Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan legyél jó marketing tanácsadó? Dolgozz csak annak, akinek igazi lelkesedéssel tudod tolni a szekerét. Ez az elvünk a Marketing Professzoroknál. Mi ennek a következménye? Mutatom!
 

Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

Volt egy professzorom az egyetemen, nagyon laza, jó fej tanár volt. Mindig érdekes példákat hozott az előadásain, akár teljesen a témától független, de a végén mégis csak odaillő történeteket, mondásokat. Volt egy példája, amit azóta nem csak eredeti jelentésében, de az üzleti életben is beigazolódni látok: Egy nőt rettenetesen meg tudsz alázni azzal, ha meg akarod d…ni mikor ő nem akarja, ezért jogosan lesz rád mérges. De ne feledd, nagyon megalázod, és nagyon gyűlölni fog akkor is, ha azt akarja, hogy megd….gd, de te nem teszed meg. 

 

Nos, ez tökéletesen igaz az üzleti életben is. Ha valakihez ragaszkodsz, nyomulsz, el akarsz neki mindenképpen adni, nehezen éred el a célod, de megbecsülésed nem lesz nála, az biztos. Ezért nem szeretem az MLM rendszereket sem. De akkor is ellenségeket tudsz szerezni, ha valaki nagyon akarja, amit te tudsz, de te nem akarod odaadni neki. Nálunk ez sajnos gyakran előfordul, biztos ez is az én hibám.

 

Ha már egyszer marketing blog

Nos, itt ezen a marketing blogon kevés az ilyen kötetlen cikk. Szinte naponta írok valamilyen marketing témáról, de inkább egyetemi stílusban. Talán azért, mert gyerekkorom óta egyetemek falai között élek, hiszen Édesapám is professzor volt, én is kutatok és tanítok több egyetemen is. De ma hála Krisztának, kicsit személyesebbre sikerült vennem a figurát. 

 

Kriszta felhívott a szabadságomon, nem tudom, honnan volt meg a számom, és Instagram és YouTube követőinek a számát szerette volna növelni. Éppen kint ringatóztam a hajómon, kértem, hogy hívjon vissza később, amikor visszatérek a szabiról. Nyilván azt kellett volna mondanom, hogy írjon valamelyik kollégámnak, mert úgy már régen elintéződött volna az ügy. De most Kriszta felhívott. Nem emlékeztem ki ő, hiszen naponta vannak új megkereséseim, sokszor 4-5 is. Mikor megkértem, mondja el, miről is van szó, hosszan hallgatott. Nagy sértésnek vette. Majd gyorsan elkezdte hadarni, hogy ő mekkora nagy valaki, és hogy mit csináljak neki. Majd megkérdőjelezte, hogy mindezek után hogyan bízhat meg bennem, ha már most nem tudom, miről van szó. 

 

Marketing tanácsadó vagyok, nem orvos

Az orvosokat köti a Hippokratészi eskü. Ha gyógyítani kell, nincs válogatás. Mi, marketing tanácsadóként egy bizonyos területen vagyunk jók, az pedig a komplex online marketing stratégia kidolgozása, megvalósítása és ezek alapján a konverziók számának és értékének folyamatos növelése. Nem vállalok el olyasmit, hogy hé, kéne több YouTube követő, csinálj már! Persze, az lehet, hogy egy cég először csak azt ismeri fel, hogy mondjuk a konkurense jobban jön a Google találati listáján, és ezért a cége is jobban megy, segítsünk a keresőoptimalizálásban. 

 

De bármenyire is Magyarország legjobb SEO szakértői között tartanak minket számon, nem vállalunk el tisztán csak keresőoptimalizálási munkákat, csak akkor, ha azt stratégiában tehetjük meg. Sőt, még az sem biztos, hogy egy stratégia megalkotása után elvállalunk egy munkát, mert az ügyféllel nem kerülünk közös nevezőre. Ezért van az, hogy soha nem adunk ki árajánlatot online marketing tanácsadásra, csupán az online marketing audit és stratégia megtervezésére. 

 

Online marketing audit és stratégia megtervezése – talán ennyi elég is lesz?

Amennyiben az ügyfél elfogadja, hogy számára is a legjobb irány, ha a munkát az online marketing audittal és a stratégia megtervezésével kezdjük, akkor abból valószínűleg ennyi üzlet már lesz, az auditot általában mindenkinek megtartjuk. Az audit folyamata alatt megismerhet bennünket a cég,  gondolkodásmódunkat, tudásunkat, stratégiánkat, így dönthet, hogy mennyire találja majd meg bennünk elképzeléseit. De mi is dönthetünk úgy, hogy a munkatársak stílusa, a termék vagy szolgáltatás jellege miatt nem érezzük hasznosnak a leendő együttműködést. Ilyenkor sok sikert kívánunk az általunk otthagyott know-how használatához, akár konkurens marketing tanácsadó cég bevonásával is, és levonulunk. 

 

Ha sikerül megértenie az ügyfélnek, hogy neki is jobb ez így, nincsen baj. Ha nem sikerül, és úgy gondolja, nála a pénz, ő parancsol, mi ezt hogyan képzeljük, na akkor baj van. Akkor érzi magát úgy az ember, ahogy azt a professzorom mondta az egyetemen. Mi nem tettük meg…

 

Marketing tanácsadás, de csakis szívvel-lélekkel

Mi a megoldás? Úgy kell elbúcsúzni, hogy a lány is azt gondolja, ő sem akarta ezt igazán… Hagytam már ott egy hatalmas, majdnem tíz milliárd éves forgalmú gasztronómiai csoportot azért, mert nem tesztett a vállalati kultúrájuk, a kizsigerelés, és a magas lóról beszélés. Szépen lassan minden egyes egységnél egyre erősebben érvényesítettük az akaratunkat, amiért ők úgy gondolták, ez nem lesz jó nekik. Ma békében élünk. 

 

De egy másik nagy gasztronómiai csoportnál, a Zsidai Groupnál immár negyedik éve egyre többet és többet dolgozunk. Imádjuk őket, a munkatársakat, a kooperatív együttműködést. Szívvel-lélekkel adjuk bele magunkat minden újabb és újabb munkába, a maximumot kihozva magunkból. Mert ők megérdemlik (nem, ez nem a L’oreal, ez a Marketing Professzorok). Az eredmények is megdöbbentők, az elégedettség így kölcsönös. 

 

Magunk is megdöbbenünk minden nap azokon az eredményeken melyeket az online marketing hoz ügyfeleinknél. A módszereinket ennek ellenére napi szinten fejlesztjük, kutatunk, kísérletezünk, irodalmazunk. Jó az, amit adunk. De csak annak, aki ezt megbecsüli. 

 

Online marketing auditra kérd ajánlatunkat ITT!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!