Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran olyan taktikákat alkalmaznak, amelyekkel a kisebb egységek egyszerűen képtelenek lépést tartani.

 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

Ez a helyzet a világ több részére is jellemző. Az egyesült államok népszerű Walmart üzletlánca például egy általános 4 dolláros árlistát készített a náluk kapható gyógyszerekről, annak ellenére, hogy teljesen tisztában voltak vele, hogy ez a lépés veszteséget okoz majd számukra. Ezt a fogást arra alapozták, hogy ha bizonyos készítményeket alacsonyabb áron kínálnak, akkor elegendő versenytársat szoríthatnak ki a piacról, hogy végül azok ügyfeleivel pótolhassák a kiesést. Habár a Walmart végül rengeteg pénzt veszített ezzel a stratégiával, rengeteg helyi független gyógyszertár megérezte a változást, és lényegesen kevesebb termék került értékesítésre ez idő alatt. A biztosító cégek szintén befolyásolhatják a független gyógyszertárak üzleti életét.

 

Egyértelmű tehát, hogy egy független gyógyszertár működtetése cseppet sem egyszerű feladat. Az orvosi receptek kiváltása manapság már nem elegendő a számos online gyógyszertár és nagyobb láncok mellett, amelyek jobb visszatérítést biztosító szerződésekkel rendelkeznek. A független helyi gyógyszertárak kénytelenek kreatívabb módszereket alkalmazni, hogy képesek legyenek versenyben maradni.

 

Az online marketing azért nagyszerű eszköz, mert segítségével költséghatékonyan indulhatunk el a nagyok után, sőt, ha ügyesek vagyunk, meg is előzhetjük azokat. Az alábbiakban néhány hasznos tippet osztunk meg azokkal, akik szeretnék népszerűbbé tenni független gyógyszertárukat. A versenyt elnézve valójában nem is javaslatokként érdemes tekinteni ezekre, hanem inkább elvárásokként – ha a nagyobb láncok alkalmazzák őket, akkor neked sem árt elkezdeni! A nagy láncok nem aklalmaznak profi online marketing tanácsadót, így létezik olyan stratégia, melyekkel eléjük lehet kerülni. 

 

1. Közösségi média marketing

Elengedhetetlen minden gyógyszertár számára! Ha még nem vagy jelen a közösségi médián, akkor óriási ingyenes promóciós lehetőségről maradsz le. Mindenképpen javasolt az alábbi platformok kihasználása, ezek ugyanis a legnépszerűbbek és leghasznosabbak.

 

Ha több embert szeretnél elérni a közösségi oldalakon, akkor olyan tartalmakat kell felhelyezned oldaladra, melyek vírusmódon terjednek. Ha például egy másik céget vagy terméket jó színben tüntetsz fel, és megemlíted illetve megjelölöd azt, akkor nagy valószínűséggel ezt a gesztust viszonozni is fogják.

 

Facebook

Manapság a Facebook hiánya olyan, mintha az ember nem rendelkezne mobiltelefonnal vagy email címmel. Minden egészséges lelkületű ember (aki nem szenved valami üldözési mániában) használja a Facebookot. A legtöbbek számára ez az első dolog, amire reggelente rápillantanak, mint első számú információ- és hírforrásra. Éppen ezért használja egyre több hírcsatorna is a Facebookot – nagyon jól tudják, hogy mennyire hasznos az információ közvetítésére a közönségük felé.

 

A Facebook lehetővé teszi a cégek számára, hogy saját oldalakat hozzanak létre, amelyen feltüntethetik kapcsolati és üzleti információikat, nyitvatartási óráikat és még rengeteg más részletet is. A követők ezen kívül értesítést kapnak, valahányszor a cég egy új bejegyzést tesz közzé, azaz „posztol”. A független gyógyszertárak esetén ezek a bejegyzések lehetnek (és ideális esetben ezek is) rendszeres egészségügyi, orvosi, és receptekkel kapcsolatos tippek, biztosítási jogok és törvények módosításáról szóló hírek, helyi cégek és ügyfelek kiemelése, és minden egyéb olyan hír összegyűjtése, amelyek kapcsolatosak gyógyszertáraddal és ügyfeleid szükségleteivel.

