notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk a választ!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk a választ!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk a választ!


2019/05/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

11 egyszerű marketing és üzemeltetési  tipp, amivel tökéletesítheted a vendégélményt szállodádban, ezáltal érve el több, direkt foglalást hotelednek 2019-ben.

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk  a választ!

A vendégek elvárásai egyre szigorúbbak, és minden valamirevaló szállodatulajdonos azon töri magát, hogy vajon milyen újításokat vezessen be, hogy megfeleljen ezeknek, vagy akár túlszárnyalja őket. Persze egy nagyobb felújítás, vagy egy új szolgáltatás beszervezése rengeteg időbe telhet, de van jó néhány olyan apróság is, amik szinte egy csettintésre képesek szimpatikusabbá tenni hoteledet. 

 

Az alábbi tippek többsége gyorsan kivitelezhető, és nem igényel komoly befektetéseket sem, így hát ideális az olyan szállodák számára is, amelyek szeretnének olcsón javítani kínálatukon. Mindenképpen érdemes elgondolkodni ezeken, ugyanis ha nem teszel folyamatosan a vendégélmények javításáért, akkor idővel romlani kezdenek majd – ezt pedig biztosan nem akarod!

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 0. tipp: Legyél mindenre (is) megtalálható a Google-ben

Ez a pont nem is az első, hanem a „nulladik”, legfontosabb marketing tippünk. A Googleben keres mindenki, így ha ott megtalál, akkor nyert ügyed van. Előzd meg az online foglalási rendszereket is, így nem ott, hanem direktben nálad foglalnak majd a vendégek, így jelentős jutalékot megspórolsz.  A Googleben kétféle módon lehetsz első: fizetett hirdetéssel (ez a Google Ads) és ingyenesen (ez a keresőoptimalizálás, a SEO). Ehhez mindenekelőtt egy erős, keresőoptimalizálható honlapra lesz szükséged, és egy SEO tanácsadóra, aki segít mindezt megvalósítani. 

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 1. tipp: Már az előtt vedd fel a kapcsolatot vendégeiddel, hogy megérkeznének

Pihengetünk?

Amikor egy leendő utazó szállodádban foglalt szobát, attól a pillanattól kezdve „papíron” is a vendégednek számít, még ha csak hónapokkal később is érkezik majd meg pár napra. Semmi se tartson vissza attól, hogy már ekkor elkezdj pozitív élményeket biztosítani számára.

 

Az egyik legjobb módszer erre egy testreszabott email kampány kialakítása és adagolása az érkezés időpontjáig. Automatizált emailjeidben beszámolhatsz szállodád nagyobb újításairól, különleges ajánlatokról, és releváns információkról, amelyek vendégedet érintik.

 

Több vendég szerzése hotelembe, 2. tipp: Egy lépéssel tovább: Vedd fel a kapcsolatot velük, MIELŐTT foglalnának

Habár egy utazó attól a pillanattól ügyfeled, hogy elküldi foglalását, vendégélménye valójában akkor kezdődik, amikor elkezdi böngészni a szálláslehetőségeket egy adott környéken – tehát jóval a foglalás előtt. Fontos tehát, hogy egy aktív online jelenlétet alakíts ki szállodád számára, hogy minél könnyebben rád találjanak lehetséges ügyfeleid.

 

Regisztráld szállodádat a legfontosabb szállodakereső webhelyekre (pl. TripAdvisor), és az olyan közösségi platformokra is, amelyeken ideális ügyfeleid gyakorta jelen vannak (ez lehet a Facebook, az Instagram, vagy bármi más is). Ne feledkezz meg szállodád Google Cégem profiljáról (https://www.matebalazs.hu/hotel-hirdetes-google.html) sem.

 

Töltsd ki adatlapjaidat mindenhol, sorold fel legfontosabb szolgáltatásaidat, tölts fel előnyös képeket és videókat, és nagyon, de nagyon szigorúan ügyelj rá, hogy szállodád neve, címe, és telefonszáma mindenhol karakterről karakterre pontosan ugyan úgy (vesszők, szóközök, pontok, stb.) jelenjen meg, különben Google Cégem helyezéseid nem lesznek olyan magasak, mint amekkorák lehetnének.

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 3. tipp: Üdvözölj minden vendéget név szerint, és egy nagy mosollyal

Minden reggel szánj rá néhány percet, hogy megnézd, ki érkezik épp aznap, és légy készen, hogy melegen, személyesen üdvözölhesd őket, méghozzá név szerint. Habár a check-in nem a legelső benyomás, amit szállodád tesz a vendégekre, mindenképpen ez az első személyes tapasztalat, ami megadja majd az ott tartózkodás alaphangját! Ez sokat segít abban is, hogy vendégeid később is szívesen visszatérjenek, és hogy másoknak is melegen ajánlják majd szállodádat.

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 4. tipp: Biztosíts kávét és teát a nap 24 órájában

Habár a vendégek szeretik, ha szobájukban saját kávé és teagép fogadja őket, ezt a luxust nem minden szálloda engedheti meg magának. Ez természetesen nem akkora probléma, ha tudod mivel ellensúlyozni. Helyezz el egy ingyenes (vagy csökkentett árú) automatát minden emeleten, vagy legalább a lobbyban, hogy vendégeid kedvükre fogyaszthassanak.

