notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google szerver termei, szuperszámítógépei és agya most bemutatkozik! Te is megnézheted, hol és hogyan tárolódik ez a hatalamas mennyiségű adat!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A Google agya belülről

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google agya belülről


2013/01/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

 

Elképzelhetetlen mennyiségű adat és az ezeket tároló szerverek, az ezt kiszolgáló létesítmények és emberek. Sokat gondolkodtam, hogyan nézhet ki ez a Google-nél, hol van ez, milyen ez. Téged is érdekelnek az ilyen dolgok? Most bepillanthatsz a Google agyába! 
A Google agya belülről

 

 

 

 

 

 

A Google szerverrengetegei

Csak néhány embernek adatott meg az, hogy beléphessen a Google adatközpontjaiba, aminek ugyebár értjük az okát - az adatbiztonság és titoktartás alapvető elvárás a Google-al szemben - és valóban úgy tűnik, hogy mindent megtesznek ezen alapelvek érvényesítéséért. Miközben sok információt már megosztottak ezzel kapcsolatosan, és a hatékonysági mutatók 2008 óta nyilvánosak, csak kevés alkalmazott léphet be a szerverépületek szintjeire.
Most azonban első alkalommal bepillantást nyerhetünk ezekbe a szentélyekbe virtuális túra keretében. A Where the Internet Lives új oldalon végre megcsodálhatjuk a hipertechnológiát és azt az elképesztő apparátust, amelyet a Google gépezete működtet.
 

A Google adatok otthona

Pihengetünk?
Továbbá lehetőségünk van felfedezni a Lenoir-ban lévő adatközpontjukat is, kívülről és belülről megcsodálva azt. Többek között megismerkedhetünk az energiatakarékos megoldásokkal működtetett hűtőrendszerével is. 14 évvel ezelőtt a Google csak egy egyetemi kutatási projekt volt. Azóta „kicsit” terjeszkedett, most ez a megabirodalom bepillantást enged fellegvárának kisablakán.
 
 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 71

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Opt-out

Egy önkéntesen, vagy automatikusan történő opt-in- ből való kikerülés (például...

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...

Brand Stacking

Mi az a brand stacking (márkahalmozás)? Márkahalmozásnak...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.