notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan szerezz több közvetlen foglalást, vendéget szállodádnak 2019-ben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan szerezz több közvetlen foglalást, vendéget szállodádnak 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan szerezz több közvetlen foglalást, vendéget szállodádnak 2019-ben?


2019/05/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Tapasztalataink és kutatásaink alapján mutatjuk azokat azt alapvető marketing trükköket, melynek segítségével drasztikusan több vendég lesz szállodádban a direkt szobafoglalásokon keresztül. 

Hogyan szerezz több közvetlen foglalást, vendéget szállodádnak 2019-ben?

2019-ben a szállodamarketinget három fő trend határozza meg: a keresőkön (Google, DuckDucjGo)  keresztül lebonyolított közvetlen foglalások, a mobilorientált felhasználók, és a felhasználói tartalmak és vélemények egyre fontosabb szerepe.

 

Na persze, nem kizárólag ez a három trend befolyásolja a szállodamarketing alakulását ebben az esztendőben, hiszen mint minden más marketingágazat, ez is folyamatos változáson megy át, és ugyanez mondható el az utazók igényeiről is.

 

Nem csoda tehát, hogy a szállodatulajdonosoknak, és –marketingeseknek nehezére esik lépést tartani a szállodamarketing képlékeny természetével, persze mindezt úgy, hogy valahogy meg is különböztessék kínálatukat a konkurenciától a célközönség szemében. Habár minden létesítmény egyéni problémákkal és erősségekkel rendelkezik, az alábbi általános tippeket bármilyen kisebb vagy nagyobb szálloda felhasználhatja, hogy több közvetlen foglalást szerezzen magának!

 

Ha több vendéget szeretnél szállodádban, mindenképpen alakíts ki egy mobil-első webhelyet

2019-ben egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy webhely minden tekintetben tökéletesen, és villámgyorsan működjön bármilyen mobilkészüléken (erről itt írtam). Egyre több ember böngészi az internetet valamilyen mobileszközről, és vannak, akik teljesen maguk mögött is hagyták az asztali számítógépeket és a laptopokat. Ha nem célzod meg ezt a közönségcsoportot, akkor rengeteg forgalomtól esel el, ráadásul a Google sem szívesen mutogatja majd webhelyedet a kereső felhasználóknak, függetlenül attól, hogy mobilról nézelődnek-e, vagy sem.

 

Manapság akár egy teljes utazást is meg lehet tervezni mobilról, és ha a te szállodád nem áll készen erre, és nem tesz eleget a felhasználók (és a Google) igényeinek, akkor súlyos üzletekről maradhatsz le. Teszteld le IDE kattintva a Google sebességmérő eszközének segítségével weboldaladat! Ha az eredmény 90% felett van, megnyugodhatsz. Ha 80% alatt, akkor azonnal rúgd ki honlapkészítő cégedet! 

 

Juttasd be szállodádat a keresőkbe (Google, DuckDuckGo), ez hozza majd a legtöbb direkt online foglalást

Pihengetünk?

Ha szállodád a keresők első oldalán jelenik meg a kapcsolódó kifejezésekre (ez a SEO avagy a keresőoptimalizálás), akkor drasztikusan több online foglalásra számíthatsz. Azonban ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ezekből a keresőmotorokból, akkor az online utazási irodák árai mellett a közvetlen foglalás árát is fel kell tüntetned. Persze ez akkor működik igazán, ha a közvetlen foglalás kedvezőbb feltételeket ad, mint azok, amiket az OTA-k kínálnak. Az árakkal az OTA-k szerződései nem engednek játszani, de egyéb kedvezményeket (pontgyűjtő program, bekészítés az árban stb.) vonzóbbá teheted a direkt foglalást. 

 

Használd ki a felhasználói tartalmak és vélemények befolyását a több direkt szobafoglalás eléréséhez

Néha a leendő ügyfeleknek csupán egy kis extra megerősítésre van szükségük, hogy a te szállodádat válasszák a többi opció helyett. Ha sikerül bebizonyítanod, hogy szolgáltatásaid kielégítették korábbi vendégeid minden szükségletét, és pozitív élményekben volt részük szállodádban, akkor sokkal több megelőlegezett bizalomra számíthatsz célközönségedtől.

 

A felhasználók nagy része manapság számos online értékelést, véleményt megnéz, mielőtt bármire komolyabb összeget adna ki, legyen az egy új kávégép, egy tanfolyam, vagy éppen egy szállodai szoba. A pozitív értékelések remekül bizonyítják, hogy minőségi szolgáltatást nyújtasz vendégeidnek, így mások is szívesebben jönnek majd szállodádba.

 

Szintén hiteles bizonyítékul szolgálhatnak azok a képek és videók, amiket vendégeid a szállodádban készítenek magukról pihenés, vagy éppen szórakozás közben. Ezek az úgynevezett felhasználói tartalmak sokkal meggyőzőbbek tudnak lenni, mint a legtöbb „mesterséges”, szálloda által készített felvétel.

