Kulcsfontosságú számadatok a digitális marketing világából

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Kulcsfontosságú számadatok a digitális marketing világából

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

20 pontban összeszedtük a világból a legfontosabb témakörökben megjelent publikációk eredményeit, melyek egyértelműen megmutatják, mit, hogyan csinálj. Közösségi média marketing, keresőmarketing, email marketing és mobil marketing trendek miért TÉNYEK alapján. 
 

Kulcsfontosságú számadatok a digitális marketing világából

A digitális marketing szinte követhetetlen ütemben változik – amit ma aranyszabálynak tartunk, az másnap teljesen megváltozhat (Erről itt írtunk).

 

4 emberből 3 (egész pontosan 76% – Adobe) úgy véli, hogy az elmúlt két évben többet formálódott a marketing, mint az előző ötven során. Az alábbi statisztikák ezt a változást hivatottak szemléltetni.

 

Mobilmarketing

Volt idő, amikor az okostelefonok újdonságoknak számítottak, de mára már életünk nehezen nélkülözhető részeivé váltak, az emberek pedig elvárják, hogy hasonlóan gördülékeny és akadálymentes online élményt kapjanak böngészés közben, mint asztali számítógépen. Ez a tény, és hogy a Google 2018 óta élesben használja a mobil-első indexet egyértelműen azt mutatja, hogy egy mobilorientált digitális világban élünk.

 

Ennek ellenére a statisztikák arra engednek következtetni, hogy számos cég továbbra sem képes vagy hajlandó haladni a korral.

 

1.    A mobilos oldalbetöltési idők még mindig messze meghaladják az ideálisnak tartott 2 másodpercet. (Marketing Charts , Google) A Tied hogy áll? Teszteld le itt

 

2.    A mobilon hirdetők 85%-a hiszi azt magáról, hogy pozitív mobilélményt nyújt a felhasználóknak, míg csupán a felhasználók 47%-a ért egyet ezzel. (Unlockd)

 

3.    2019-re minden digitális hirdetésre elköltött költségvetés 72%-át a mobilos hirdetések teszik majd ki. (eMarketer )

 

Annak ellenére, hogy rengeteg okostelefon-márka már a sokadik generációs készülékénél jár, és az online böngésző felhasználók több mint fele mobilról éri el az internetet, számtalan cég továbbra is elmarad az elvárásoktól.

 

Bízd marketing kommunikációd 2019-ben egy komplett, professzionális csapatra, akik mindig tisztában vannak a legújabb marketing trendekkel! Kérj ajánlatot most! 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

Keresőmarketing

Ha van egy téma, ami visszatérő rémálom az online marketingeseknek, az a keresőmarketing. Nem egy hirdető fekszik le azzal a rettegéssel, hogy másnap reggel brutális rangsorcsúszásra ébred majd. Nos, ha elnézzük a Google frissítési előzményeit, és azok hatását a keresőközösségre, akkor ezek a félelmek teljes mértékben megalapozottak.

 

Ne feledjük azonban, hogy a Google a felhasználói trendekhez igyekszik igazodni – nekünk, marketingeseknek pedig ezzel kell lépést tartanunk.

 

4.    2017-ben az emberek 60%-a kezdte el használni a hangalapú keresést (MindMeld)

 

5.    A Google találati oldalain megjelenő organikus találatok száma átlagosan 10-ről 8,5-re csökkent (Searchmetrics )

 

6.    A Google első találati oldalán megjelenő tartalmak átlagos terjedelme 1890 szó. (Backlinko)

 

A hangalapú, vagy hangos keresés egyre több teret hódít magának, de mivel vizuális lények vagyunk, így valószínűtlen, hogy valaha is átvenné a kijelzővel segített keresés szerepét. A Google egyre aktívabban tölti fel a találati oldalait saját funkcióival (kiemelt tartalmak, Tudáspanel, térképtalálatok, stb. Habár az emberek még mindig előnyben részesítik a vizuális tartalmakat, egyre többen keresnek hosszabb, mélyebb, átfogóbb írásokra, amit a Google is figyelembe vesz a rangsorolásnál.

 

Email marketing

Habár számos digitálismarketing-technika jött létre az új technológiák elterjedésével (gondolunk itt például a közösségi médiára, vagy a videós influencerekre), az email továbbra is az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb módszer, amivel nem csak a régi ügyfeleket lehet visszacsalogatni, hanem újakat is meg lehet nyerni. Email marketing volt, van, és lesz is.

 

7.    Az email küldésre ideális napszak délután 4 és este 8 óra között van (Experian, Marketing Charts )

 

8.    A szegmentált email kampányok megnyitási aránya 14,32%-kal nagyobb, mint a nem szegmentáltaké. (Mailchimp)

 

9.    Azok az e-kereskedelmi ügyfelek, akik rendszeresen kapnak emlékeztető emailt hátrahagyott bevásárlókosaraikról, 2,4-szer valószínűbb, hogy végigviszik vásárlási folyamatukat, mint azok, akik csak egy emlékeztetőt kapnak erről. (Experian)

 

Az email listák továbbra is a legértékesebb marketingeszközök közé tartoznak, de megfelelő szegmentálás nélkül nem lehet kihasználni minden lehetőségüket. Ha még nem foglalkozol email marketinggel, akkor minél előbb kezdj el megismerkedni vele (https://www.matebalazs.hu/email-marketing-torvenyek-2018.html).

