A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > 5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról


2017/12/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO stabil fejlődését már évek óta támogatják a technológiai újítások és az internet felhasználók igényei. A kulcsszóhalmozás, a spamnek tekinthető hivatkozások és a rosszul megfogalmazott oldaltartalmak ideje rég lejárt. A SEO ma már szinte teljesen összeforrt a felhasználói élménnyel.

 

A felhasználói élményhez kapcsolódik a webhelyek megfelelő mobilverziójának elérhetősége is. Mivel egyre többen használják telefonjaikat az internet böngészésére, egy reszponzív, vagy mobilbarát webhely már szinte elengedhetetlenné vált a versenyben maradáshoz. 

 

Ha nem szeretnél lemaradni a modern idők legfontosabb SEO trendjeiről, akkor jó helyen jársz – az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 
 

 

Marketing konzultáció és audit

1. Mobil, mobil, mobil – nincs SEO ma nélküle!

Mint azt már az előbb is említettük, a mobilbarát megoldások egyre elterjedtebbé váltak az utóbbi évek során, amelyet első sorban a Google és a Bing számlájára írhatunk. E két keresőóriás rendszeresen emlegette a webhelyek mobileszközökön való megfelelő megjelenítésének fontosságát.

 

A reszponzív design megjelenése lehetővé tette, hogy a webhelyek tökételesen illeszkedjenek ahhoz a kijelzőhöz, amelyen a felhasználó éppen megtekinti azt. Manapság ez már nélkülözhetetlen funkció, így ha webhelyed még nem támogatja, akkor ezen sürgősen változtatnod kell. 

 

Ha éppen honlapkészítés előtt állsz, fontos az is, milyen honlapmotort alkalmas a keresőoptimalizált honlapoknak, erről itt írtunk

 

Ide tartozhat a weboldalad sebessége is, mint rangsorolási tényező. Egyszerűen megnézheted, hogyan látja  a Google a weboldalad sebességét, ha saját mérőeszközével leteszteled azt. Ezt ide kattintva megteheted!

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

2. A hangalapú keresés forradalma

A hangalapú keresés nem feltétlenül számít újdonságnak, azonban ennyire elterjedt, mint ma, még soha nem volt. 2017 elején a mobilról indított keresések közel egy negyede hangalapú volt, néhány éven belül pedig a szakértők szerint minden második keresés is ilyen jellegű lesz majd.

 

Minden nagyobb márka elkészítette saját hangfelismerő szolgáltatását (Siri, Alexa, Cortana, Google Assistant), így szinte minden mobilfelhasználó zsebében ott lapul már a technológia. A cél az, hogy te ezt megfelelően kihasználd.

 

Ebben a strukturált adatok segíthetnek, amelyeket egyébként is javasolt használni webhelyed felépítésében. Ezek az adatok a hangalapú keresőrendszerek munkáját is megkönnyítik.

 

3. A tartalom az első – még mindig a tartalommarketing a SEO alapja

Ez a gondolat már évtizedekkel ezelőtt megjelent az internetes környezetben, de – sok népszerű trendhez hasonlóan – sosem volt annyira aktuális, mint ma. A Google egy ideje előnyben részesíti a blogplatformokon közzétett bejegyzéseket, ezek ugyanis új, friss információkat tartalmaznak a régi, statikus webhelyekkel szemben, amelyek formátumukból adódóan ritkán, vagy sosem frissülnek.

 

Bár ez sem újdonság, hogy a friss tartalmakra sokkal hamarabb felfigyelnek a keresőmotorok robotjai, mint a régi, statikus oldalakon végzett módosításokra. Az újonnan publikált tartalmak továbbá a long-tail keresésekre is könnyebben megjelenhetnek, ami több releváns látogatót jelent webhelyed számára. Miért fontos a friss tartalom a kereső motorjának? Emlékszem, az egyetemen ezt már 2010-ben is így tanítottam: Ha majd 2018-ban rákeresel arra, hogy országgyűlési választás eredmények, akkor nyilván a 2018-as adatok érdekelnek majd, nem a 2014 vagy korábbi választások eredményei. 

 

Mindezt a különböző CMS-ek rendkívül egyszerűvé teszik. A megfelelő eszközök használatával könnyedén biztosíthatod, hogy rendszeresen új tartalmak kerüljenek ki webhelyedre.

 

4. A SEO és a közösségi média – van közük egymáshoz?

Ha szeretnéd felvenni a kapcsolatot lehetséges ügyfeleiddel, vagy azt akarod, hogy rád találjanak, akkor azokra a helyekre kell ellátogatnod, ahol ők is rendszeresen megfordulnak. A közösségi platformok, mint például a Facebook, Google Plus, Instagram, stb. pontosan ezek a helyek. Sokan még mindig azt hiszik, hogy a közösségi oldalak kizárólag B2C tevékenységek helyszínei, pedig egyre több cég és szervezet használja őket, így mára már a B2B területtel foglalkozók számára is fontos eszközzé váltak.

 

Jellegüknek köszönhetően a különböző közösségi platformok egyedi funkciókat és lehetőségeket kínálnak a cégek számára, amelyeket egy saját weboldal nem tenne lehetővé. A közösségi oldalak továbbá nem csak az új ügyfelek bevonzásában, hanem azok megtartásában is rengeteget segíthetnek, nem beszélve a temérdek könnyedén elérhető statisztikáról, amelyet ezen platformok kínálnak. De hogyan jön mindez a SEO-hoz? A közösségi médiumok hatalmas forgalmakat tudnak generálni egy-egy kreatívan megírt blogposztra. A látogatottság pedig fontos szempont a Google szemében, hiszen ha valamit olvasgatnak, az érdekes, tehát előrébb kell helyezni, mint a kevésbé olvasottakat. Minden tartalmadat oszd meg a közösségi médiumokban, legyen minden aloldaladon like, plus egy és LinedIn gom, hogy fel tudd mérni, mennyire sikerült népszerű tartalmakat gyártanod. 

 

5. Ami nem romlott el, azt nem kell kicserélni

Bizonyos hagyományos SEO technikák, mint például a meta leírások, a kulcsszavakban gazdag címek és a tartalom továbbra is nagyon fontosak, bárki bármit is mond. A keresőmotorok továbbra is ezeket használják a webhelyek és oldalak tartalmának behatárolására, így természetesen jelentős szerepük van a rangsorolásban.

 

Nem szabad tehát elhanyagolni horgonyszövegek kitöltését vagy visszahivatkozások jelentőségét, hiszen ez utóbbi még mindig az egyik legfontosabb szempontnak számít. Egyre veszélyesebbé válik azonban a túlzott kulcsszó halmozás és a spam jellegű linkek szerzése. Soha nem használj automata linkgyűjtőket, és ne linkeld túl egyetlen tartalmadat sem
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

E-mail lista

Egy internetes marketinggel foglalkozó szakember e-mail listája olyan személyeket tartalmaz, akik...

Listaszegmentálás

Mi is az a listaszegmentálás? A listaszegmentálás egy email...

Hirdetési hálózat

Weboldalak csoportja, ahol egy hirdető határozza meg a megjelenő hirdetések részét vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.