Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? A marketing tanácsadó válaszol!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

13+1 tipp kezdőknek egy hatékony Facebook oldal működtetéséhez

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek kezdőknek.

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek kezdőknek.


Te is úgy érzed, itt az ideje profitálnod a Facebook sikeréből? Annyian meggazdagodtak már itt, hát úgy gondoltad, te is készítesz egy Facebook oldalt, neked is szükséged van egy hatékony és egyszerű ügyfélmágnesre, ugye? 

 

De egy ilyen oldalt nem nehéz megcsinálni, igaz? Kell egy jó kép, néhány ütős bejegyzés és már jönnek is a leadek és az ügyfelek, ugye?

 

Egyáltalán nem.

 

Ha a Facebook oldalt nem egy olyan mindent átfogó stratégiával készítesz el, amelynek célja hogy az emberek észrevegyenek, kedveljenek és aktivitást mutassanak felé, akkor valójában rendkívül kicsi az esélye, hogy valaha is ügyfeleket vonz majd be. Például nem választhatsz bármilyen képet – olyan képre van szükséged, amely a megfelelő felbontással és arányokkal rendelkezik, és megfelelően reprezentálja márkádat.

 

Több mint 2.000.000 rajongót érünk el saját Facebook oldalainkkal. Hogyan? Közösségi média tanfolyamunkon megmutatjuk! Tudj meg többet a tanfolyamról IDE kattintva.

 

Ez persze csak a jéghegy csúcsa – hogy segítsünk egy kicsit mélyebbre merülni a Facebook oldalak kialakításában, összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy teljes mértékben kihasználhasd a Facebook által kínált marketing lehetőségeket. Cégünk munkatársai több, mint 2 millió Facebook rajongót kezelnek napi szinten, köztük sok, több százezer rajongóval rendelkezik, de ami még fontosabb, több milliós eléréssel. Mert nem csak a rajongószám a lényeg, az is, hogy eljuss rajongóidhoz! Nos, figyelj, mutatjuk, mi kell ehhez! 

 

1. Ne készíts személyes fiókot (felhasználót) üzletednek

Számos olyan jó szándékú vállalkozót és cégtulajdonost láttunk már, akik egy személyes fiókot regisztrálnak márkájuk számára egy Facebook üzleti oldal helyett. Ez rengeteg funkciótól vonja meg az embert – a személyes profilokban nem érhetőek el a tartalomkészítő eszközök, a fizetett hirdetési lehetőségek, az analitikai és elemzési eszközök és egyéb lehetőségek. Egy személyes profil esetén az embereknek ismerőnek kell jelölniük a fiókot, mielőtt felvehetik vele a kapcsolatot, ezt nem javasolt ennyire túlbonyolítani számukra.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 

 

Ha már itt tartunk – ne regisztráld magad másodjára is a Facebookon „professzionális” fiókkal. Mit értünk profi fiók alatt? Sokan a személyes fiókjukon kívül egy második, különálló profilt is létrehoznak maguknak, amit első sorban az üzleti partnerekkel való kapcsolattartásra használnak ahelyett, hogy személyes fiókjukon keresztül vennék fel velük a kapcsolatot. Ez azonban ellenkezik a Facebook felhasználói feltételeivel, amelyek kimondják, hogy egy személynek csak egy személyes fiókja lehet.

 

2. Válassz egy felismerhető profilképet

Olyan profilképet kell választanod oldalad számára, amelyet közönséged könnyedén felismerhet. Nagyobb cégek esetén ez általában egy logó, de kisebb vagy személyes vállalkozóként akár egy előnyös arcképet is használhatsz. A felismerhetőség nagyon fontos, ha azt szeretnéd, hogy az emberek rád találjanak és kedveljék oldaladat, különösen a Facebook keresőjén keresztül. Ez a profilkép jelenik meg a keresési eredmények között, és persze a Facebook bejegyzések mellett is.

 

A kép (akár arckép, akár egy logó) kiválasztása során vedd figyelembe, hogy a Facebook hajlamos megváltoztatni a képek felbontását – erről több információt a Facebook hivatalos segédletében találhatsz: https://www.facebook.com/help/125379114252045. Ezen cikk közzétételekor bejegyzések mellett megjelenő profilkép az asztali számítógépeken 170x170 pixel felbontású, mobileszközökön pedig 128x128.

