

A hangalapú eszközök elterjedésének köszönhetően az AI-alapú SEO stratégiáknak a hangalapú kereséseket is figyelembe kell venniük. Mivel az AI algoritmusok képesek a természetesen fogalmazott szövegek értelmezésére, a webhelyek sokkal hatékonyabban célozhatják majd meg tartalmaikkal a hangalapú keresést használókat.

 

4. Strukturált adatok használata

Az AI megkönnyíti a strukturált adatok alkalmazását, megkönnyítve ezzel a webes tartalmak értelmezését a keresőmotorok számára. Az AI algoritmusok által feldolgozott strukturált adatok jobb minőségű keresőtalálatokat eredményeznek, ami nem csupán a felhasználói élménynek tesz jót, hanem a rangsorolásnak is. A strukturált adatok elemzésére a Marketing Professzorok saját fejlesztésű AI-t használ. 

 

5. Mobil-első indexelés

Az AI-alapú eszközök abban is segíthetnek a webhelyeknek, hogy megfeleljenek a mobil-első indexelés elvárásainak – ez a modern SEO egyik „mumusa”, ha úgy tetszik. A mesterséges intelligencia képes elemezni a mobilhasználók viselkedését, hogy a cégek igazán felhasználóbarát felületeket és élményeket kínálhassanak meglévő és leendő ügyfeleiknek.

 

6. Prediktív elemzés

A mesterséges intelligenciával működő algoritmusok hatalmas adatgyűjteményeket képesek feldolgozni, hogy azonosítani tudják a bennük rejtőző mintákat és összefüggéseket – a SEO trendeket, a legjobb kulcsszókat, a felhasználók viselkedését és így tovább. A prediktív elemzésnek köszönhetően a marketingesek előrelátóan igazíthatják stratégiájukat a közelgő változásokhoz, hogy egy lépéssel a versenytársaik előtt járhassanak.

 

7. Képek és videók felismerése

Az AI kép és videófelismerő ezközökkel a keresőmotorok lassan a vizuális tartalmakat is képesek lesznek értelmezni. Ez azt jelenti, hogy a képek és a videók minden eddiginél fontosabb eszközökké válnak majd a SEO-ra, és a kereső felhasználók relevánsabb multimédiás anyagokat látnak majd a találatok között.

 

8. Helyi SEO

Az AI eszközök a helyi keresésekben megjelenő mintákat is képesek felismerni, hogy a cégek ezekre a lekérdezésekre is hatékonyabban optimalizálhassák tartalmaikat. A helyi szándék értelmezése felhatalmazza a marketingeseket, hogy célzottabb helyi tartalmakat hozzanak létre, amivel igazán személyesen szólíthatják meg a környékbéli közönségeket.

9. Automatikus SEO auditok

Egy teljeskörű SEO audit lefolytatásához elengedhetetlen egy gondolkodó ember (jelenleg), azonban a havi szintű, vagy állandó jellegű SEO elemzéseknek egy fontos eszköze a MI. A jövőben a webhelyek SEO teljesítményének elemzése is AI eszközökkel zajlik majd (habár bizonyos helyeken ez már most is így zajlik). Az ilyen AI eszközök részletes jelentéseket kínálnak és konkrét javaslatokat tesznek az esetleges hiányosságok pótlására, illetve a problémák kijavítására.

 

A Marketing Professzorok által kezelt weboldalak SEO paramétereit saját fejlesztésű AI-nk felügyeli, napi szinten. 

 

10. Chatbotok a fokozott ügyfélélményért

A mesterséges intelligenciát használó chatbotok azonnali, személyre szabott válaszokat és megoldásokat kínálnak a felhasználók számára. Ezek a valós időben zajló beszélgetések nem csak elégedettebb ügyfeleket eredményeznek, hanem temérdek hasznos felhasználói adat begyűjtésére is lehetőséget nyújtanak a szervezetek számára.

 

11. Kiberbiztonság és SEO

Habár sokan tartanak tőlük, a felelősségteljesen és kellő hozzáértéssel használt AI algoritmusok pont, hogy biztonságosabbá tehetik a webhelyeket a különböző digitális támadásokkal szemben. A webhelybiztonság a technikai SEO egyik fontos szempontja, ráadásul nélkülözhetetlen a felhasználók bizalmának megnyeréséhez is.

 

12. Rendkívül precíz helyi célzások

Az AI „hiperlokális”, azaz fokozottan helyi adatok elemzésére is képes a célzott kampányok létrehozása érdekében. A helyi közönségek konkrét igényeit és preferenciáit figyelembe véve a cégek képesek rendkívül személyre szabott helyi tartalmakat is előállítani, ami fokozott aktivitásra ösztönzi a felhasználókat. Erre persze a Google is felfigyel majd.

Gyakori kérdések

Mire jó a marketingben és a keresőoptimalizálásban az AI?

A kulcsszókutatás, a helyi SEO célzására, automatikus SEO auditokra tökéletes.

Mire nem jó a marketingben és a keresőoptimalizálásban az AI?

Nem alkalmazható SEO szövegírásra egy az egyben, a szerzői jogok megsértése és a másolt tartalmak elkerülése végett.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!