notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?


2019/07/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Habár az Instagram egy pnagyszerű marketingeszközzé nőtte ki magát az évek során, sokan a mai napig nem igazán tudtak elrugaszkodni az egyszerű teljesítménytől. A helyzet az, hogy vannak olyan felhasználók, akiket több ezren követnek, történeteiket mégis csupán csak néhányan nézik meg (ha szerencséjük van).
 

Hogyan szerezz nagyobb nézettséget Instagram történeteidnek?

De mitől függ, hogy hányan láthatják történeteidet, és hogy mekkora sikereket érhetsz el velük? Ehhez az Instagram „agyában” kell szétnéznünk…

 

Hogy működik az Instagram algoritmusa?

Mint a legtöbb közösségi platformon, úgy természetesen az Intagramon is egy szigorú, és összetett algoritmus szabja meg, hogy ki, mit, és mikor láthat. Az algoritmus ennek eldöntéséhez a következő szempontokat veszi figyelembe:

 

Az aktív követőid számát

Nem csupán az számít, hogy hány követője van fiókodnak, hanem az is, hogy ezek közül hányan aktívak rendszeresen tartalmaidnál. Ezért van az, hogy a vásárolt, „kamu” követők semmit nem érnek – az organikus közönség a nyerő!

 

A bejegyzések aktivitását

Fontos szempont az Instagram számára, hogy bejegyzéseid általában hogyan teljesítenek, vagyis hogy mekkora aktivitást váltanak ki közönségedből. Ha például feltöltéseidre 2-3000 kedvelést kapsz átlagosan, akkor jó eséllyel nagyjából ekkora nézettsége van történeteidnek is.

A történetek aktivitását

Természetesen az is számít, hogy történeteid mekkora aktivitást váltanak ki közönségedből. Minél nagyobb ez az aktivitás, értelemszerűen annál érdekesebb lehet történeted (legalábbis az Instagram szemében). Szóval mi számít érdekes, „aktivizáló” történetnek? Valami, amit az emberek sokáig néznek, vagy akár teljesen végignéznek, és a megtekintés után elvégeznek valamilyen konkrét műveletet (például megnézik a profilodat, vagy éppen üzenetet írnak neked az Instagramon).

 

Hányan nyitották meg a történeteidet korábban

Ha egy felhasználó gyakran nyitja meg aktuális történetedet, akkor az Instagram felfigyel erre, és nagyobb eséllyel jeleníti majd meg történeteidet kiemelt pozícióban számára. Ha több embernél éred el ezt, akkor mindegyikük hírfolyamán gyakrabban jelenhet meg történeted egy jól látható helyen. Hogy ezt elérd, érdekes tartalmakat kell megosztanod történeteidben, amiket az emberek szívesen megnyitnak, és amikért szívesen visszatérnek majd. Ez azt jelenti, hogy ha tartalmaid unalmassá válnak, az emberek ritkábban nyitják majd meg történeteidet, és erre az Instagram is felfigyel majd.

 

Hogyan javíts történeteid nézettségén?

Pihengetünk?

Szóval most már tudod, hogy az Instagram algoritmusa hogyan értékeli a történeteket. Észben kell tartanod azonban, hogy a nézettségedet nem fogod tudni egyetlen nap alatt fellendíteni – kitartó, kreatív munkára, és rengeteg kísérletezésre lesz szükséged, hogy megtaláld azokat a tartalmakat, amelyek „rezonálnak” közönségeddel, tehát aktivitásra buzdítják őket történeteid (és fiókod, esetleg kínálatod) irányába.

 

Ennek érdekében több mindent is tehetsz:

 

  • Használj hashtageket: Minden hashtagnek van saját története, amibe azok a történetek kerülnek bele, amiket a felhasználók az adott hashtaggel láttak el. Például ha feltöltesz egy képet a történetedbe arról, hogy éppen főzöl, és hozzáadod a #konyha hashtaget, akkor történeted megjelenhet a #konyha hashtag történetében is.
  • Használj helyi címkéket: Ahogyan a hashtageknek, úgy a különböző helyeknek is van saját történetük, amiket az Instagram ugyan úgy azokból a történetekből válogat össze, amik az adott helyi címkét tartalmazzák. Mindenképpen jelölj meg történeteidben egy számodra releváns helyszínt, hogy az adott hely iránt érdeklődők előtt megjelenhessen történeted.

 

Ez a fent említett két módszer lehetővé teszi, hogy olyan felhasználókhoz is eljuthassanak hashtagekkel/helyi címkével megjelölt történeteid, akik nem követnek téged, de még csak nem is hallottak sosem fiókodról.

 

Fontos odafigyelni arra is, hogy történeteidet lehetőleg akkor publikáld, amikor követőid nagy része aktív. Ha még nincs üzleti fiókod, akkor ezt nehéz lehet megítélni, mert így még nincs hozzáférésed fiókod statisztikáihoz. Azonban így is megfigyelheted, hogy mikor érkezik a legtöbb reakció általános feltöltéseidre – ilyenkor a legaktívabbak követőid, tehát ilyenkor láthatják a legtöbben történeteidet is. Érdemes naponta többször is történeteket (és más tartalmakat) feltölteni, elvégre csak így tudod majd meg, hogy melyek a legideálisabb időpontok

 

Mindenképpen megéri kísérletezni többféle stílussal és tartalommal, míg rá nem lelsz azokra, amik a legnagyobb nézettséget hozzák!
 

influencer marketing Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 81

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...

Premier Google Partner

Ezt a rangot 2016-ban hozták létre. Az olyan ügynökségeket...

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.