Keresés

Menü

Azon küzdesz, hogy hoteled weblapját többen nézzék meg, de még sincs elég szobafoglalás, rendezvény ajánlatkérés? 4 hatékony szállás marketing tipp a marketing tanácsadótól!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Növeld meg 4 egyszerű módszerrel hoteled weblapján a foglalások számát!

2017.09.11.

Azon küzdesz, hogy hoteled weblapját többen nézzék meg, de még sincs elég szobafoglalás, rendezvény ajánlatkérés? 4 hatékony szállás marketing tipp a marketing tanácsadótól!

Azon küzdesz, hogy hoteled weblapját többen nézzék meg, de még sincs elég szobafoglalás, rendezvény ajánlatkérés? 4 hatékony szállás marketing tipp.


Folyamatosan foglalkozol a közösségi média marketinggel, hirdetsz a Google AdWordsön és a keresőoptimalizálás is alakul, még sincs elég vendég hoteledben? Ha SEO és SMM stratégiádnak köszönhetően egyre nagyobb forgalom érkezik weboldaladra, akkor a következő lépés a látogatókat valamilyen cselekedetre ösztönözni. Ezt a látogatók konverziójának hívjuk, ami szállodák esetén leggyakrabban szobafoglalást és rendezvényhelyszín ajánlatkérést jelent (az alábbiakban több szállodai konverziót is megemlítünk).

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

 

A hotel marketing célja: a konverziók növelése

A konverziók, mennyiségét több módszerrel is növelhetjük, azonban ezen technikák részletezése előtt fontos röviden megjegyezni az alábbiakat.

A legtöbb szállodatulajdonos arra a célra hoz létre weboldalt intézménye számára, hogy az a weboldal valamilyen módon bevételt termeljen a szálloda számára. Ez a bevételt a következő folyamat eredményezi:

  1. A látogatók weboldalra irányítása hivatkozások, organikus keresési találatok (SEO), hirdetések AdWords és Facebook hirdetések, Trippadvisor hirdetés stb.) közösségi platformok (SMM), email marketing és egyéb módszerek segítségével.
  2. Az oldalra érkező látogatók figyelmének felkeltése és megtartása az oldalon található képek és szöveges tartalom segítségével. Ezek a képek és szöveges tartalmak kell, hogy a látogatót valamilyen cselekedetre ösztönözzék, például hogy utánanézzen a szobák árának, szobát foglaljon, feliratkozzon a hírlevélre, vagy hogy kövesse a szállodát a közösségi oldalakon is.
  3. Amikor a felhasználó megteszi valamelyik lépést ezek közül, azt konverziónak hívjuk. Nem minden konverzió egyenlő értékű: egy ár-felmérés konverzió, ami később szobafoglalást eredményez sokkal értékesebb, mint egy olyan ár utáni érdeklődés, ami után nem történik foglalás.

 

A keresőoptimalizálás segít az oldal forgalmának növelésében, míg a konverzió optimalizálás ezt a forgalmat bevétellé alakítja át. A konverzióra történő optimalizálás esetén a következő feladatokat kell elvégezni: a látogató meggyőzése és vásárlásra ösztönzése, illetve az ezt akadályozó vagy megnehezítő tényezők felkutatása és eltávolítása.


Minderről a következő négy pontban számolunk be:

 

1. Mondd meg a látogatónak, hogy mit tegyen

Amikor a látogató weboldaladra érkezik, akkor az azon olvasható szöveg és a vizuális tartalmak is egyértelműen kell, hogy tudassák a látogatóval, hogy mi a következő lépés számára.

 

Minden aloldalnak egy saját célja van, és az oldalon elhelyezett CTA (Call-to-Action, azaz cselekményre buzdítás) ehhez a célhoz kell, hogy kapcsolóldjon. A szálloda esküvői rendezvényhelyszín szolgáltatásáról szóló aloldalról a felhasználó a megfelelő űrlap kitöltésére kell ösztönözni és annak irányába fordítani.

 

A szálloda közvetlen környezetét bemutató aloldal ösztönzőként kell hasson a látogatóra, hogy az érdeklődni kezdjen annak felfedezése iránt.

 

Böngészd végig weboldalad összes oldalát és aloldalát és vizsgáld meg, hogy az azokra érkező látogatók számára egyértelműen le van-e írva, hogy mi a következő lépés számukra az adott oldal tartalma alapján.

 

Túl gyakran követik el azt a digitális marketing hibát a különböző szervezetek, hogy egy-egy oldalt túl sok opcióval töltenek fel, és a látogató képtelen válogatni a számos, egymáshoz gyakran nem is kapcsolódó CTA közül.

 

2. Távolítsd el a zavaró tényezőket

Most, hogy tudod, hogy minden oldalnak saját külön szerepe van, fontos megjegyezni, hogy bizonyos oldalak értékesek lehetnek a többinél. Egy oldal értékét az adott oldal konverziós aránya alapján állapíthatjuk meg: minél több konverzió történik az oldalon, annál nagyobb annak az értéke.

