Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?


2018/06/21
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online vélemények azok a visszajelzések, amelyeket az ügyfelek egy márka vagy cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatban írnak valamilyen olyan online felületre, amely lehetővé teszi ezt (Google, Facebook, TripAdvisor, stb.). Különösen fontos ez hotelek, éttermek és egészségügyi szolgáltatók esetében. Hogyan kezeld ezeket? Mutatjuk!
 

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Hogy miért olyan fontosak ezek a vélemények? Mert segítenek pozitív márkahírnevet, vagy „reputációt” fenntartani. A vélemények továbbá erősítik a helyi SEO-t is (Google helyezést). A legfontosabb azonban talán az, hogy segítik az ügyfelek dolgát is: ha egy márkáról sok pozitív véleményt olvasnak az interneten, akkor sokkal valószínűbb, hogy azt a márkát választják majd mások helyett.

 

Több módszerrel is elérheted, hogy ügyfeleid véleményeket írjanak márkádról. Például kiküldhetsz nekik egy emailt, vagy SMS-t amiben felkéred erre őket, vagy megkönnyítheted a dolgukat azzal, hogy kitölthető űrlapot helyezel el márkád webhelyén, ami azonnal lehetővé teszi ezt számukra. Emellett felhívhatod a figyelmet online jelenlétedre a különböző véleményező webhelyeken azzal, hogy aláírásodban elhelyezel egy hivatkozást, amely profilodra mutat. Az aláírásodban, mondjuk egy szobafoglalásnál, vagy visszaigazolásnál, egy asztalfoglalásnál, szerepeltesd tehát Tripadvisor fiókod, Élménytérkép.hu oldalad, vagy Facebook oldalad linkjét. 

 

Magyar piacon dolgozó éttermek és hotelek esetén különösen fontos, hogy az Élménytérkép.hu mit ír rólad. Ez csak akkor lehet jó, ha adataid frissek, és sokan értékelnek az adatlapodon. Vedd fel tehát a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és frissítsd adataidat! Kattints ide most! 

 

Végezetül, felállíthatsz néhány számítógépet létesítményed területén, ami lehetővé teszi az ilyen véleményezéseket.

 

A helyi keresések, a hírnév és az ügyfelek tájékoztatása mellett egy másik nagyon fontos szerepe is van ezeknek a véleményeknek – segítenek, hogy a márka megismerje saját ügyfeleit. Ha komolyan veszed az ügyfélszolgálatot, akkor különösen fontos odafigyelni minden pozitív és negatív visszajelzésre is!

Nézzük meg most valamivel részletesebben is, hogy mi mindenben segítenek ezek a bizonyos vélemények.

Marketing konzultáció és audit


A helyi keresés fellendítése

Kezdjük azzal, hogy mi is az a helyi keresés. Helyi keresésről beszélünk, amikor egy keresőmotor (például a Google) a helyi vállalatokat, cégeket sorolja fel egy keresés eredményében. A Google különösen gyakran csinálja ezt, és főleg azokat a helyi létesítményeket (tehát olyan üzleteket és irodákat, amelyek nem csak az interneten léteznek, hanem személyesen is felkereshetők egy fizikai címen) szereti felsorolni, amelyek jó értékelést kaptak az ügyfelektől.

 

Egy 2017-es felmérés szerint minden harmadik keresés helyi jellegű, és a keresést indító felhasználók fele a keresést követő két napon belül meg is látogatja az egyik helyileg felsorolt céget.

De honnan tudja a Google, hogy mely cégeket, vállalkozásokat, stb. mutassa a kereső felhasználóknak? Az egyik legfontosabb szempont a minőség elbírálásában a cégre érkezett online véleményezések és értékelések. Az nem elég, ha sok pozitív, 4-5 csillagos értékeléssel ellátott vélemény szerepel céged neve alatt – az is számít, hogy ezek a vélemények frissek legyenek.

 

A márka hírnevének erősítése

Említettük az úgynevezett online márkareputációt, vagyis a márka hírnevét. Ez rettentően fontos márkád sikeréhez, hiszen amikor egy ügyfél többet szeretne megtudni egy cégről, akkor az egyik első lépése elolvasni azokat a véleményeket, amelyeket mások írtak róla.

 

Az ügyfelek tudni akarják, hogy mire számíthatnak: hogy barátságos-e a személyzet, hogy finomak-e az ételek, hogy kényelmesek-e az ágyak, tehát, hogy egyáltalán megéri-e az adott céggel, márkával foglalkozniuk.

 

Manapság az embereknek temérdek választási lehetőségük akad, amelyek között szabadon válogathatnak. Ha egy érdeklődő, lehetséges ügyfél az online vélemények böngészése után nem érzi, hogy egy márka megfelelő élményeket ígér számára, akkor másfelé nézelődik majd.

 

Ha tehát folyamatosan pozitív vélemények érkeznek márkád online oldalaira (Facebook oldal, TripAdvisor, Google Cégem, stb.), akkor az érdeklődők sokkal valószínűbben feltételezik majd róla, hogy ők is pozitív tapasztalatokra számíthatnak, ha ezt a lehetőséget választják.

 

Az ügyfelek hallatják a hangjukat – odafigyelsz rájuk?

Amikor egy vélemény érkezik céged profiljára (a Facebookon, a Google-on, stb.), akkor lehetőséged nyílik valami olyasmit megtudni létesítményedről, amelyet csak egy ügyfél tapasztalhat meg igazán. Talán nem elég melegek a szobák télen? Esetleg mindenki szereti a hétvégi különleges programokat?

 

A pozitív és negatív vélemények tanulmányozásával és megválaszolásával megtudhatod, hogy mik azok a dolgok, amelyekre érdemes továbbra is erőforrásokat fordítani, és mik azok, amelyek javításra szorulhatnak.

 

Pontozás, avagy csillagos értékelések

A véleményezés általában egy 1-5 csillagig terjedő értékeléssel is jár, amelyet a legtöbb online felület lehetővé tesz az ügyfelek számára. Minél több pozitív vélemény érkezik márkád neve alá, annál jobb lesz az átlagos értékelésed.

 

A csillagos értékelés növekedésével egyenes arányban nő majd a beérkező ügyfelek száma, és ezzel a bevétel is, Tehát több (pozitív) vélemény = nagyobb átlag pontszám = több profit.

 

Érdemes továbbá figyelembe venni, hogy keresés közben a cég neve mellett általában megjelenik az átlag értékelés, ami (ha pozitív) még az előtt felkeltheti a keresők érdeklődését, mielőtt rákattintanának az adott cég hivatkozására.
 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 96

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...

Videómarketing

Mi az a videómarketing? A videómarketing egy olyan online marketing...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.