Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

2018.06.21.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Az online vélemények azok a visszajelzések, amelyeket az ügyfelek egy márka vagy cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatban írnak valamilyen olyan online felületre, amely lehetővé teszi ezt (Google, Facebook, TripAdvisor, stb.). Különösen fontos ez hotelek, éttermek és egészségügyi szolgáltatók esetében. Hogyan kezeld ezeket? Mutatjuk!
 


Hogy miért olyan fontosak ezek a vélemények? Mert segítenek pozitív márkahírnevet, vagy „reputációt” fenntartani. A vélemények továbbá erősítik a helyi SEO-t is (Google helyezést). A legfontosabb azonban talán az, hogy segítik az ügyfelek dolgát is: ha egy márkáról sok pozitív véleményt olvasnak az interneten, akkor sokkal valószínűbb, hogy azt a márkát választják majd mások helyett.

 

Több módszerrel is elérheted, hogy ügyfeleid véleményeket írjanak márkádról. Például kiküldhetsz nekik egy emailt, vagy SMS-t amiben felkéred erre őket, vagy megkönnyítheted a dolgukat azzal, hogy kitölthető űrlapot helyezel el márkád webhelyén, ami azonnal lehetővé teszi ezt számukra. Emellett felhívhatod a figyelmet online jelenlétedre a különböző véleményező webhelyeken azzal, hogy aláírásodban elhelyezel egy hivatkozást, amely profilodra mutat. Az aláírásodban, mondjuk egy szobafoglalásnál, vagy visszaigazolásnál, egy asztalfoglalásnál, szerepeltesd tehát Tripadvisor fiókod, Élménytérkép.hu oldalad, vagy Facebook oldalad linkjét. 

 

Magyar piacon dolgozó éttermek és hotelek esetén különösen fontos, hogy az Élménytérkép.hu mit ír rólad. Ez csak akkor lehet jó, ha adataid frissek, és sokan értékelnek az adatlapodon. Vedd fel tehát a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és frissítsd adataidat! Kattints ide most! 

 

Végezetül, felállíthatsz néhány számítógépet létesítményed területén, ami lehetővé teszi az ilyen véleményezéseket.

 

A helyi keresések, a hírnév és az ügyfelek tájékoztatása mellett egy másik nagyon fontos szerepe is van ezeknek a véleményeknek – segítenek, hogy a márka megismerje saját ügyfeleit. Ha komolyan veszed az ügyfélszolgálatot, akkor különösen fontos odafigyelni minden pozitív és negatív visszajelzésre is!

Nézzük meg most valamivel részletesebben is, hogy mi mindenben segítenek ezek a bizonyos vélemények.


A helyi keresés fellendítése

Kezdjük azzal, hogy mi is az a helyi keresés. Helyi keresésről beszélünk, amikor egy keresőmotor (például a Google) a helyi vállalatokat, cégeket sorolja fel egy keresés eredményében. A Google különösen gyakran csinálja ezt, és főleg azokat a helyi létesítményeket (tehát olyan üzleteket és irodákat, amelyek nem csak az interneten léteznek, hanem személyesen is felkereshetők egy fizikai címen) szereti felsorolni, amelyek jó értékelést kaptak az ügyfelektől.

 

Egy 2017-es felmérés szerint minden harmadik keresés helyi jellegű, és a keresést indító felhasználók fele a keresést követő két napon belül meg is látogatja az egyik helyileg felsorolt céget.

De honnan tudja a Google, hogy mely cégeket, vállalkozásokat, stb. mutassa a kereső felhasználóknak? Az egyik legfontosabb szempont a minőség elbírálásában a cégre érkezett online véleményezések és értékelések. Az nem elég, ha sok pozitív, 4-5 csillagos értékeléssel ellátott vélemény szerepel céged neve alatt – az is számít, hogy ezek a vélemények frissek legyenek.

 

A márka hírnevének erősítése

Említettük az úgynevezett online márkareputációt, vagyis a márka hírnevét. Ez rettentően fontos márkád sikeréhez, hiszen amikor egy ügyfél többet szeretne megtudni egy cégről, akkor az egyik első lépése elolvasni azokat a véleményeket, amelyeket mások írtak róla.

 

Az ügyfelek tudni akarják, hogy mire számíthatnak: hogy barátságos-e a személyzet, hogy finomak-e az ételek, hogy kényelmesek-e az ágyak, tehát, hogy egyáltalán megéri-e az adott céggel, márkával foglalkozniuk.

 

Manapság az embereknek temérdek választási lehetőségük akad, amelyek között szabadon válogathatnak. Ha egy érdeklődő, lehetséges ügyfél az online vélemények böngészése után nem érzi, hogy egy márka megfelelő élményeket ígér számára, akkor másfelé nézelődik majd.

 

Ha tehát folyamatosan pozitív vélemények érkeznek márkád online oldalaira (Facebook oldal, TripAdvisor, Google Cégem, stb.), akkor az érdeklődők sokkal valószínűbben feltételezik majd róla, hogy ők is pozitív tapasztalatokra számíthatnak, ha ezt a lehetőséget választják.

 

Az ügyfelek hallatják a hangjukat – odafigyelsz rájuk?

Amikor egy vélemény érkezik céged profiljára (a Facebookon, a Google-on, stb.), akkor lehetőséged nyílik valami olyasmit megtudni létesítményedről, amelyet csak egy ügyfél tapasztalhat meg igazán. Talán nem elég melegek a szobák télen? Esetleg mindenki szereti a hétvégi különleges programokat?

 

A pozitív és negatív vélemények tanulmányozásával és megválaszolásával megtudhatod, hogy mik azok a dolgok, amelyekre érdemes továbbra is erőforrásokat fordítani, és mik azok, amelyek javításra szorulhatnak.

 

Pontozás, avagy csillagos értékelések

A véleményezés általában egy 1-5 csillagig terjedő értékeléssel is jár, amelyet a legtöbb online felület lehetővé tesz az ügyfelek számára. Minél több pozitív vélemény érkezik márkád neve alá, annál jobb lesz az átlagos értékelésed.

 

A csillagos értékelés növekedésével egyenes arányban nő majd a beérkező ügyfelek száma, és ezzel a bevétel is, Tehát több (pozitív) vélemény = nagyobb átlag pontszám = több profit.

 

Érdemes továbbá figyelembe venni, hogy keresés közben a cég neve mellett általában megjelenik az átlag értékelés, ami (ha pozitív) még az előtt felkeltheti a keresők érdeklődését, mielőtt rákattintanának az adott cég hivatkozására.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018-11-13

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan?   

Az e-mail marketing 5 legfontosabb szabálya

Az e-mail marketing íratlan szabályai

2018-09-30

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!