Hogyan befolyásolja a breadcrumb navigáció a SEO-t?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi az a breadcrumb navigáció és mi köze van a SEO-hoz?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A breadcrumb navigáció szinte minden jó webhely fontos részét képezi. Ezek az apró navigációs segítők nem csak azt mutatják meg a felhasználóknak, hogy éppen hol járnak webhelyeden, hanem a Google-nak is segítenek értelmezni annak felépítését. Éppen ezért van nagyon is sok értelme ezeket a kis útmutatókat használnod webhelyeken. Nézzük meg, hogy hogyan is működik a breadcrumb navigáció!

A breadcrumb navigáció és a SEO kapcsolata

Mi az a breadcrumb?

A breadcrumb (magyarul „kenyérmorzsa” vagy „zsemlemorzsa”) egy rövid szöveges útvonal, ami általában az oldal tetején található, és azt jelzi a felhasználónak, hogy éppen a webhely mely részén tartózkodik. Az útvonal minden lépése (vagy „szintje”) egy hivatkozás, ami egy kattintással az adott szintre viszi a felhasználót.

 

De miről kapta nevét a breadcrumb navigáció? Bizonyára mindenki ismeri Jancsi és Juliska történetét, amelyben a ravasz fiú kenyérmorzsákat szórt a háta mögé az erdőben, hogy később Juliskával megtalálják visszavezető utat. Mivel a breadcrumb navigáció (vagy többes számban „breadcrumbs”) is ezen az elven működik, így végül ezt a hivatalos megnevezést kapta.

A breadcrumb navigáció a Google találatok között is megjelenik, ha használsz ilyen szerkezetet webhelyeden. Ezt megteheted strukturált adatjelöléssel vagy egy olyan beépülő modul használatával, mint a Yoast SEO (ha WordPress webhelyet használsz). A keresőtalálatok között látható breadcrumb navigációs sávok átláthatóan jelzik a felhasználóknak, hogy az adott oldal webhelyed mely részén található.

 

A breadcrumb navigáció különböző fajtái

Talán megfigyelted már, hogy a breadcrumb navigációnak több fajtája is létezik. Lássuk a három legnépszerűbbet ezek közül:

 

Hierarchia-alapú breadcrumb navigáció

Ez a breadcrumb navigáció legtöbb webhelyen használt típusa. Az ilyen breadcrumb sávok megmutatják, hogy hol jársz éppen a webhely szerkezetében, és hogy hány lépéssel juthatsz vissza a kezdőlapra. Például: Főoldal > Blog > Kategórianév > Cikk címe.

 

 

Tulajdonságalapú breadcrumb navigáció

A tulajdonságalapú breadcrumb navigációval általában webáruházak és más e-kereskedelmi webhelyeken találkozhatsz, és a sávban általában különféle terméktulajdonságok jelennek meg. Például: Főoldal > Termékkategória neve > Nem > Méret > Szín (egy ruhabolt webhelyén).

 

Így néz ki az emag.hu breadcrumb navigációja

 

Előzményalapú breadcrumb navigáció

Az előzményalapú breadcrumb navigáció pontosan azt csinálja, amire a megnevezése utal: azt jelzi, hogy milyen útvonalon keresztül jutottál el arra az oldalra, ahol éppen tartózkodsz a webhelyen. Olyan ez, mintha az internetes előzményeid látnád egy sávban. Például Főoldal > Előző oldal > Előző oldal > Előző oldal > stb. > Jelenlegi oldal.

 

Miért érdemes breadcrumb navigációt használni?

A breadcrumb navigáció számos előnyt kínál webhelyed számára. Vess rájuk egy gyors pillantást:

 

1. A Google imádja őket

Nem csak a felhasználóid szeretik a breadcrumb navigációt, hanem a Google is. Ez a navigációs jelölés egy másik lehetőséget is kínál a Google számára, hogy felismerje webhelyed szerkezetét, de, hogyan ezt fentebb már említettük, a Google a konkrét találatokban is megjelenítheti a breadcrumb navigációt. Ha szeretnéd növelni az esélyeidet, hogy a breadcrumb navigációd a Google találatokba is megjelenjen, akkor strukturált adatokat kell hozzáadnod webhelyedhez, ahogy a Yoast SEO is teszi.

 

2. Javítják a felhasználói élményt

Az emberek nem szeretnek eltévedni. Amikor egy új helyre érkeznek, az emberek gyakran keresnek könnyedén azonosítható tárgyakat vagy tájékozódási pontokat – így van ez a webhelyeken is. Mindent meg kell tenned látogatóid boldogsága érdekében, és azért, hogy csökkentsd a böngészési súrlódást webhelyeden. A breadcrumb navigációs sávok segíthetnek feljavítani a felhasználói élményt, mert a felhasználói felületek ismerős elemei és az emberek azonnal láthatják rajtuk a kiutat. Így nem kell a „Vissza” gombot nyomkodniuk!

 

3. Javítják a visszafordulási arányokat

Szinte senki nem a kezdőlapra érkezik meg a webhelyekre – minden organikus keresésen (vagy hirdetéseken, email hivatkozásokon, közösségi médián megosztott bejegyzéseken, stb.) keresztül történik. Ez azt jelenti, hogy webhelyed bármely oldala szolgálhat belépési pontként a felhasználók számára. Szükséged van tehát egy útmutatóra, amely elkalauzolja a látogatókat webhelyed más oldalaira, ha az adott oldal nem elégíti ki az igényeiket. A breadcrumb navigáció javítja a visszafordulási arányokat, mert egy alternatív útvonalat kínálnak a felhasználóknak webhelyed böngészésére. Nem gondolod, hogy jobb a Főoldalra küldeni a felhasználókat, mint vissza a Google-ra?

 

Összegezve

Hiába használtak kenyérmorzsákat, Jancsi és Juliska csak eltévedtek az erdőben. Ne hagyd, hogy ez történjen webhelyed látogatóival! A breadcrumb navigáció egy könnyedén értelmezhető navigációs megoldást kínál látogatóid számára, így rögtön értelmezhetik, hogyan épül fel webhelyed. A Google ugyan ezért szereti őket!

 

Írta Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/breadcrumbs-seo/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!