 

Konverziók

A konverzióoptimalizálás minden olyan marketingest érint, akik szeretnék a legtöbbet kihozni webhelyükből. Az elmúlt évek során fontos szempontá vált a felhasználói élmény és a mobilbarát kialakítás is, és biztosak lehetünk benne, hogy az új trendek új elvárásokat állítanak majd az online marketingesek elé.

 

10.    A mobilos konverziós arányok javulnak, azonban világszinten továbbra is elmaradnak az asztali készülékek és a táblagépek mögött. (Monetate, Smart Insights 

 

11.    A konverziós arány optimalizálós eszközök átlagos befektetés-megtérülése 223%. (Venture Beat )

 

12.    Azok a webhelyek, amelyeken videó is szerepel, átlagosan 4,8%-os konverziós arányt tapasztalnak, míg a videót nem használók csupán 2,9%-osat. (Adélie Studios)

 

A mobilos konverziós arányok folyamatosan javulnak, ami első sorban annak köszönhető, hogy a márkák egyre komolyabban veszik az optimalizálás kérdését. Van még mit javítani, de minden jel arra utal, hogy a mobil előbb-utóbb a többi platform méltó vetélytársává válik majd.

 

Tartalommarketing

A tartalommarketing nem egyszerű feladat, és bizonyos szakterületek drasztikus hátrányban állnak a népszerűbb, izgalmasabb szektorokkal szemben. Mindehhez hozzá kell vegyük, hogy a felhasználók egyre igényesebb tartalmakat várnak el, és ehhez mindenkinek muszáj lesz igazodni, aki nem szeretne feledésbe merülni.

 

13.    A marketingesek 46%-a állítja, hogy a fényképek elengedhetetlenek számukra a marketing és történetmesélés céljából. (CMO)

 

14.    A marketingesek 72%-a (világszerte) állítja, hogy a releváns tartalomkészítés a leghatékonyabb SEO taktika. (Marketing Profs )

 

15.    A márkák marketing-költségvetésük 25-43%-át tartalmakra költik, mégis csupán a marketingvezetők 23%-a érzi úgy, hogy a megfelelő információkat szolgáltatják a megfelelő közönségnek és, hogy azokat a megfelelő időben és formátumban juttatják el hozzájuk. (Marketing Profs , AdAge )

 

16.    A tartalommarketing 62%-kal olcsóbb, mint a hagyományos marketingformák, és nagyjából háromszor annyi érdeklődőt képes bevonzani.

 

Azok a márkák, amelyek nem sajnálnak befektetni egy keveset a tartalommarketingbe valós eredményeket látnak ugyan, de nem sokuk érzi úgy, hogy teljes mértékben kihasználják a módszer lehetőségeit. Továbbra sem egyszerű megtervezni és hosszútávon fenntartani a tartalommarketing folyamatát, és sok marketinges véli úgy, hogy hatékonyabb tartalmakat is készíthetnének.

 

Közösségi média

A közösségi média mindig is csábítóan hangzott a marketingesek számára, hiszen kevés olyan csatorna létezik, ahol olyan közvetlen üzenetekkel célozhatják meg az embereket, mint a közösségi platformok valamelyikén. Az organikus elérések csökkenése (Facebook), és a tény, hogy a digitális közösségi világ egyre telítettebb a hirdetési zajjal (minden platform), a legnagyobb kihívás a márkák számára láthatóvá válni a közönség számára.

 

17.    A B2B marketingesek 94%-a használja a LinkedInt tartalomstratégiája részeként. A Twitter esetén ez az arány 87%-os, a Facebooknál 84%, a YouTube-on 74%, a Google Plus-on pedig 62%. (Content Marketing Institute )

 

18.    Az infografikákat háromszor olyan gyakran kedvelik és osztják meg a közösségi médián, mint bármilyen más tartalmat. (Mass Planner)

 

19.    A közösségi média a legnépszerűbb tartalommarketing eszközzé vált, állítja legalább is a B2C cégek 90%-a. Ezt követi az illusztrációkkal és fényképekkel végzett marketing 87%-kal, az elektronikus hírlevelek 83%-kal, a videók 82%-kal, és a webcikkek 81%-kal. (Content Marketing Institute  

 

A márkáknak sikerült rájönniük, hogy a közösségi média egy tartalompublikációs eszköz számukra, nem pedig olyasvalami, ami önmagában képes fellendíteni az online marketinget. Fontos tudni, hogy mely hálózatokat érdemes alkalmazni a közösségi stratégiában, és persze, hogy milyen tartalmakat ajánlatos megosztani rajtuk, a megfelelő embereknek. Nem árt persze, ha az adott márka ért a közösségi hirdetésekhez is.

 

Bónusz tény

 

20.    Azok a márkák, amelyek használnak automatizáló eszközöket azt állítják, hogy számukra az idő a legsúlyosabb akadály a korszerű marketinghez. Azok a márkák pedig, amelyek nem használnak ilyen eszközöket a költségvetést jelölték meg legfőbb akadályként. (Openprise )
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!