 

Ez nem csupán a meglévő ügyfelekkel való kapcsolat megerősítését eredményezi, de kiváló szájról szájra terjedő reklámot is jelenthet. valahányszor oldalad új és hasznos bejegyzést tesz közzé, a pácienseid megosztják azt ismerőseikkel és követőikkel. A Facebookon kívül talán csak egy-két emberrel osztják meg mindezt egyetlen hét leforgása alatt, míg a platformon néhány napon belül több száz, vagy akár több ezer emberhez is eljuthat bejegyzésed. Ezek a reakciók nem feltétlenül jelentenek azonnali új vásárlókat, de segít kapcsolatokat építeni a közösséggel és gyógyszertáradat megbízható, hiteles információforrássá kiépíteni.

 

A Facebook ezen felül fizetett hirdetési lehetőségeket is kínál, viszonylag olcsón. Ez a funkció lehetővé teszi hogy közönségedet bizonyos szempontok – hely, kor, érdeklődések, nem, stb. – alapján célozd meg.

 

Google+  Google Cégem, Google helyek, Térkép

Habár nem feltétlenül a legnépszerűbb közösségi média platform, elengedhetetlen azon cégek számára, amelyek szeretnének láthatóvá válni a Google rendszerében. A Google+ segítségével létrehozhatsz egy saját profilt céged számára az alapvető kapcsolati információkkal, nyitvatartási idővel, stb. – akárcsak a Facebookon. A különbség csupán az, hogy a Google előnyben részesíti a Google+ oldalakat, amikor az emberek helyi üzletekre keresnek rá.

 

A Google a Google Plus oldalakat cégek esetén igyekszik a Google Cégem rendszerbe terelni.  Ez egy ingyenes cégprofil a Google adatbázisában, amellyel megadhatod a már fent említett adatokat cégedről (esetünkben független gyógyszertár), és elhelyezheted azt településed Google Térképén, így valahányszor a közelben gyógyszertárakat keresnek majd az emberek, a tiédről minden fontos adat azonnal megjelenik majd, ráadásul egy térképen is látható lesz. Ebben a profilban egy hivatkozást is elhelyezhetsz saját webhelyedre, tehát mindenképpen érdemes kihasználni ezt az ingyenes lehetőséget a Google-tól.

 

Egyéb közösségi platformok

Rengeteg más közösségi média platform létezik, amelyek segíthetnek gyógyszertárad népszerűsítésében. Az alábbiakban megemlítettek is ezek közé tartoznak, habár nem feltétlenül érik el a lakosság akkora részét, mint a fenti kettő. Az alábbiak hatékony használatának kulcsa megismerni őket és megtudni, hogy mikben különböznek egymástól, illetve milyen sajátosságaik vannak.


LinkedIn:

Egy alapvető közösségi média a profi szakmabéliek számára. Ezt a hálózati oldalt leginkább szakmai kapcsolatok kiépítésére szokás használni. Ha többet szeretnél megtudni a területed egyéb cégeiről és szeretnéd tartani a kapcsolatot az iparággal foglalkozó többi személlyel, akkor a LinkedIn segíthet ebben. A legtöbb független gyógyszertár számára ez nem feltétlenül a leghatékonyabb eszköze a lehetséges ügyfelek elérésének, azonban esélyes, hogy nem közvetlenül új embereket vonzz be a különböző professzionális kapcsolatokon keresztül.

 

YouTube:

A világ első számú videó forrása. Mivel a YouTube a Google tulajdonában van, így a YouTube videók is előnyben részesülnek a Google keresési találatai között más videós platformokkal szemben. A YouTube-on kiépíthetsz magadnak egy követőbázist azokból a felhasználókból, akik feliratkoznak YouTube csatornádra, és így értesülhetnek róla, valahányszor új videót teszel közzé. A független gyógyszertárak kihasználhatják ezt digitális gyógyszertári túrák, oktatóvideók (például egy inhalátor használatáról), stb.

 

2. Google AdWords -  hirdetések a Google-ön

Mivel a Google a világ legnagyobb keresőmotorja, így a független gyógyszertárak számára kritikus fontosságú, hogy megjelenjenek a keresési találatok között. Habár az organikus találatok közé való bejutás egy teljesen külön téma, erről mindjárt szót is ejtünk ez a keresőoptimalizálás a SEO, a fizetett hirdetések elhelyezése egy ennél jóval egyszerűbb feladat.