 

Szállodák esetén a kezdőlap után a második legértékesebb oldal leggyakrabban a „szobák” lap. Vizsgáld meg jól ezt az oldalt – látsz bármi olyat, ami elvonná a látogatók figyelmét az oldal céljáról? Mozgóképek, görgethető galéria, vagy hasonló elemek? Ezek az objektumok ugyan mutatósabbá tehetnek egy oldalt, a konverzióra azonban végtelenül károsak lehetnek.

 

A pszichológia tudományának köszönhetően tudjuk, hogy az agy az evolúció során sokkal nagyobb figyelmet biztosít a mozgó dolgoknak, mint a statikus elemeknek. Ha az oldalon valamilyen mozgó elem található, ami nem kapcsolódik közvetlenül az oldal céljához (a konverzióra ösztönzéshez) akkor az csak ronthat a helyzeten.

 

A célod tehát egy zökkenőmentes mozgás biztosítása, ami minden zavaró tényezőtől, és a látogatók figyelmét elterelő elemek eltűntetését jelenti.

 

3. Biztasd a látogatókat hogy ők se maradjanak le a vonatról

Magyarul még nem találtak megfelelő kifejezést az angol bandwagon-effektus (zenészkocsi-effektus) szóra, mely a csordaszellemen alapul. Lényege, hogy az emberek hajlamosak az őket körül vevők cselekedeteit leutánozni, mintha ők is felugranának a „zenészkocsira”, amikor az elmegy előttük. 

 

Minél több ember cselekszik valamilyen módon, annál nagyobb valószínűséggel csatlakoznak hozzájuk egyre többen ugyan ezeket a cselekedeteket leutánozva. Ez csupán egy rendkívül egyszerű magyarázata ennek az összetett pszichológia jelenségnek – jelen esetben az a legfontosabb, hogy ezt a viselkedést a konverzióid növelésének érdekében tudd hasznosítani. De mégis hogyan?

 

A felhasználói értékelések, bizonyítékok és más, korábbi ügyfelektől érkező dicséretek megerősítik a látogatókban a szállodába vetett előzetes bizalmat. Ezeket a visszajelzéseket azonban nem hatékony megoldás egy külön kinevezett oldalon elhelyezni, hiszen mi lehet a célja egy ilyen oldalnak? Milyen felhasználói akció köthető hozzá? A helyes módszer egészen más.

 

Ezeket a visszajelzéseket a CTA-elemek környékén kell elhelyezni: a szobafoglalás-modul mellett, az „Árak megtekintése” gomb közelében látható pozitív ügyfél-visszajelzések segítenek eloszlatni az új látogatók esetleges kétségeit a szolgáltatások minőségét illetően.

 

4. Ragadd meg a látogatókat egy történettel

Az emberi agy történetekre való reakcióját számtalan kutatás vizsgálgatta már. Amikor tényeket olvasunk, az agyunk folyamatosan végzi azok feldolgozását. Képesek vagyunk kielemezni, összehasonlítani, és általánosságban biológiailag és szellemileg is fejlett módszerekkel vizsgálni azokat.

 

Egy történet, egy elbeszélés munkára készteti az agyunkat, és segít, hogy képzeletben átélhessük az olvasottakat. Biztosan látod már, hogy miért lényeges ez az emberi tulajdonság egy szálloda szempontjából.

 

Ha egy szobafoglalást fontolgató látogató, aki még sosem járt szállodádban, egy pozitív élményeket leíró történetet olvas intézményedről, akkor bizonyos értelemben átélheti, hogy milyen lehet ott eltölteni néhány éjszakát. Ez pedig rendkívül fontos szempont a döntéshozásnál.

 

Szállodád leghívogatóbb jellegzetességeit próbáld egy rövid történetben megfogalmazni. Esetleg egy mindig élettel teli belvárosi rész, vagy egy nyugodt és pihenésre tökéletes vidéki helyről van szó? Talán szállodád rendelkezik a környék legjobban felszerelt fürdő létesítményével?

 

Ezeket, és még sok más pontot nem felsorolás formájában kell megjelenítened az oldaladon – ezek mind egy magával ragadó és (konverzióra) ösztönző történet építőelemei. Éreztetned kell a foglalást fontolgató látogatóval, hogy milyen is a szállodádban megszállni.

 

A fent összefoglalt pontok csupán a jéghegy csúcsán helyezkednek el, de rendkívül fontosak a hosszú távú konverzió optimalizálás szempontjából. Érdemes minél előbb és minél alaposabban alkalmazni őket, és a kívánt eredmények idővel láthatóan megjelennek majd.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

Hogyan segíthet praxisodon az email marketing?

2017-10-30

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba? 

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

Gyorstippek AdWords PPC hirdetéseid fellendítéséhez

2017-10-27

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!