Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > 5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek


2017/09/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

A statisztikák szerint az emberek 92%-a használja az internetet az ingatlankeresés során. Éppen ezért nagyon erős a verseny ezen a téren, de még a legnagyobb ingatlanos portálok is legyőzhetők, ha az alábbiakat használod. Az online marketing lehetővé teszi az ingatlanügynökök számára, hogy még jóval azelőtt új ügyfeleket érhessenek el, mielőtt azok egyáltalán érdeklődni kezdenének egy bizonyos otthon iránt.

 

Az online ingatlanpiac sokkal többről szól, mint egy webhely üzemeltetéséről. Ingatlanközvetítőként az internetes marketing feladataid egy jelenlét kiépítéséből, branded reklámozásából és közönséged bevonásából állnak. Több lehetsz, mint egy egyszerű ingatlanos portál, kiemelkedhetsz az ingatlan ügynökök közül. Hogy hogyan biztosíthatod mindezt, azt az alábbi tippekkel vázoljuk most fel.

Íme 5 dolog, amit minden ingatlanközvetítőnek tudnia kell az online marketingről.

 

Marketing konzultáció és audit

1.    Elhelyezkedés, Elhelyezkedés, Elhelyezkedés – lokális SEO

Az ingatlanügynökök mantrája a digitális marketing szokásokra is tökéletesen alkalmazható. A Google 2014 nyarán frissítette keresőalgoritmusát, és azóta sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a helyi keresőtalálatokra. Ehhez egy Google Cégem fiókra lesz szükséged, amely segítségével elhelyezheted magad (pontosabban irodádat) a keresőtalálatok mellett megjelenő térképen. Elsősorban a helyi kuncsaftokra összpontosítasz, ők pedig megtalálnak majd helyi kereséseik révén. 

 

2. Irány a mobil – kiváló weboldal és a keresőoptimalizálás 

Szintén egy Google frissítésnek köszönhetően egyre fontosabbá vált a webhely tulajdonosok  számára, hogy webhelyük mobilbarát, azaz reszponzív kialakítással rendelkezzen. Ez nagyon fontos szempont a Google rangsorolásában. A mobil barátság mellett ma már fontos a betöltődési sebessége is weboldaladnak. Ha a honlapkészítő cég, aki a honlapodat készítette, nincs a helyzet magaslatán, a  Google által készített teszten weboldalad meg fog bukni. Íme, az alábbi linkre kattintva kipróbálhatod, milyen gyors weboldalad: Google Test My Site

 

Nem lehet semmi fontosabb számodra, minthogy az összes ingatlan kereséssel kapcsolatos kifejezésre a Google találati listájának elején jöjjön weboldalad. A keresőoptimalizálás alapfeltétele a kiváló weboldalad. Amíg ez nincs meg, honlapod nem más, mint egy bemutatkozó prospektus, az olvassa, akinek megmutatod. 

 

3. Vond be az embereket

Ne érd be egy arccal és egy névvel. Adj hangot online marketingednek! Kérj visszajelzéseket és biztosíts egy fórumot, ahol az olvasók hozzászólhatnak az aktuális témához, és kérdéseket tehetnek fel neked – amiket persze érdemes megválaszolnod. Tegyél meg minden lépést annak érdekében, hogy bevond közönséged és beszélgetésre ösztönözd őket. Kiváló hely erre a közösségi média, mondjuk egy zárt Facebook csoport, melyet azt adott témában létrehozol. 

 

4. Szocializálódj – közösségi média marketing 

A Facebook, Twitter, Instagram és a Pinterest az emberek mindennapi életének részei, éppen ezért semmivel sem indokolható ezek kihagyása online marketingedből. Az Instagram például már hirdetési lehetőségeket is kínál az online marketinggel foglalkozók számára. Egy képek, videók, és gyors információk megosztására alkalmas platform felbecsülhetetlen értékeket képvisel a tudatosság javítása céljából. Ezen közösségi eszközök használatával azt bizonyítod közönségednek, hogy tájékozott és naprakész vagy a legújabb trendeket illetően. A közösségi média a legalkalmasabb hely arra, hogy az emberek megismerjenek, és az ember szívesebben köt üzletet azzal, akit ismer. A közösségi média marketing segítségével arcot adhatsz cégednek, személyes ismerőssé válhatsz. 

 

5. Hívd a profikat – amikor a marketing tanácsadó segít

Ha ezt olvasod, akkor nagy valószínűséggel ingatlanközvetítéssel foglalkozol, és nem marketinggel. A fent említett, és számos más feladat elvégzését érdemes marketing szakemberekre bízni. Ennek számos előnye van, a legfontosabbak azonban egy stabil marketing stratégia kidolgozása és kivitelezése, illetve hogy amint ezen feladatok lekerülnek a válladról, több időd marad azzal foglalkozni, amihez igazán értesz. A marketing tanácsadó stratégiát alkot számodra, és a kivitelezésben is olyan eszközei vannak, amelyek neked nem állnak rendelkezésre. Ha a mi 2 millió Facebook rajongónk vagy 11 online újságunk erejét ki szeretnéd használni, egy valódi keresőoptimalizált honlapot szeretnél, akkor olvasd el itt, hogyan tovább! 
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

GPCTBA/C&I

Mi is az a GPCTBA/C&I?A GPCTBA/C&I egy rövidítés az angol „Goals, Plans, Challenges, Timeline,...

Intelligens árképzés

Ez a kifejezés a Google politikáinak 2006-os módosításához kapcsolódik, ami az AdWords...

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Termékbejelentés

Egy új termék létrehozását követően...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.