 

A Google hirdetések futtatásának legnagyobb előnye, hogy olyan találatok között is megjelenhetnek, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül a gyógyszertárakhoz. Ez azt jelenti, hogy olyan emberek is értesülhetnek gyógyszertáradról, akik nem feltétlenül erre kerestek rá. 

 

A Google hirdetések hátránya az, hogy az újságokkal vagy hirdetőoszlopokkal ellentétben a hirdetésed nem mindig jelenik meg. Mivel a Google hirdetési felületeire számtalan más cég is pályázik, ezért elképzelhető, hogy egyik pillanatban a te gyógyszertárad hirdetése jelenik meg, a következő keresésre pedig egy versenytársadé. A Google Adwords hirdetéseket tehát optimalizálni kell. Ha nem értesz hozzá, kérd egy AdWords tanácsadó segítségét, még a tanácsadói díjjal együtt is költséghatékony hirdetési eszköz lesz! 

 

3. Alakítsd át webhelyedet legyen keresőbarát honlapod

Egy minőségi webhely gyógyszertárad egyik legértékesebb erőforrása. Jól lehet, nem itt kötöd majd meg az üzleteid nagy részét, de biztosan segíteni fog, hogy kulcsfontosságú szerepbe kerülj a piacon. A Google a világ legnagyobb webhely-adatbázisa, és egy jól működő, igényesen kialakított webhellyel nagy valószínűséggel előkelő helyre kerülhetsz a webhelyek listáján. A Google számos keresést szolgál ki havonta a „gyógyszertár” kifejezésre, amihez hozzászámolhatjuk a „gyógyszertár [településnév]” és „közeli gyógyszertárak” lekérdezéseket is. Ez már magában elég meggyőző kellene legyen minden gyógyszertár tulajdonos számára.

 

A legtöbb független gyógyszertár számára nem prioritás egy saját webhely karbantartása. Ennek egy oka lehet, hogy számos (természetesen nem minden) gyógyszertár tulajdonos az 50 feletti korosztályba tartozik. Éppen ezért sokak számára egy saját webhely elkészítése és fenntartása kihívást jelenthet. Bármi is a helyzet esetedben, ez egy abszolút és nélkülözhetetlen szükséglet amennyiben hosszú távon szeretnéd működtetni gyógyszertáradat.

 

Íme néhány tipp egy sikeres független gyógyszertári webhely kialakításához.

 

Koncentrálj az első benyomásra

Habár egy sikeres webhely felépítésekor a tartalom az első, látogatóid bizonyára már úgy érkeznek webhelyedre, hogy tudják, mit keresnek (a legtöbb gyógyszertári webhely általában ugyan azt az általános információt tartalmazza). Egy jó első benyomás érdekében három dologra kell odafigyelni. Az első benyomás segíthet kitűnni a versenytársak webhelyei közül. Egy webhelynek éppen ezért modernnek és naprakésznek kell tűnnie (és lennie).

 

Egy másik módja pozitív első benyomás elérésének a webhely egyszerű navigációjának biztosítása. Győződj meg róla, hogy webhelyed látogatói a lehető legkevesebb kattintással rátalálhatnak a keresett információra. A legtöbben például a kapcsolati információidért (cím, telefonszám, stb.) keresik fel webhelyedet, így hát érdemes ezeket már a kezdőoldalon, illetve az összes oldal lábjegyzetében is elhelyezni.

 

Végezetül fontos a mobilbarát kialakítás. A visszatérő látogatókon kívül a legtöbb felhasználó valószínűleg az orvostól vagy egy kórházból kifelé jövet keresik fel webhelyedet, éppen ezért az ilyen látogatók nagy része mobileszközökön tekinti meg webhelyedet. Mivel ezek a személyek szeretnék gyorsan megtalálni elérhetőségeidet, biztosítsd számukra, hogy ezt könnyedén és egyszerűen megtehetik, függetlenül attól, hogy milyen eszközt használnak. 

 

Keresőoptimalizált honlap

Ahogy fent is említettük, sokan keresnek gyógyszertárat, gyógyszertári ügyeletet a Google-ön keresztül. De nem csak ezekre keresnek rá potenciális ügyfeleid, hanem problémájukkal kapcsolatos megoldásokra. Pl. hátfájás okai, gyógyszer fogfájásra stb. Amennyiben ezekre a problémákra tudsz megoldást (gyógyszert), akkor a helyi keresések segítségével rátalálnak gyógyszertáradra, és már el is adtál nekik valamit. Ezért is fontos a keresőbarát weboldal kialakítása. 

