Keresés

Menü

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél.

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

2017.12.04.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 


A keresőoptimalizálás, azaz a SEO stabil fejlődését már évek óta támogatják a technológiai újítások és az internet felhasználók igényei. A kulcsszóhalmozás, a spamnek tekinthető hivatkozások és a rosszul megfogalmazott oldaltartalmak ideje rég lejárt. A SEO ma már szinte teljesen összeforrt a felhasználói élménnyel.

 

A felhasználói élményhez kapcsolódik a webhelyek megfelelő mobilverziójának elérhetősége is. Mivel egyre többen használják telefonjaikat az internet böngészésére, egy reszponzív, vagy mobilbarát webhely már szinte elengedhetetlenné vált a versenyben maradáshoz. 

 

Ha nem szeretnél lemaradni a modern idők legfontosabb SEO trendjeiről, akkor jó helyen jársz – az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 
 

 

1. Mobil, mobil, mobil – nincs SEO ma nélküle!

Mint azt már az előbb is említettük, a mobilbarát megoldások egyre elterjedtebbé váltak az utóbbi évek során, amelyet első sorban a Google és a Bing számlájára írhatunk. E két keresőóriás rendszeresen emlegette a webhelyek mobileszközökön való megfelelő megjelenítésének fontosságát.

 

A reszponzív design megjelenése lehetővé tette, hogy a webhelyek tökételesen illeszkedjenek ahhoz a kijelzőhöz, amelyen a felhasználó éppen megtekinti azt. Manapság ez már nélkülözhetetlen funkció, így ha webhelyed még nem támogatja, akkor ezen sürgősen változtatnod kell. 

 

Ha éppen honlapkészítés előtt állsz, fontos az is, milyen honlapmotort alkalmas a keresőoptimalizált honlapoknak, erről itt írtunk

 

Ide tartozhat a weboldalad sebessége is, mint rangsorolási tényező. Egyszerűen megnézheted, hogyan látja  a Google a weboldalad sebességét, ha saját mérőeszközével leteszteled azt. Ezt ide kattintva megteheted!

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

2. A hangalapú keresés forradalma

A hangalapú keresés nem feltétlenül számít újdonságnak, azonban ennyire elterjedt, mint ma, még soha nem volt. 2017 elején a mobilról indított keresések közel egy negyede hangalapú volt, néhány éven belül pedig a szakértők szerint minden második keresés is ilyen jellegű lesz majd.

 

Minden nagyobb márka elkészítette saját hangfelismerő szolgáltatását (Siri, Alexa, Cortana, Google Assistant), így szinte minden mobilfelhasználó zsebében ott lapul már a technológia. A cél az, hogy te ezt megfelelően kihasználd.

 

Ebben a strukturált adatok segíthetnek, amelyeket egyébként is javasolt használni webhelyed felépítésében. Ezek az adatok a hangalapú keresőrendszerek munkáját is megkönnyítik.

 

3. A tartalom az első – még mindig a tartalommarketing a SEO alapja

Ez a gondolat már évtizedekkel ezelőtt megjelent az internetes környezetben, de – sok népszerű trendhez hasonlóan – sosem volt annyira aktuális, mint ma. A Google egy ideje előnyben részesíti a blogplatformokon közzétett bejegyzéseket, ezek ugyanis új, friss információkat tartalmaznak a régi, statikus webhelyekkel szemben, amelyek formátumukból adódóan ritkán, vagy sosem frissülnek.

 

Bár ez sem újdonság, hogy a friss tartalmakra sokkal hamarabb felfigyelnek a keresőmotorok robotjai, mint a régi, statikus oldalakon végzett módosításokra. Az újonnan publikált tartalmak továbbá a long-tail keresésekre is könnyebben megjelenhetnek, ami több releváns látogatót jelent webhelyed számára. Miért fontos a friss tartalom a kereső motorjának? Emlékszem, az egyetemen ezt már 2010-ben is így tanítottam: Ha majd 2018-ban rákeresel arra, hogy országgyűlési választás eredmények, akkor nyilván a 2018-as adatok érdekelnek majd, nem a 2014 vagy korábbi választások eredményei. 

 

Mindezt a különböző CMS-ek rendkívül egyszerűvé teszik. A megfelelő eszközök használatával könnyedén biztosíthatod, hogy rendszeresen új tartalmak kerüljenek ki webhelyedre.

 

4. A SEO és a közösségi média – van közük egymáshoz?

Ha szeretnéd felvenni a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel, vagy azt akarod, hogy rád találjanak, akkor azokra a helyekre kell ellátogatnod, ahol ők is rendszeresen megfordulnak. A közösségi platformok, mint például a Facebook, Google Plus, Instagram, stb. pontosan ezek a helyek. Sokan még mindig azt hiszik, hogy a közösségi oldalak kizárólag B2C tevékenységek helyszínei, pedig egyre több cég és szervezet használja őket, így mára már a B2B területtel foglalkozók számára is fontos eszközzé váltak.

 

Jellegüknek köszönhetően a különböző közösségi platformok egyedi funkciókat és lehetőségeket kínálnak a cégek számára, amelyeket egy saját weboldal nem tenne lehetővé. A közösségi oldalak továbbá nem csak az új ügyfelek bevonzásában, hanem azok megtartásában is rengeteget segíthetnek, nem beszélve a temérdek könnyedén elérhető statisztikáról, amelyet ezen platformok kínálnak. De hogyan jön mindez a SEO-hoz? A közösségi médiumok hatalmas forgalmakat tudnak generálni egy-egy kreatívan megírt blogposztra. A látogatottság pedig fontos szempont a Google szemében, hiszen ha valamit olvasgatnak, az érdekes, tehát előrébb kell helyezni, mint a kevésbé olvasottakat. Minden tartalmadat oszd meg a közösségi médiumokban, legyen minden aloldaladon like, plus egy és LinedIn gom, hogy fel tudd mérni, mennyire sikerült népszerű tartalmakat gyártanod. 

 

5. Ami nem romlott el, azt nem kell kicserélni

Bizonyos hagyományos SEO technikák, mint például a meta leírások, a kulcsszavakban gazdag címek és a tartalom továbbra is nagyon fontosak, bárki bármit is mond. A keresőmotorok továbbra is ezeket használják a webhelyek és oldalak tartalmának behatárolására, így természetesen jelentős szerepük van a rangsorolásban.

 

Nem szabad tehát elhanyagolni horgonyszövegek kitöltését vagy visszahivatkozások jelentőségét, hiszen ez utóbbi még mindig az egyik legfontosabb szempontnak számít. Egyre veszélyesebbé válik azonban a túlzott kulcsszó halmozás és a spam jellegű linkek szerzése. Soha nem használj automata linkgyűjtőket, és ne linkeld túl egyetlen tartalmadat sem
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018-07-15

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni...

Vendégblogolás kezdőknek – a modern SEO turbója

Vendégblogolás kezdőknek – a modern SEO turbója

2018-07-06

A vendégblogolásnak (vendégcikkek írása mások blogjaira) temérdek előnye van: az ember nem csak új kapcsolatokra tehet szert, de tartalmai ezen új kapcsolatok...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!