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 5. tipp: Légy a környék szakértője

Sok szálloda útmutatást kínál vendégeinek a legjobb helyi üzletekről, éttermekről, és egyéb különlegességekről, például hogy mit hol érdemes enni, vagy hogy mikor ajánlott ellátogatni egy látványossághoz, hogy az ember elkerülje a tömegeket. A butikszállodák és alternatív szállások többek között ezért is népszerűek, ezért érdemes venned a fáradtságot, és hasonló hasznos tudnivalókkal ellátnod a vendégeket.

 

Ezt megteheted érkezésükkor, vagy az első pontban említett emailek valamelyikében is, de a legjobb, ha mindezt a weboldalad blogjában, vagy esetleg külön erre a célra kialakított menüpontban is szerepelteted. Miért? Gondolj bele, ha már van egy keresőoptimalizálható weboldalad, és a környék programjaira, nevezetességeire is az elsők között vagy, mindenkit elérsz, akinek célpontja a te régiód. 

 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 6. tipp: Tegyél valamilyen édességet a párnákra

Egy darab csoki, vagy valamilyen más édesség a párnákon sok országban régi szállodai hagyomány. Ez az apró figyelmesség a vendégszeretetet szimbolizálja, és sokat elárul arról, hogy mennyire is fontos a szálloda számára vendégei boldogsága és elégedettsége. Apróságnak tűnik, de minden vendég mosolyog, amikor meglátja. Adhatsz olyan apró ajándékot is, amit az ember sokáig megőriz, eltesz, használ. Ezen mindenképpen szerepeltesd weboldalad címét, ezzel is növelve s későbbi direkt foglalásokat. 
 
 

Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 7. tipp: Biztosítsd a leggyakoribb reggeli hozzávalókat

A szállodai reggelik általában vagy kitűnőek, vagy lelombozóak – ritka a középút. Ügyelj rá, hogy a te szállodád az előbbi kategóriába essen. Biztosítsd, hogy minden reggelihez szükséges kellék és alapvető hozzávaló (természetesen frissen) jelen legyen. Nem muszáj több tucatnyi opciót kínálni, de ami megvan, az legyen minőségi! Az elmúlt időben egyre elterjedtebb a cukormentes, egészséges étkezés, így legyenek ennek megfelelő ételeid is (pl. teljeskiőrlésű zsemle, kókusztej a kávéhoz, stb.)

 

Hogyan lesz több vendég a szállodámban? 8. tipp: Újítsd fel legfontosabb felszereléseidet

Szállodai szobáid modernizálása (hogy megfeleljenek a legújabb szabványoknak és elvárásoknak) nem kell, hogy egy vagyonba kerüljön, és még hatalmas átépítésekre sincs szükség. Gyakran elég, ha csak felújítod legfontosabb felszereléseidet, akár egyszerre csak egyet. Itt lehet szó új TV-kről, a fürdőszobák felújításáról, szőnyegről, vagy akár meg is kérdezheted volt vendégeidet egy szavazás formájában, hogy ők miket szeretnének felújítva látni a felsorolt opciók közül. Ezzel véleményük fontosságát hangsúlyozod, és esetlegesen megakadályozod azt, hogy más fórumokon (pl. Tripadvisor) panaszkodjanak az esetleges kopásokért. 

 

Hogyan szerezzek több vendéget a szállodámnak? 9. tipp: Foglalkozz a social mediával

A közösségi média, főleg az Instagram, de még a Facebook is egy ideig, fontos eszköze annak, hogy jó kép alakuljon ki szállodádról. Fektess tehát időd közösségi média jelenlétedbe, tegyél ki minden nap egy saját képet, mely lehet akár csak egy hangulatfotó is. Kérd meg vendégeidet, küldjenek fotókat, vagy indíts egy játékot ezzel a céllal. 

 

Hogyan szerezhetek  több vendéget a szállodámba? 10. tipp: Vigyél modern luxust szállodádba

A modern luxus nem igazán a fényűzésről, mindinkább az élményekről szól. Ez lehet egy különleges ajándék az először foglaló vendégeknek, vagy egy zökkenőmentes foglalási folyamat biztosítása a webhelyen. A modern online marketing egyik fontos előnye a mérhetőség. Ha minden foglalásnak valahogyan köze van a webhelyedhez, meg fogod tudni mondani, melyik marketing eszköz a leghasznosabb számodra. A Facebook, az Instagram vagy a Google? Fillérre (na jó Euro centre) pontosan fogod tudni, mennyi elköltött forintból mennyi bevételed lett. Ehhez azonban át kell vezetned vendégeidet őket az online foglalási rendszereden. Ennek jó eszköze lehet egy kis luxus ajándék az online felület használatáért cserében, mellyel így egyszerre két legyet ütsz egy csapással. 
 

hotel marketing vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
433 498
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...

Egyéni kattintás

Az egyéni kattintások mutatják meg, hogy hány egyéni,...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.