 

Légy az első a Googleben – keresőoptimalizálás (SEO) a nagyokkal szemben

Ez nem egyszerű feladat, mert a nagyobb gyógyszertári láncoknak sokkal nagyobb befolyásuk van a Google-on, többet tudnak költeni keresőoptimalizálásra, mint egy egyedi kis egység. Kérdés az, megteszik-e, vagy te leszel az első?  Nagy valószínűséggel nem érsz majd el jó helyezést a „gyógyszertár” kulcsszóra, tehát ha valaki arra keres rá, hogy „gyógyszertár”, vagy „gyógyszertár [településnév]” akkor bizonyára a nagyobb láncok alatt jelensz majd meg a találatok között. A Google számos szempont alapján rangsorolja az oldalakat, ezek közül pedig a két legfontosabb a kulcsszavak és a visszahivatkozások. Ha azonban erre egy kis időt és pénzt fektetsz, elérhető, hogy első legyen a honlapod a helyi találatok között. 

 

A SEO alapelemei: 1. a kulcsszavak

A Google úgy igyekszik a legrelevánsabb oldalakat megjeleníteni egy bizonyos keresésre, hogy megvizsgálja, mely oldalak tartalmazzák a keresett szót vagy kifejezést. Mint azt már feljebb említettük, a „gyógyszertár” szóra nehéz lesz jó helyezést elérni a nagyobb láncok befolyása miatt. A Google összetett algoritmusának azonban nem elég, ha minél többször ismételgetsz egy bizonyos kulcsszót egy oldalon. Éppen ezért ha jó helyezést szeretnél elérni a „gyógyszertár” kulcsszóra, akkor webhelyednek minden olyan tartalommal rendelkeznie kell amelyeket a Google szükségesnek tart egy jó gyógyszertári weboldalon. Ilyenek például a kapcsolódó kulcsszavak és kifejezések (gyógyszeres kezelés, gyógyszer, pirula, stb.). A nagyobb láncokkal való versengés helyett sokkal hatékonyabb lehet olyan kulcsszavakra jó helyezést kiharcolni, amelyeket a láncok nem céloznak meg. 

 

A SEO alapelemei:  2. Visszahivatkozások

A Google a kulcsszavakon kívül nagy hangsúlyt fektet a visszahivatkozásokra is, azaz azokra a hivatkozásokra, amelyek más, kapcsolódó témájú webhelyekről mutatnak a te webhelyedre. Sokak szerint a helyezés ezzel javítható a leghatékonyabban, így még egy okot ad arra, hogy több tartalommal töltsd fel webhelyedet. Ha webhelyed kizárólag csak a gyógyszertáradról tartalmaz információkat és semmi másról (vagy minimális mennyiségben), akkor nem igazán lesz olyan webhely, amelyik szívesen linkelne rád.


Egyéb dolgok, amiket érdemes elhelyezni webhelyeden

Ezekkel szintén megkülönböztetheted gyógyszertáradat a versenytársaidétól. Ugyan a legtöbb látogató inkább csak a kapcsolati információidra kíváncsi, vannak olyanok, akik többért érkeznek webhelyedre, ezért érdemes alábbi „extrákat” elhelyezned rajta.

  1. Egy lista minden szolgáltatásodról: Ez különösen azoknak az ügyfeleknek a megszerzésére szempontjából kritikus, akik újak a környéken és új gyógyszertárt keresnek maguknak. Mutasd meg nekik, hogy mire számíthatnak, ha ellátogatnak hozzád és hogy mit tehet értük gyógyszertárad.
  2. Hivatkozás a közösségi médiára: Mint ahogy azt már korábban is említettük, a közösségi média remek promóciós eszköz. Javasolt tehát ezekre mutató hivatkozásokat elhelyezni webhelyeden, hogy a látogatók felvehessék a kapcsolatot saját közösségeddel, ami új, hosszútávú ügyfelek megszerzését jelentheti.
  3. Adj okot látogatóidnak, hogy rendszeresen visszatérjenek webhelyedre: Ezt leghatékonyabban előnyös tartalmak közzétételével oldhatod meg. Ezekre néhány példa:
  • Válaszold meg a gyógyszertáradban leggyakrabban feltett kérdéseket.
  • Írj cikkeket a, gyógyszerhiányról és törvényekkel kapcsolatos frissítésekről.
  • Szolgáltass információt bizonyos betegségekről.
  • Helyezz el hivatkozásokat más hasznos webhelyekre.
  • Válj megbízható információforrássá a gyógyszerek keverésével, oltóanyagokkal és egyéb népszerű gyógyszerészeti szolgáltatásokkal és témákkal kapcsolatban.
  • Indíts blogot.
  • Tégy közzé rendkívüli helyi vagy egészségügyi híreket.
  • Tüntesd fel üzleti leárazásaidat és akcióidat.


