notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?


2018/06/21
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online vélemények azok a visszajelzések, amelyeket az ügyfelek egy márka vagy cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatban írnak valamilyen olyan online felületre, amely lehetővé teszi ezt (Google, Facebook, TripAdvisor, stb.). Különösen fontos ez hotelek, éttermek és egészségügyi szolgáltatók esetében. Hogyan kezeld ezeket? Mutatjuk!
 

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Hogy miért olyan fontosak ezek a vélemények? Mert segítenek pozitív márkahírnevet, vagy „reputációt” fenntartani. A vélemények továbbá erősítik a helyi SEO-t is (Google helyezést). A legfontosabb azonban talán az, hogy segítik az ügyfelek dolgát is: ha egy márkáról sok pozitív véleményt olvasnak az interneten, akkor sokkal valószínűbb, hogy azt a márkát választják majd mások helyett.

 

Több módszerrel is elérheted, hogy ügyfeleid véleményeket írjanak márkádról. Például kiküldhetsz nekik egy emailt, vagy SMS-t amiben felkéred erre őket, vagy megkönnyítheted a dolgukat azzal, hogy kitölthető űrlapot helyezel el márkád webhelyén, ami azonnal lehetővé teszi ezt számukra. Emellett felhívhatod a figyelmet online jelenlétedre a különböző véleményező webhelyeken azzal, hogy aláírásodban elhelyezel egy hivatkozást, amely profilodra mutat. Az aláírásodban, mondjuk egy szobafoglalásnál, vagy visszaigazolásnál, egy asztalfoglalásnál, szerepeltesd tehát Tripadvisor fiókod, Élménytérkép.hu oldalad, vagy Facebook oldalad linkjét. 

 

Magyar piacon dolgozó éttermek és hotelek esetén különösen fontos, hogy az Élménytérkép.hu mit ír rólad. Ez csak akkor lehet jó, ha adataid frissek, és sokan értékelnek az adatlapodon. Vedd fel tehát a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és frissítsd adataidat! Kattints ide most! 

 

Végezetül, felállíthatsz néhány számítógépet létesítményed területén, ami lehetővé teszi az ilyen véleményezéseket.

 

A helyi keresések, a hírnév és az ügyfelek tájékoztatása mellett egy másik nagyon fontos szerepe is van ezeknek a véleményeknek – segítenek, hogy a márka megismerje saját ügyfeleit. Ha komolyan veszed az ügyfélszolgálatot, akkor különösen fontos odafigyelni minden pozitív és negatív visszajelzésre is!

Nézzük meg most valamivel részletesebben is, hogy mi mindenben segítenek ezek a bizonyos vélemények.


A helyi keresés fellendítése

Kezdjük azzal, hogy mi is az a helyi keresés. Helyi keresésről beszélünk, amikor egy keresőmotor (például a Google) a helyi vállalatokat, cégeket sorolja fel egy keresés eredményében. A Google különösen gyakran csinálja ezt, és főleg azokat a helyi létesítményeket (tehát olyan üzleteket és irodákat, amelyek nem csak az interneten léteznek, hanem személyesen is felkereshetők egy fizikai címen) szereti felsorolni, amelyek jó értékelést kaptak az ügyfelektől.

 

Egy 2017-es felmérés szerint minden harmadik keresés helyi jellegű, és a keresést indító felhasználók fele a keresést követő két napon belül meg is látogatja az egyik helyileg felsorolt céget.

De honnan tudja a Google, hogy mely cégeket, vállalkozásokat, stb. mutassa a kereső felhasználóknak? Az egyik legfontosabb szempont a minőség elbírálásában a cégre érkezett online véleményezések és értékelések. Az nem elég, ha sok pozitív, 4-5 csillagos értékeléssel ellátott vélemény szerepel céged neve alatt – az is számít, hogy ezek a vélemények frissek legyenek.

 

A márka hírnevének erősítése

Pihengetünk?

Említettük az úgynevezett online márkareputációt, vagyis a márka hírnevét. Ez rettentően fontos márkád sikeréhez, hiszen amikor egy ügyfél többet szeretne megtudni egy cégről, akkor az egyik első lépése elolvasni azokat a véleményeket, amelyeket mások írtak róla.

 

Az ügyfelek tudni akarják, hogy mire számíthatnak: hogy barátságos-e a személyzet, hogy finomak-e az ételek, hogy kényelmesek-e az ágyak, tehát, hogy egyáltalán megéri-e az adott céggel, márkával foglalkozniuk.

 

Manapság az embereknek temérdek választási lehetőségük akad, amelyek között szabadon válogathatnak. Ha egy érdeklődő, lehetséges ügyfél az online vélemények böngészése után nem érzi, hogy egy márka megfelelő élményeket ígér számára, akkor másfelé nézelődik majd.

 

Ha tehát folyamatosan pozitív vélemények érkeznek márkád online oldalaira (Facebook oldal, TripAdvisor, Google Cégem, stb.), akkor az érdeklődők sokkal valószínűbben feltételezik majd róla, hogy ők is pozitív tapasztalatokra számíthatnak, ha ezt a lehetőséget választják.

 

Az ügyfelek hallatják a hangjukat – odafigyelsz rájuk?

Amikor egy vélemény érkezik céged profiljára (a Facebookon, a Google-on, stb.), akkor lehetőséged nyílik valami olyasmit megtudni létesítményedről, amelyet csak egy ügyfél tapasztalhat meg igazán. Talán nem elég melegek a szobák télen? Esetleg mindenki szereti a hétvégi különleges programokat?

 

A pozitív és negatív vélemények tanulmányozásával és megválaszolásával megtudhatod, hogy mik azok a dolgok, amelyekre érdemes továbbra is erőforrásokat fordítani, és mik azok, amelyek javításra szorulhatnak.

 

Pontozás, avagy csillagos értékelések

A véleményezés általában egy 1-5 csillagig terjedő értékeléssel is jár, amelyet a legtöbb online felület lehetővé tesz az ügyfelek számára. Minél több pozitív vélemény érkezik márkád neve alá, annál jobb lesz az átlagos értékelésed.

 

A csillagos értékelés növekedésével egyenes arányban nő majd a beérkező ügyfelek száma, és ezzel a bevétel is, Tehát több (pozitív) vélemény = nagyobb átlag pontszám = több profit.

 

Érdemes továbbá figyelembe venni, hogy keresés közben a cég neve mellett általában megjelenik az átlag értékelés, ami (ha pozitív) még az előtt felkeltheti a keresők érdeklődését, mielőtt rákattintanának az adott cég hivatkozására.
 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

AdWords

A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

CTR

A CTR definíciója A CTR az angol „click-through rate” kifejezés...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.