Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Az on-page keresőoptimalizálás alapjai, szabályai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az on-page keresőoptimalizálás alapjai, szabályai


2013/02/16
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkünkben kifejtettük a keresőoptimalizálás fontosságát és alapvető módszereit. Mostani cikkünkben az on-page optimalizálás fő irányelveit ismertetjük, illetve a nem javasolt módszereket.
 
Az on-page keresőoptimalizálás (SEO) alapjai, szabályai

 

 

 

 

 

 

A keresőoptimalizálás avagy a SEO egy olyan tudomány, mely némely tényen és sok misztikumon alapul. Vannak olyan alapok, melyeket cikkünkben is ismertetünk, melyet kinyilvánított a Google, vagy közismertté vált egyéb forrásokból. Vannak azonban olyan finomságok, melyeket csak hosszú kísérletezés során tudunk kideríteni. A kísérletekről, illetve a keresőoptimalizálásról már vagy 4-5 évvel ezelőtt beszéltem az Echo TV-nek adott interjúmban. Az interjút itt megtekintheted:
 
 
 
 
Ezeket a kísérleteket mi 12 éve folytatjuk, ezért tartunk fel kísérleti weboldalakat, ahol elméleteket tesztelünk. Ezekről a módszerekről tanfolyamainkon lesz szó (itt jelentkezhetsz), most azonban ismertessük az on-page SEO alapokat 6. pontban! 
 Marketing konzultáció és audit>

Az on-page keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

 

On page keresőoptimalizálás 1. tény: a tartalomismétlés kerülése

Ha már van egy igényes oldalunk, megfelelő tartalmakkal, oda kell figyelnünk, hogy ezek a tartalmak ne szerepeljenek többször. Például egy cikkünk ne szerepeljen két külön linken, mert az ilyesmit a keresőmotorok nem díjazzák, így nem kerülhetünk előrébb a találatok között. Emiatt is érdemes odafigyelnünk rá, hogy minden aloldalunkon egyedi tartalmak szerepeljenek. Ezt a hibát hívják tartalomismétlésnek. 
 

On page keresőoptimalizálás 2. tény: a meta „tegek”

A meta ”tegek” a weboldal forráskódjába beírandó szövegrészletek. Az egyik legfontosabb, hogy megfelelő title-t, meta címet (meta title) adjunk oldalainknak. Ez a cím szerepel a böngészőablak címsorában, illetve a találatok között is ez szerepel elsősorban. Fontos, hogy értelmes és figyelemfelkeltő szavak alkossák, melyek leírják az oldal tartalmát. Ez főleg azért fontos, mivel ezt látjuk meg először a találatok között, és az oldalunkra való kattintást ez határozza meg leginkább.
 
A második legfontosabb rész a meta description (meta leírás), melyben bővebben kifejthetjük oldalunk tartalmát, ami a keresőkben a meta cím alatt fog megjelenni, ezért ennek is kiemelt szerepe van. Értelmesnek, és leírónak kell lennie, azonban a keresőszavak használata itt is lényeges.
 

On page keresőoptimalizálás 3. tény:  a címsorok használata

Az úgynevezett címsorok használata azért fontos, mert az ezekben használt keresőszavakat is fontos tényezőként veszik figyelembe a keresőrobotok. A H1, a cím, a H2, H3 és a többi címeket cikkeink alcímeiként tudjuk használni, itt is érdemes ragozatlan keresőszavakat használni.
 

On page keresőoptimalizálás 4. tény: a keresőbarát URL

Fontos keresőbaráttá tenni oldalunk URL-jeit is, ez az úgynevezett rewrite szabály. Az URL a böngészősávban megjelenő webcím, amiket a keresőmotorok ugyanúgy vizsgálnak, így fontos, hogy ezek is értelmes címek legyenek. Például a www.olaszetterem.hu/kgselnWlnsG nem megfelelő, mert a keresőmotorok ebből nem tudnak kiolvasni semmit. Helyette használjuk például a www.olaszetterem.hu/etterem címet. Érdemes olyan címeket választani, amelyek ragozatlanok és ékezet nélküliek, mert az ékezeteket nem észlelik a keresők, így azok elvesznek.
 

On page keresőoptimalizálás 5. tény: az oldalon belüli linkek

Az oldalunkon található linkek tulajdonságait is alakíthatjuk. Adjunk nekik link title-t (link cím), amely akkor jelenik meg, amikor a kurzort a link fölé visszük. Ekkor a link tartalmáról jelenik meg egy rövid leírás, melyet a keresők is elemeznek, és figyelembe vesznek besoroláskor.
 

On page keresőoptimalizálás 6. tény: a képek keresőoptimalizálása

Feltöltött képeink tulajdonságait is érdemes szerkeszteni. Megadhatunk nekik úgynevezett titlet-t és alt-ot, amiket a keresőmotorok ugyancsak figyelembe vesznek. Ezeket azért érdemes megfelelően megírni, mert a keresőmotorok ezeket is figyelembe veszik, így ha ezekbe keresőszavakat írunk, azokra könnyebben rátalálnak a keresőmotorok. A link title a kép címe lesz, az altja pedig az a szöveg, ami szövegbuborékban jelenik meg, ha a kép fölé visszük a kurzort.
 

On-page módszerekben elkövethető hibák

Ugyan nincs szabálykönyv, ami meghatározza mi jó, és mi nem, de a keresőmotorok fejlődésükkel képesek észrevenni olyan cseleket, melyek régebben jók voltak oldalunk optimalizálására, azonban már nem igazán használhatóak, mert sokkal rosszabb besorolást is kaphatunk miattuk.
 
Ne töltsünk fel megegyező tartalmakat különböző URL-ekre. Lehet, hogy így kétszeres esélyünk lesz a találati listákba való kerülésre, de a keresőmotorok ezt már észreveszik.
Ne használjunk rejtett linkeket, kulcsszavakat, mert a keresők már ezt is észre tudják venni. Ilyen módszer például egy fehér háttéren elhelyezett fehér szöveg, amit mi nem látunk, viszont a keresők észreveszik. Régebben ez is jó módszernek számított, de ha ilyet használunk, inkább hátrányban részesülünk majd, mint előnyben.
 
Ne akarjunk rengeteg keresőszót használni. Szinte lehetetlen olyan értelmes mondatokat alkotni, melyekben minden, oldalunkat leíró keresőszó úgy szerepeljen, hogy azokat a keresők meg is találják.
 
Következő cikkünkben az off-page módszereket ismertetjük bővebben.
 
Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Exact Match

Pontos egyezés (Exact Match) Ez a legmeghatározottabb egyezési módszer. Ezt az opciót...

Ad Extensions

Az Ad Extensions egy szöveges reklámon belül elhelyezett plusz információ. Ilyenek például...

Tartalomfüggő reklámozás

Mit jelent a tartalomfüggő reklámozás? A legtöbb keresőmotor...

Domain név

A weboldal fő címe. Ezen az oldalon például matebalazs.hu.

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.