Termékhirdetések

Kezeld gyógyszertáradat úgy, mintha egy helyi márka lenne. Készíts pólókat, lökhárító matricákat, naptárakat, poharakat, bögréket, tollakat, kulcstartókat a saját logóddal – ez csupán néhány módja a különböző termékekkel való hirdetésnek. Készíttess olyan dolgokat, amikre az ügyfeleidnek szükségük lehet, és amikre vágynak, és idővel egyre több helyen megjelenhetsz majd ezek által.

 

Ne áldozd fel az így eladott termékek minőségét, különben a vásárlók az ócskaságokkal kötik majd össze üzletedet. Az ügyfeleid nem fognak örülni, ha három mondat után eltörik a toll, amin a logód szerepel, vagy ha két mosás után elhasználódik a póló, amit tőled szereztek. Szolgáltass kiváló nekik kiváló termékeket, hogy céged nevét a jó minőséggel kapcsolják össze.

 

Érdemes nem átesni a ló túloldalára – ezek a termékek nem az elsődleges pénzforrásaid, és nem a profittermelés a célod velük, hanem hogy ismertebbé válj a helyi közösségben.


5. Applikáció

Mint ahogy azt már korábban is említettük, a telefonos alkalmazások egyik legnagyobb előnye, hogy segítségükkel pácienseid könnyedén és kényelmesen küldhetnek újratöltési kéréseket üzletednek. Bizonyos alkalmazás designok lehetővé teszik az ügyfeleddel való közvetlen kommunikációt is. Ha például értesíteni szeretnéd pácienseidet az ünnepi nyitvatartásról vagy a közelgő leárazásokról, akkor az applikációval azonnal megteheted ezt.

 

6. Indíts üzleten belüli promóciókat

Nagy valószínűséggel ezt már egyébként is rendszeresen teszed, de ha megosztod webhelyeden, alkalmazásodban, és a közösségi platformokon, azzal új ügyfeleket vonzhatsz üzletedbe, főleg ha meglévő ügyfeleid megosztják ezeket az információkat ismerőseikkel.

 

7. Szájról szájra terjedő népszerűsítés

Habár ezt már nem egyszer elismételtük, még egyszer felhívnánk a figyelmed arra, hogy egy olyan márka kiépítésével, amelyet meglévő ügyfeleid megbízhatónak találnak, nagyszerű módja az új páciensek bevonzásának. Az emberek természetükből adódóan előszeretettel osztják meg másokkal a számukra érdekes dolgokat. Ha például pozitív tapasztalataik vannak gyógyszertáraddal, akkor nagy valószínűséggel ajánlani fognak ismerőseiknek, ha azok jelenlegi gyógyszertárukról panaszkodnak nekik. Mindezt a social media marketing segítségével multiplikálhatod. 

 

Ahhoz, hogy gyógyszertárad elkülönítsd a versenytársaktól, manapság már nem elég egyszerűen kiváltani a recepteket. Persze reklámozhatod termékeidet és rövidebb várakozási időket, vagy egyéni szolgáltatásokat is ígérhetsz, de ez nem feltétlenül elég, hogy rávedd az embereket a váltásra. Hírnevedet egy réspiac felkutatásával és maximális kitöltésével rendkívül hatékonyan megnövelheted. Mivel a legtöbb nagyobb gyógyszertár lánc nem kínál házhozszállítást, gyógyszerkeverést, és hasonló szolgáltatásokat, így ezek beiktatásával biztosan számos új ügyfelet szerezhetsz magadnak, különösen ha a tiéd az egyetlen gyógyszertár, amely ilyesmiket kínál a környéken.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!