Így növelheted meg AdSense hirdetéseid átkattintási arányát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így növelheted meg AdSense hirdetéseid átkattintási arányát

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így növelheted meg AdSense hirdetéseid átkattintási arányát


2019/02/02
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google AdSense megjelenésével a bloggerkedés egy valódi karrierlehetőséggé vált. Számtalan webmester támaszkodik a Google hirdetési rendszerére, hogy rendszeresen ingyenes tartalmakat szolgáltathasson látogatóinak. Rengeteg bloggernek, online újságnak segítek AdSense bevételeinek optimalizálásában, magam is üzemeltek olyan újságot, mely ezt a módszert használja bevételei forrásául, nagyon szép fizetés kiegészítés a Marketing Professzorokban végzett munkám mellé. Sok tényezőn múlik, mennyi bevételed van az AdSenseből, az egyik ilyen az átkattintási arány, amiről ma írni fogok. 
 

Így növelheted meg AdSense hirdetéseid átkattintási arányát

Mi az a CTR az AdSenseben?

A CTR (click-through rate), vagyis az átkattintási arány az AdSense-ben azt mutatja meg, hogy milyen arányban kattintanak rá egy webhely látogatói az azon megjelenő hirdetésekre. Ha például egy hirdetés egy adott napon 500 alkalommal jelenik meg a webhelyen, de csak 10-en kattintanak rá a látogatók közül, akkor az összesen csupán egy 2%-os átkattintási arányt jelent.

 

AdSense felhasználóként a célod értelemszerűen az, hogy minél több látogatód kattintson rá hirdetéseidre, és így többet kereshess velük. Íme két tipp, amik segíthetnek ebben.

 

Ügyelj a hirdetések elhelyezésére

Marketing konzultáció és audit

Ha magasabb CTR-t szeretnél, akkor biztosítanod kell, hogy hirdetéseid weboldalaid azon részein helyezkednek el, ahol sokan láthatják őket, és arra ösztönzik a felhasználókat, hogy rájuk kattintsanak.

 

Sokan az oldal hajtás feletti részére pakolják hirdetéseiket (ez az a rész, amihez a felhasználóknak nem kell lejjebb görgetniük az oldalon, hogy lássák), de ez nem minden esetben a legjobb taktika. Gondolj csak bele – a látogatók nem azért érkeznek webhelyedre, hogy azonnal a hirdetések között böngészgessenek, hanem az adott oldal fő tartalmáért.

 

Ebből következik, hogy a hirdetéseket sokkal inkább megéri a tartalomba beleilleszteni – egy szöveges cikk esetén például két bekezdés közé. Míg a hajtás feletti hirdetések rögtön eltűnnek, amint a látogató lejjebb görget, ez a fajta elhelyezés lehetővé teszi, hogy többször a látogatók szeme elé kerüljenek a hirdetések, akár percekkel az után is, hogy elkezdték olvasni a cikket.

 

A Google AdSense többféle hirdetésméretet is kínál, de hogy ezek közül melyiket használod majd, az természetesen oldalaid felépítésétől függ.

 

Egy hirdetést a cikk aljára is elhelyezhetsz, a közösségi megosztó gombok, illetve a hozzászólások rész közelébe (feltéve persze, hogy a megosztás gombok a cikk végén helyezkednek el). Ügyelj rá, hogy hagyj legalább 150 pixelnyi helyet a hirdetések és egyéb elemek között, hogy elkerüld a véletlenszerű kattintásokat (ezért büntethet is az AdSense).

 

Zárd ki a felesleges/rosszul teljesítő hirdetéseket

A Google Ads (és ebből kifolyólag az AdSense) egy licitrendszer alapján működik, ahol a hirdetők ajánlatot tehetnek arra, hogy mennyit lennének hajlandók fizetni azért, hogy hirdetéseik megjelenjenek az interneten.

 

Sajnos ez néha azt jelenti, hogy webhelyeden olyan hirdetések is megjelennek majd, amik nem kapcsolódnak tartalmaid témájához, és így nem is fizetnek valami sokat. Ezek a hirdetések a releváns, jól fizető reklámoktól veszik el az értékes helyet webhelyeden, ezért érdemes letiltani bizonyos kategóriákat az AdSense fiókodban.

 

Keresd meg a Hirdetések engedélyezése és blokkolása menüt, majd kattints az Összes oldalra. Ezen az oldalon kattints az Általános kategóriákra, és vizsgáld meg, hogy a különböző kategóriák a megjelenések és a bevétel hány százalékát adják. Érdemes blokkolni az összes olyan kategóriát, ami túl keveset fizet, és mindenképpen azokat, amiknek nincs közük webhelyed/blogod témájához.


 

Google

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a weboldaladat korábban meglátogató...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány? Ez az érték azt mutatja, hogy egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.