 

3. Válassz magával ragadó borítóképet

A következő lépés egy mutatós borítókép kiválasztása. Mivel a borítókép foglalja el a legtöbb területet Facebook oldalad hajtása felett, így fontos, hogy jó minőségű legyen, és egy pillanat alatt hasson a látogatókra.

 

A profilképekhez hasonlóan a Facebook oldalak borítóképei is változhatnak, így fontos figyelemmel követni az aktuális irányelveket (https://www.facebook.com/help/125379114252045) a képek felbontásával kapcsolatban. Ezen cikk közzétételekor a számítógépeken 820x312 pixel felbontással jelennek meg a borítóképek, okostelefonokon pedig 640x360 méretben.

 

4. Kerüld el a közzétételi bakikat szerepkörök segítségével

Biztosan hallottál már olyan rémtörténetekről, amikben egy óvatlan szerkesztő valami személyeset posztolt cége közösségi csatornáira – egy marketinges egyik legrosszabb rémálma. Az ilyen balesetek elkerülése végett oszd ki megfelelően a szerepköröket annak megfelelően, hogy mely szerkesztő milyen feladatokat kell elvégezzen az oldalon nap mint nap.

 

Ne feledkezz meg az oldal szerkesztőinek megfelelő tájékoztatásáról sem. Magyarázd el a közösségi média fiókjaid kezelőinek, hogy mi a különbség a publikálás és az időzítésé között, illetve hogy hogy tudnak váltogatni a személyes profiljuk és a céges oldal között, hogy a megfelelő identitással közöljék a tartalmakat az oldalakon.

 

Ne felejtsd el, hogy az “Adminisztrátor” tulajdonosa az oldalnak, akár el is veheti a jogokat a többi szereplőtől. Ilyen jogosultságot csak az oldal tulajdonosainak adj ki!

 

A szerepköröket a „Beállítások” menüben találod, „Szerepkörök az oldalon” néven.

 

5. Helyezz el egy CTA gombot

Mióta a Facebook lehetővé tette egy CTA (call to action, akcióra buzdító) gomb elhelyezését az oldalon, a funkció sokat fejlődött. Manapság már lehetséges egy videót, feliratkozást vagy akár foglalást is hozzákötni ehhez a gombhoz.

 

Kiváló eszköz ez a marketingesek számára, hiszen további forgalmat terelhetnek vele webhelyükre, vagy felhívhatják a figyelmet valamilyen Facebookon elhelyezett tartalomra, amelyet népszerűsíteni szeretnének.

 

Ehhez nem kell mást tenned, mint a „Gomb beállítása” gombra kattintani a borítóképed alatti sávban. Ezt követően megadhatod, hogy milyen CTA-t szeretnél létrehozni, és hogy milyen hivatkozást vagy meglévő Facebook tartalmat szeretnél hozzákötni. Ha szeretnéd látni, hogy hányan kattintottak már rá a gombra, akkor vidd rá az egérmutatód és kattints az „Elemzések megtekintése” menüpontra.

 

6. Töltsd fel a „Névjegy” szekciót az alapvető információkkal és a cég mérföldköveivel

Facebook oldalad egyik legfontosabb részéhez értünk – a Névjegyhez. A látogatók itt juthatnak hozzá az összes fontosabb információhoz márkáddal kapcsolatban. A Névjegy kis előnézete a jobb oldalon jelenik meg, és itt az „Az összes” szövegre, vagy a bal oldalon a „Névjegy” szóra kattintva tekinthetnek meg részletesebb adatokat rólad.

 

A Névjegy szekcióban számos mező tölthető fel marketing célú szöveggel. Érdemes azokat a részeket kitölteni, amik a lehető legjobban kapcsolódjanak márkádhoz – általános leírás, küldetés, cégadatok, vagy történeted mind jó opciók lehetnek ide, persze tömör és lényegre törő módon. Így az emberek egy képet kaphatnak arról, hogy mit képvisel oldalad, mielőtt kedvelnék azt.

