Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ismerősöd panaszkodik a Facebookon, de mégis dicsekszik? Ismerős?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ismerősöd panaszkodik a Facebookon, de mégis dicsekszik? Ismerős?


2016/08/06
Máté Balázs, marketing tanácsadó

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Valószínűleg te is követtél már el humblebraget, sőt valószínűleg szinte mindenki, és még csak nem is tudatosul bennünk, hiszen eddig nem is tudtunk a fogalom létezéséről, legfeljebb önkénytelenül cselekedtünk e szerint. Nézzük is meg, hogy mit takar pontosan az a szó, hogy humblebrag?

 

Marketing konzultáció és audit

Mi az a humblebrag?

A humblebrag egy angol eredetű szó, amely két szó összetételéből származik:

  • humble: szerény, egyszerű, igénytelen
  • brag: henceg, kérkedik, hetvenkedik

A két ellentétes értelmű szót egymás mögé téve született meg a humblebrag kifejezés, magyarul a „szerény hencegés”, amely a dicséret vagy öndicséret olyan formája, amelyben valaki panaszkodik egy olyan tevékenység vagy állapot miatt, amely igazából dicsekvésre adhatna okot: „Megint olyan fárasztó volt a két hetes nyaralás, azt hiszem ideje kipihennem magam.” - ehhez általában természetesen egy erősen irigylésre méltó kép társul. Ez a közösségi média felületek egyik legújabb és egyre szélesebb körben elterjedt formája, amelyet ugyan már ezelőtt is megfigyelhettünk, de mióta nevet is adtak a jelenségnek, azóta még többen követnek el humblebraget.

 

Miért használjuk a humblebraget?

Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretünk dicsekedni, magunkról beszélni. Örömöt okoz nekünk, ha bármit megoszthatunk magunkról – hiszen erre való a közösségi média, nemde? Tesszük ezt azért, mert szeretnénk értékesnek érezni magunkat, megbecsülést, figyelmet kivívni ismerőseink körében. Ugyanakkor a humblebrag sokszor negatív érzelmeket válthat ki az emberekben, irritáló lehet mások számára, ezért nem árt óvatosan bánni a használatával. A hagyományos emberi kommunikáció során azonnal láthatjuk az emberek reakcióját, a közösségi média azonban erre nem nyújt lehetőséget, így sokszor, amikor azt gondoljuk, hogy milyen menő, vagy aranyos bejegyzést teszünk közzé, az mások számára idegesítő, sőt akár bántó is lehet. 
Minden alkalommal, amikor bejegyzést teszünk közzé a Facebookon, Instagramon, Twitteren vagy bármely más felületen, akkor érdemes belegondolni, hogy mit szoktunk gondolni, érezni mások posztjai láttán. Így, amikor olyat látunk, amely rossz érzésekkel tölt el bennünket, akkor valószínűleg mások is ugyanezt érzik, amikor mi teszünk közzé egy humblebraget. A legtöbb esetben pedig az jelenti a nagyobb problémát, hogy mivel a poszt egyik része elismerést vált ki az emberekből, a másik pedig ellenérzéseket, így sokszor nem is tudnak hogyan reagálni, ami valószínűleg nem fog nagy like-számot jelenteni számunkra.

 

Hogyan csináljuk jól a humblebraget?

Ha lehet, akkor inkább javasolt elkerülni, de azért vannak esetek, amikor indokolt lehet, például amikor egy családtag, vagy egy közeli barát sikerét szeretnénk elújságolni. Csak az nem mindegy, hogy mikor és hogyan tesszük ezt.

Néhány tanács, hogyan használjuk okosan a humblebraget:

  • büszkélkedj megfontoltan: a bejegyzésednek a legkisebb része legyen a dicsekvés, a központban mindig inkább a pozitív hír értéke legyen
  • gondolj bele, hogy kinek posztolsz: mindig tartsd szem előtt, hogy ki olvassa a bejegyzést, és hogyan reagálnak arra, amit megosztasz. Ne dicsekedj az új állásoddal, ha a legjobb barátodat éppen most rúgták ki, légy tapintattal másokra.
  • gondolj bele, hogy te hogyan reagálnál: biztosan neked is vannak olyan ismerőseid, akiknek kifejezetten ellenszenvesek a posztjai – nem akarsz te is közéjük tartozni, ugye? 
  • élvezd a túlzó humblebrageket: meg kell különböztetni ugyanis azokat, akik tudatlanul csinálják, és akik a fogalmat ismerve, szánt-szándékkal túlzó dicsekvéseket tesznek közzé. Ezeket általában nem kell komolyan venni, mosolyogj rajta egy jót, és élvezd a humblebrag nyújtotta új szórakozási lehetőséget. 
  •  

Szeretnél többet megtudni a közösségi média marketingről? Jelentkezz tanfolyamunkra most még csak 7.900 forint! Kattints ide!

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Mobil marketing

A mobiltechnológia fejlődésével a marketing szakemberek szinte bárhol...

Dropshipping

A dropshipping az áruk olyasfajta eladását jelenti, amely során a megvásárolt termék a...

PageRank

Mi az a PageRank, hogyan működik, mi a definíciója, mire jó és mi a szerepe a...

CPM

Megjelenítés alapú árazás (Cost per Impression – CPM)   Egy gyakori árszabási forma,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.