 

Használj egyértelmű foglalási felhívásokat, egyértelműen növekszik majd hoteled direkt foglalásainak száma

Ha sikerül sok érdeklődő forgalmat irányítani webhelyedre, akkor az már fél siker. A másik félre úgy tehetsz szert, hogy egyértelművé teszed, hogy a látogatók hol indíthatják be a foglalási folyamatot webhelyeden. Használj tiszta, lényegre törő CTA-kat (felhívások), és emeld ki felugró (de nem tolakodó) ablakokkal aktuális ajánlataidat, hogy megragadd a felhasználók figyelmét. Akár még ár-összehasonlító beépülő modulokat is használhatsz, hogy megmutasd, mennyivel jobb árakat kínálsz az utazási ügynökségekkel szemben.

 

Kínálj egy egyszerű, akadálymentes foglalási folyamatot, így lesz több vendég hoteledben

Nem sokaknak lesz türelmük végigzongorázni a foglalást webhelyeden, ha 5-6 oldalt kell végigszenvedniük, különösen mobilkészülékeken. Jobb (ritka) esetben egy utazási irodán keresztül foglalnak majd, rosszabb (sokkal gyakoribb) esetben pedig ott helyben fel is adják a próbálkozást, és más szálloda után néznek. Gyors, egyszerű, mobil-kompatibilis – ezekre figyelj oda!

 

Használd fel a közösségi médiát is arra, hogy vendégeket közvetítsen hotelednek

Szállodád Facebook oldalán lehetőséged nyílik egy speciális gomb elhelyezésére, ami többek között egy foglalási CTA is lehet. A gombhoz hozzácsatolhatod szállodád foglalási oldalát, vagy akár a szobák listáját is, hogy a felhasználók számára egy kényelmes átmenetet biztosíts a Facebook és webhelyed között, megkönnyítve ezzel a foglalás folyamatát. A közösségi médiát ne öncélúan használd, a liekokból még nem lesz a vendég. Facebook oldaladon, Instagramon helyezz el linkeket, melyek weboldaladra mutatnak. 

 

Mutasd meg, hogy mi teszi egyedivé szállodádat, mi a hoteled USP-je!

Egy csodaszép épület? Egy fantasztikus wellness részleg? Világklasszis séfek a konyhában? Mi teszi egyedivé, érdekessé szállodádat, amire büszke lehetsz? Ezekre a dolgokra koncentrálj főképpen marketinganyagaidban. Használj profi (nem telefonnal készített) képeket és videókat, hogy bemutasd, miben lehet részük azoknak, akik a te szállodádat választják, és persze ügyelj arra is, hogy mindig naprakész információkat olvashassanak létesítményedről (speciális ajánlatok, szezonális kedvezmények, közelgő események, stb.) az interneten!

 

Használj egy adatokra épülő árképzési stratégiát 

Az ár fontos döntő tényező sok leendő utazó számára. Mindig tisztában kell lenned azzal hogy versenytársaid hogyan árazzák szobáikat (és szolgáltatásaikat), illetve hogy saját áraid hogyan jelennek meg különböző foglaló webhelyeken. Ezen adatok birtokában egy sokkal megfontoltabb árképzési stratégiát vezethetsz be, természetesen ügyelve a szezonális váltakozásokra is.

 

Jutalmazd meg azokat, akik rendszeresen visszatérnek szállodádba (és közvetlenül foglalnak)

Tüntesd fel egy jól látható helyen, hogy milyen előnyökkel is jár az, ha valaki közvetlenül webhelyeden foglal szállást szállodádban. Például mutasd meg, hogy így juthatnak a legolcsóbban hozzá az adott szobához, vagy hogy egy ajándék kuponnal, esetleg egy vacsorával lehetnek gazdagabbak, ha nem máshol foglalnak. Hasonlóképpen bánj azokkal a vendégekkel is, akik korábban már jártak nálad – a különböző pontgyűjtő, szintekre osztott hűségprogramok remek ösztönzők lehetnek arra, hogy ismét nálad töltsék a szabadidejüket!

 

Kérdezd meg az elszalasztott foglalóktól, hogy miért döntöttek másképp

A Skift egyik jelentésből  kiderült, hogy 2014-ben csak az Egyesült Államokban 1,79 trillió dollárnyi bevétel úszott el a vendéglátási szektorból a be nem fejezett foglalások miatt – több, mint háromszor annyi pénz, mint amennyi a sikeres foglalásokból bejött.

 

Számos webáruház keresi fel „majdnem vásárlóit”, hogy emlékeztessék őket, hogy termékek vannak a digitális kosarukban, amit elfelejtettek megrendelni. Hasonlóképpen szállodád is emlékeztetheti a látogatókat, hogy félbehagytak egy foglalást, és – ha nem szeretnék folytatni azt – akkor mi volt az oka ennek (egy rövid kérdőív tökéletes erre). Minél többet tudsz meg arról, hogy milyen hibákkal, kellemetlenségekkel találkoznak a felhasználók webhelyeden (különösen a foglaláskor), annál többet tehetsz azért, hogy a jövőben elkerüld ezeket.
 

hotel marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 112

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.