 

Érdemes kihasználni azt a részt, amely lehetővé teszi a mérföldkövek feltüntetését – például amikor bejelentettél egy népszerűvé vált terméket vagy szolgáltatást, vagy amikor céged kitüntetésben részesült, a megalapítás dátumát, stb.

 

7. Publikálj képeket és videókat

A vizuális tartalmak mára már alapvető elvárásokká váltak minden online jelenlét számára, ez alól pedig a közösségi média csatornák sem kivételek. Ez nem csoda, hiszen az ilyen típusú tartalmak 40-szer több megosztást kapnak, mint minden más bejegyzés.

 

Habár a képek kiváló és egyszerűen elkészíthető eszközei a pillanatok megragadásának és márkád bemutatásának, egyre jobban megéri nagyobb hangsúlyt fektetni a videóra is. 2017-ben a marketingesek 24%-a tekinti első számú prioritásnak a videót.

 

A „Videó megtekintése” nem véletlenül az egyik választható CTA gomb, amelyet elhelyezhetsz oldaladon – az ilyen tartalmak egyre népszerűbbé válnak a tartalomfogyasztók körében. De nem csak az előre rögzített videókról van szó – a Facebook szerint az emberek háromszor több időt töltenek egy élő videó megtekintésével, mint azokéval, amelyek már nem élők. Érdemes tehát némi időt fordítani egy-egy rövidebb élő videós bejelentkezésre, de ne felejts el felkészülni rá.

 

8. Állapítsd meg a legmegfelelőbb időzítési stratégiát és bejegyzéseid gyakoriságát.

Facebook tartalomstratégiád egyik legfontosabb része meghatározni, hogy milyen gyakorisággal és mikor publikálod bejegyzéseidet. Ha nem posztolsz elég gyakran, akkor megbízhatatlannak és hiteltelennek tűnsz majd – te megbízol egy olyan márkában, ami hónapok óta nem tett közzé bejegyzést a Facebook oldalán? Ugyanakkor a túl gyakori bejegyzések sem előnyösek, az emberek ugyanis nem fogadják pozitívan, ha elárasztod hírfolyamukat tartalmaiddal.

 

Itt lehet igazán hasznos egy közösségi média szerkesztői naptár. Egy ilyen eszköz sokat segíthet egy publikációs menetrend kidolgozásában. Különösen egy-egy jellegzetes szezon, vagy akár általános közzététel ütemezésére is kifejezetten hatékony lehet. Eleinte bizonyára sokszor módosítod majd naptáradat, az oldalad „Elemzések” menüje alatt található adatok alapján. Miután megállapítottad, hogy első bejegyzéseid mely időpontokban voltak a legsikeresebbek, elkezdheted erre felépíteni menetrendedet és posztolási stratégiádat.

 

A Facebook beépített időzítő funkcióval rendelkezik. Ennek használata rendkívül egyszerű – készítsd el a bejegyzést, ahogy mindig is szoktad, azonban a „Közzététel” helyett kattints a gomb mellett található kis lefelé mutató nyílra, és válaszd az „Időzítés” opciót. Az időzített bejegyzéseket a fenti sávban található „Közzétételi eszközök” menüre kattintva, azon belül pedig a bal oldalon, az „Időzített bejegyzések” menüpontban találod.

 

9. Használd ki a Facebook célzási opcióit

A Facebook lehetővé teszi hogy bizonyos célközönségeket célozz meg a különböző frissítésekkel akár nem, kapcsolati állapot, iskolai végzettség, földrajzi hely, nyelv, vagy érdeklődési körök alapján. Ezen szempontok szerint szűrheted, hogy bejegyzésed kiknek jelenjen meg.

 

Csak kattints a kis célkereszt-ikonra a publikálásra szánt bejegyzés alatt, és add meg, hogy kik lássák és kik elől legyen rejtett bejegyzésed.

10. Rögzítsd a fontos bejegyzéseket az oldalad tetejére

Amikor új tartalmat teszel közzé Facebook oldaladon, a régi bejegyzések egyel lejjebb kerülnek annak idővonalán. Néha azonban meglehet, hogy egy bizonyos bejegyzést szeretnél mindig az összes többi felett tartani még akkor is, ha azóta több bejegyzést is közöltél.

 

A Facebook ezért tette lehetővé a bejegyzések rögzítését az oldal tetején. Számos oka lehet, amiért egy-egy bejegyzést szeretnél, hogy minden felhasználó azonnal lásson oldaladon – ezek szólhatnak új ajánlatokról, termékekről, közelgő eseményekről, stb.

 

Egy bejegyzés rögzítéséhez nem kell mást tenned, mint megnyitni a bejegyzés saját menüjét annak jobb felső sarkában, és a „Rögzítés az oldal tetején” menüpontra kattintani. Ez után bejegyzés megjelenik oldalad tetején, és egy kis könyvjelző ikon jelöli majd, hogy rögzítettként szerepel ott. Egyszerre csak egy bejegyzést rögzíthetsz oldaladon.

 

11. Döntsd el, hogy be akarod-e kapcsolni a privát üzeneteket követőid számára

Ha azt szeretnéd, hogy követőid privát üzeneteket küldhessenek neked oldaladon keresztül, akkor kapcsold be az üzenetek funkciót. Ehhez kattints a „Beállításokra”, majd bal oldalt az „Üzenetküldés” menüpontra.

 

Érdemes engedélyezni a privát üzeneteket, hogy a követők számára egyszerűbbé tedd a kapcsolatfelvételt. Ez persze csak akkor javasolt, ha rendszeresen időt tudsz szakítani a beérkező üzenetekre és a válaszok megfogalmazására. A Facebook oldalakon látható, hogy az oldalak milyen gyorsan válaszolnak a küldött üzenetekre, így ha nem akarod, hogy ez a rész elárulja rólad, hogy lassan szoktál válaszolni, akkor inkább ne is kapcsold be az üzenetküldés funkciót.

 

12. Figyeld a hozzászólásokat és válaszolj rájuk

Ha már a kommunikációnál tartunk – ne feledkezz meg a hozzászólásokról sem. Ezeket az „Értesítések” menüben találod. Habár minden hozzászólásra nem szükséges válaszolni, mindenképpen érdemes figyelemmel követni a márkádról folytatott nyilvános eszmecseréket.

 

13. Hirdesd oldalad, hogy több követőt szerezhess

Most, hogy oldalad feltöltötted némi tartalommal, ideje teljes erőbedobással meghirdetni azt.

 

Az egyik első lépés egy hirdetés létrehozása lehet, amely oldalad népszerűsítését szolgálja. Ehhez kattints a három pontra a borítóképed alatt, majd válaszd a „Hirdetés létrehozása” opciót. Itt egy teljesen új hirdetést hozhatsz létre attól függően, hogy mi a célod vele – például elérések növelése, forgalom termelése, általános márkatudatosság kiépítése, stb. Válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet, adj nevet kampányodnak, majd lépj tovább.

 

Ez után kiválaszthatod kívánt célközösségedet (mint a hirdetett bejegyzéseknél), a hirdetés elhelyezését a Facebookon és a költségvetést – további információk: https://www.facebook.com/business/help/527780867299597

 

Valószínűleg néhány kreatív elem vagy szöveg is szükséges lesz a kampányhoz. Fontos, hogy valami figyelemfelkeltőt válassz, ami biztosan eredményes lesz majd, hiszen pénzt adsz ki ezért a kampányért.

 

+1. Végezetül, elemezd tevékenységeid hatékonyságát és eredményességét

Ezt többféleképpen is megteheted. Használhatsz külön közösségi médiák analízisére kifejlesztett eszközöket, vagy megtekintheted Facebook oldalad saját, beépített statisztikáit az „Elemzések” menüben. Itt láthatod közönséged demográfiai adatait, illetve egy bizonyos aktivitást követően az aktivitások megoszlását is oldalad és bejegyzéseid felé.

 

A Facebook oldal önmagában csak nagyon-nagyon kezdő vállalkozások számára elegendő marketing eszköz. Weboldal nélkül mindez csak egy félkarú rabló.  Milyen egy jó weboldal? Honlapkészítés előtt olvasd el ezeket a cikkeket is! 

10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni (Miért ne használj ingyenes weboldal CMS-eket)!

 

Hogyan lesz a marketingre fordított pénzből vásárló? Megmutatjuk!

 

Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek 


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!